امازینگ / سبک زندگی / آشپزی / طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گردو

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گردو

کشک بادمجان از جمله غذایی های سنتی و خوشمزه ای است که طرز تهیه راحت و آسانی دارد. به دلیل وجود کشک و نعنا و سیر داغ و همینطور پیاز داغی که در کشک بادمجان استفاده می شود میتوان سطح روی کشک بادمجان را به زیباترین شکل ها تزئین کرد. در بسیاری از غذاهای ایرانی از بادمجان استفاده می‌شود، کشک هم محصول اصیل و صد در صد ایرانی است که طعمی خاص همراه با کمی شوری و ترشی به غذا می‌دهد. بادمجان به روش‌های مختلف در غذاها استفاده می‌شود، می‌توانید آن را به صورت کبابی یا سرخ شده در غذا به کار ببرید. برای تهیه کشک بادمجان، این غذای خوش طعم و ساده از هر دو نوع روش گفته شده می‌توان استفاده کرد. در طرز تهیه کشک بادمجان به روش سنتی از بادمجان کبابی استفاده می‌شود و می‌توان گفت که این روش رژیمی‌ و کم کالری‌تر خواهد بود اما بادمجان سرخ شده برای کشک بادمجان مجلسی و برای پذیرایی مناسب ‌تراست. کشک بادمجان، این غذای اصیل و خوشمزه را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا برای رنگارنگ شدن سفره افطاری‌تان و یا حتی دورهمی های دوستانه و مهمانی های مهم نیز درست کنید و از آن لذت ببرید. پارسی دی که یک سایت آشپزی و قنادی آنلاین است به شما مخاطبان عزیز طرز تهیه و چند فوت و فن خوشمزه ‌تر شدن کشک بادمجان را آموزش میدهد. البته نا گفته نماند که در تهیه کشک بادمجان در شهرهای مختلف، تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثلا کشک بادمجان دامغانی، اصفهانی، تبریزی و رشتی تفاوت‌هایی دارند ولی اصول کلی کشک بادمجان مشترک است. بعضی‌ها بادمجان را ربه شکل درسته، بعضی‌ها هم تکه‌های ورق شده، خورد شده و پخته و له شده از بادمجان درکشک بادمجان استفاده می کنند. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرارداده شده است می توانید برای ۴ نفر کشک بادمجان تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کشک بادمجان تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان

• بادمجان متوسط ۶ عدد
• کشک ۴ قاشق غذاخوری
• پیاز متوسط ۲ عدد
• سیر ۴ حبه
• مغز گردو ۳ قاشق غذاخوری
• نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
• نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
• روغن مایع به اندازه کافی

طرز تهیه کشک بادمجان

مرحله اول: آماده سازی بادمجان
بعد از آن که بادمجان‌ها را خوب شستید، آن‌ها را پوست بگیرید سپس به صورت طولی از وسط نصف کنید.
برای آن که تلخی بادمجان از بین برود بعد از برش دادن، بادمجان ها را بشویید و روی آن‌ها کمی نمک بپاشید و به مدت ۱۵ دقیقه بادمجان ها را کنار بگذارید؛ سپس زمان دهید تا خشک شوند و در مقدار کمی روغن سرخ کنید و یا اگر تمایل به طعم کبابی دارید، با پوست بادمجان ها را روی کباب پز یا شعله گاز، بادمجان ها را کبابی کنید.
مرحله دوم: آماده سازی نعنا
نعنای خشک را ۱۰ دقیقه در آب قرار دهید تا خیس بخورد؛ سپس آن را درون مقداری روغن با حرارت ملایم تفت دهید. یک قاشق از نعنا را برای تزئین روی کشک بادمجان جدا کنید و کنار بگذارید. دقت داشته باشید که نعنا به سرعت تلخ می‌شود پس فقط کمی آن را تفت دهید تا گرم شود.
مرحله سوم: آماده سازی سیر و پیاز
پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و در مقدار کمی روغن سرخ کنید. هنگامی که پیاز شروع به سرخ شدن کرد و طلائی شد کمی زرد چوبه بزنید تا کمی خوش رنگ شود. از روغن برداشته، سیر رنده شده را در روغن پیاز داغ ریخته و حدود ۱ دقیقه تفت بدهید. سیر را هم مانند نعنا نباید خیلی حرارت دهید. به دو قسمت تقسیم کنید برای تزئین و برای داخل کشک بادمجان.
مرحله چهارم: آماده سازی کشک
کشک در بازار به دو مدل موجود می باشد. کشک نسابیده و نیمه آماده شرکتی. در هر دو مدل باید با مقداری آب جوشیده کشک را باز کنید و سپس درغذا استفاده کنید.
مرحله پنجم: آماده سازی کشک بادمجان
حالا که تمامی مراحل برای تهیه کشک بادمجان انجام شد وقت آن الست که مواد آماده شده را با هم ترکیب کنید. بادمجان‌ها را با کمی از پیاز داغ و سیر داغ اضافه کرده و با حرارت ملایم به تفت دادن ادامه دهید، در همین حین با یک قاشق چوبی بادمجان‌ها را له کنید.
کمی از نعنا داغ و گردوی آسیاب شده را نیز به ترکیب بادمجان اضافه کنید. کشک آماده شده را درون ترکیب بادمجان و پیاز بریزید و کمی تفت دهید تا آب اضافی آن بخار شود.
مرحله ششم: تزئین کشک بادمجان
کشک بادمجان شما حاضر است. در ظرف سروتان منتقل کنید و رویش را با پیاز داغ، نعنا داغ، کشک و گردو تزئین کنید.
در صورت تمایل می‌توانید برای زیبایی بیشتر کشک بادمجان را در نان تارت آماده سرو کنید یا به صورت دیس در یک ظرف سرو کنید.

نکات مهم و فوت و فن هایی که باید در تهیه کشک بادمجان رعایت کنید

۱٫ بادمجان کمی تلخی دارد و باید با استفاده از نمک این تلخی را از بادمجان جدا کنید.
۲٫ در تهیه کشک بادمجان به صورت سنتی با همین روش دستور تهیه می شود و با اضافه کردن مواد دیگر نوع کشک بادمجان به شهرهای دیگر برمیگردد.
۳٫ مغز گردو را می توانید به صورت درسته برای تزئین استفاده کنید.
۴٫ نعنا و سیر را خیلی بر روی حرارت تفت ندهید زیرا تلخ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.