امازینگ / سبک زندگی / مسائل قبل از ازدواج / چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

نحوه دریافت گواهی بکارت , پرده بکارت , گواهی پرده بکارت

داشتن گواهی سالم بودن پرده بکارت برای دختران این زمانه تبدیل به ی مساله مهم شده است، برای پسران هم مهمه که با دختری که قراره باهاش ازدواج کنه باکره باشه. برای صدور گواهی سالم بودن بکارت خیلی باید دقت کرد که مهمترین نکاتش از قرار زیر است .

نحوه دریافت گواهی بکارت , پرده بکارت , گواهی پرده بکارت

نکته ی اول در صدور اول گواهی بکارت

بیماری که صرفا جهت معاینه مراجعه می‌کند و قرار است که نتیجه معاینه بکارت به صورت شفاهی به وی گفته شود نیاز به احراز هویت ندارد، ولی اگر درخواست گواهی کند باید حتماً احراز هویت شود.

نکته ی دوم در صدور اول گواهی بکارت

انجام معاینه بکارت باید با رضایت فرد مورد معاینه و یا والدین و سرپرست قانونی وی صورت گیرد. باید توجه داشت که حتی اگر انجام معاینه بکارت به درخواست مراجع قضایی باشد در این حالت نیز پزشک بدون اجازه فردی که قرار است مورد معاینه قرار گیرد حق معاینه ندارد واگر فرد مذکور اجازه معاینه ندهد باید در پاسخ استعلام مرجع قضایی چنین نوشت که: «نامبرده همکاری لازم جهت انجام معاینه بکارت را ندارد، لذا انجام این معاینه در حال حاضر مقدور نیست.»

نکته ی سوم واسه صدور اول گواهی پرده بکارت

بهتر است که گواهی بکارت در دو نسخه تهیه گردد که یکی به فرد معاینه شده یا ولی وی تحویل شده و دیگری نزد پزشک صادرکننده یا در پرونده پزشکی بیمار باقی بماند.

همچنین بهتر است که روی هر یک از دو نسخه گواهی یک عکس جدید از فرد معاینه‌شده که ترجیحاً به صورت تمام‌رخ تهیه شده و با چهره فرد مورد معاینه هم‌خوانی دارد چسبانده شده و روی آن مهر پزشک معاینه‌کننده زده شود، به طوری که مهر هم عکس و هم برگه گواهی را بپوشاند و در نتیجه امکان تعویض عکس وجود نداشته باشد و سپس روی عکس ممهور را با چسب شیشه ای بچسبانیم تا تعویض آن غیرممکن گردد. در این موارد می‌توان گواهی را به این ترتیب نوشت: «از صاحب عکس الصاقی ممهور به مهر اینجانب بر روی این گواهی که بر اساس شناسنامه ارایه شده، خانم…….. نامیده می‌شود و اثر انگشت وی نیز در انتهای این گواهی ثبت شده است در تاریخ…. ساعت…. معاینه به عمل آمد و…….».

نکته ی ۴ در صدور اول گواهی بکارت

در امر صدور گواهی بکارت ضروری است که علاوه بر تاریخ، حتما ساعت دقیق معاینه نیز ثبت شود تا این گواهی در آینده مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد. برای بهتر مشخص شدن علت این امر به مثال زیر توجه نمایید: دختر خانمی‌توسط خانواده جهت معاینه بکارت در ساعت ۱۰ صبح به پزشک مراجعه نموده و تحت معاینه قرار می‌گیرد و برای وی گواهی بکارت در همان تاریخ صادر می‌گردد.

از نظر قانون این گواهی، بکارت فرد مورد معاینه را تاساعت ۲۴ آن روز اعلام می‌دارد، در حالی که ممکن است در طی ساعات باقی مانده از آن روز، هر اتفاقی رخ دهد! که در این حالت پزشک صادرکننده گواهی بکارت فرد مورد معاینه را تا آخرین ساعات آن روز گواهی نموده است. از طرف دیگر لازم است که تاریخ و ساعت صدور گواهی هم به عدد و هم به حروف نوشته شود تا قابل دستکاری نباشد.

نکته ی پنجم در صدور اول گواهی پرده بکارت

نکته بسیار با اهمیت دیگر این است که الزاماً باید گواهی صادر شده به خود فرد تحویل داده شود و اگر وی صغیر یا مهجور بود، گواهی باید تحویل ولی یا قیم وی گردد و پزشک اجازه ندارد گواهی را به سایر بستگان و دوستان فرد مورد معاینه تحویل دهد.

نکته ی ششم برای صدور اول گواهی بکارت

در موارد نادر ممکن است دختر خانمی‌ دارای هایمن بدون سوراخ (Imperforated hymen) باشد که با اولین قاعدگی برای وی مشکلاتی پیش می‌آید که الزاماً باید توسط پزشک یک برش صلیبی‌شکل روی هایمن وی به منظور تخلیه محصولات قاعدگی ایجاد گردد.

