امازینگ / سبک زندگی / روانشناسی و مشاوره / شخصیت شناسی افراد براساس روانشناسی رنگها + عکس ها

شخصیت شناسی افراد براساس روانشناسی رنگها + عکس ها

شخصیت شناسی افراد براساس روانشناسی رنگها

 روانشناسی رنگها , اصول روانشناسی رنگها , تست روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگها

رنگها سراسر زندگی ما را در اختیار داشته و غیر قابل اجتناب هستند. هر رنگی داستان خودش را دارد؛ هر رنگی فرهنگ و حس خودش دارد؛ پس باید رنگ ها را بشناسیم، با آن ها ارتباط برقرار کنیم و از وجود آنها استفاده کنیم؛ این دقیقا یعنی روانشناسی رنگ ها! به عبارتی با روانشناسی رنگها، فرد می‌تواند وضعیت روحی و ضمیر ناخودآگاه خویش بهتر را بشناسد. این تست پویا می‌باشد و با توجه به حالات درونی و تغییر سلیقه فرد نتایج متفاوتی دارد. هر روز می‌توان این تست را انجام داد و تغییرات روحیه خود را دید.در ادامه ضمن معرفی شخصیت هر رنگ و خصوصیات رفتاری افرادی که آن رنگ را دوست دارند، نکاتی کاربردی درخصوص استفاده از رنگ های مختلف در خانه، لباس، محیط کار و زندگی بیان شده است. همچنین توصیه هایی جهت درمان به کمک رنگ ها ارائه شده است. امیدواریم که جمع آوری این اطلاعات بتواند زندگی شما را رنگی کند

 روانشناسی رنگها , اصول روانشناسی رنگها , تست روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگها

شخصیت افراد براساس روانشناسی رنگها

سبز: کنجکاوی

در حال حاضر پر طرفدارترین رنگ برای دکوراسیون سبز است که مظهر طبیعت است. برای چشم، سبز ملایم ترین رنگ است و می تواند قدرت دید را افزایش دهد. رنگ سبز نشاط آور و آرامش بخش است. مردم انتظاردارند افرادی که در تلویزون ظاهر می شوند در ” اتاقهای سبز رنگ” باشند تا آرامش یابند. بیمارستانها اغلب ازرنگ سبز استفاده می کنند چون این رنگ به بیماران آرامش می دهد.در قرون وسطی پرندگان سبز رنگ بودند که مظهر باروری است سبز تیره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت است.

رنگ سبز طبیعت و تازگی است. اگر به این رنگ علاقه دارید زندگی با شما آسان است. نقطه اشتراک فراوانی با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی دارید روابط شما با دیگران بر پایه ی اصول و قرارداد است. دوست ندارید که در زندگیتان حوادثی به وقوع پیوندد اما کنجکاوانه به ماجراهای زندگی دیگران توجه دارید.

رنگ قرمز : خوش قلب اما خودپرست

قرمز از دسته رنگ‌های گرم است. این رنگ نماد هیجان، توانگری، عشق و افراط است. این رنگ می‌تواند به هضم مواد غذایی کمک کند به همین دلیل در رستوران‌ها و فست‌فودها از این رنگ استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید از طیف رنگ‌های قرمز برای فضای ناهارخوریتان استفاده کنید. قرمز رنگی انرژی‌زا و نیرو بخش است. تحقیقات نشان داده‌است که استفاده طولانی‌مدت از این رنگ باعث بروز پرخاشگری و ایجاد حرکات تکانه‌ای در افراد می‌شود. این رنگ می‌تواند آثاری مانند افزایش تعداد تنفس در افراد به وجود آورد. رنگ قرمز در کنار نورپردازی زرد می‌تواند تشدید کننده رنگ پوست باشد. اگر می‌خواهید فضایی گرم و صمیمی و پر از هیجان داشته باشید کافیست که تنها یکی از دیوارهای فضای نشیمن و یا اتاق خواب را به این رنگ در آورید.

قرمز، پرشورترین و تندترین رنگ است که سبب سریعتر شدن ضربان قلب و تنفس می شود. قرمز همچنین رنگ عشق است. رنگ قرمز جلب توجه می کند و کسی که قرمز می پوشد ملیح تر به چشم می آید. چون قرمز رنگ تندی است، در مذاکرات و درگیریها نمی تواند کمکی به مردم بکند. ماشینهای قرمز اهداف مورد نظردزدها می باشند.معمولاً رنگ قرمز در دکوراسیون برای تاکید مورد استفاده قرار می گیرد. دکوراتورها بر این ایده اند که مبلمان قرمز محشر است چون جلب توجه می کند.

