امازینگ / اخبار / میزان‌ یارانه نقدی در سال ۹۳ چقدر است؟

میزان‌ یارانه نقدی در سال ۹۳ چقدر است؟

 میزان‌ یارانه نقدی در سال ۹۳ چقدر است؟

میزان یارانه 93,مقدار یارانه 93,میزان یارانه نقدی 93,یارانه بهمن 92,

یارانه نقدی سال ۹۳

عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور گفت: قرار شد سال آینده یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومان تغییر نکند و درآمدهای جدید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی صرف سلامت و تأمین اجتماعی شود.

موسی‌الرضا ثروتی در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۹۳ گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق و رؤسای کمیسیون‌های مجلس و تعدادی از اقتصاددانان روز گذشته به دیدار رئیس جمهور رفتند و در این دیدار رئیس جمهور دیدگاه‌هایش در مورد هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس گفته رئیس جمهور شدت مصرف انرژی در کشور بالاست. مصرف گاز ایران چند برابر کل گاز اروپاست، در حال حاضر بنزین وارد کشور می‌شود و بهتر است نمایندگان مجلس نیز به دولت کمک کنند که هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک کار ملی به سامان برسد.

عضو کمیسیون تلفیق افزود: قبلاً قرار بود دولت برای هدفمندی یارانه‌ها لایحه جداگانه‌ای بدهد، اما گفته شد چون فرصت کافی ندارد به جای لایحه به عنوان یک تبصره در لایحه بودجه ۹۳ گنجانده شود.

وی گفت: تبصره مثل قانون است ولی یکساله است قانون می‌تواند چند ساله باشد اما تبصره بودجه حتماً یکساله است.

نماینده بجنورد در مورد اینکه آیا در تبصره جزئیات هم گفته می‌شود یا اینکه فقط یک رقم برای هدفمندی ذکر می‌شود، گفت: در تبصره هم کلیات و هم جزئیات هدفمندی یارانه‌ ها ارائه می‌شود،گرچه در مورد رقم پیش‌بینی درآمد صحبت نشد و قرار بر این شد که جمع‌بندی دولت به کمیسیون تلفیق ارائه شود.

ثروتی گفت: نمایندگان مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها دیدگاه‌های خود را در حضور رئیس جمهور بیان کردند. همه اتفاق‌نظر داشتند که هدفمندی یارانه‌ ها اجرا شود و علاوه بر روش پرداخت نقدی ماهانه ۴۵۵۰۰ تومان روش غیرنقدی نیز دنبال شود.

وی گفت: منابع جدیدی که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دست می‌آید برای امور مهمی مانند بیمه، درمان و امور اجتماعی مردم استفاده شود.

عضو کمیسیون تلفیق در پاسخ به این پرسش که آیا تبصره مدنظر در لایحه بودجه به معنای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها است، گفت: این به منزله مرحله دوم است که از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی درآمدهای جدیدی که به دست می‌آید صرف تأمین سلامت و امور اجتماعی و کمک به تولید شود و به یارانه نقدی فعلی اضافه نشود.

ثروتی افزود: همچنین قرار بر این شد دولت مطلقاً از سایر منابع به جزء درآمد حامل‌های انرژی برای هدفمندی یارانه‌ ها استفاده نکند و فقط از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اجرای هدفمندی استفاده کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مقدار افزایش قیمت حامل‌های انرژی مشخص شده است گفت: معلوم نیست چه میزان افزایش می‌یابد. خود دولت میزان افزایش را بررسی می‌کند که آیا در سال آینده یک یا چند حامل انرژی افزایش یابد و اینکه چقدر افزایش پیدا می‌کند، اما مشخص شد که دولت از بانک مرکزی و یا هیچ منبع دیگری برای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها منابع دریافت نکند و فقط از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی استفاده کنند.

ثروتی تأکید کرد: تبصره هدفمندی یارانه‌ها قبل از رسیدن لایحه بودجه به صحن مجلس در تلفیق ارائه می‌شود و ظرف دو هفته‌ای که کمیسیون تلفیق به بررسی لایحه بودجه می‌پردازد این تبصره نیز از سوی دولت ارائه می‌شود.

اخبار اقتصادی – فارس

 

۳ دیدگاه‌ها

  1. واقعا خجالت آور است فقط به فکر گران تر کردن اجناس هستید مطمئن باشید مردم تحمل نمی کنند به جای گران کردن مایحتاج مردم برید دزد های مملکت رادستگیر کنید البته میدونم که نمیتونید چون………………..

  2. با سلام .تو را به خدا به مردم اطلاع رسانی کنید: مرد باید پس از اینکه یارانه ها به حسابش ریخته میشود یارانه زن را جدا و به حسابش بریزد وگرنه محکوم میشود .همانند پدر من که چون درچند سال زندگی مشترک یارانه همسر دوم خود را دستی به ایشان میدادند و پس از طلاق و طرح شکایت زن بدلیل مدرک نداشتن فقط برای یک میلیون ششصد هزار تومان یارانه متاسفانه الان در زندان بیرجند (خراسان جنوبی) هستند .

  3. باسلام ازدولت تدبیر وامید اقای روحانی بعید می باشد که بااین همه تورم وافزایش سوخت وگرانی اب برق تلفن ومایحتاج مردم ما مردم قشار اسیب پذیر جامعه درد دل خود را به چه کسی غیر از خدا باید بگیم وچرا مبلغ یارانه را اضافه نکردند وفقط به فکر گرانی ان هم به حساب خودشان باشیب ملایم من به نوبه خودم فکر میکنم فقط آقا امام زمان باید به در ومشگل جامعه امروز برسد و شخصی درایران نمی تواند مشگل را حل نماید وسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.