امازینگ / اخبار / ۱۰ نکته مهم در نحوه خرید و نگه داری لباس زیر زنانه که خانم‌ها باید بدانند!

۱۰ نکته مهم در نحوه خرید و نگه داری لباس زیر زنانه که خانم‌ها باید بدانند!

انواع گوناگون لباس‌‌ زیر برای خانم‌ها وجود دارد، مهم‌ترین آن‌ها شرت و سوتین می‌باشد که به آن‌ها بیکینی هم گفته می‌شود. لباس‌های زیر نه تنها زیبایی و تناسب اندام شما را افزایش می‌دهد بلکه از نظر سلامتی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
لباس زیرهای زنانه جزو لباس‌های حساس هستند چرا که مستقیم با بدن در ارتباطند، در نتیجه در خرید، شست‌وشو و نگهداری آن نیز متقابلا باید حساسیت به خرج داد. قبل از هر چیزی باید بدانید که هرگز لباس‌های زیر را در ماشین لباسشویی نیندازید و به دلیل حساسیت بالای آن‌ها، حتما با دست شسته شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکات مهمی‌در راستای خرید و نگه‌داری اینگونه لباس‌ها آشنا شوید.

۱٫ جنس و سایز لباس زیر

جنس لباس زیر اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که هنگام خرید لباس زیر باید در نظر گرفته شود. همانطور که گفته شد به دلیل تماس مستقیم با بدن، باید از جنس پنبه، نخی، نرم و لطیف باشد تا ایجاد حساسیت نکند. بهترین پارچه برای لباس زیر همان پنبه است، چرا که جنس آن به‌گونه‌ای است که قابل تنفس و جاذب است و می‌تواند از عفونت‌ها جلوگیری کند.
هرگز از لباس‌های زیر بسیار تنگ و چسبان استفاده نکنید، چرا که باعث ایجاد عفونت و همچنین تیرگی پوست می‌گردد، همیشه سایزی را انتخاب کنید که علاوه بر راحت بودن در آن، نه خیلی تنگ و آزاردهنده باشد و نه خیلی گشاد و نازیبا. جهت خرید آنلاین انواع لباس خواب زنانه کاستوم و بادی در سایزهای مختلف می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر سری بزنید.

۲٫ کیفیت لباس زیر و هزینه کردن برای آن

در خرید لباس زیر صرفه‌جویی نکنید و همیشه لباس‌های مرغوب و با کیفیت بالا را انتخاب کنید زیرا این قسمت‌ها جزو نواحی حساس بوده و احتمال ایجاد بیماری در این نواحی بدن بیش‌تر است.

۳٫ سبک و مدل لباس زیر

سبک و مدل لباس زیر شما می‌تواند در ایجاد احساس شما نقش مه‌می‌داشته باشد، بنابراین با خود نگویید که کسی آن را نمی‌بیند پس مهم نیست. برای صمصمی‌ترین لباس خود مدلی انتخاب کنید که احساس فوق‌العاده‌ای در شما ایجاد کند.
امروزه انواع و اقسام لباس زیر با شکل‌ها و طرح‌های مختلف و زیبا در بازار موجود است که ‌می‌توانید متناسب با سلیقه‌تان طرح و رنگ و حتی شکل مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. برای مثال ست‌های زیبا و در رنگ‌های شاد و یا سوتین‌های اسفنجی برای زیباتر شدن اندام خانم‌هایی که بالاتنه نسبتا کوچکتری دارند و مدل‌های جک‌دار برای تناسب اندام و زیباتر دیده شدن اندام خانم‌هایی که به دلیل شیر دادن افتادگی سینه دارند. شما می‌توانید از طریق خرید اینترنتی سوتین جک‌دار، فانتزی و شیردهی می‌توانید همه مدل‌های متنوع و زیبای آن را یکجا ببینید و سفارش دهید.

۴٫ نحوه شستشوی لباس زیر

شست‌وشوی لباس زیرهای زنانه به دلیل ظرافت آنها بسیار مهم است. می‌توانید نکات زیر را در شست‌وشوی آنها مورد توجه قرار دهید.

۵٫ شستن لباس زیر بعد از خرید

باید بعد از خرید لباس زیر، آن را با آب گرم و صابون یا مایع لباسشویی که ضدحساسیت باشد بشویید و سپس آن را در معرض آفتاب قرار دهید، اگر این امکان برای شما وجود ندارد حتما بعد از خشک‌شدن آن را اتو کرده و سپس استفاده نمایید. لباس زیر خریداری شده اگرچه نو است ولی در زمان تولید تا به دست شما برسد ممکن است باکتری‌هایی را در خود جمع کرده باشد.

