امازینگ / اخبار / وضع آب و هوا در نوروز ۹۳ + وضع ترافیک جاده ها

وضع آب و هوا در نوروز ۹۳ + وضع ترافیک جاده ها

وضع آب و هوا در نوروز ۹۳ + وضع ترافیک جاده ها

 

پیش بینی هوا,وضعیت آب و هوا

آخرین وضع آب و هوا در شهر های مهم کشور در نوروز ۹۳ و وضعیت جاده های مهم کشور در ایام نوروز ۹۳ و ترافیک های جاده مهم را در ادامه بخوانید

به گزارش مهر، بررسی نقشه های هواشناسی ناشی از این است که از روز شنبه دوم فروردین ماه جاری، سرمای شدیدی به مناطق شمالی کشور نفوذ کرده و اولین روزهای بهار ۹۳ ، رنگ زمستانی و برفی خواهد گرفت.

 

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور در دو روز نخست سال جدید بارش باران و برف به ترتیب در ارتفاعات شمال و شمال شرق کشور پیش بینی شده و از این رو با اعلام هشدار زود هنگام هوای سرد از مسافران نوروزی درخواست شده تا در سفرهای خود احتیاط بیشتری کنند.

 

نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد از روز گذشته (جمعه) به نوار شمالی است که انتظار می رود کاهش قابل توجه دما و بارش باران و برف به ترتیب در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را در پی داشته باشد.

 

همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور روز شنبه دوم فروردین نیز بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما (۷ تا ۱۵ درجه سلسیوس) در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده‌های ارتباطی و کوهستانی منطقه پیش بینی می‌شود.

 

از امروز (شنبه)، شاهد بارش باران همراه با بارش برف در شمال شرق کشور خواهیم بود و هوای سرد در این مناطق تا یکشنبه ماندگار است و به تدریج تا پایان هفته آینده دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

 

همچنین برای روز شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود. از این رو به تمامی رانندگان و خانواده‌هایی که قصد سفر به این مناطق را دارند توصیه می‌شود با امکانات و تجهیزات مناسب و رعایت احتیاط کامل سفر خود را آغاز کنند.

 

———————————————-

 

اخبار اجتماعی – آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور

رئیس مرکز کنترل ترافیک راههای کشور، به تشریح آخرین وضعیت ترافیکی برخی محورها و جاده های کشور پرداخت.

به گزارش مهر، سرهنگ محمد حسین حمیدی گفت: محور شهداد – نهبندان در استان کرمان به علت جاری شدن سیل بار دیگر مسدود شده است.

 

وی اظهار داشت: محور شمشک به دیزین به دلیل عدم ایمنی لازم و قم – گرمسار به علت عملیات راه سازی مسدود است و سایر راههای کشور مسیر باز است.

 

سرهنگ حمیدی گفت: بر اساس آخرین وضعیت ترافیکی در محور کرج چالوس از پل زنگوله تا تونل کندوان ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

 

وی افزود: در سایر جاده ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

 

سرهنگ حمیدی خاطرنشان کرد: تردد تمامی وسایل نقلیه در جاده های برفی با زنجیر چرخی امکان پذیر است.

اخبار اجتماعی – مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.