این رنگ مظهر شدت و زیاده روی است که گاهی در جهت مخالف آن است. قرمز رنگ عشق و تنفر و فداکاری و خشونت و خون و آتش. کسی که به این رنگ علاقه دارد هرگز نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد. این گونه اشخاص تند و سرکش و در عین حال فعال و شجاع و کمی عجول هستند. احتمال شکست به خصوص در عشق برای آنها فراوان است.

قضاوتهای عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران اغلب سبب از بین رفتن دوستی هایشان می شود، با آن که در عشق کاملاً فداکارند اما اگر روزی حوادث بر وفق مراد نباشد بدون تفکر و جویا شدن علت می جنگند. دو عیب بزرگ خودپرستی و عدم کنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است. به طور کلی دوستداران رنگ قرمز دارای خصوصیات متضادی هستند. در تجارت تهاجمی عمل می کنید اما در امور شخصی نه . شما ترجیح می دهید راجع به کار صحبت کنبد نه روابط. .

 

ارغوانی: رنگ عارفها و روانگران

ارغوانی، رنگ سلطنتی نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. این رنگ همچنین زنانه و رویایی است. با وجوداین چون رنگ ارغوانی در طبیعت نادر است تصنعی به نظر می آید. ارغوانی یکدست، رنگ خاک است و در طبیعت فراوان است. هوه ای روشن نشان دهنده صداقت است درحالی که قهوه ای تیره شبیه چوب یا چرم است. ارغوانی همچنین می تواند غم انگیز و یأس آور باشد. مردان بیشتر تمایل دارند بگویند که ارغوانی یکی از رنگهای مورد علاقه آنها ست.

رنگ اسرارآمیز و باشکوهی است. دوستداران این رنگ پیوسته مجذوب زیبایی ها و ظرافتها می شوند و مغرور و اجتماعی هستند. معاشرت با این دسته لذتبخش است که امور معنوی بیشتر می پردازند. ارغوانی رنگ مورد پسند عرفا نیز هست!

پرتقالی: صداقت آری، هوسبازی هرگز
رنگی است ترکیبی و آنهایی که این رنگ را رنگ دلخواه خود می دانند متکی به نفس نیستند. اجتماعی و خوش خلقند و با مردم خوب رفتار می کنند. نفوذ در این گونه افراد مشکل است کسی که آنها را دوست بدارد می تواند با او به آسانی ازدواج کند. هوسباز نیستند و اگر با کسی دوستی کنند صداقت و فداکاری دارند. اگر افراد این دسته با کسی که خصوصیات اخلاقی خودشان را داشته باشد ازدواج کنند سعادتمند می شوند.

آبی: نظم، پشتکار، تنهایی

آبی، رنگ آسمان و اقیانوس یکی از پرطرفدارترین رنگهاست. این رنگ مانند رنگ قرمز سبب عکس العمل متضاد می شود. آبی، رنگ صلح و آرامش است و سبب می شود بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند،پس اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می شود. رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشد. مشاوران مد توصیه می کنند در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشید چون رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است.افراد در اتاقهای آبی فعال ترند. بررسیها حاکی از آن است که وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ قادرند وزنه های سنگین تری را بلند کنند.

رنگ آبی از دسته رنگ‌های سرد است. این رنگ نماد تازگی، صلح، آزادی، آرامی و سلامت است. این رنگ برای آن دسته از خانه‌هایی که به شدت آفتاب‌گیر هستند بسیار توصیه می‌شود چرا که با القای حس سرما، دمای اتاق تعدیل می‌شود و فضایی با دمای متعادل به وجود می‌آید. این رنگ می‌تواند کاهنده تعداد تنفس باشد به همین دلیل به کسانی که دارای استرس و فشارهای عصبی هستند، توصیه می‌شود که از این رنگ در فضای خانه و محیط‌های کاری استفاده کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که خانه‌ای وسیع، آرام و خلوت را دوست دارید به شما توصیه می‌شود که از این رنگ در فضای خانه استفاده کنید. به طور معمول طرفداران این رنگ افرادی زیرک، وفادار، برون‌گرا و صادق هستند. استفاده از رنگ آبی روشن برای اتاق کودکان و اتاق خواب بسیار توصیه می‌شود چرا که این رنگ به شدت آرامش‌بخش است. اگر در مکانی از خانه از رنگ قرمز استفاده کردید که می‌خواهید مقداری از میزان شدت آن کاسته شود، فقط کافیست که در کنار آن از رنگ آبی استفاده کنید.

