امازینگ / اخبار / گفتگوی جذاب و خواندنی با نیوشا ضیغمی و همسرش + عکس

گفتگوی جذاب و خواندنی با نیوشا ضیغمی و همسرش + عکس

گفتگوی جذاب و خواندنی با نیوشا ضیغمی و همسرش + عکس

مصاحبه با نیوشا ضیغمی , گفتگو با نیوشا ضیغمی , مصاحبه با نیوشا ضیغمی و همسرش

عکس نیوشا ضیغمی و همسرش

گفتگویی صمیمی و خواندنی با نیوشا ضیغمی و همسرش آرش پولاخان صورت گرفته است که در این مطلب می توایند مطالعه کنید.

 

سرک به فعالیت‌ های یکدیگر
آرش پولادخان: علاقه جدی‌ ام به سینما و نگاه جدی‌تر به این مقوله بعد از ازدواج با نیوشا در من ایجاد شد. پیش از آن یک بیننده و علاقه‌مند عادی آثار سینمایی بودم. وقتی دیدم همسرم چه میزان شور و علاقه به این هنر دارد، برای من هم بسیار جذاب شد و علاقه من به ایشان سبب شد تا من هم وارد گود شوم و بخواهم در کنارش فعالیت کنم.

نیوشا ضیغمی: راستش از زمانی که زندگی مشترک مان را شروع کردیم، نه تنها بیشتر با شکل کار هم آشنا شدیم بلکه به نوعی وارد کار هم شدیم و از تلاش یکدیگر حمایت کردیم. کار آرش خودش یک شکل قابل توجه از هنر آن هم نوعی از هنر بومی و ملی است که ارزش بسیاری دارد و من بارها از اینکه نگاه حمایتی به کار و امثال او وجود ندارد، گله کرده‌ام.

آرش پولاد خان: کار من که در واقع تجارت من است، آمیخته با هنر است. شما نگاه کنید خلق این نقش‌های زیبا و ظریف نیازمند وجود یک روح هنرمندانه در آن فرد است تا چنین آثاری را بسازد. هنر مقوله گسترده‌ای است و من هم در این سال‌ها دور از فضای هنر نبودم. سینما را خاصه با همسرم به شکل جدی دنبال کرده‌ام.

نیوشا ضیغمی: این علاقه به کار یکدیگر کاملا دو طرفه است. خب به هر حال آرش در اصفهان متولد شده و این شهر با آن پیشینه تاریخی و هنری‌اش مهد بسیاری از چهره‌ های هنری بوده است. من هم متعاقبا از کاری که آرش در آن فعالیت می‌کند، لذت می‌برم. با این حال فعالیت او به گونه‌ای نیست که من به شکل جدی واردش شوم و مثلا قلمزنی روی نقره انجام بدهم. تنها به عنوان یک بازیگر که مخاطبانی دارم، می‌توانم نگاه‌ها را به سمت کار او معطوف کنم. در کنارش اما یک مخاطب جدی کارهای او هستم که از تماشای آنها لذت می‌برم و تشویقش می‌کنم.

در مسیر تجربه و شناخت
نیوشا ضیغمی: مدت‌هاست که دیگر در انتخاب‌هایم به مسائل جدی‌تری نگاه می‌کنم. گذشته از سلیقه خودم که نقش‌ های متفاوت در سینمای خاص و به اصطلاح هنری را دوست دارم، دلم می‌خواهد سینمای بدنه خوب را دنبال کنم. به هر حال سینمای بدنه نیاز سینمای ماست و اصلا بد نیست که به آن شکل سینما هم پرداخته شود اما سینمای بدنه‌ای را دوست دارم که به قولی آبرومند بوده و سر و شکل محکم و ساختاری مناسب داشته باشد.

آرش پولاد خان: در مقطعی نیوشا از بازیگری فاصله گرفت و به رغم آنکه پیشنهادهای بسیاری داشت، ترجیح داد بیشتر مطالعه کند و به خودش فرصت بدهد تا تصمیم‌ های تازه‌ای بگیرد.

نیوشا ضیغمی: خیلی‌ها پرسیدند چرا کمتر بازی می‌کنی و کم‌کار شده‌ای؟ در حالی که به نظرم کار یک بازیگر فقط این نیست که تعداد فیلم‌ های بیشتری بازی کند. نیاز داشتم فکر کنم، در عین حال با مطالعه و فیلم دیدن به دانش خودم اضافه کنم. بازیگری فقط جلوی دوربین رفتن نیست شما باید بدانید چگونه جلوی دوربین بروید. بیشتر از یک دهه است که در سینما هستم حالا اگر قرار است دهه تازه‌ای را شروع کنم با یک دید تازه و به کمک اندوخته‌ام از تجربه‌ های گذشته اقدام می‌کنم.