باید توجه داشت که در موارد پرده بکارت بدون سوراخ لازم است که پس از گرفتن مجوز قانونی اقدام به جراحی و ایجاد برش روی پرده بکارت نمود، ولی در مواردی که باعث بروز علایم حاد شده و وضعیت اورژانسی را ایجاد کرده است، نیازی به اخذ مجوز نبوده و پزشک معالج می‌تواند پس از ثبت کلیه علایم و تشخیص، اقدام به درمان جراحی بنماید و سپس برای بیمار گواهی مبنی به انجام اقدامات درمانی صادر نماید.

نکته ی هفتم در صدور اول گواهی بکارت
انتخاب و پذیرش بیمار جهت معاینه هایمن: نظر به اینکه این معاینه (به جز در موارد تجاوزات جنسی) حالت اورژانسی ندارد و از طرفی نیاز به مهارت و تجربه دارد، پزشک می‌تواند بیمار خود را بپذیرد و یا رد نماید. مثلاً اگر بیمار به قصد دریافت گواهی سلامت هایمن مراجعه می‌کند، بدیهی است پزشک می‌تواند بیمار را مشروط به اظهارنظر شفاهی بپذیرد یا صدور گواهی را مشروط به سالم بودن‌هایمن نماید و یا با بیمار شرط کند که اگر تشخیص مشکل باشد، گواهی صادر نمی‌کند و باید به مرجع دیگری که تبحر بیشتری دارد مراجعه نماید.

نکته ی هشتم واسه صدور اول گواهی بکارت

در صدور گواهی بکارت بهتر است که چند پزشک با تجربه در کنار یکدیگر اقدام به معاینه و صدور گواهی نمایند، چرا که در این حالت امکان اشتباه بسیار کمتر خواهد بود و از نظر قانونی نیز ارزش و اعتبار این گواهی بالاتر می‌باشد و دفاع از گواهی صادر شده نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

نکته ی آخر در صدور اول گواهی بکارت

در صورت وجود هرگونه شک و ابهام در تعیین وضعیت بکارت فرد مورد معاینه، نباید اقدام به صدور گواهی کرد و لازم است وی را به فرد با تجربه‌تر یا به پزشکی قانونی ارجاع نمود.

 

منبع: هفته نامه سپید شماره ۱۴۲

۱۲۰ دیدگاه‌ها

  1. منم اگر بفهمم زنم پرده نداره طلاقش میدم

  2. سلامت جسمانی یا به عبارتی دختر بودن پیش از ازدواج در فرهنگ و دین ما مسئله بسیار مهمیه، ما که در خارج زندگی نمی کنیم تا بگوییم این کارها بی مفهوم است. در این دوره زمانه هم واقعا دختر سالم و زن زندگی خیلی کم پیدا میشه، البته این موضوع ارزش و حرمت دخترهای پاک را در جامعه خیلی پررنگ تر میکنه. صدور گواهی سلامت نباید باعث آزردگی خاطر طرف مقابل بشه، بلکه باید به عنوان یک عرف و پیش شرط برای ازدواج تلقی بشه (مثل آزمایش عدم اعتیاد برای مرد) کمای اینکه تا اونجایی که بنده اطلاع دارم این موضوع با توجه به شرایط کنونی داره فراگیر میشه. همگانی شدن این آزمایش برای ازدواج حداقل دو تا فایده داره: اول اینکه دخترها قبل از ازدواج به حفظ عفت و شخصیت خودشون توجه بیشتری می کنند و فساد در جامعه کمتر می شه از طرف دیگر حس اعتماد و عدالت در ابتدای تشکیل خانواده، محکم بسته میشه. این مسئله از حقوق مسلم یک پسر برای ازدواج در این زمانه با وجود این همه آلودگی در جامعه است. نباید به این موضوع با نگرش بی اعتمادی یا غیره نگاه کرد چرا که این بی اعتمادی نه به واسطه دختر بلکه توسط جامعه بر افراد تحمیل شده است، همانگونه که مهریه را می توان از یک دیدگاه به صورت خرید و فروش دختر نگاه کرد یا از طرفی به عنوان هدیه ای از جانب مرد جهت شروع زندگی مشترک؛ که البته متاسفانه این روزها به عنوان اهرمی جهت استحکام بنیان خانواده تلقی می شود.
    چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید…

  3. ممنون از تمام دختر خانومهای اینجا واقعا زیبا و قشنگ خرف زدید

  4. شما مردا لازم نکرده مارو از تنهایی نجات بدین ,بدبختمون نکنین بسه!
    هیچ میدونی تو ایران هر سه دقیقه ی طلاق اتفاق میرفته?!
    آمار طلاق سال ۹۴بیشترش مال کسایی بود که سال ۹۳ ازدواج کردن!
    مهریه حق زده هم قانونا هم شرعا !
    داریم عمرمون جوونیمونو برا شما مردا میذاریم .
    والا تا ۵۰ سالگی اگه عقلمون برسه مجرد بمونیم ک کیف دنیا رو کردیم