رنگ آبی از رنگهایی است که طرفداران زیادی دارد. اگر به این رنگ علاقه دارید، کاملاً می توانید هوس و احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. ظاهر آرام شما دیگران را وادار می کند که به شما احترام بگذارند و دوست دارید پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران قرار بگیرید. در خرید و پوشش لباس قناعت می کنید و به علت شرم و حیا و گاه غروری که دارید میل دارید اغلب تنها باشید. حماقت و عدم فهم دیگران شما را کسل می کند و کسانی که از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند شما را ناراحت می کنند. کارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه قواعد معینی انجام می دهید. یکی از صفات مشخص شما پشتکار شماست. شخص فعالی هستید و ترجیح می دهید چیزهایی که مالک آن هستید بیشتر از آنکه زیبا جلوه کنند مفید باشند.

قهوه ای: قابل اعتماد
اگر رنگ قهوه ای را دوست دارید کاملاً می توان روی شما حساب باز کرد. باثبات و مقدس، شاعرپیشه و کمی فیلسوف مآب هستید. به ندرت تغییر عقیده می دهید و با آن که کمتر تصمیم می گیرید اما هر بار که تصمیمی بگیرید آن را به مورد عمل می گذارید. شما کاملاً در نگهداری پول و اسرار دیگران قابل اعتماد هستید. میل دارید پیوسته در عالم خودتان باشید و گاهی اوقات با اطرافیان خود رفتار خشونت آمیزی در پیش می گیرید. در عشق هرگز بدبین و تند نیستید. شخصی منطقی هستید و ترجیح می دهید قبل از عمل به آن فکر کنید . به هیچ کس جز خودتان اعتماد ندارید . پولتان را درست خرج می کنید و ذره ذره آنرا جمع می کنید و مواظب آن هستید.

زرد: شاد و فعال

زرد آفتابی شاد جلب توجه می کند. با وجود اینکه یک رنگ خوش بینانه به حساب می آید، مردم در اتاقهای زردرنگ بیشتر عصبانی می شوند و کودکان بیشتر گریه میکنند. رنگی که کمتر از سایر رنگها چشم را جذب می کند زرد است که اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرد م یتواند مقهور کننده باشد، رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد، بنابراین برای دفترچه های حقوقی مورد استفاده قرار م یگیرد.همچنین متابولیسم ( سوخت و ساز) راتسریع می کند. همیشه حرفی برای گفتن دارید و عاشق صحبت کردن با دوستان خود هستید و همیشه با آنها در تماسید هر کجا که باشید بسیار اجتماعی و شوخید و مردم به سمت شما جذب می شوند …

صورتی: مورد علاقه دیگران

صورتی که رویایی ترین رنگ است، آرامش بخش تر است. تیمهای ورزشی گاهی اوقات رختکن تیمهای رقیب را صورتی رنگ می کنند چون تیم های رقیب روحیه شان تضعیف می شود. رنگ صورتی در واقع همان قرمز است که کمرنگ شده باشد. اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را البته کمی ملایمتر دارا می باشید، با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید.
دیگران را خوب درک می کنید و با اطرافیان خود با ملایمت و لطف رفتار می کنید و به دلیل نشاط و شادابی تان مورد علاقه اطرافیان خود هستید. آنهایی که به این رنگ علاقه دارند اغلب شکستها، خشونتها و دشواری های زندگی را تحمل کرده اند و با مشکلات فراوان مواجه شده اند.

فیروزه ای: اسرارآمیز و پند ناپذیر
دوستداران این رنگ اسرارآمیزند و احساساتی و کارهای شخصی خود را به خوبی اداره می کنند. پشتکار دارند و باثباتند و به نصایح دیگران در مورد کارهای خود کمتر توجه دارند. فیروزه ای معمولا رنگ مورد علاقه ی خانمها است.

بنفش: خودپسند و جسور

با اراده هستید حتی تا حدی کله شق . اول به خودتان توجه دارید بعد به دیگران گرچه کار مردم را هم راه می اندازید .

