امازینگ / سبک زندگی / مسائل قبل از ازدواج / چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

نحوه دریافت گواهی بکارت , پرده بکارت , گواهی پرده بکارت

داشتن گواهی سالم بودن پرده بکارت برای دختران این زمانه تبدیل به ی مساله مهم شده است، برای پسران هم مهمه که با دختری که قراره باهاش ازدواج کنه باکره باشه. برای صدور گواهی سالم بودن بکارت خیلی باید دقت کرد که مهمترین نکاتش از قرار زیر است .

نحوه دریافت گواهی بکارت , پرده بکارت , گواهی پرده بکارت

نکته ی اول در صدور اول گواهی بکارت

بیماری که صرفا جهت معاینه مراجعه می‌کند و قرار است که نتیجه معاینه بکارت به صورت شفاهی به وی گفته شود نیاز به احراز هویت ندارد، ولی اگر درخواست گواهی کند باید حتماً احراز هویت شود.

نکته ی دوم در صدور اول گواهی بکارت

انجام معاینه بکارت باید با رضایت فرد مورد معاینه و یا والدین و سرپرست قانونی وی صورت گیرد. باید توجه داشت که حتی اگر انجام معاینه بکارت به درخواست مراجع قضایی باشد در این حالت نیز پزشک بدون اجازه فردی که قرار است مورد معاینه قرار گیرد حق معاینه ندارد واگر فرد مذکور اجازه معاینه ندهد باید در پاسخ استعلام مرجع قضایی چنین نوشت که: «نامبرده همکاری لازم جهت انجام معاینه بکارت را ندارد، لذا انجام این معاینه در حال حاضر مقدور نیست.»

نکته ی سوم واسه صدور اول گواهی پرده بکارت

بهتر است که گواهی بکارت در دو نسخه تهیه گردد که یکی به فرد معاینه شده یا ولی وی تحویل شده و دیگری نزد پزشک صادرکننده یا در پرونده پزشکی بیمار باقی بماند.

همچنین بهتر است که روی هر یک از دو نسخه گواهی یک عکس جدید از فرد معاینه‌شده که ترجیحاً به صورت تمام‌رخ تهیه شده و با چهره فرد مورد معاینه هم‌خوانی دارد چسبانده شده و روی آن مهر پزشک معاینه‌کننده زده شود، به طوری که مهر هم عکس و هم برگه گواهی را بپوشاند و در نتیجه امکان تعویض عکس وجود نداشته باشد و سپس روی عکس ممهور را با چسب شیشه ای بچسبانیم تا تعویض آن غیرممکن گردد. در این موارد می‌توان گواهی را به این ترتیب نوشت: «از صاحب عکس الصاقی ممهور به مهر اینجانب بر روی این گواهی که بر اساس شناسنامه ارایه شده، خانم…….. نامیده می‌شود و اثر انگشت وی نیز در انتهای این گواهی ثبت شده است در تاریخ…. ساعت…. معاینه به عمل آمد و…….».

نکته ی ۴ در صدور اول گواهی بکارت

در امر صدور گواهی بکارت ضروری است که علاوه بر تاریخ، حتما ساعت دقیق معاینه نیز ثبت شود تا این گواهی در آینده مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد. برای بهتر مشخص شدن علت این امر به مثال زیر توجه نمایید: دختر خانمی‌توسط خانواده جهت معاینه بکارت در ساعت ۱۰ صبح به پزشک مراجعه نموده و تحت معاینه قرار می‌گیرد و برای وی گواهی بکارت در همان تاریخ صادر می‌گردد.

از نظر قانون این گواهی، بکارت فرد مورد معاینه را تاساعت ۲۴ آن روز اعلام می‌دارد، در حالی که ممکن است در طی ساعات باقی مانده از آن روز، هر اتفاقی رخ دهد! که در این حالت پزشک صادرکننده گواهی بکارت فرد مورد معاینه را تا آخرین ساعات آن روز گواهی نموده است. از طرف دیگر لازم است که تاریخ و ساعت صدور گواهی هم به عدد و هم به حروف نوشته شود تا قابل دستکاری نباشد.