  5. سلام اگه طرفین به هم اعتماد داشته باشن دیگه برگ سلامت واسه چیشونه؟؟؟؟؟

  6. مهریه واسه تضمین و امنیت مالى آینده زن هست تا بعد از طلاق آواره نشه ، تازشم واسه پاکى تنها نیست و زن مطلقه هم مهریه داره .
    میشناسم کسى که رو که در ازدواج دوم ، مهریش ١٣۶۶ تا هستش .
    شما با این نگاهت زن نگیر ، چون ممکنه از اونا باشه زرنگه و روابط اصلیش رو گذاشته بعد از ازدواج ، بچه ها میگن برنامه بلند مدت و شوهربانک – شوهرکارت.

    • بیکس خودتى بیشعور . الهى هر دو پات قطع شه تا نتونى کسى رو نجات بدى ، ننه بدبختت هم مجبور نباشه جوراباى بوگندوت رو بشوره . مخت بو جوراب میده .
      نه په نه ، خانما کار بکنن بعدش پولشون رو صدقه بدن به امثال شماى علاف ؟
      عدالت با حذف امثال شما داعشى ها اجرا میشه .

  7. سلام
    خانوم ها یه چیزی میگم لطفا همه نظر بدین
    من با یه خانم رابطه داشتم ۳ سال شده بود
    بعدش این اواخر، حدودا از یک سال پیش تیریپ لاو شده بودیم
    تا اینکه دیدم رفتارش یک کم عوض شده
    بهش که گفتم، گفت که نه و این حرفا چیه و من خل شدم و از این حرفا
    منم دوباره گول خوردم و بهش اعتماد کردم، برا این میگم دوباره، چون که چند باره دیگه قبلا سر مسائل دیگه دروغ گفته بود بهم
    بگذریم، من حساس شدم و با لینک و این ور اونور کل آمارشو در آوردم
    دیدم بهم داره خیانت میکنه در چه حدی!
    ببخشیدا ولی دیگه زن شده
    حالا میگه من و ببخش و عوض میشم و اینا
    چه کارش کنم
    این نکته رو در نظر بگیرین که چندین باره دیکه ام دروغ گفته بود و میگفت باره آخره و از این دیالوگا که الان ام میگه
    هر بارم میگفت که این بار دیگه فرق میکنه
    خواهش میکنم خانما جدای از جبهه گیری های جنسیتی نظر بدین
    آخه خیلی برام مهمه
    یه جورایی آیندمه

    • داداش به هیچ دروغگویى اعتماد نکن مگر اینکه خلافش ثابت بشه و دوباره اعتمادت را بدست بیاره .
      ببخشید اگه رابطه زناشویى نداشتید ، ولش کن چون ظاهرا فقط براى تامین مادى و یا زاپاس شما رو میخاد ، ببخشید رک گفتم .

      • ممنون که رک گفتی
        ولی منم رابطه جنسی داشتم باهاش
        ولی ظاهرا با اون پسره خیلی بیشتر بوده و اینا
        من با پسره صحبت کردم
        طرف بهم گفت پردشو زده
        ولی دختره میگه نه و حولش دادم عقب و اینا
        اصلا نمیدونم

        • وای خدای من…چقدر راحت بیان میکنن این ….خدایا پستی تا چ حد…خودت همه جوونارو خوشبخت و سعادتمند کن انقدر لگد ب بختتون نزنین….وای این جامعه ….وای براین جوونای نادون…وایوای از خفت و خاری

  8. واقعا واسه طرز فکر مردم جامعه خودمون متاسفم…منم ترجیح میدم محرد بمونم تا با آشغالی ازدواج کنم که همچین شرطی واسه زنش میزاره…بگو‌مرتیکه آشغال اولا تو چرا میخوای با کسی ازدواج کنی که بهش اعتماد نداری…دوما تو‌خودت کاملا پاکی که همچین چیزیو از اون دختر میخوای….حالم از هرچی مرده به هم میخوره.از کشورم با ایمچن مردمانش…تو کشورا دیگه دارن خیلییییی چیزای جدید تو دنیا کشف میکنن…بعد کشور ما هنورچز روی چه مسایلی فوکوس کرده…الان تو خارج از کشور که همه دخترا بی پرده ازدواج میکنن بدبختن…بدبخت شدن؟؟؟والا از ما ایرانیا خوشبخت ترن.از ما ایرانیا با شرف ترن.من نمیگم دختر میتونه بره هر کثافت کاری میخواد بکنه اصلا خودم اینو‌قبول ندارم ولی وقتی در اصر ۱سانحه..مثل گول خوردن.تصادف.تجاوز پردشو‌از دست میده چرا باید افسرده عالم بشه.چرا زندگیش باید تموم بشه…دختران سرزمین من.پرچمتون بالاست..بزنید تو دهن پسری که همچین چیزیو ازتون خواست

