امازینگ / اخبار / ۸+۱ روش برای گرم نگه داشتن نوزادان در کالسکه و در فصل زمستان

۸+۱ روش برای گرم نگه داشتن نوزادان در کالسکه و در فصل زمستان

مهم است که بتوانید با خیال راحت با نوزاد خود، در فصل زمستان پا به بیرون بگذارید. نوزادان و والدین تازه وارد به هوای تازه نیاز دارند، مگر اینکه هوا به طور وحشتناکی سرد باشد، حضور در فضای باز به نوزادان کمک می‌کند تا بدن آن‌ها با فصول سال و چرخه شبانه روز عادت کرده و مطابقت داشته باشند.
والدین باید نکات ایمنی را رعایت کنند. هنگامی‌که دما به زیر یخ زدگی رسید، نباید کودک خود را بیرون ببرید، مگر در سفرهای ضروری. نوزادان هنوز توانایی تنظیم دمای بدن خود را ندارند، بنابراین قرار گرفتن در معرض عناصر سرماخوردگی را به چند دقیقه محدود کنید و بازی در برف را تنها برای بزرگسالان در نظر بگیرید. چرا که نوزادان سریعتر از بزرگسالان گرما از دست می‌دهند و هرچه سن آنها کمتر باشد، توانایی مقابله با سرما را ندارند. نوزادان کوچک توانایی افزایش گرما از طریق لرز را ندارند و پس از سرد شدن چربی بدن لازم برای گرم شدن را ندارند.
در اینجا روش‌های تخصصی برای گرم و ایمن نگه داشتن کودک در کالسکه در هنگام گردش زمستانی گفته شده است.

۱٫ انتخاب نوع کالسکه مناسب

سعی کنید کالسکه‌هایی را انتخاب کنید که در برابر آب مقاوم است تا از کودک شما در برابر باران و باد محافظت کند در حالی که می‌تواند منظره‌های بیرون را تماشا کند و دارای منافذی برای تهویه مناسب کالسکه جهت راحتی تنفس برای کودک است. این محافظ در بیشتر کالسکه‌ها تعبیه شده است و در هر دو طرف دارای سوراخ هوا است که تهویه زیادی را فراهم می‌کند.

۲٫ کودک خود را لایه لایه بپوشانید

اگر خودتان با یک ژاکت بر روی لباستان راحت هستید، باید کودک خود را در یک کت یا لباس مخصوص برف و پتو قرار دهید. لباس پوشیدن نوزادتان به صورت لایه به لایه به شما امکان می‌دهد تا با نیازهای او سازگار شوید، تا در صورت تغییر هوا برای او در کالسکه سریع لباس‌های او را کم و زیاد کنید. لایه زیرین می‌تواند مانند شلوار استرچ باشد. در بالای آن، می‌توانید یک لایه دیگر شلوار و یک پیراهن آستین بلند قرار دهید. در پایان با یک ژاکت، کلاه، دستکش و چکمه‌های گرم برای نگه داشتن دست و پا، او را بپوشانید، چرا که در صورت لزوم می‌توانید لباس‌های او را کم و زیاد کنید. برای خرید ژاکت نوزادی گرم کلاهدار می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مثل دیجی استایل استفاده نمایید.

۳٫ کت او را در کالسکه بیرون بیاورید

بیرون آوردن کت کودک در کالسکه ممکن است خلاف واقع باشد. اما پوشاندن لباس زیاد به تن کودک به مدت طولانی می‌تواند او را اذیت کند، به جای آن ابتدا کودک خود را روی کالسکه جا دهید و از یک پتو یا کت استفاده کنید (روی او قرار گرفته باشد)، و بعد از گرم شدن کالسکه آن را بردارید تا کودک بیش از حد گرم نشود. همچنین می‌توانید کالسکه را از قبل گرم کنید تا جای کودک شما دنج و گرم باشد.
او را با ژاکت زمستانی، کلاهی که گوش‌ها را می‌پوشاند، دستکش‌ها و پتوی کالسکه بپوشاند. کودک خود را مرتباً از نظر علائم ناراحتی بررسی کنید. اگر صورت او قرمز شد، پوست او گرم و کلافه است، احتمالاً بیش از حد گرم شده است. اگر چشمانش اشک آلود باشد و با استفاده از لمس پوستش سرد باشد، احتمالاً به خوبی پوشیده نشده و سردش است.
برای حفط دمای بدن نوزاد خود باید از لباس مناسب استفاده کنید، سوئیشرت پسرانه یا هودی پسرانه جلو بسته و کلاه‌ دار موارد خوبی برای حفظ تعادل دمای بدن کودک شما خواهند بود.