آرش پولاد خان: این فرصت‌ ها لازم است تا شما در مسیر رشد قرار بگیرید. به هر حال هر کاری خودش تجربه است و مجموعه این تجارب به شما کمک می‌کند بهتر و بهتر شوید. این رمز و راز پخته‌تر شدن است. برای خود من هم تجربه‌هایی که با همسرم داشتم باعث شده تا دانش و اندوخته بیشتری داشته باشم و بخواهم قدم‌های بعدی را آگاهانه‌ تر و درست‌ تر بردارم. بدون این تجربه‌ها نمی‌شود کار بهتری خلق کرد. البته به شرطی که از تجربه‌ های قبلی بیاموزیم.

فوتبال، نقطه اشتراک ورزشی ما
نیوشا ضیغمی: درباره آن سفر هنرمندان به برزیل با تمام حواشی به نظرم مهم این بود که یک قشر کاری خاص از یک قشر کاری دیگر حمایت کردند؛ یعنی فارغ از تمام مسائل، مهم این بود که در یک افتخار ملی شریک باشیم و از یک اقدام که می‌توانست باعث سربلندی نام کشورمان شود، حمایت کنیم.

آرش پولادخان: نقطه اشتراک ما در تماشای برنامه‌های ورزشی تلویزیون برنامه «نود» است! در واقع من همیشه با علاقه این برنامه را به خاطر اخبار فوتبال و دنبال‌کردن وضعیت تیم‌ها و بازی‌ها می‌بینم و نیوشا از نوع اجرای خاص و هیجان‌آور عادل فردوسی‌پور خوشش می‌آید و حاشیه‌ های فوتبال را دنبال می‌کند. هنگام دیدن نود با هم اتفاق نظر داریم و این هم به خاطر کاراکتر ویژه و منحصر به فرد عادل فردوسی‌پور است.

نیوشا ضیغمی: بخشی از زندگی همه ما باید ورزش و توجه به سلامتی باشد. شاید هر یک از ما به بهانه‌های مختلفی از جمله نداشتن وقت، امکان رفتن به باشگاه، طولانی بودن ساعات کاری و. . . از آن فرار کنیم اما اگر با این دید که سلامتی نعمتی است که اگر از دست برود جبران شدنی نیست، به آن نگاه کنیم حتما روزانه دقایقی را به هر شکلی در هر جایی می‌توانیم به آن اختصاص دهیم.

آرش پولادخان: شخصا علاقه بسیاری به ورزش دارم. البته فوتبال به نوعی ورزشی است که همه ما به اندازه‌ای آن را دوست داریم و بیشتر از هر رشته دیگری اخبارش را پیگیری می‌کنیم. فوتبال ملی هم که جای خودش را دارد. هر رشته ورزشی وقتی در قالب مسابقات ملی باشد باید از آن حمایت کرد حالا می‌خواهد کشتی باشد یا والیبال یا فوتبال و… . مهم افراشته شدن پرچم ایران بر سکوهای جهانی است. اگر انگشتان دستانم نمی‌شکست همین حالا هم بسکتبال را دنبال می‌کردم.

پوست یعنی زیبایی، زیبایی یعنی سلامت
نیوشا ضیغمی: فعالیت من در کلینیک زیبایی‌ ام کاملا جدید و بخشی مهم از زندگی حرفه‌ای من است. یعنی آن را به شکل تفننی دنبال نمی‌کنم. چند سال پیش به پیشنهاد خانم دکتری این کار را شروع کردم که به عللی این همکاری قطع شد و پس از مدتی خودم شخصا کلینیک شخصی خودم را راه‌اندازی کردم. در این مرکز خدمات و مشاوره‌های زیبایی برای سلامت پوست از سوی متخصصان ارائه می‌شود و من خودم از مراجعان آن هستم.

آرش پولادخان: قبل از ازدواج چنین مسائلی برای من اهمیت نداشت اما ازدواجم با نیوشا منجر شد برایم مهم شود. در حال‌حاضر فکر می‌کنم شما باید در هر کاری و جایگاهی که هستید رسیدگی به سلامت خودتان را مهم بدانید. من یکی از مخالفان غذاهای دریایی بودم اما نیوشا به من گوشزد کرد که نوع تغذیه سلامت چقدر می‌تواند در بهبود وضعیت پوست اثرگذار باشد و حالا من هم بیشتر به زیبایی و تناسب اندام و رسیدگی به ظاهر توجه می‌کنم.

نیوشا ضیغمی: درست است که بازیگرها به خاطر شرایط کاری و گریم‌های سنگین باید بیشتر مراقب ظاهر و سلامت پوست و موی خود باشند اما این مساله فقط مختص بازیگرها نیست و خوب است که همه نشاط، سلامت و زیبایی را تجربه کنند. برای من مهم است در کلینیک چه خدماتی ارائه می‌شود چون به هر حال بخش عمده‌ای از مراجعان آنجا به خاطر لطفی که به اسم من دارند، به آنجا می‌آیند و من خواسته‌ام تا هرآنچه برای من انجام می‌شود برای مراجعان نیز انجام شود.

