امازینگ / اخبار / اخبار حوادث / آمار تلفات جاده ای و تصادفات در نوروز ۹۳

آمار تلفات جاده ای و تصادفات در نوروز ۹۳

آمار تلفات جاده ای و تصادفات در نوروز ۹۳

آمار کشته های نوروز 93,تصادفات نوروز 93,تصادفات جاده ای در نوروز 93,تعداد تصادفات جاده ای نوروز 93

نخستین روز بدون تصادف فوتی در جاده های سمنان رقم خورد

تصادفات سومین روز فروردین در جاده های استان سمنان ۵ مجروح برجا گذاشت و بدین ترتیب نخستین روز بدون تصادف فوتی در سال جدید در جاده های استان رقم خورد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، برابر اعلام پلیس راه استان سمنان، دیروز یکشنبه در جاده های استان چهار فقره تصادف رخ داد که ۵ مجروح برجا گذاشت. بی توجهی راننده به جلو همچنان مهمترین علت بروز تصادفات است به گونه ای که دو فقره از سوانح روز قبل به همین دلیل رخ داد.
همچنین دو فقره از سوانح دیروز یکشنبه واژگونی خودرو بود که رعایت قوانین از یک سو و حضور گسترده و البته هدفمند پلیس در جاده ها از سویی دیگر، مهمترین عوامل پیشگیری از بروز تصادفات است.
از آغاز طرح نوروزی(۲۵ اسفند) تاکنون ۶ نفر در جاده های استان بر اثر تصادفات جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی چشمگیر دارد.
پلیس راه استان سمنان در این گزارش از عموم مردم خواست با پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی، استراحت به موقع، رعایت سرعت مطمئنه و… نوروز و سفری بدون حادثه را تجربه کنند.

کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی در اصفهان
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی در مجموع راه های شهری و برون شهری از ابتدای طرح نوروزی تا روز سوم فروردین ماه ۹۳ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین حسین زاده در برنامه زنده تلویزیونی صبح اصفهان گفت: یکی از عمده ترین دغدغه های پلیس، مردم و مسئولان در ایام نوروز موضوع تصادفات جاده ای و شهری است و در همین زمینه هم نیروی انتظامی همه ساله طرح ویژه نوروزی خود را به عنوان بزرگترین رزمایش سالانه خود در سطح کشور به اجرا می گذارد.
وی افزود: این طرح در استان ما هم از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۲ همزمان با سراسر کشور در تمامی جاده ها و راه های شهری استان به مرحله اجرا در آمد که خوشبختانه به لطف خدا و تلاش ماموران پلیس از ابتدای طرح نوروزی تا روز سوم فروردین ماه ۱۳۹۳ در مجموع راه های شهری و برونشهری استان با کاهش ۴۰ درصدی تلفات انسانی و در مجموع تصادفات فوتی و جرحی نیز با کاهش ۱۵ درصدی روبرو بودیم.
این مقام مسئول عنوان داشت: رقم ۴۰ درصدی کاهش تلفات انسانی در حالی به دست آمده که امسال با افزایش چشمگیر مسافرت های نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم و در مدت چند روز ابتدایی نوروز تعداد زیادی از مردم عزیزمان از اقصی نقاط کشور به استان زیبا و تاریخی اصفهان عزیمت کردند و یا از این جاده های این استان عبور کردند.
وی از جاده های استان به عنوان شاهراه اصلی کشور نام برد و اظهار داشت: استان اصفهان به جهت اینکه در مرکزیت کشور قرار گرفته و متصل کننده راه های شمال به جنوب و غرب به شرق و بالعکس می باشد به همین خاطر از اهمیت ویژه در خصوص حمل و نقل ، بار و مسافر برخوردار بوده و همه ساله تمهیدات ویژه ای برای کاهش تلفات و تصادفات و جلوگیری از تخلفات در این راه ها انجام می شود.
جانشین فرمانده انتظامی استان به احداث ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های استان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که یکی از عمده ترین عوامل بروز تصادفات فوتی در جاده های استان خستگی و خواب آلودگی رانندگان در ۳۰ کیلومتری شهرها است به همین جهت پلیس با همکاری مسئولان استان اقدام به احداث این ایستگاه ها کرده و رانندگان را مجبور می کند تا پس از توقف و استراحتی کوتاه به مسیر خود ادامه دهند.

۹ فقره تصادف در جاده های خراسان جنوبی رخ داد
فرمانده پلیس راه های خراسان جنوبی از وقوع ۹ فقره تصادف در جاده های استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و به مهر گفت: از مجموع تصادفات ۲۴ ساعت گذشته هفت فقره در محدوده راه های مواصلاتی شهرستان طبس بوده است.
سرهنگ علیرضا امینی با بیان اینکه این تصادفات به شکل واژگونی خودرو بوده است، ادامه داد: علت تمامی این تصادفات سرعت غیر مجاز و خواب آلودگی در حین رانندگی گزارش شده است. خوشبختانه در تصادفات روز گذشته تلفات جانی نداشته ایم.
وی از رانندگان خواست ضمن رعایت سرعت مطمئنه، از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند و به هنگام خواب آلودگی و خستگی مقداری در مسیر استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ۱۰ درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۳۰ هزار برگ جریمه برای رانندگان متخلف جاده ای صادر شده است.

کاهش ۴۵ درصدی حوادث جاده‌ای در همدان
رئیس پلیس راه استان همدان از کاهش ۴۵ درصدی حوادث جاده‌ای در همدان از آغاز اجرای طرح نوروزی تاکنون خبر داد.
محمد خیریبا اشاره به اجرای طرح نوروزی امسال با شعار «امنیت، سلامت و نشاط، رهاورد نظم و قانون» به فارس گفت: این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
وی گفت: ۷ هزار نفر از نیروهای اورژانس، پلیس، امدادخودرو و هلال احمر در جاده‌های استان برای رفاه حال مسافران و اجرای طرح نوروزی در حال فعالیت هستند.
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه همدان استان مهمانپذیر و توریستی است و به همین دلیل بار ترافیکی شلوغ و سنگینی دارد، ادامه داد: شرایط همدان باعث شده ترافیک محورها در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در این است که حوادث به حداقل ممکن خود برسد، ابراز داشت: از شروع طرح نوروزی تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل در کاهش حوادث جاده‌ای اعم از جرحی، فوتی و خسارت ۴۵ درصد کاهش را شاهد هستیم.
خیری با ابراز امیدواری در روند کاهش تصادفات در روزهای آینده گفت: عمده‌ترین علت بروز سانحه، عدم توجه به جلو و واژگونی خودروها گزارش شده است.
وی به رانندگان توصیه کرد قوانین و مقررات را مورد توجه قرار داده و با رعایت سرعت مطمئنه، از هرگونه عجله و شتاب بی‌مورد اجتناب کنند.
رئیس پلیس راه استان همدان در پایان سخنانش برای تمام مردم سفری خوش و به دور از هرگونه اتفاق ناخوشایند را آرزو کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.