امازینگ / اخبار / ساخت یک اتاقک آجری در باغ

ساخت یک اتاقک آجری در باغ

سالانه اتاقک‌های زیادی در باغ‌های بریتانیا ساخته می‌شوند که در ساخت بیشتر آن‌ها، از الوار استفاده شده است. ولیکن می‌توان در ساخت این نوع اتاقک‌ها، از آجر نیز استفاده کرد.
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بنایی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک بنا در تهران باشید می‌توانید درخواست بنایی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اتاقک‌هایی که از آجر ساخته می‌شوند، به نسبت اتاقک‌های الواری، هزینه‌ برتر هستند. این امر دلایل گوناگونی دارد. اولا گودبردای زمین برای ساخت اتاقک‌های آجری، گسترده‌تر و به مراتب سخت‌تر است. خاک باید کاملا برای حفر شود تا بتوان در محل حفاری شده از بتن استفاده کرد. بتن باعث می‌شود که پی ساختمان، محکم باشد. آجر گران است و چیدن آن‌ها برای ساخت اتاقک، به نسبت الوار، سخت‌تر است و زحمت بیشتری می‌برد. این عوامل همه و همه دست به دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند که ساخت اتاقک آجری، هزینه برتر شود.

نوع دیگری از اتاقک‌ها که به نظر گزینه‌ی مناسب‌تری می‌رسد، ترکیبی از این دو نوع است. یعنی اتاقک‌های با فریمی از جنسی الوار و ظاهری آجری. ساختار اصلی این نوع اتاقک‌ها، الوار است اما در ظاهر آن‌ها، از نوعی قطعات نازک آجر استفاده می‌شود تا فقط ظاهر و بافتی مشابه آجر واقعی به دیوار ببخشد. این قطعات در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. نصب این قطعات کاملا شبیه آجرهای واقعی است و تمیز دادن آن‌ها از آجرهای واقعی، کار سختی است!

با این ترکیب، هم در هزینه و هم در وقت صرفه جویی می‌شود. زیرا قالب کار از جنس الوار است و الوار نیاز به صرف هزینه یا زمان زیادی برای نصب و استفاده ندارد. برخلاف الوار، کار با آجر هزینه‌بر است هرچند ظاهری بسیار دلپذیر دارد و می‌ارزد!
اگر می‌خواهید که هم از ظاهر زیبا لذت ببرید و هم چندان هزینه نکنید، استفاده از این متد می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.