نکته ی پنجم در صدور اول گواهی پرده بکارت

نکته بسیار با اهمیت دیگر این است که الزاماً باید گواهی صادر شده به خود فرد تحویل داده شود و اگر وی صغیر یا مهجور بود، گواهی باید تحویل ولی یا قیم وی گردد و پزشک اجازه ندارد گواهی را به سایر بستگان و دوستان فرد مورد معاینه تحویل دهد.

نکته ی ششم برای صدور اول گواهی بکارت

در موارد نادر ممکن است دختر خانمی‌ دارای هایمن بدون سوراخ (Imperforated hymen) باشد که با اولین قاعدگی برای وی مشکلاتی پیش می‌آید که الزاماً باید توسط پزشک یک برش صلیبی‌شکل روی هایمن وی به منظور تخلیه محصولات قاعدگی ایجاد گردد.

باید توجه داشت که در موارد پرده بکارت بدون سوراخ لازم است که پس از گرفتن مجوز قانونی اقدام به جراحی و ایجاد برش روی پرده بکارت نمود، ولی در مواردی که باعث بروز علایم حاد شده و وضعیت اورژانسی را ایجاد کرده است، نیازی به اخذ مجوز نبوده و پزشک معالج می‌تواند پس از ثبت کلیه علایم و تشخیص، اقدام به درمان جراحی بنماید و سپس برای بیمار گواهی مبنی به انجام اقدامات درمانی صادر نماید.

نکته ی هفتم در صدور اول گواهی بکارت
انتخاب و پذیرش بیمار جهت معاینه هایمن: نظر به اینکه این معاینه (به جز در موارد تجاوزات جنسی) حالت اورژانسی ندارد و از طرفی نیاز به مهارت و تجربه دارد، پزشک می‌تواند بیمار خود را بپذیرد و یا رد نماید. مثلاً اگر بیمار به قصد دریافت گواهی سلامت هایمن مراجعه می‌کند، بدیهی است پزشک می‌تواند بیمار را مشروط به اظهارنظر شفاهی بپذیرد یا صدور گواهی را مشروط به سالم بودن‌هایمن نماید و یا با بیمار شرط کند که اگر تشخیص مشکل باشد، گواهی صادر نمی‌کند و باید به مرجع دیگری که تبحر بیشتری دارد مراجعه نماید.

نکته ی هشتم واسه صدور اول گواهی بکارت

در صدور گواهی بکارت بهتر است که چند پزشک با تجربه در کنار یکدیگر اقدام به معاینه و صدور گواهی نمایند، چرا که در این حالت امکان اشتباه بسیار کمتر خواهد بود و از نظر قانونی نیز ارزش و اعتبار این گواهی بالاتر می‌باشد و دفاع از گواهی صادر شده نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

نکته ی آخر در صدور اول گواهی بکارت

در صورت وجود هرگونه شک و ابهام در تعیین وضعیت بکارت فرد مورد معاینه، نباید اقدام به صدور گواهی کرد و لازم است وی را به فرد با تجربه‌تر یا به پزشکی قانونی ارجاع نمود.

 

منبع: هفته نامه سپید شماره ۱۴۲

۱۲۰ دیدگاه‌ها

  1. واقعا از خانوم دکتر جواهری ممنونم بابت این طرز فکر روشنفکرانشون.خیلی سپاس.این کار واقعا قبیح وزشته.خواهر من با مردی ازدواج کردکه خیلی خوب بود .بعد از چند سال خواهرم اومد گفت مادر دیگه دارم منفجر میشم ونمیتونم که نگم .شوهرم اصلا مردانگی نداره.نمیتونه کاری انجام بده.چیه این مشکل مردها.؟من چیز علمی و پزشکیشو نمیدونم.طفلک ب خاطر آبروش سه سال حرفی نزد.یکی از دوستهام هم همینجوری بود.مشکل از آقا بود.حالا آقا پسر عزیز که اینجوری باد به غبغبت انداختی و اد ای پسرهای پاک و نجیبو در میاری باید بهت بگم اون دختری که میره بر ات گواهی میاره از قضا همونیه که هزارتا کار انجام داده ولی اون تیکه ی بی ارزششو گذاشته واسه اینکه پیشت ادای دختر خوبارو در بیاره.به دختریکه بابت این قضیه حساس میشه بیشتر دقت کن.چون از خودش مطمئنه و هیچ کاری نکرده ،وقتی همچین حرفی بهش میرنن و بهش شک دارن اعصابش میریزه بهم وتمام رویاهاش نابود میشه.یادت باشه آقای محترم خود سازمان بهداشت جهانی اینکاررا ممنوع کرده واگه زیاد بخوای اذیت کنی دختر میتونه ازت شکایت کنه.ادمهای شکاکی مثل شما یکی مثل خودسون گیرشون میاد.شک نکن.خود دکترهای زنانم نمیدونن کی سالمه کی مشکل داره.خیلی به این برگه بی ارزش و کذایی دلخوش نکنید که اصلا معتبر نیست و هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه.

