امازینگ / اخبار / راهنمای مشکلات رایج آبگرمکن

راهنمای مشکلات رایج آبگرمکن

نوعی از آبگرمکن‌ها از محفظه‌ی آب استفاده می‌کنند. این تانکرهای آب حاوی سی تا هشتاد گالن آب هستند. آبگرمکن‌ها غالبا قابل اطمینان هستند اما ممکن است با مشکلاتی نیز رو به رو شوند. از این مشکلات می‌توان به کمبود یا نبود آب گرم، بوی ناخوشایند آب، صداهای عجیب و یا نشتی اشاره کرد. قبل از انجام هرگونه تعمیرات، از خاموش بودن آبگرمکن اطمینان حاصل کنید.
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر آبگرمکن را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تاسیساتی ها در تهران باشید می‌توانید سفارش تعمیر آبگرمکن ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اگر آبگرمکن شما از برق استفاده می‌کند، آن را خاموش کنید و یا فیوز را خارج کنید تا آبگرمکن خاموش شود.
فلکه‌ی گاز را ببندید تا ارتباط منبع گاز با آبگرمکن، قطع شود.
ارتباط محفظه‌ی آب را با آبگرمکن، قطع کنید. برای انجام این کار می‌توانید از فلکه‌ای که لوله‌ی آب را به آبگرمکن، مرتبط می‌کند، استفاده کنید و آن را بچرخانید تا جریان آب به درون آبگرمکن، قطع شود. حواستان باشد که قبل از بستن فلکه‌ی آب، گاز و برق قطع شده باشد.

مشکل اول، آبی گرم نمی‌شود!:

هیچ چیزی بدتر از نبود آب گرم، اذیت کننده نیست! اگر دمای آب، باب میلتان نبود؛ وقت این است که نگاهی به آبگرمکن بیندازید. مهم‌ترین قسمت‌هایی که باید چک کنید؛ پیلوت، فلکه‌ی گاز و ترموکوپل است. در قسمت مربوط به برق، به المنت‌ها و ترموستات توجه کنید.

مشکل دوم، آب گرمی که کافی نیست!:

ممکن است در شروع، آب گرم در دسترستان باشد اما ناگهان آب سرد شود. اگر آبگرمکنتان به طور مداوم آب گرم نمی کند و نیازهای شما برطرف نمی‌شود، چندین مشکل را باید در نظر داشته باشید. ممکن است تنظیمات آبگرمکن بهم ریخته باشد، المنت‌ها خراب شده باشند، رسوباتی در تانکر وجود داشته باشد و یا لوله‌ها به خوبی متصل نیستند.

مشکل سوم، آب بوی خوبی نمی‌دهد و یا رنگ زنگ‌زدگی دارد:

اگر با باز کردن شیر آب، با آب تغییر رنگ داده شده و یا بوی گندیدگی تخم مرغ مواجه شوید، باید مشکل را ردیابی و حل کنید. زنگ‌زدگی لوله‌ها و یا تجمع باکتری‌ها، باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی می‌شود.

مشکل چهارم، صداهای عجیب غریب!

اگر صداهای عجیبی از زیرزمین خانه تان به گوش می‌رسد، احتمالا به خاطر آبگرمکنتان است. برخی از این صداها، به دلیل رسوبات کف تانکر است و این رسوبات باعث به جوش آمدن آب و ایجاد صدای قل قل می‌شود. برای حل این مشکل، بایستی رسوبات را با شستن تانکر، از بین ببرید.
صداهای هیس مانند، به دلیل نشتی آب است. مخصوصا این مشکل زمانی به وجود می‌آید که ابگرمکن برای مدتی خاموش باشد.

مشکل پنجم، نشتی آب:

هرگونه نشتی‌ای آزار دهنده است. این مشکل به دلیل فلکه‌ی خراب فشار و دما به وجود می‌آید و یا اینکه مربوط به لوله کشی یا حتی خود تانکر است. فلکه‌ی خراب می‌تواند تعمیر شود اما اگر مشکل به تانکر مربوط بود، باید کل آبگرمکن تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.