خردلی: خوش قلب

خیلی ملاحظه کارید . دوستی برای شما یک دنیا ارزش دارد با همه دوست هستید مواظب باشید چون بعضی مواقع اعتماد کردن به هر کسی برای شما دردسر ساز می شود .

مشکی : خوش ذوقی و ظرافت طبع

مشکی رنگ سلطه و قدرت است. این رنگ برای مد پرطرفدار است چون شخص را لاغرتر نشان می دهد.همچنین شیک و بادوام است.رنگ مشکی همچنین نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری است ،کشیشها رنگ مشکی می پوشند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند.بعضی از کارشناسان مد می گویند لباس مشکی پوشیدن برای زن به معنی فرمانبرداری از مرد است. لباس مشکی می تواند مقهور کننده باشد، یعنی کسی که لباس مشکی می پوشد منزوی یا شریر به نظر می رسد.شخصیتهای منفی، مانند دراکولاهم، اغلب لباس مشکی می پوشند.

این رنگ برخلاف عقیده ی همگان رنگ نومیدی و عزا نیست بلکه نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران این رنگ هستید مسلماً به شخصیت اطرافیان خود احترام می گذارید و برای آن که دیگران را با ارزش و برجسته نشان دهید از هیچگونه کمکی به آنها دریغ نمی کنید و هرگز خود را به دیگران تحمیل نمی نمایید همچنین عقاید و نظریات دیگران را به آسانی می پذیرید. نظری که دوستانتان نسبت به شما دارند برای شما خیلی مهم است . همیشه به دنبال آخرین مد ها می گردید و پول زیادی را بابت این چیزها می پردازید.

سفید: پاکی

تازه عروسان سفید می پوشند تا مظهر معصومیت و پاکی باشند. رنگ سفید نور را منعکس می کند و رنگ تابستانی محسوب می شود. رنگ سفید برای دکوراسیون و مد پرطرفدار است چون یک رنگ روشن و ملایم است، و با همه چیز تناسب دارد. با وجود این، آلودگی روی رنگ سفید سریع مشخص می شود و به همین دلیل پاکیزه نگاه داشتن آن دشوارتر از سایر رنگهاست. پزشکان و پرستاران لباس سفید می پوشند که نشان دهنده استریل بودن ( ضدعفونی شدگی) است. شخص آرام و شنونده ای خوب هستید . از دیگران نظر می خواهید ، به دوستی هایتان بها می دهید و وقتتان را آزادانه در اختیار دوستانتان قرار می دهید .

خاکستری: احساس بی نیازی
این رنگ مظهر چشم پوشی از خوشی های دنیاست. کسانی که به این رنگ علاقه دارند اغلب در زندگی احساس رضایت می کنند، خاکستری رنگ عقلا است و جوانانی که به این رنگ اظهار علاقه می کنند درواقع خود را هم شأن و هم طراز اشخاص کهنسال میدانند و در زندگی احساس بی نیازی می کنند. در عشق بر افراد مسن تر از خود تمایل دارند و اغلب کسانی که از نظر فکر و ایده به آنها برتری دارند خیلی آسان طرف توجهشان قرار خواهند گرفت.

روانشناسی رنگهای اصلی مخلوط

رنگ های آبی و سبز هر دو خودمحور (غیر فعال) هستند. هر جا که هر دوی آنها با یکدیگر در یک مکان باشند، صفت خودمحوری قویا مورد تاکید است.

به همین ترتیب، رنگ های سبز و قرمز هر دو مستقل (خودکار، سبب ساز) می باشند. هر جا که هر دوی آنها در یک مکان باشند، صفات ابتکار و خودتصمیم گیری از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما از سوی دیگر، نحوه ی تاکید و اهمیت آنها بستگی به محل ظاهر شدنشان دارد.
رنگ های قرمز و زرد برون محور (فعال) هستند و از بیرون هدایت می شوند. هر جا که هر دوی آنها با یکدیگر در یک مکان باشند، صفت فعالیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.
رنگ های آبی و زرد هر دو غیر مستقل (یعنی از منابع خارجی هدایت می شوند) هستند و لذا هر جا که هر دوی آنها با یکدیگر در یک مکان باشند، فاقد قدرت تصمیم گیری کاملا نشان داده می شود.