  9. همیشه دختر های بیچاره تاوان کثافت کاری مرد ها رو میدن.صد سال پیش این طوری بود الانم همینه.وقتی یه پسر دختری رو گول میزنه یا بهش تجاوز میکنه با این که مقصر یکی دیگه س اون تاوان میده.بد نام میشه و کسی هم حاضر به ازدواج باهاش نیس

  10. واقعا بی عدالتیه…پسرا هر غلطی میکنن بعدش هم میا با یه دختری که تا حالا با کسی رابطه نداشته عروسی میکنن.متاسفانه هیچ راهی برای تشخیص باکرگی پسر ها نیست.

    • هست عزیز من 🙂
      درمورد سلامت مقعد پسرا هم معاینه هست و گواهی میدن براشون حتما تحقیق کنید و بدون علم چیزی رو نگید
      و درصورت درخواست گواهی بکارت مردا از خانوما، شماهم این گواهی رو ازشون بخواید
      ولی همچین ازدواجی صورت نگیره بهتره
      ازدواجی ک طرف بهت اعتمادم نداره ارزشی هم نداره حتی اگه یه عمر تنها بمونی. خانوما باید این گواهی رو به اون کاندید ازدواجی نشون بدن که این مسئله براش اهمیتی نداره وگرنه کسی ک پی اشو میگیره معلومه چکارست.. خخ..

  11. کاش دخترا انقدر شجاعت داشته باشن که واسه ترمیمش کاری نکن….اینکار یعنی دروغ و دزدی و خیانت…..همین!!!
    یا کاری رو نکنید یا پاش وایستید

  12. $زنان پاک برای مردان پاک و زنان ناپاک برای مردان ناپاک.$
    ۲۷سالمه از این۲۷سال حدود۱۲سال مجردی زندگی کردم و الانم دارم مجردی زندگی میکنم همیشه هم تنهایی خونه می گیرم و هیچگونه خطایی نمیکنم، بعضی دوستام به شوخی میگن تو که زن نمی گیری و خونه خالی هم داری حتما زیر آبی میری درصورتی که خدا خودش شاهده واقعا پاک پاکم پس این حق منه که با یه دختر پاک و سالم ازدواج کنم نه اون پسرایی که همه جنایتی میکنند.

  13. من طی یک حادثه پرده ام اسیب دیده-حالا باید تا ابد جواب پس بدم-تا حالا با چن نفر برا ازدواج اشنا شدم اما بخاطر سالم نبودن پرده با چن تا فحش و بد و بیراه گذاشتن رفتن-
    من تو یه ماشین و توسط دوتا پسر شیاد مورد تجاوز قرار گرفتم-بخاطر ترس از ابرو حتی جرئت شکایت ندارم-اما متاسفم برا اونایی که این قانون رو گذاشتن و میخوان قبل از عقد یا بعد از عقد خودشون با چراغ قوه بشینن پرده دختر رو چک کنن–اقایون رو چجوری باید چک کرد؟؟؟واقعا متاسفم

    • خاک تو سر همچین پسرایی ، آجی خواستگارات هم به نامردی همون پسرا بودن .

    • چراغ قوه رو باید تو حلقشون کرد .

    • امیدوارم این ذهنیت براتون به وجود نیاد که همه ی مردها و پسرها مثل خواستگارها و کسایی هستن که شما رو به خاطر این حالتِ (نمیگیم عیب) هرچند ناخواسته ای که براتون پیش اومد، تحقیر و مذمت می کنن.
      من خودم پسری هستم که اگر به خواستگاری دختری برم، هرگز راجع به بکارتش توضیحی نمی خوام.
      تنها این مهمه که اون دختر با کس دیگه ای نباشه، به کس دیگه فکر نکنه و پس فردا نخواد جز من با کس دیگه ای رابطه داشته باشه.
      ..
      واقعاً بد زمونه ای شده. دو طرف باید بهم متعهد باشن.

  14. پرده دخترها وقتی مهم میشه که بخوان طلاق بگیرن . اونجا باید ثابت کنن که دختر هستن تا بتونن از امتیازاتش بهره مند بشوند حالا اگر پزشکی تخلف کنه و بخاطر آشنایی با فرد گواهی جعلی صادر کنه حکمش چیه؟

  15. واقعا متاسفم واسه این موجود ، به نظرم حق با خانواده شما خواهد بود ، این شخص لیاقت ازدواج با سرکار رو ندارد و در آینده هم به خاطر دوستى بین شما ، دائما نیش و کنایه خواهد زد !