  2. خانوم دکتر جواهری شما که میگید این کار غیر قانونی هست احتمالا پسر نداری اگه پسر داشتی برات سخت بود همون طور که برای دخترا سخته برای پسر بیشتر سخته منی که پدر و مادرم منو باسختی بزرگ کردن باخون و دل پاک نگه داشتن توی این دوره زمونه الان عروسشون هرزه هست فکر کن پسر خودت عروست بقل یه کسه دیگه بوده پسرت میشه عشق دوم حتما نباید تجاوز باشه از روی شهوت بسار هم میشه که دختر تن به این کار میده پسرت نابود میشه پس همه رو به یه چشم نگاه نکن این که توی کشور های خارجی این مساله مهم نیست چون اونها دیدشون به ای قضیه ها فرق می کنه ما مملکت اسلامی هستیم باید این مساله مهم باشه برامون

  3. به خدا هرکسی باشه میتونه الان خودشو بکشه عقب ولی من نمی تونم آخه اون نابود میشه من بیشتر نابود میشم چرا خدا مرد رو آفرید و چرا زن رو آفرید خوش به حال این حیوانات بیخیالن بی ریاحن هر قلطی هم میکنم ولی انسان نه یه پسری که با هر مدلش بوده هزار گوه خوری رو کرده به قول خودش عند همه کاراس بعد پاکش گیرش میاد منی که آفتاب مهتا ندیدم باید اینجوری بشم
    بخدا سخته به نظر من بکارات خیلی مهمه آقا پسر ها این موضوع رو جدی بگیرید فردا دهن خودتون سرویس هست نمیتونین کنار بیاین با خودتون
    قبلش این کار رو انجام بدید و همسر آیندتون رو پیش دکتر زنان ببرید
    فردا نمیتونین کنار بیان با خودت میگی اینی که کنارت خوابه یه هرزس چه آرامشی هم داره سخته

  4. خیلی سخته منی که به ناموس مردم چپ نگاه نکردم منی که به خودم اینقدر اطمینان دارم که به خدا ندارم من پسر هستم ۲۴ سالمه تازه داماد شدم سه ماه هست که تو عقدم الان فهمیدم که زن من پرده بکارت نداره آهای اونی که میگی عشق و علاقه کجاست آهای اونی که میگی این طرز فکر اسلامی هست خیلی سخته به قرآن سخته که بدونی این سیبی که دست شماست یکی دیگه یه گاز ازش کنده من برام سخته اسمش رو هم گذاشتم غیرت غیرت غیرت به نظر من همون اول خانواده ها خواهش میکنم به این موضوع بپردازید برای پسر دردناکه که عشقش رو دوست داشته باشه ولی دست مالی کسه دیگه ای باشه هر کاری شده باشه معلوم نمیشه فکر کن رابطه چقدر جدی باشه که بکارت هم نباشه
    حس خودکشی نمیدونستم چیه الان میفهمم
    خواهش میکنم پدر مادرا هواستون به بچه هاتون باشه من یه جوان هستم که که با این موضوع دارم به سختی کنار میام یکی هم نیست که بفهمه من چی میگم دیگه به خدا هم اعتقاد ندارم

  5. حکمتی داره که خداوند برای دخترا پرده بکارت گذاشته شده وگرنه نمی‌ذاشت. بنظرم چون خیلی مهمه که مادر عفیف باشه.