 

زنان و روانشناسی رنگها

زنان نسبت به افرادی که به رنگ آبی لباس می پوشند احساس راحتی و اعتماد بیشتری می کنند.
برای همسرتان یک شاخه رز قرمز به نشانه عشق و علاقه بفرستید.
برای زنانی که صرفا” رابطه دوستی ( و نه عشقی ) دارید رز زرد بفرستید.
یکی از اتاقهای نشیمن خانه خود را با رنگی خشن و پر رنگ مانند قرمز تیره رنگ کنید تا نشانه قدرت و انرژی شما نزد همسرتان باشد.
رنگ آمیزی اتاق خواب به رنگ سبز می تواند نشانه جوانی و طبیعت باشد

  روانشناسی رنگها , اصول روانشناسی رنگها , تست روانشناسی رنگها

اصول روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگها در خانه

بکاربردن رنگهای سرد برای اجزای اتاق خواب ( تخت خواب، ملافه ، پتو …  ) مکانی بدور از استرس و آرامش بخش را برای خوابی شیرین برای شما فراهم می کند.
دیوارهای اتاق خواب را برای ایجاد آرامش به رنگهای سرد و ملایم مانند آبی یا آبی مایل به سبز رنگ آمیزی کنید.
قراردادن کوسن ارغوانی روز مبلمان با رنگ خنثی می تواند نشانه قدرت، توانگری و ثروت بوده و  برانگیزنده تخیلات باشد.

برای  ایجاد محیطی آرام و دلپذیر معمولا از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. در محیط‌هایی که بیشتر با آنها سر و کار داریم و همچنین در مکان‌های پررفت‌وآمد، از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که ته رنگ سفید دارند؛ به این معنا که هر رنگی همراه با مقدار محسوسی از رنگ سفید به کار گرفته می‌شود تا رنگ نهایی، رنگ روشنی باشد. از دیدگاه روانشناسی رنگ، رنگ‌های روشن و رنگ‌های دارای ته رنگ سفید در دراز‌مدت باعث خستگی و یکنواختی نمی‌شوند و القاکننده حسی خوب و دلپذیر هستند.اما در کنار رنگ‌های آرام و روشن، رنگ‌های دیگری هم هست که القا کننده حس خوبی نیست و ممکن است در دراز مدت بسیار خسته کننده وکسالت‌آور باشد و حتی بر روابطمان تاثیر بگذارد. این دسته از رنگ‌ها، رنگ‌هایی هستند با ته رنگ مشکی.

رنگ سبز در خانه

رنگ سبز در زیر مجموعه رنگ‌های سرد قرار دارد. این رنگ نماد تولد، زندگی و بخشندگی است. کارشناسان بر این باورند که این رنگ برای اتاق‌های آفتاب‌گیر یکی از بهترین گزینه‌هاست. اگر محیط‌های شلوغ و نامنظم با روحیه شما سازگاری ندارد از این رنگ برای تعدیل فضا و آرام کردن محیط استفاده کنید. رنگ سبز می‌تواند حس تعادل، هماهنگی، ایمنی، شور و نشاط را در محیط برقرار کند. اگر می‌خواهید خانه‌ای آراسته، آرام و وسیع داشته باشید بهتر است از این رنگ استفاده کنید. اگر آدمی گوشه‌گیر و منزوی هستید بهتر است رنگ سبز را برای خانه‌تان انتخاب کنید، زیرا که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رنگ سبز در بهتر شدن روابط عمومی تاثیرگذار است. البته باید در نظر داشته باشید که تاثیر این رنگ‌ها در زمان طولانی مشخص می‌شود. این رنگ را می‌توانید در اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق پذیرایی استفاده کنید. استفاده از رنگ سبز روشن همراه با بافت‌های چوبی خود رنگ در محیط‌های کار بسیار توصیه می‌شود، زیرا علاوه بر برقراری آرامش برای کارکنان، باعث خلق فضای آرام نیز می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که شخصیتی محافظه‌کارانه دارید و می‌خواهید که اعصابی قوی و محکم داشته باشید بهتر است این رنگ را در مکانی که بیشتر وقت خود را در آن‌جا سپری می‌کنید استفاده کنید، چرا که این رنگ باعث تشدید برخی از خصوصیات شخصیتی و حس‌های شما می‌شود. اگر دچار یکنواختی و روزمرگی هستید، بهتر است با تغییر رنگ اتاق خواب‌تان به رنگ سبز سرزندگی و شادابی را دوباره به خودتان هدیه کنید. یکی از مثال‌هایی که تاکیدی بر آرامش‌بخشی رنگ سبز دارد این است که بازیگرهای معروف دنیا قبل از اینکه روی صحنه به بازیگری مشغول شوند ساعتی را در اتاق سبز رنگ برای گریم، استراحت و تمرین می‌گذرانند تا از اضطراب و استرس‌شان کاسته شود.