    • واقعا همینطوره .کسی رو میشناختم که به همه لحاظ از خانمش پایین تر بود.اما بعد از ازدواج بااین دختر پاک و تحصیل کرده که مجبورش کرده بود سند بکارت هم بگیره،دایم اونو تهدید میکرد که ۱سال دوستی قبل از ازدواجمون رو به مادرت میگم!و با این باجگیری مرتب به کارهای اشتباه و تنبلی ها بی ادبی ها و مشکلاتش ادامه میداد بدون اینکه بخواد ذره ای تغییر بده تو رویه زندگیش!واقعا جای تاسفانه که مردان سرزمین ما باید به قشر احمق،پررو و خود خواهی تبدیل بشن که بهترینو برای خودشون بخوان اما زندگی رو برای همسرشون جهنم کنن.فقط چون مذکرن و میدونن همچی به نفعشونه.البته اکثرا نه همه

  16. سلام من خودم با همسرم پنج سال دوست بودم همسرم تاکید رو این موضوع داره که گواهى سلامت بگیرم یک بار از دکتر زنان نامه گرفتم و بهش نشون دادم از پزشکی قانونى میترسم بعد اگر خانواده ام بفهمن این موضوع رو با ازدواجمون مخالفت میکنن میخواستم بدونم چند تا دکتر پرده منو چک میکنن؟

  17. نه خیر بانوى گرامى ، پسرا اگه سفلیس ، ایدز و هپاتیت نداشته باشند یعنى سلامت هستند البته به زعم و خیال این قانون !
    راه دوم شکنجه و چهارمیخ کردن پسره هست تا به اجرامش( جمع جرم) اعتراف بنماید !
    سوم همه اینا شوخى بود ! لبخند بزن لطفا یا به ریش مصوبین این قانون بخند !
    چهارم من در برم بهتره !

    • حالا شماچرا انقدر حرص میخوری ؟
      نکنه یکی پردت زده حالا میخای با این حرفات بگی ارزش تو و دخترای دست نخورده با دختری که جلو هوس و شهوتش گرفته یکی هستش !!!
      این روشن فکری های مسخره رو جمش کنید هیچوقت دختروپسر دست نخورده با دختر پسرای دست خورده ارزششون یکی نیست کسی که کصافط کاری میکنه باید نتیجش هم ببینه چه دختر چه پسر …
      اگه دختری سالم باشه چرا باید از یه گواهی انقدر بدش بیاد وقتی جز رسوم این کشور هستش …
      گوهر زن به پاکی ونجابتش هست و گوهر مرد به غیرت و مردانگی پس هر کس اینا رو قبول نداره اسم مسلمون روی خودش نزاره و حالا که میبینیم بعضی پسرا انقدر نامرد شدن پس بهتره تن به خواسته های سکس تو دوستی ندیم !!!!

      • اولاخانم مسلمان به چه حقی دیگران رو سرزنش میکنی؟ از کجا بدونیم شما از راه های دیگه کثافتکاری نکردی؟؟ بعدم از کجا بدونیم پیش درگاه خداوند تو مقام بالایی داری و بهتر از یه بدکاره‌ای؟؟ شما غیبت هم کردی.چرا باید پاک ازدواج کنی؟؟ جلوی هوستو میگرفتی خودتم کم گناهکار نیستی تابه حال دروغ و تهمت نزدی؟؟ اینا گناه نیست نکنه

  18. دوستان ایا برای پسران هم گواهی سلامت وجود دارد

  19. خوب ازمایش بده بهتره که بعدا بفهمیم سالم نبوده

  20. واقعا متاسفم واسه افراد کوته فکری که با دخترا اینگونه برخورد میکنن.واقعا بی انصافی.اخه تو این مملکت ک به اندازه کافی دخترا توسط خانواده ها و جامعه تحت فشاره این کارا دیگه اوج بدبختی دختراس.من خودم به شخصه ترجیح میدم ازدواج نکنم با این افراد عقب مونده جهان سومی.

  21. در سایت خبرگزاری ایسنا مطلبی با عنوان «آزمایش سلامت دختران و لزوم آموزش اجتماعی » درج شده بود که در واقع زنگ خطری است برای یک تعدی دیگر به حقوق زنان ایرانی .البته خوب است بدانیم که منظور از سلامت دختران در این خبر همان سلامت پرده بکارت است و نه سلامت جسمی یا روانی .و خبرنگار محترم این خبرگزار ی برای احتراز از به کار بردن عبارت قبیحه ! « پرده بکارت » دانسته یا ندانسته سلامت یک غشاء چند میلی متری را معادل کل سلامت زنان با همه گستردگی معنایی اش به شمار آورده است.در خبر ایسنا ، تلویحا به قانونی و اجباری کردن آزمایش سلامت پرده بکارت اشاره و نظرات چند نفر نیز در این رابطه منعکس شده است .ولی دقیقا مشخص نیست که اقدامی هم در این زمینه صورت گرفته یا خیر؟ معاینه پرده بکارت پیش از ازدواج در حال حاضر به درخواست برخی از افراد توسط پزشکان انجام می شود و جنبه رسمی و قانونی ندارد.مطلب زیر در همین ارتباط نوشته شده است.

