امازینگ / اخبار / توقف خط تولید پراید در سال ۹۴

توقف خط تولید پراید در سال ۹۴

توقف خط تولید پراید در سال ۹۴

پراید,تولید پراید,توقف خط تولید پراید,توقف تولید پراید 94

معاون برنامه ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا از کاهش تدریجی تولید خودرو پراید خبر داد . وی درباره خط تولید پراید در سال ۹۴ گفت : تولید X۲۰۰ یا تیبا در سال جدید افزایش و تولید X۱۱ یا پراید کاهش می یابد.

به گزارش مجله آمازینگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد قربانی با بیان اینکه تولید تیبا در سال ۹۳ کمتر از ۲۰ درصد تولیدات سایپا بود، افزود: در سال جدید تولید تیبا به ۳۵ درصد افزایش می یابد و در سال های آینده تیبا به تدریج جایگزین پراید می شود.

تیبا,خودرو تیبا,تیبا 94

وی با بیان اینکه در صددیم با توسعه بازارهای صادراتی، محصول پراید را به کشورهای دیگر صادر کنیم، گفت: البته تا زمانی که بازار کشش داشته باشد ، پراید همچنان تولید خواهد شد. وی افزود : افزایش قیمت در گروه سایپا نداریم.
قربانی درباره افزایش قیمت برخی از محصولات سایپا پاسخ داد: هر شرکت خودروسازی مقید به رعایت قوانین تنظیمی وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و شورای رقابت قیمت محصولات را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در گروه سایپا نداریم، گفت: به عنوان مثال در محصول ال ۹۰ به علت آنکه این محصول به دو کیسه هوا یا ایربگ مجهز شد ، از شورای رقابت مجوز گرفتیم و افزایش قیمت یافت و هرگونه افزایش قیمتی منوط به مجوز شورای رقابت است.

قربانی درباره تولید ماشین های چینی در ایران گفت : محصولات چینی تنها ۵ درصد تولیدات گروه سایپا را به خود اختصاص داده است . وی افزود : پیش بینی ما این است که این محصول نسبت به سایر محصولات چینی در بازار ایران خواهد درخشید . معاون سایپا گفت : اگر مشتری ایرانی محصولات چینی را بپسندد ، افزایش همکاری ها با شرکت های چینی در دستور کار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.