امازینگ / اخبار / میزان تعطیلات عید فطر سال ۹۳ چند روز تعطیل است

میزان تعطیلات عید فطر سال ۹۳ چند روز تعطیل است

میزان تعطیلات عید فطر سال ۹۳ چند روز تعطیل   است

عید فطر 93 , تعطیلات عید فطر

با توجه به اینکه به احتمال زیاد زمان عید فطر ۹۳ روز سه شنبه ۷ مرداد است اما سوالات زیادی تو ذهن پیش میاد مبنی بر اینکه امسال عید فطر ۹۳ چند روز تعطیل است ؟ در یک خط بخواهیم بگیم بر اساس قانونی که در مورخ ۷ شهریور سال ۹۰ توسط دولت دهم بصورت لایحه پیشنهاد داده شد و توسط شوارای نگهبان هم تایید شد تعطیلات عید فطر دو روز می باشد . با توجه اینکه این قانون لازم الاجراست بنابراین عید فطر ۹۳ روز های سه شنبه و چهارشنبه ۷ و ۸ مرداد تعطیل است .

عید فطر 93 , چند روز تعطیل است

مشروح این خبر

رییس‌جمهور دولت دهم “لایحه افزایش تعطیلی عید سعیدفطر ” را که در جلسه یکشنبه مورخ ۹/۵/ ‌۱۳۹۰ با قید یک فوریت به تصویب هیات وزیران رسیده بود را طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس کرد.

بر اساس این لایحه که به منظور بهره‌ گیری بیشتر از برکات و فیوضات معنوی بزرگترین عید مسلمانان و بزرگداشت این عید اسلامی به تصویب هیات دولت رسیده است؛ تعطیلی عید سعید فطر به ‌٢ روز افزایش می‌یابد و در صورت تقارن روز دوم شوال با تعطیلات رسمی یا هفتگی، روز بعد از تعطیلات، تعطیل خواهد بود.

لایحه یک ماده‌ای افزایش تعطیلی عید فطر ، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در شهریورماه ۱۳۹۰ با ۱۴۳ رای موافق در برابر ۲۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب و به تائید شورای نگهبان رسید.

به موجب این قانون که توسط “علی لاریجانی” رئیس مجلس برای اجرا به رئیس جمهوری ابلاغ شد، تعطیلی عید فطر از یک روز به دو روز افزایش یافت.

قانون افزایش تعطیلی عید سعید فطر

ماده واحده ـ عبارت «عید فطر» در ماده (۱) لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور مصوب ۸/۴/۱۳۵۹ شورای انقلاب به عبارت «عید سعید فطر دو روز (اول و دوم شوال)» اصلاح می‌شود.این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراء است.قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۶ شهریور ماه یک‌ هزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۷/۶/۱۳۹۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

اس ام اس عید فطر ۹۳

۲ دیدگاه‌ها

  1. این دوروز تعطیلی بسیار هم خوب است چون عید فطر بزرگترین عید مسلمانان است و باید بیش از این به آن احترام گذاشت. ولی از طرفی ۱۳ روز تعطیلی مدارس در فروردین زیاد است و همینطور تعطیلی در طول سال زیاد است و باید تعطیای وفات ها را کم کنند تا به تعادلی برسیم و از این همه تعطیلی کم کنیم و برای وفات ها بزرگداشت های مناسب در صدا و سیما ، مساجد و فرهنگسراها تدارک ببینند که موءثر و محترمانه و با شکوه باشد ولی تعطیلی دربر نداشته باشد و تولدهای مهم را برای تزریق شادی در جامعه با جشن های باکیفیت و زیبا برگزار کنیم و مهمترینشان را تعطیل اعلام کنند و لی بسیاری از آنها را نیز لازم نیست تعطیل باشند.

  2. همه کارهامون دیگه درست شد فقط تعطیلی دو روزه عید فطرکم بود.وقتی داخل مجلس این لایحه پیشنهاد میشه مسلم است که نماینده ها بدشون نمیاد که چند روز بیشتر تعطیل باشن.واقعا چقدر ضربه به اقتصاد کشور میخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.