    سلامت پرده بکارت اضطراب تاریخی زنان در جوامع سنتی و عقب مانده است . در جامعه ما حفظ بکارت و دست نخورده بودن زن ارزشی است که در طول سالیان ،تقدیس و بر او تحمیل شده است .زن مجبور است تا هنگام ازدواج رسمی و اعلام عمومی رابطه جنسی، پرده بکارت خود راسالم نگهدارد ، چرا که مرد فارغ از هرگونه نگرانی از فاش شدن رابطه جنسی خود قادر به کشف راز زن است. حفظ بکارت برای زنان همواره متضمن محرومیت ، انزوا ، و به پستو رانده شدن بوده است و او را به موجودی پردردسر و مایه زحمت خانواده تبدیل که باید تحت مراقبت و نظارت قرار گیرد ، از فعالیتهای اجتماعی و از کار و تحصیل و مسافرت بازداشته شود تا از جاده سلامت خارج نگردد و به طور سالم و دست نخورده تحویل شوهر گردد. آسیب دیدن پرده بکارت پیش از ازدواج رسمی ، لکه ننگ و بی آبرویی بر دامان زن خواهد نشاند و تمام زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد .رابطه جنسی پیش از ازدواج به منزله سقوط اخلاقی تلقی شده عواقب وحشتناکی را برای زن رقم می زند که یا قربانی غیرت مردان خانواده می شود یا طرد می گردد یا خودکشی می کند ویا راه به تن فروشی می برد. این از مشکلات زنان در جامعه ای است که زن صرفا یک شئ و کالای جنسی به شمار می رود وازدواج برای او حکم معامله ای را دارد که لازم است رضایت مشتری را به هر قیمتی تامین نماید.

    ***

    پرده بکارت یک جزء طبیعی آناتومی دستگاه تناسلی است که در جوامعی که عفت وپاکدامنی زن مقدس شمرده می شود تبدیل به نقطه ضعف و ابزار مچ گیری زنان شده است .البته این فرض که همیشه سلامت پرده بکارت به معنای عدم وجود سابقه رابطه جنسی می باشد از نظر علمی مردود است چرا که غشاء هیمن یا پرده بکارت به طور طبیعی دارای انواع مختلف است که برخی از انواع آن حتا در صورت نزدیکی هم آسیب نمی بیند و در معاینات پزشکی نیز قابل تشخیص نمی باشد. برخی از زنان به طور طبیعی بدون این غشاء متولد می شوند. به این ترتیب اصولا نمی توان با اتکاء به سالم بودن یا نبودن پرده بکارت در مورد وجود سابقه رابطه جنسی قضاوت نمود.

    در جامعه ما ،گاه علم به خدمت سنت های پوسیده وگندیده درآمده و به ابزار پیشبرد اهداف مرتجعان و کهنه پرستان تبدیل شده است .از جمله این سنتها پی بردن به باکرگی عروس است که تا پیش از این زنان سالخورده و سنتی فامیل بر در حجله اش انتظار می کشیدند و به دیدار دستمال خونی هلهله برمی آوردند ،اما حالا پزشکان به یاری واپس گرایان آمده و برای عروس گواهی عکس دار باگرکی صادر می کنند تا این سند تحقیر و بی اعتمادی نسبت به زنان ، شوهر و بستگان را از آک بند بودن کالای مورد معامله مطمئن گرداند.

    شرط ازدواج قرار دادنٍٍِِ این گواهی علاوه بر تحقیر زن وتجاوز به حقوق انسانی او، و تایید بردگی زنان ،حاکی از بی اعتمادی نسبت به زن است . ناگفته پیداست چنین ازدواجی که بر بی اعتمادی و اتهام بنیان گذاشته می شود نه می تواند موفق باشد و نه می تواند دوام آورد . این ازدواج بدون شک یک معامله مبتذل است که نه نشانی از عشق دارد و نه رنگی از انسانیت.

    ظاهرا زنان برای تبرئه کردن خود از اتهامات بعد از ازدواج به این حقارت تن درمی دهند.اما در هرحال معاینه پرده بکارت با هر توجیهی که صورت گیرد صد درصد به نفع مردان تمام می شود ؛ چون مرد اینک برخلاف گذشته ، قادر است پیش از آن که ازدواج سر بگیرد ، به کمک یک معاینه ساده به آک بند بودن زن پی ببرد که اگر نباشد از همان آغاز قال قضیه کنده می شود .ولی اگر بخواهد طبق سنت گذشته به انتظار شب زفاف و حجله بماند و تازه آن وقت باکره نبودن زن بر او عیان شود هم در اثبات ادعای خود با مشکل مواجه می شود هم باید مقداری از بار بی آبرویی زن را به دوش بکشد و هم در صورتی که خواهان طلاق باشد باید مهریه زن را بپردازد .مهریه هم چنان که از اصول تابناک قانون ازدواج و طلاق برمی آید بابت نزدیکی و استفاده جنسی از زن پرداخت می شود و گرنه ازدواج به تنهایی حقی برای زن ایجاد نمی کند. و همین ازدواج رسمی را تا حد یک تن فروشی قانونی تنزل می دهد.

