امازینگ / اخبار / اخبار اجتماعی / قیمت حج واجب در سال ۹۳ چقدر است

قیمت حج واجب در سال ۹۳ چقدر است

قیمت حج واجب در سال ۹۳ چقدر است

 قیمت حج واجب 93 , نرخ حج واجب 93 ,هزینه حج واجب 93 , هزینه سفر حج تمتع 93

نرخ حج واجب (تمتع ) برای سال ۹۳

مهندس اوحدی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار هزینه سفر حج در دو قسط از زائران دریافت میشود، گفت: زائران قسط اول سفر حج آتی را که مبلغ آن پنج میلیون تومان بود، در بهمن و اسفند سال گذشته پرداخت کردند که مبلغ دریافتی از زائران بابت قسط اول با کسر یک میلیون تومان ودیعه در بانک و سود سپرده حج ، دو و نیم تا سه میلیون تومان بوده است.

او گفت: طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، قسط دوم هزینه سفر حج تمتع ، هفته اول اردیبهشت ماه از زائران دریافت خواهد شد که مبلغ قسط دوم برابر با قیمت تعیین شده برای هر کاروان بر اساس گروه قیمتی با کسر پنج میلیون تومان مربوط به قسط اول خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ، حداقل و حداکثر هزینه سفر حج آتی را هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: کف قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده اما سقف قیمت‌ها با توجه به افزایش کیفیت هتل‌ها، حدود ۲۵۰ هزار تومان نسبت به حج گذشته افزایش داشته است.

مهندس اوحدی ادامه داد: هزینه حج تمتع ۹۳ در اصل بایستی مبلغ ۶۵۰ هزار تومان افزایش می‌یافت که با مدیریت خوب هزینه‌ها و حضور بهنگام در بازار عربستان و صرفه جویی‌های صورت گرفته، هزینه سفر صرفاً در برخی گروه‌ها حداکثر تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

او گفت: ظرفیت کاروان‌ های حج ۹۳ در سراسر کشور تکمیل شده و بزودی کلاس آموزشی مناسک حج برای زائران در کاروانها آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نخستین گروه از زائران حج تمتع آتی ۱۸ شهریورماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.