رنگ نارنجی در خانه

نارنجی از دسته‌ رنگ‌های گرم است. این رنگ نماد فراوانی، تحرک، شجاعت، نشاط و خوش‌آمدگویی است. اگر به دنبال فضایی صمیمی، سرگرم کننده و پر از آسایش می‌گردید بهتر است این رنگ‌ را برای فضای زندگی‌تان انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین آثار این رنگ در طولانی مدت بر افراد این است که بهبود دهنده رفتارهای اجتماعی و کاهش دهنده خصومت است. این رنگ علاوه بر نشاط بخش بودن ضد افسردگی هم است، تا آنجا که بسیاری از روانشناسان پوشیدن لباس‌های نارنجی و تغییر رنگ فضای زندگی به نارنجی را توصیه می‌کنند. این رنگ از دسته رنگ‌های پیش‌رونده است یعنی استفاده از این رنگ در فضاهای بزرگ و وسیع باعث می‌شود که آن فضا کوچک‌تر و صمیمی‌تر به نظر رسد. استفاده از این رنگ در راهرو‌های ورودی خانه، اشاره به مهمان‌نوازی شما دارد چرا که این رنگ برای خوش‌آمدگویی بهترین گزینه است. استفاده از این رنگ در اتاق خواب و اتاق ناهارخوری فضای عاطفی و پرنشاطی را خلق می‌کند.

رنگ زرد در خانه

زرد از دسته رنگ‌های گرم است. این رنگ نماد خلاقیت، امیدواری، مثبت‌گرایی و احتیاط است. اگر اتاق کوچک و تاریکی دارید رنگ زرد یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای روشن ساختن و وسیع‌تر نمایان کردن این فضا استفاده کنید. رنگ زرد در کنار هر روانشناسی رنگها – نور دیگری می‌تواند روانشناسی رنگها – نور جداگانه‌ای محسوب شود. بر اساس پاره‌ای از تحقیقات کارشناسان به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن طولانی مدت در کنار رنگ زرد باعث تقویت حافظه و تحریک گردش خون می‌شود. این رنگ به شدت اشتهاآور است. اگر فضایی گرم، پر از انرژی و شادی‌بخش می‌خواهید بهتراست این رنگ را انتخاب کنید. این رنگ برای آشپزخانه‌ها و راهروها یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی است. قرار گرفتن در کنار رنگ زرد برای مدت طولانی می‌تواند به مثبت‌گرایی و خوش‌بینی شما کمک کند

روانشناسی رنگها و دفتر کار

کارتهای ویزیت و سربرگها بهتر است به رنگهای خنثی تهیه شوند. رنگهای سفید و بژ معمولا” نسبت به رنگهای دیگر راحت تر خوانده می شوند.
دیوارهای آبی کمرنگ نسبت به سفید بیشتر تولید آرامش نموده و بیشتر جلب توجه می کند.
اسباب اثاثیه زرشکی یا ارغوانی تیره محیط کار شما را مجلل و سلطنتی جلوه خواهد داد.
برای اجناس تبلیغاتی، وب سایتها و نشانهای ترفیعی از رنگهای خشن و گیرا استفاده کنید تا موجب جذب بیشتر مشتریان گردد. برای خوانایی بیشتر، رنگ مشکی را در چاپ متون بکار ببرید.