آرش پولادخان: به نظرم سلامت و ظاهر مناسب چیزی است که همیشه با شما هست و این بسیار مهم است که روحیه خودمان را خوب حفظ کنیم. وقتی روحیه خوبی داشته باشید قطعا برای اطرافیان شما نیز خوب خواهد بود. الزاما ربطی به این ندارد که شما چهره خاصی داشته باشید، مهم این است که شما به خودتان اهمیت بدهید و آراسته باشید.

مصاحبه با نیوشا ضیغمی , گفتگو با نیوشا ضیغمی , مصاحبه با نیوشا ضیغمی و همسرش

عکس نیوشا ضیغمی و همسرش

 

ازدواج یعنی مسئولیت
نیوشا ضیغمی: آبان امسال، پنجمین سالگرد شروع زندگی مشترک‌مان است؛ تجربه‌ای که برای من بسیار لذت‌بخش بوده است و خوشحالم که این مسیر را انتخاب کرده‌ام. اوایل بعضی‌ها می‌خواستند مرا منصرف کنند و با این نگاه که چون بازیگرم و ازدواج و مسوولیت‌های جدیدش ممکن است در کارم خلل ایجاد کند، مرا می‌ترساندند. حتی حالا هم گاهی بعضی‌ها از من می‌پرسند می‌خواهی از سینما بروی؟

آرش پولادخان: زندگی مشترک چه برای مرد چه برای زن مسوولیت بسیار سنگینی است اما مهم این است که بتوانیم تعادل داشته باشیم. اگر هر دو نفر به یک مسیر و هدف فکر کنند، نه تنها زندگی بهتری خواهند داشت بلکه کمک حال هم نیز خواهند بود.

نیوشا ضیغمی: بازیگری شرایط خاص خودش را دارد و من حتی آن اوایل دلهره داشتم که نشود یا نتوانم از عمده مسوولیت‌های ازدواج بربیایم اما به کمک هم اجازه ندادیم مشکلی ایجاد شود. گاهی می‌شود که به خاطر مشغله‌های کاری حتی فرصت صحبت کردن با یکدیگر را هم نداریم اما پذیرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم با این شرایط کنار بیاییم و در عوض قدر فرصت‌های با هم بودن‌مان را بیشتر بدانیم.

 

تکیه‌ گاهی از جنس عاطفه
آرش پولادخان: یکی از ویژگی‌ های قابل توجه نیوشا توانایی خوبش در مشاوره دادن است و هر زمان که با او صحبت می‌کنم، دلگرم می‌شوم. اینکه می‌گویند پشت سر هر مرد موفق یک زن خوب و همراه است، واقعیتی است که من کاملا درک کرده‌ام.

نیوشا ضیغمی: به نظر من زن و مرد باید تنها حامیان واقعی همدیگر باشند. زن اگر به بالاترین مدارج پله‌های ترقی هم برسد باید تکیه‌گاهی به نام مرد داشته باشد. من در این سال‌هایی که ازدواج کرده‌ایم، هرجا به کمک احتیاج داشتم و عرصه را تنگ دیدم، با آرش در میان گذاشتم. آرش حتی به خاطر آنکه هوای مرا داشته باشد و به خاطر علاقه‌ای که به سینما دارم، وارد کار سینما و این حیطه شد و حتی ضرر هم کرد و حاشیه‌هایی نیز برایش درست شد.

ستاره‌ های خانه‌ دار
نیوشا ضیغمی : روحیه بلندپروازی دارم که باعث شده بخواهم تجربه‌ های مختلفی را از سر بگذرانم. به خاطر همین است که در کنار سینما و بازیگری، دفتر تولید فیلم و کلینیک زیبایی‌ ام را نیز اداره می‌کنم اما این مشغله‌های وقت‌گیر باعث نشده از کارهای خانه‌ام غافل شوم. نمی‌خواهم سال‌ها بعد حسرت اینکه می‌توانستم کاری که دوست دارم را انجام بدهم اما انجام ندادم، به دلم بماند.

آرش پولاد خان: شاید نگاه بیرونی و عادی مردم این باشد که بازیگرها به شکلی زندگی مرفهی دارند و اصلا خیلی کارهای روتین را انجام نمی‌دهند اما نیوشا یک خانم خانه‌دار واقعی است. او کارهای حرفه‌ای خودش را دنبال می‌کند و در عین حال به تمام کارهای خانه می‌رسد و هنگامی که آشپزی نمی‌کند هم به من و کارهایم کمک می‌کند. گاهی او بسیار بیشتر از من کار می‌کند و اینطور نیست که به خاطر مشغله‌های بیرونی، مسوولیت‌های خانگی‌اش را فراموش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.