امازینگ / اخبار / ده گام برای رنگ نقاشی دیوارها مثل یک نقاش حرفه ای

ده گام برای رنگ نقاشی دیوارها مثل یک نقاش حرفه ای

چطور یک اتاق را رنگ کنید:
رنگ آمیزی یک اتاق برای افراد تازه کار و کمی مجرب لذت بخش است. این کار گرچه راحت، کم هزینه و بی دردسر است و اگر درست انجام نشود می توان به آسانی آن را حل کرد. اما پیش از اینکه غلتک را بردارید و شروع به کار کنید باید برای این کار برنامه داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید برای انجام موفقیت آمیز این پروژه باید چکار کنید.

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

۱٫ روش خود را مشخص کنید
از قبل درباره اینکه دوست دارید پایان کار چطور باشد خوب فکر کنید و یادتان باشد مجبور نیستید هر چهار دیوار را به یک رنگ نقاشی کنید. می توانید برای دیوار اصلی رنگ برجسته و پر رنگی را انتخاب کنید یا برای ابزار رنگ متضاد انتخاب کنید. حتما سقف را هم بررسی کنید تا ببینید به تغییر رنگ نیاز دارد یا نه.

۲٫ رنگ مورد نظر را انتخاب کنید
جستجو در میان رنگ های مختلف می تواند کار سختی باشد. اول باید ویژگی های رنگ اصلی را مشخص کنید: رنگ گرم دوست دارید یا رنگ سرد؟ طیف رنگی خنثی یا اشباع؟ شاید دوست داشته باشید رنگ مورد نظر با لوازم و تزئینات خانه سازگار باشد. پس از اینکه متوجه شدید به دنبال چه رنگی هستید چند طیف را در نظر گرفته و نمونه داشته باشید. طیف ها را بررسی کنید تا ببینید در ساعات مختلف روز چطور به نظر می رسند.
بسیاری از کارخانه های تولید رنگ در وبسایت های خود به شما اجازه می دهند تصویری از فضا را آپلود کرده و رنگ های مختلف را روی دیوار مشاهده کنید. اما رنگ ها در شرایط واقعی متفاوت به نظر می رسند و باید آنها را در فضای واقعی امتحان کنید.

۳٫ ابزار و لوازم را آماده کنید
هر پروژه متفاوت است و بر اساس رنگ انتخاب شده و شرایط دیوار به ابزار و لوازم خاص نیاز دارید. با این حال برخی از ابزار و لوازم در تمام پروژه ها استفاده می شوند:
• رنگ
• غلتک رنگ
• روکش غلتک
• دستمال
• قلم مو
• سینی رنگ
• سنباده
• چسب نقاشی
• پارچه های کهنه
• کاردک

۴٫ میزان رنگ مورد نیاز را مشخص کنید
چه داخل خانه را رنگ می کنید چه فضای بیرون را، به طور کلی به ازای هر ۴۰ متر مربع به یک گالن رنگ نیاز دارید، اما این یک تخمین کلی است. برای اندازه گیری دقیق رنگ مورد نیاز فضاهای بزرگ می توانید از برنامه های محاسبه گر ارائه شده توسط Benjamin Moore و Pratt & Lambert استفاده کنید زیرا اندازه و در و پنجره را هم محاسبه می کنند.
آیا می خواهید دیوار خاکستری را سفید شور کنید؟ در صورت تغییر رنگ از تیره به روشن به رنگ اضافی نیاز دارید. از سوی دیگر، رنگ پایه تیره در مقایسه با رنگ روشن به پوشش دهی بیشتر نیاز دارد. پیش از رنگ آمیزی دیوار بتونه خاکستری را روی دیوار بمالید تا به رنگ کمتر نیاز باشد. حتما شنیده اید که رنگ گلاسه تر پوشش دهی بیشتری دارد، اما چندان در میزان گالن رنگ مورد نیاز تفاوت ایجاد نمی کند.
اگر می خواهید سطح بافت دار باشد، می توانید کمی رنگ بافت دار هم خریداری کنید. کابینت های طرح دار به رنگ بیشتر نیاز دارند، بنابراین میزان رنگ خریداری شده باید از رنگ محاسبه شده ۱۰ درصد بیشتر باشد.