روانشناسی رنگها و اتومبیل

اتومبیل مشکی نشانه تمایل به گمنامی است.
برخی رنگهای بخصوص از آبی و قرمز حاکی از خود نما بودن راننده است.
رنگ زرد و نارنجی دلالت بر ورزشکار بودن شما میکند.
انتخاب رنگ نقره ای یا طلایی می تواند بیانگر ثروت و دارایی باشد.
رنگ و زندگی حرفه ای

روانشناسی رنگها و لباس

لباسهای معمولی با رنگ سبز یا زرد موجب جلب توجه می شوند. پیراهن یا ژاکت آبی تیره رنگ می تواند علامت قابلیت اعتماد باشد.
لباس ورزشی تمام خاکستری و خسته کننده خود را کنار گذاشته و برای راحتی اعصاب خود از رنگهای تیره تر یا روشنتر استفاده کنید.
لباس سراسر قهوه ای ممکن است شیک بنظر برسد اما خسته کننده و یکنواخت خواهد شد. افزودن کمی رنگهای سرد یا گرم مانند زرد، طلایی یا سبز باعث درخشانتر شدن ظاهر و فرایندهای ذهنی شما خواهد شد

روانشناسی رنگها و لباس های اداری

لباسی به رنگ خاکستری تیره، مشکی یا آبی سیر بپوشید تا شخصی موفق، آگاه و جدی بنظر برسید.
پیراهن سفید و ساده احترام و رسمیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
پیراهن بژ و یا غیر سفید چهره محافظه کارانه ملایمتری را از شما ارائه خواهد نمود

  روانشناسی رنگها , اصول روانشناسی رنگها , تست روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگها در خانه

ایده های استفاده از روانشناسی رنگها

ارتباط و وابستگی

اگر دقت کرده باشید لباس افراد پلیس و نظامی معمولا برنگ آبی یا سبز تیـره انتخاب می شود چون این رنگها نشانه قدرت و  ابوهت میباشند.در بیمارستانها معمـولا” از ملافه و البسه سبز کمـرنـگ استفاده می شود چراکه این رنگ اثری تسکین دهنده و آرامش بخش دارد.

مزایای تبلیغاتی

رستورانها و اغذیه فروشیها اغلب برای جلب توجه بیشتر از رنگهای قرمز و زرد استفاده می کنند. این گونه رنگها بوضوح دیــده می شوند و بـیشتر بـه یاد مردم می مانند. اکثر شرکتهای بزرگ آرم محصولات خود را با رنگهای مذکور طراحی و ارائه می کنند.

استفاده در طراحی

معمولا دکـمه هـای حـسـاس و اعـلان خـطر  و یـا اهرم های توقف اضطراری برنگ قرمز   می باشند برعکس رنگ سبز نشانه عبور و امنیت است. در طراحی بسیاری از وسایل بـکـاربـردن رنگهای مختلف در قسمتهای گوناگون برای گـویـاتر سـاخـتـن وضـایف، امـری اجتناب ناپذیر است. در وب سایتها و نوشتارهای تبلیغاتی هنگامیکه بخشی از کلمات با رنگ زرد نمایان گردند بیشتر نظر ما را بخود جلب کرده و باعث میشود توجه بیشتری به آن قسمتها بنماییم. معمولا” رنگ سبز ما را به یاد یک موقعیت دوستانه و بدون خطر می اندازد و این یکی از متداولترین موارد استفاده رنگها در تاثیر گذاری روانی روی افراد است.

  روانشناسی رنگها , اصول روانشناسی رنگها , تست روانشناسی رنگها

پوشیدن لباس براساس روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگها و شیک پوشی

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که دوستتان در حالی که پیراهنی صورتی به تن کرده توسط اطرافیان مورد تحسین، تمجید و توجه فراوان قرار گرفته باشد. شما نیز به طبع او پیراهنی به همان رنگ تهیه کرده و به تن می کنید. اما علاوه براینکه کسی شما را تحسین نمی کند مورد تمسخر و ریشخند دوستانتان قرارمی گیرد. اگر می خواهید بدانید که چرا آن پیراهن صورتی مناسب شما نبوده و اینکه اصلاً می توانید لباسهای رنگ روشن بپوشید یا نه ادامه مطلب را بخوانید تا  شیک پوش شوید.

پوست های تیره:
افرادی که تیره پوست هستند معمولاً دارای چشمان و موهای مشکی یا قهوه ای تیره اند. این افراد باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگهای تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر آنان می گردد.
رنگهای مناسب این گروه عبارتند از: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم طوسی روشن.
رنگهای نامناسب افرادی که پوستشان تیره است نیز:مشکی، قهوه ای تیره، فیروزه ای، سبزشمعی، قرمز تیره است.

اگر جزو این دسته افراد هستید از پوشیدن لباس با رنگهای گرم و تیره خودداری کنید. از آنجایی که رنگ مشکی و آبی تیره معمولاً به عنوان لباس رسمی کار در نظر گرفته شده و نمی توان به طور کامل آن را کنار گذاشت، لذا سعی کنید به کارگیری آنها را به حداقل رسانده و فقط در صورت لزوم از آنها استفاده نمایید.