    امیدوارم برای هر پسر پاکدامنی، چند دختر و همسر پاکدامن نصیب بشه

  6. واقعا متاسفم که فکر همه دخترامون بجای اینکه شاد باشه از هیجده سالگی به بعد به دلیل ترس از بین رفتن بکارت همگی آسیب روانی میبینن به نظر من همون قدر که دختر باکره نیست همون قدر هم پسر هوس باز وجود داره پس اگه قراره دختر گواهی بیاره باید یه راهی هم برای گواهی سلامت پسران پیدا کنن که همه چی عادلانه باشه.تو این وضعی که هستیم اگه دختری اجازه هم نده به دلیل بسیاری از طرز فکر ها میگن حتما مشکلی داره که نمیخواد معاینه بشه پسرای عزیز لطفا یکم عاقل باشین چون اگه واقعا عشق و علاقه به طرف مقابل باشه معاینه یه تیکه گوشت مزخرف ترین کاره که بخواین به خاطرش عشقتون رو ول کنین… بابت این موضوع خیلی برای مردم کشورمون متاسفم

  7. متاسفم به عنوان یک مادر و یک دختر که در جامعه ی کثیف اسلامی زندگی میکنیم که هرکسی برداشت خودشو از دین به اسم اسلام میخواد فروکنه توحلق مردم .
    اگر کسی برای دخترم همچین درخواستی بکنه حتما از پنجره پرتش می کنم بیرون . حیا و عفت کجا فقط برای زنان اومده تو ی کدوم مبحث اخلاقی و عقلی اومده که مردا هرطور دلشون میخواد هوسبازی کنند بعد برن سراغ دختر آفتاب مهتاب ندیده.
    اون آقایی که میخواد معاینه بگیره خودش باید با گواهی بیاد جلو بعد صحبت بکارت و عفاف داشته باشه.
    خانوم های زیبا تر از گل حواستون باشه که از ماست که بر ماست.
    مرسی دکتر جواهری

  8. ادمین گرامی درود بر شما
    با توجه به حذف تعدادی از کامنت ها مجادله ناقص مونده
    در صورت امکان همه کامنت های قدیمی رو حذف کنید و همین پیج آخر برای شروع مناظره جدید کفایت میکند

  9. اخه مگه عهد بوووقههههه

  10. و اینکه دخترا اگ میخان بدونن پرده ارتجاعیه یا نه یااینکه خونریزی داره یا ن یا راجب بدن خودشون بدونن خودتون برید دکتر تمام

  11. دخترای گلم خانومای عزیز ما تو کشوری هستیم ک کمترین حقوق برای زنان قائله درحالیکه در کشورهای پیشرفته گواهی سلامت بکارت ی کار غیرقانونیه ک مجازات داره شما فکرکن به دختری ک ناخاسته بهش تحاوز کردن زندگیش توی ایران نااابود میشه کااملااا نابود میشه . دخترا خودتون باید برای خودتون ارزش قائل باشید پسری ک از شما گواهی سلامت میخاد به درد زندگی شماها نمیخوره اینو بفهمید یکم عزت نفس داشته باشید .. به دخترهای خودتون دراینده فکرکنین به حقوق همه دختران سرزمینتون فکرکنید اینا چیزای الکی نیست نزارید حقوقتون پایمال بشه . و پسرای گلم ک میخاین یه دختر پاک پیداکنید به این فکرکنید ک اون دخترم همینجوری به شما اعتماد کرده پرده یکارت اصلااا نشانه پاکی نیست اینو بدونید
    ب امید روزی ک ببینیم ایران عزیزمون پیشرفت کرده و همه به حقوق عادلانه رسیدن ……..

  12. فقط یه چیز میگم و تمام
    حدیثى داریم از امام صادق (ع)
    خوشا به حال کسانى که مادرشان عفیف هست و مادر عفیف دارند

    من هم میگم خوشا به حال مادران آینده که عفیف هستند
    آقایان پس مواظب باشید مادر بچه هاتون عفیف باشد خیلى دقت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.