۵٫ دیوار و اتاق را برای رنگ آمیزی آماده کنید
حتما نمی خواهید مبل یا یادگاری های قدیمی را رنگی کنید، پس اتاق باید خالی از وسایل باشد. اگر فضای کافی ندارید، همه چیز را به وسط اتاق هل دهید و روی آن را با پارچه یا پلاستیک سبک بپوشانید تا رنگی نشود. کف را هم بپوشانید. حتما یک دستمال هم اطراف خود داشته باشید تا لکه های رنگ را تمیز کنید.
مقداری چسب بردارید و کنج خانه، قرنیز و ابزار، دستگیره و چارچوب در و پنجره را با آن بپوشانید. در صورت نیاز می توانید از کاردک هم استفاده کنید. با این روش رنگ این قسمت ها را لکه نمی کند و بعد از پایان کار می توانید آن را بردارید. در صورت تمایل می این مرحله را نادیده بگیرید. روکش کلید برق را برداشته و روی آن چسب بزنید تا قطرات رنگ آن قسمت ها را رنگی نکنند.

۶٫ رنگ را مخلوط کنید
با یک تکه چوب رنگ ها را با هم مخلوط کنید و وسط کار باز هم با آن رنگ را ترکیب کنید. اگر بیشتر از یک گالن رنگ دارید و رنگ ها کمی با هم فرق می کنند، بطری رنگ را در یک سطل بزرگ مخلوط کنید.

۷٫ تکنیک های نقاشی را به کار ببرید
حالا که رنگ ها با هم ترکیب شده و غلتک آماده است، باید پیش از شروع بدانید چکار می کنید. از بالا به پایین و از سقف کارتان را شروع کنید. می خواهید دیوار اصلی را هم رنگ کنید؟ اول دیوار را به رنگ روشن نقاشی کنید. اگر دیوار اصلی کمی رنگی شد اشکالی ندارد چون رنگ تیره رنگ های روشن را می پوشاند. بعد از خشک شدن دیوار روشن تر، لبه دیوار را چسب بزنید تا رنگ تیره با رنگ روشن مخلوط نشود. اگر دیوار به رنگ تیره است و می خواهید آن را به رنگ روشن رنگ کنید، باید سه مرحله را دنبال کنید: اول بتونه کاری کنید و بعد دو لایه رنگ بزنید تا چیزی پیدا نباشد.

هربار یک دیوار را رنگ کنید. شت را بردارید و از بالا به پایین دیوار را رنگ کنید، در حالی که یک نفر دیگر با غلتک نقاط حساس دیوار را رنگ می کند، از آن نقاط دور بمانید. در صورت رنگ آمیزی با غلتک، ضربه های بلند با طرح w ایجاد کنید تا پوشش دهی خوبی ایجاد کند و جای غلتک نماند. پس از خشک شدن دیوار می توانید لایه دوم را وارد کنید.
در صورت رنگ آمیزی قرنیز، چسب نقاشی را بردارید و صبر کنید دیوار خشک شود، سپس دیوار را چسب بزنید از قرنیز نزدیک به سقف کارتان را شروع کرده و به سمت در و چارچوب پنجره و قرنیز بروید.

۸٫ فضا تهویه داشته باشد
حین نقاشی پنجره ها را کرده و از فن استفاده کنید تا مطمئن شوید تهویه کافی است. فضا را گرم نگه دارید و فن را روشن کنید تا سرعت خشک شدن رنگ بیشتر شود. اگر هوا بارانی باشد رنگ دیرتر خشک می شود.

۹٫ تمیزکاری کنید
با اینکه رنگ آمیزی را تمام کرده اید اما هنوز زمان استراحت نیست. تمام چسب نقاشی را بردارید، دستمال ها را جمع کنید و تمام لکه های رنگ را تمیز نمایید، پیش از اینکه خشک شوند. برای رنگ های لاتکس و بر پایه آب، قلم موی رنگ را با آب و مایع ظرفشویی بشویید، در حالی که قلم موی آغشته به رنگ روغنی به مواد معدنی نیاز دارند. برای تمیز کردن ذرات رنگ می توانید از قلم مو استفاده کنید. اگر می خواهید روکش غلتک را دوباره استفاده کنید رنگ جمع شده زیر آن را با آب روان و کاردک تمیز کنید.

۱۰٫ به خودتان زمان کافی بدهید
مدت زمان پروژه به اندازه فضا، شیوه نقاشی و میزان مهارت شما بستگی دارد. برای مثال، استفاده از رنگ تیره برای دیوار و نقاشی کردن سقف و قرنیز نسبت به استفاده از رنگ خنثی برای دیوار بیشتر طول می کشد. در حالی که برخی از قسمت ها در عرض چند ساعت رنگ می شوند، قسمت های دیگر چند روز طول می کشند. از مدت زمان در نظر گرفته کمی بیشتر زمان بگذارید و زمان لازم برای آماده سازی و نظافت را فراموش نکنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.