امازینگ / اخبار / جوشکاری آلومینیوم با گاز محافظ آرگون

جوشکاری آلومینیوم با گاز محافظ آرگون

فیلر جوش آلومینیوم در واقع به شکل سیم هایی از جنس آلومینیوم در قطر های مختلف و اغلب از ۱٫۱۱ mm الی ۳٫۲ میلیمتر تولید شده و در جوشکاری آلومینیوم به روش آرگون مورد استفاده قرار می گیرد. فیلر جوش آلومینیوم در گرید های بسیار کختلفی با گستردگی و تنوع بالاتری بیش از فیلر های جوش دیگر فلزات تولید می شود و انتخاب آن نه تنها تاثیر بسیار زیادی اولا در کیفیت جوش و ثانیا بر کاربری بر حسب کاربری و انتظار نهایی که از قطعه جوش خورده آلومینیومی می رود خواهد داشت و می بایست بر حسب گرید قطعات آلومینیومی انتخاب گردد.
فیلر جوش آلومینیوم کد ER4043 که به ALSi-5 نیز شناخته می شود چرا که در ترکیب شیمیایی خود از ۵% سیلیکون نیز استفاده می کند یکی از شناخته شده ترین و کاربردی ترین گرید های فیلر جوش آلومینیوم محسوب می شود که در جوشکاری قطعات آلومینیومی گرید های ۳۰۰۳، ۳۰۰۴، ۵۰۵۲، ۶۰۶۱، ۶۰۶۳ و همچنین آلومینیوم کاستینگ گرید های ۴۳، ۳۵۵، ۳۵۶ و ۲۱۴ مورد استفاده قرار می گیرد. دمای ذوب فیلر جوش آلومینیوم ER4043 در محدوده ۱۰۶۵ الی ۱۱۷۰ درجه فارنهایت معادل ۵۷۳ درجه سانتی گراد الی ۶۳۲ درجه سانتی گراد تغییر می کند. تنسایل مقاومت کششی متوسط این فیلر جوش آلومینیوم در جوشکاری آرگون برابر با ۲۹۰۰۰ psi بوده و دارای رنگ خاکستری مات است. بازرگانی جوش و برش آریا عرضه کننده تیگراد و یا فیلر جوش آلومینیوم در سایز ها و گرید های مختلف در ایران می باشد.

مشخصات فیلر های جوشکاری با گاز آرگون

بصورت شاخه هایی که اغلب بطول ۱ متر هستند و معمولا بصورت جعبه های ۵۰ شاخه ای به بازار عرضه می شود. البته در استاندارد آمریکای طول شاخه های فیلر جوشکاری اغلب ۹۵۴ میلیمتر و اندکی کوتاهتر از شاخه های استاندارد متریک می باشد. قطر های مختلفی از فیلر جوشکاری در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند که حتی در سایز های کوچکی مانند ۰٫۸ میلیمتر نیز می توانند موجود باشند اما کاربردی ترین قطر های فیلر جوشکاری در سایز های ۱/۱۶ اینچ الی ۱/۴ اینچی یا در استاندارد متریک سایز های ۱٫۵۷ میلیمتر الی ۶٫۳۵ میلیمتر تولید می شود. فیلر های جوشکاری بکار گرفته شده در جوشکاری با گاز محافظ آرگون طبق استاندارد ISO 544:2017 تولید می شوند که این استاندارد از ابعاد و سایز فیلر متناسب با ابعاد قطعات و درزهای آنها در شرایط دمایی مشخص صحبت کرده و در مورد گرید و متریال بکار گرفته شده در تولید فیلر جوشکاری صحبتی نمی کند.

به طور کلی از فیلر جوشکاری با قطر کمتر از ضخامت فلز جوش داده شده استفاده کنید. با ضخامت فلز پایه کمتر از ۱/۸ اینچ ، قطر فیلر جوشکاری باید کمی نازکتر از فلز جوش داده شود. برای ورق های ضد زنگ ، از یک اندازه کمتر از فولاد کربنی استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند زیرا شما معمولاً در مقایسه با فولاد کربنی ، از آمپر کمتری بر روی فولاد ضد زنگ استفاده می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.