پوست های معمولی (نه تیره و نه روشن):
افرادی که دارای چنین رنگ پوستی هستند می توانند تقریباً از هر رنگ لباس استفاده کنند. از آنجا که هر دو رنگ روشن و تیره می تواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو طیف رنگ می توان استفاده کرد ولی بهتر است برای جذابیت بیشتر پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد.

رنگهای مناسب این گروه عبارتند از: بژ، آبی، سورمه ای، گندمی، مشکی، صورتی رنگهای نامناسب نیز: مغزپسته ای، بنفش، قهوه ای تیره، قرمز است.
تنهارنگهایی را که در این گروه اصلاً نباید به کار برد، رنگهای نزدیک به رنگ پوست است. برای مثال اگر رنگ پوست شما زیتونی است، از پوشیدن لباس زیتونی یا قهوه ای خودداری کنید.

پوست های روشن:
اینگونه افراد معمولاً موهایی بلوند و روشن داشته و رنگ چشم آنها سبز، آبی، طوسی یا قهوه ای روشن است. رنگی مناسب این گروه است که با رنگ پوست تضاد داشته باشد.
رنگهای مناسب این گروه شامل: آبی ملایم، قهوه ای، بژ، آبی سیر، هر رنگی غیرسفید می شود.رنگهای نامناسب نیز: قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، ارغوانی است.در این گروه باید به طور کلی از رنگهای خشن و روشن استفاده نموده تا تضاد کافی با رنگ پوست به وجود آید. بکارگیری رنگهای گرم به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

نکات کاربردی روانشناسی رنگها

برای لاغر شدن، از بشقاب و رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. رنگ آبی اشتها را کم می‌کند

اگر مضطرب هستید و فشار عصبی طاقت شما را بریده است، از رنگ سبز استفاده کنید. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش می‌دهد

اگر بی‌حال و حوصله هستید، رنگ نارنجی را انتخاب کنید، هنگام استحمام صبحگاهی از حوله و ابزار نارنجی استفاده کنید، رنگ نارنجی بی‌حالی شما را از بین می‌برد .

اگر از کم خونی رنج می‌برید، میوه‌های قرمز رنگ مانند گیلاس ، توت فرنگی و گوشت قرمز مصرف کنید

افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند. غذاهای زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجویند. رنگ زرد سطح انرژی را بالا برده و مانع افسردگی می‌شود .

اگر کم خواب هستید وسایل اتاق خواب را به رنگ بنفش درآورید یا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنید. رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است.

رنگ سال ۹۵  رنگ سال ۲۰۱۶

۸ دیدگاه‌ها

  1. اون دوست عزیزی که گفتن رنگها هیچ ارتباطی به شخصیت ندارد معلوم هست که اصلا هیچ اطلاعات راجع به روانشناسی ندارند و یا اصلا هیچ اعتقادی به روانشناسی ندارند.چون الان از روی دستخط و از روی نقاشی و … کل شخصیت افراد را واکاوی و بیان می کنندو اینکه روانشناسی رونگها سابقه خیلی خیلی طولانی دارد.

  2. این حرفها خیلی مسخره س. رنگ هیچ ربطی به شخصیت نداره. فقط یه حس خوب یا بد میتونه بده به آدم که بخاطر همین تو بازاریابی ازش استفاده می کنن. این که چه رنگی رو دوست دارین هیچی در مورد شخصیتتون نشون نمیده. حرفتونو با منبع علمی بزنین!

  3. مطالب ارزنده ای ارائه دادین تشکر میکنم ازتون

  4. او مای گد
    چه زیبا

  5. خیلی خوب بود.
    ممنون

  6. سلام. من مشخصات نویسنده این سایتو میخوام برا نوشتن مقالم کمکم کنید لطفا.
    مشخصات شامله: نام ، نام خانوادگی. تاریخ انتشار .نام مقاله و…..

    • سلام. میشه بگین داده نویسی چطوریه؟؟ واسه دوستم میخوام استادش پرسش نامشو قبول نکرد گفته خودت برو داده نویسی کن .رشتش با رشته ی من فرق داره من سر از کارش در نیاوردم پایان نامش در رابطه با تاثیر رنگها بر شخصیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.