۴٫ هنگام پوشاندن کالسکه‌ی کودک خود مراقب باشید

ممکن است بخواهید پتویی را روی کالسکه کودک خود بیندازید یا با آن روکش‌های پلاستیکی به سبک قدیمی ‌از او محافظت کنید. اما این امر می‌تواند جریان هوا در داخل را برای نوزاد شما به خطر بیندازد. بسیاری از کالاهای کالسکه دارای پوشش مخصوصی هستند تا گردش هوای مناسب را فراهم کنند، در غیر این صورت، کودک خود را در کت، کلاه، دستکش و چکمه قرار دهید و سپس او را زیر پتو بخوابانید تا در کالسکه گرم و آرام شود. اگر می‌توانید سعی کنید برعکس جریان وزش باد راه بروید.

۵٫ استفاده از روتختی به عنوان پوشش یا روکش کالسکه

برای روزهای بیش از حد سرد، پتوهای عایق باد و هوا را اضافه می‌کنند. برای جلوگیری از بالا کشیدن پتو از روی نوزاد، پتوی مخصوص کالسکه را که به پایه صندلی ماشین یا کالسکه شما متصل است، یا یکی از مواردی که کودک می‌تواند بپوشد، بگیرید. اگرچه برای گرم نمودن کودک بویژه زمانیکه نوزاد است و یا در فصل‌های سرد سال می‌توان از یک پتوی نازک هم استفاده نمود اما بسیاری از کالسکه‌ها شامل پتوهای به خصوصی هستند که می‌توان از آنها جهت گرم نمودن کودک استفاده نمود.

۶٫ استفاده از کالسکه‌های دارای محافظ در مقابل باد و باران
داشتن محافظ برای مواقع بارانی یکی از ضروریات است. این پوشش‌ها همراه با بعضی از کالسکه‌ها فروخته می‌شوند اما اگر در بسته کالسکه کودک موجود نبود، می‌توانید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

۷٫ سیستم گرمایشی

برخی مدل‌های جدید از کالسکه‌ها که اخیرا وارد بازار شده‌اند مجهز به سیستم گرمایشی از کف کالسکه می‌باشند و به‌راحتی می‌توان در روزهای سرد پاییز و زمستان از آن برای گرم نگه داشتن کودک استفاده برد. این نوع کالسکه‌های گرمایشی نوزاد، امکانی فراهم می‌کند که در کف کالسکه گرمای مطبوعی ایجاد ‌شود و از پاهای نوزاد در برابر سرما محافظت می‌کند و او را بدون استفاده از لباس‌های گرم زیاد که ممکن است برای او اذیت کننده باشد، کاملا گرم نگه می‌دارد.

۸٫ استفاده از کیسه خواب زمستانی

یکی دیگر از لوازم زمستانی که احتمالا در بیرون از منزل در هنگام استفاده از کالسکه می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد استفاده از کیسه خواب گرم مخصوص کودک می‌باشد. می‌توانید کودک خود را داخل کیسه خواب قرار داده و با خیال آسوده او را در کالسکه‌اش قرار دهید.

۹٫ استفاده از کلاه نقابدار

استفاده از کلاه نقابدار در کالسکه برای پوشاندن سر در سرما و محافظت آن در برابر وزش باد بسیار کاربردی است، چرا که هم از آن به عنوان کلاه می‌توان استفاده کرد، هم به عنوان یک ماسک یا دهان پوش که از ورود باد و سرما به داخل بینی و دهان کودک جلوگیری می‌کند و احتمال سرماخوردگی او را بسیار کاهش می‌دهد.

نکته پایانی

هنگام خرید کالسکه نوزاد دلبندتان قبل از هرچیزی در مورد استاندارد بودن آن مطمئن شوید و دقت کنید که در کالسکه نوزادی که می‌خرید، تمام نکات ایمنی لازم جهت حفظ سلامتی کودک شما رعایت شده باشد. معمولاً وجود حرف E، نشان دهنده استاندارد بودن آن کالسکه است. توجه کنید که کمربندهای ایمنی تعبیه‌شده در کالسکه، از ایمن‌ترین نوع آن باشد تا بتواند از تمام قسمت‌های بدن کودک محافظت کند.
در مورد جنس پارچه‌ها و روکشی که در ساخت کالسکه مورد استفاده قرار گرفته است، دقت کنید که از نوع کاملاً خالص، ضد تعریق و بدون حساسیت برای کودک شما باشد تا آسیبی به پوست لطیف نوزاد وارد نکند.
در آخر هم همانطور که در این مقاله ذکر گردید حتما چک کنید که کالسکه‌ای که قصد خرید آن را دارید بتواند در زمستان بخوبی از کودک شما محافظت کند و مکان دنج و گرمی برای او مهیا کند، تا با خیال آسوده بتوانید در فصل زمستان هم او را در فضای بیرون از منزل لا خود همراه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.