    معاینه پرده بکارت کم کم در حال رواج و تبدیل شدن به یک رسم وسنت است و حتا دختران تحصیلکرده هم با توسل به اصل « آن را که حساب ….» مجبور به انجام این معاینه می شوند و بیم آن می رود که با توجیهات بی پایه واساسی مثل پیشگیری از اختلافات و اتهامات پس از ازدواج انجام چنین معاینه ای به امری اجباری و قانونی تبدیل شود. بدون شک چنین معاینه ای چه به صورت اختیاری و از طرف خانواده ها و چه به صورت اجباری و قانونی از مصادیق نقض حقوق زنان است و بر همه حامیان حقوق زنان است که در مقابل این عمل متحجرانه و ارتجاعی با تمام قوا قد علم کنند.

    • واقعا متاسفم ، شرم باد بر شرافت جامعه ایران !
      همانطور که قبلا گفتم دختران ایران زمین درصورت شنیدن چنین درخواستى بهتره قید ازدواج با یارو رو بزنن !

      • اى آقاى دکتر . شرافت مال شما جنتلمن هاى همه چیز تمام هست . جامعه که وضعش خیلى خرابه . وقت مشاوره چیزایى میشنوم که یاد سافارى و اوکو ونگوو میوفتم . مدعى تمدن هم هستیم . از تمدن هاى اولیه بودیم و هنوزم در همان دوران به سر میبریم .

  22. دختر پولدارباشه پرده که سهله قیافه هم نداشته با شه بدرک.

  23. من خیلی داغونم پرده من ارتجاعی بوده یعنی به پزشک مراجعه کردم و اپنجا فهمیدم قبل ازدواج با شوهرم رابطه داشتم و اون این موضوع رو میدونست,ولی بارها منو تهدید میکنه به طلاق که به همه میگم زن بودی حیوون و ادم بی,سوادیه حتی منو در حد مرگ زده من به خاطر خانوادم سکوت میکنم و اون از سکوت من سو استفاده کرده و با پرده بکارتم منو تهدید میکنه هرچیم بش میگم یه پزشک قانونی هست که نشون میده بازم حرف خودشو میزنه افسرده شدم نمیدونم چیکار کنم

  24. واقعااا قشنگ گفتی بادپا!!!!واقعااا جای تاسف داره واسه پسرایی که مثل ی حیوون با بد ن دخترا رفتارمیکنند واخرش یادشون میاد باید انسانی وواقع بینانه فکرکنند وواقعا هم جای تاسف داره بیشتررر واسه اون دختری که واسه ی سری مساعلی که عمقش پیشو وپاافتادس تن به همچین کاری بده حالا مسعله تجاوز جداست ولی اونایی که خودشون بامیل خودشون میرن جلو وبعدپشیمون میشن ‌‌…!اخه چراعاقل کندکاری که باز ٱرد پشیمانی؟عقل پ واسه کیه؟ توکه میدونی اکثرپسرا دردندن واسه چی خودتووطعمه قرارمیدی!!!!

  25. سلام
    این یعنى ظلم آشکار ، دم صادق هدایت گرم ، مردى که به زنش شک داره ، به خودش شک داره ، آخه کدوم گوساله اول آشنایى همسرش رو میبره تا دکتر ها انگشت مالیش بکنن ، اونوقت میگن صادق هدایت افسرده بود ، نه جونم شما الکى خوش هستى .
    وقتى استاد نکبت ما سر کلاس به ما میگه فمنیست هستین ، میخاى طرز تفکر عامه چى باشه ، دیه خانم نصف ، سهم الارث نصف ، ولى دیه بیضه چپ یه معتاد انگلى پست دو سوم ، به به چشم همه جوانمردا روشن ، کاش دخترا پا رو دلشون میذاشتن و ازدواج نمیکردن .

