امازینگ / اخبار / آشنایی با ویژگی و انواع فن کویل گرین

آشنایی با ویژگی و انواع فن کویل گرین

در این مقاله از دماپویا قصد داریم به بررسی ویژگی و انواع فن کویل گرین بپردازیم. فن کویل یکی از سیستم های مدرن و امروزی است که به جهت تهویه مطبوع به کار می رود. این دستگاه با مصرف کمتری از انرژی، در مدت زمان کوتاهی جهت سرمایش و یا گرمایش محیط های مختلف اداری، مسکونی یا تجاری به کار می رود. در بین برندهای مطرحی که به تولید دستگاه های تهویه مطبوع می پردازند، شرکت گرین با بهره گیری از تجهیزات و فناوری های مدرن، سالانه میلیون ها فن کویل تولید و روانه بازار می کند.
بکارگیری فناوری های مدرن باعث می شود تا دستگاه هایی با راندمان بالا و بازدهی مطلوب تری داشته باشد. همانطور که از نام فن کویل مشخص است، این دستگاه دارای یک فن دمنده است که وظیفه ی انتقال دمای ایجاد شده در کویل را دارد؛ در واقع فن کویل یونیت کوچک ترین جزء سیستم تهویه مطبوع است و یک مبدل انرژی از آب به هوا می باشد. فن کویل ها به طور کلی به از لحاظ نوع کاربری، محل نصب و ظاهر آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. اگر با معیار موقعیت نصب مورد بررسی قرار گیرند، به انواع زمینی، دیواری، کاستی و کانالی دسته بندی می شود. با دماپویا همراه باشید تا به آشنایی ویژگی و انواع فن کویل های گرین بپردازیم.

فن کویل گرین سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار گرین حجم کم و وزن سبکی دارد؛ از این رو به سادگی در بین سقف کاذب طبقات بدون هیچ محدودیتی نصب می گردد. ظرفیت این نوع فن کویل ۲۰۰ الی ۱۴۰۰ فوت مکعب در دقیقه (CFM) است و در فشار کاری قادر به توانایی عملکرد مطلوب ۱۶ بار را دارد. کویلی که در فن کویل سقفی توکار به کار می رود، از نوع سه ردیفه است. این ویژگی سبب می شود راندمان و بازدهی دستگاه به حد مطلوبی برسد. فن کویل سقفی توکار از نوع بدون کابین است و تشکیل شده از ورقه ی گالوانیزه است که این امر مقاومت آن را در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی افزایش می دهد. برای تخلیه هوای داخل کویل از شیر هواگیری دستی استفاده می شود.

فن کویل گرین کاستی یک طرفه

همانگونه که از نام فن کویل کاستی یک طرفه مشخص است، فقط از یک طرف هوا را به درون محیط منتقل می کنند و این مدل هم درون سقف بین طبقات نصب می گردد. ظرفیت هوادهی فن کویل کاستی یک طرفه ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ فوت مکعب در دقیقه (CFM) است. در این نوع فن کویل از فیلترهایی قابل شستشو استفاده می شود تا از ورود آلاینده به داخل آن جلوگیری نماید. همچنین این فیلترها قابل تعویض نیز هستند. فن سانتریفیوژی که در این دستگاه قرار گرفته است، کم صدا است که موجب می شود هوای مطبوع را کمترین صدای ممکن به محیط منتقل کند. از دستگاه ریموت کنترل بی سیم این نوع فن کویل برای تغییر وضعیت دستگاه استفاده می شود و این امر مشکل قرارگیری آن در سقف را حل می نماید.

فن کویل گرین کاستی چهارطرفه

در مقابل فن کویل کاستی یک طرفه، فن کویل کاستی چهار طرفه قرار دارد که در واقع از چهار جهت هوا را به صورت گردش اتومات از طریق دمپرهای هوای خروجی کاستی به محیط منتقل می کند. این نوع فن کویل در ظرفیت هوادهی ۴۰۰ الی ۸۰۰ CFM با راندمان و بازدهی مطلوبی تولید و روانه ی بازار رقابت می شود. فن کویل کاستی چهارطرفه مجهز به برد هوشمند الکتریکی است که وضعیت دستگاه را به نمایش می گذارد. الکتروموتوری که در این دستگاه به کار رفته است، قابلیت تنظیم بر روی سه سرعت کم، زیاد و متوسط را دارد. برای تنظیم و دسترسی به دستگاه می توان از ریموت کنرل از راه دور آن بهره گرفت.

فن کویل گرین دیواری

این فن کویل نیز دارای ظاهر زیبا و شیک است و برخلاف سایر فن کویل های سقفی زمینی، فن کویل دیواری حاوی یک فن و دستگاه موتور در تمامی ظرفیت ها می باشد. ظرفیت هوادهی این فن کویل در بازه ی ۲۰۰ الی ۸۰۰ CFM است که طبیعتا موقعیت نصب آن روی دیوار، و طرح اسپلیت آن دکوراتیو است. جهت تنظیم کارکرد این دستگاه از ریموت کنترل دستگاه فن کویل و ترموسات فاریک نصب شده روی آن بهره گرفته می شود. برد الکترونیکی هوشمندی که در این دستگاه تعبیه شده است، به کاربر کمک می کند تا عیوب احتمالی دستگاه را از طریق کدهای خطایی که نمایش داده می شود، دریابد که این یکی از مزایای این فن کویل گرین است.

فن کویل گرین زمینی

بازه ی هوادهی فن کویل زمینی گرین ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ CFM است. این دستگاه علاوه بر اینکه در زمین نصب می شود، قابلیت این را دارد که به صورت روکار در سقف نیز نصب بشود. از این رو به آن فن کویل سقفی زمینی نیز گفته می شود. فن کویل زمینی ابعاد و وزن کمی دارد. فن دمنده ی آن از نوع سانتریفیوژ است که سبب می شود تا هوای مطلوب را بدون ایجاد سر و صدا به محیط منتقل کند. به علت قرار گیری درون محیط، از ظاهر شیک و زیبایی برخوردار است که با هر نوع دکور و سلیقه ای هماهنگ می شود. قابلیت تنظیم و تغییر دریچه های خروجی هوا مانند مدل های دیگر از طزیق ریموت کنترل آن انجام می گیرد.

فن کویل گرین کانالی

ظرفیت این نوع فن کویل ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه (CFM) است. این نوع فن کویل خود به دو دسته ی افقی و ایستاده تقسیم می گردد که لازم است به هنگام خرید به این مسئله توجه شود.

انتخاب نوع فن کویل در حالت کلی بستگی به طراحی معماری ساختمان و نوع کاربری آن دارد. علاوه بر موارد فوق لازم به ذکر است که استفاده از فن کویل در مکان هایی است که کاربر به دنبال کنترل جداگانه ی درجه ی حرارت باشد و البته از جابه جایی هوا و ایجاد آلودگی بین فضاهای مختلف جلوگیری نماید. فن کویل های ساده معمولا تک کویل یا دو لوله ای اند. همچنین قادر نیست به طور همزمان وضعیت را از حالت سرما به گرما جز در حالتی که شیرهای برقی چهار راهه نصب شود، تغییر دهد.

با تیم فنی مهندسی دماپویا همراه باشید تا فرق فن کویل با یونیت هیتر را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.