امازینگ / اخبار / اینترنت / چرا هنگام خواب نباید موبایل در کنارمان باشد

چرا هنگام خواب نباید موبایل در کنارمان باشد

چرا هنگام خواب نباید موبایل در کنارمان باشد

موبایل , خواب, اختلال خواب, کم خوابی, درمان کم خوابی

آیا شب هنگام خواب شب موبایل کنارمان باشه ضرر داره؟

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد خوابیدن در کنار تلفن همراه ، بویژه گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود.
بی‌خوابی یکی از مشکلات رایج دنیای امروز است و از هر سه نفر یک نفر در جهان از مشکل کم‌خوابی رنج می‌برد. با این حال، افراد بسیاری از زنگ هشدار تلفن همراه خود برای بیدار شدن از خواب استفاده می‌کنند و به همین علت هنگام خواب گوشی تلفن همراه را در نزدیکی خود قرار می‌دهند.

به گفته محققان، وجود تلفن همراه در کنار فرد در طول شب تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت خواب دارد. مشکل اصلی در مورد دستگاه تلفن همراه نور صفحه نمایش است که در نسل جدید گوشی‌های هوشمند با وجود کیفیت بالای صفحه‌های نمایش این مشکل دوچندان شده است.

شارل شوئلر، محقق دانشگاه هاروارد اظهار کرد: پرتوهایی که از صفحه تلفن همراه ساطع می‌شود، باعث ایجاد تداخل در روند طبیعی بدن در طول شبانه‌روز می‌شود. این پرتوها باعث تحریک شبکیه چشم و افزایش ساعات بیداری تا خواب می‌شود زیرا نور یادشده مانند سایر نورهای مصنوعی از ترشح هورمون ملاتونین که در طول خواب آزاد می‌شود، جلوگیری می‌کند.
شبکیه چشم بالاترین حساسیت را به نور مایل به آبی صفحه تلفن همراه دارد و استفاده طولانی مدت از تلفن همراه یا تبلت‌ ها قبل از خواب باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.