  26. آیا پارگی پرده در اثر خودارضایی و بعدشم توبه کردن دلیل بر ناپاکی یک دختره؟

  27. دوست من چند سال پیش از روی کنجکاوی انگشتشو فرو کرده توی واژنش…نه قصد خودارضایی بوده نه هیچ چیز خاص دیگه ای… از اون موقع هم که فهمیده چکار کرده افسردگی حاد گرفته طوری که من دیگه یادم نیست اخرین بار کی خندیده…حالا بگین چرا ما نسل سومی هستیم…ینی واقعا یه پرده نشانه ی پاکی یه دختر،یه انسانه؟ تکلیف اونایی که از روی عدم اگاهی یا بر حسب یک اتفاق بکارتشونو از دست دادن چیه؟کی مسئولیت این دخترو قبول میکنه؟کی زندگی این دخترو تو همچین جهنمی تضمین میکنه؟
    من خودم یکی از شزطایی که برای خواستگاری دارم سر همین مسئله ی پرده بکارت هست…هیچوقت با ادمی که تا این اندازه کوته فکر هست که پاکی و صلاحیت یه دخترو با سوراخ واژنش اندازه بگیره زیر یه سقف نمیرم حتی اگه تا اخر عمرم تنها بمیرم…حماقت رو میشه از روی مسائل پیش پا افتاده ای تشخیص داد.
    چرا مردا هر کاری که میخوان میکنن و به اسم جوونی کردن تموم میشه و تازه افتخارم میکنن ولی یه دختر تا از خونش دراد همه هزار تا انگ میچسبونن بهش؟گاهی وقتا خجالت میکشم که ایرانیم…این نشونه ی ضعف فرهنگ و قانون ایرانه

  28. تو جامعه ما فقط تشخیص پاک بودن دختر مهمه نه پسر واقعا تاسف اوره

  29. نظر من اینه که دختری که بدون اجازه پدرش طبق اسلام ازدواج کرده یعنی تو رابطه با دوس پسرش پردشو از دست داده، بدرد زندگی نمیخوره…
    و حتما خداوند با علم و آگاهی چنین چیزی رو دروجود دختر قرار داده تا پاک از ناپاک تشخیص داده بشه.

    • اسلام فقط و فقط اذن پدرو برای حمایت از دختر و تشخیص در صلاحیت طرف مقابل قرار داده وگرنه اذن پدر شرط کمال عقد هست نه شرط صحتش!
      و اینکه سرزنش کردن دیگران بخاطر تطمیع طبیعی ترین نیازاشون اون هم توی سنینی که اون نیاز توی بالاترین سطحش هست اصلا اخلاقی نیست….
      صادق هدایت یه مسلح اجتماعی بود یکم روی حرفش فکر کنیم..

    • امیر تو مطمئنی پسری؟؟… خوب خودتو لو دادی دخترک شرم کن .. گذشته ی تلخ و ننگینت رو ننویس

    • برخی از خانم ها، وجود پرده بکارت در زنان را بی عدالتی بین زن و مرد میدانند، اما این طرز فکر ناشی از عدم اطلاع از دلایل وجود بکارت است، اولا وجود بکارت به منظور اثبات دوشیزگی یا پاک بودن یا نبودن دختران نمیباشد، بد نیست بدانید برخی از پستانداران نیز دارای پرده بکارت هستند که مسلما در حیوانات دوشیزگی ملاک نمیباشد و اساسا حتی با وجود بکارت نیز میتوان رابطه جنسی داشت به نحوی که آسیبی به بکارت وارد نشود، بکارت عاملی جهت جلوگیری از بیمارهای عفونی در دستگاه تناسلی در موقع نوزادی است.

  30. با سلام
    برام خیلی جالبه
    مگه پسر پیدا میشه که دنبال دختر باکره میگردن.
    یه آزمایش هم برای پسرا بزارید
    البته در خارج کشور از آب نخاع میتونن تعدادشم بفهمن.
    به قول صادق هدایت
    فاحشه کسی است که از همخوابگی با گوساله هم دریغ نکرده و قصد ازدواج با دختر باکره را دارد.

    • چقدر قشنگ گفتی…واقعا جای تاسف داره….پسره خودش هر غلطی خواست تو مجردیش میکنه با دهها دختر یا زن رابطه برقرار میکنه بعد واسه ازدواج دنبال دختر باکره میگرده…عجب!!!!!!

      • واقعا همین طوره من خودم با کسی بودم میخخواستم باهاش ازدواج کنم اما بعدا فهمیدم زن داشته و یه بجه هم داره منم حالا موندمو تنهایی

    • بنظر من بزرگترین بی احترامی و بی حرمتی بهزنان همین فرهنگ غلط معاینه پرده بکارت و این اجازه رو نباید بکسی داد که برای عضو بدن کسی به کس دیگه بیاد تصمیم گیری کنه بدن هر زنی بخودش مربوطه بعدشم پرده بکارت ففط برای دوران قبل بلوغ فایده داره که از واژن در برابر آلودگی محافظت میکنه بعد بلوغ باید برداشته بشه

    • با عرض سلام
      چند نکته رو لازم هست یاد آوری کنم اولا پارگی بکارت در اثر سانحه خود ارضایی و دخول طبق نظر پزشکی قانونی کاملا مشخصه و متمایز از همه ، پرده ارتجاعی هم بدین صورت دوما زمانی که از پسر ها به اجبار آزمایش اعتیاد میگرن ناراحت کننده نیست ؟
      ولی در کل انسان پاک هست انسان لجن هم هست برای دختر و پسر بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.