۶٫ عدم استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن آن‌ها

استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های زیر نه تنها باعث کوتاه‌شدن عمر آن‌ها و زود خراب شدنشان می‌گردد، از طرفی اگر با لباس‌های دیگر شسته شود، باعث انتقال آلودگی‌های آن به لباس‌های دیگر شده و مریضی‌های دیگری را به دنبال خواهد داشت. بنابراین حتما آن‌ها را با دست و با صابون‌های مخصوص بشویید.

۷٫ نحوه شستن و خشک کردن لباس زیر

لباس زیر خو را با یک شوینده مناسب و ضدآلرژی مانند صابون‌ هایپوآلرژنیک بشویید، چرا که هرگونه صابون یا مواد شیمیایی دیگر ممکن است به عفونت، خارش و… منجر گردد. بعد از شستشو روی حرارت کم، یا با اتو یا تماس مستقیم با نور خورشید خشک نمایید. ترجیحا لباس‌های زیر خود را با آب سرد بشویید.
جهت خشک شدن لباس‌های زیر، آن‌ها را زیر لباس‌های دیگر پنهان نکنید و اجازه دهید که مستقیما در معرض هوا و به‌ویژه نور خورشید جهت از بین بردن کامل میکروب‌های آن قرار بگیرد. آن‌ها را در جای تمیز پهن کرده و ترجیحا آویزان گردند. سعی کنید هر روز آن‌ها را بشویید.

۸٫ ضدعفونی کردن لباس زیر

بهترین ضد عفونی‌کننده برای لباس‌های زیر آفتاب است ولی در صورت نبود آفتاب از اتوی داغ استفاده کنید. هر از گاهی هم می‌توانید یک مهمانی ویژه برای میکروب‌های لباس زیر خود ترتیب داده و آن‌ها را به یک دیگ آب جوش دعوت کنید. یعنی لباس زیرهایتان را جهت زدون آلودگی علاوه بر شوینده‌ها می‌توانید بجوشانید تا آلودگی‌شان به طور کامل رفع گردد.

۹٫ استفاده از لباس زیر جداگانه برای دوران پریود

یکی از نکات مهم درباره لباس زیر که خانم‌ها باید رعایت کنند، حفظ بهداشت در دوران حساس پریود است. در این دوره بدن بیش از هر زمان دیگری ممکن است دچار عفونت شود به این منظور حتما باید مدام لباس زیر خود را تعویض نمایید. همچنین بسیار مهم است شورت‌هایی که در دوره پریود استفاده ‌می‌کنید مجزا از دیگر شورت‌های شما باشد و به این ترتیب به سلامت و بهداشت فردی خود توجه نمایید.

 

۱۰٫ مدت زمان استفاده از لباس زیر

لباس زیر از کالاهای مصرفی است که باید آن را زود به زود تعویض و نو کرد. اگر به اندازه کافی لباس زیر داشته باشید، آن را هم زود به زود عوض ‌می‌کنید و به راحتی هم آن را دور ‌می‌اندازید. خیلی‌ها به دلیل اینکه لباس زیرشان در معرض دید دیگران قرار ندارد، آن را تا چند سال به بدترین وضع ممکن نگه ‌می‌دارند. شما خیلی محترمید و لباس زیرتان هم باید در شأن‌تان باشد و خوب لباس پوشیدنتان فقط مختص به دیگران نباشد. سالی یکبار تمام لباس‌های زیر خود را نو کنید.

چند نکته مهم

• هر روز لباس‌های زیر خود را عوض کنید، در صورت لزوم روزی دو بار این کار را انجام دهید.
• بعد از استفاده از آب حتما از دستمال توالت استفاده کنید تا رطوبتی برای ایجاد قارچ و عفونت باقی نماند.
• شب‌ها لباس زیر خود را درآورید.
• هر سال لباس‌های زیر خود رو عوض نمایید.
• لباس‌ زیرها را جدای از لباس‌های دیگر خود بشویید.
• لباس‌ زیر خود را روی زمین رها نکنید، بلکه آن‌ها با تقسیم‌کننده کشوی منظم در کمدتان نگهداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.