امازینگ / گالری عکس / عکس های فيلم و سريال / دانلود فیلم به وقت شام کامل (ساخته ابراهیم حاتمی کیا)

دانلود فیلم به وقت شام کامل (ساخته ابراهیم حاتمی کیا)

دانلود فیلم به وقت شام کامل

دانلود و خرید فیلم به وقت شام کامل به صورت قانونی

جوایز فیلم به وقت شام

فیلم به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا طی نمایش اولیه‌اش در جشنواره فجر سال گذشته و اکران در بهار ۹۷ ، به یکی از فیلم‌ های مورد توجه رسانه‌ها تبدیل شد. این فیلم با بازی هادی حجازی فر و بابک حمیدیان، راوی داستان یک پدر و پسر خلبان است که قصد دارند مردم تحت ظلم داعش را به شهر دمشق برسانند. فیلم به وقت شام در جشنواره فجر سی و ششم موفق به دریافت سه سیمرغ بلورین شد.

 
بهترین کارگردانیابراهیم حاتمی‌کیابرندهسیمرغ بلورین
بهترین موسیقی متنکارن همایونفربرندهسیمرغ بلورین
بهترین صداگذاریعلیرضا علویانبرندهسیمرغ بلورین
بهترین فیلممحمد خزاعینامزدشدهسیمرغ بلورین
بهترین جلوه‌های ویژهٔ میدانیمحسن روزبهانینامزدشدهسیمرغ بلورین
بهترین جلوه‌های بصریسید هادی اسلامینامزدشدهسیمرغ بلورین
بهترین تدوینمهرداد خوشبختنامزدشدهسیمرغ بلورین
بهترین صدابرداریطاهر پیشوایینامزدشدهسیمرغ بلورین
بهترین فیلم از نگاه تماشاگرانمحمد خزاعینامزدشدهجزو پنج فیلم برتر

حال طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، فیلم به وقت شام، ساخته ابراهیم حاتمی‌ کیا به جشنواره فیلم بوچئون کره جنوبی راه پیدا کرده‌اند. این جشنواره مخصوص فیلم‌های فانتزی و ترسناک است. این جشنواره از سال ۱۹۹۸ کار خود را آغاز کرده است و به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های این ژانر شناخته می‌شود.


دانلود فیلم به وقت شام

دانلود فیلم به وقت شام

شما می توانید از طریق لینک های زیر این فیلم را با ۴ کیفیت مختلف خریداری و دانلود نمایید.

 #

با کیفیت ۴۸۰

 با کیفیت ۷۲۰

 با کیفیت  ۱۰۸۰

 با کیفیت ۴k

دانلود و خرید

لینک دانلود

۳٫۰۰۰ ت

لینک دانلود

۳٫۵۰۰ ت

لینک دانلود

۴٫۰۰۰ ت

لینک دانلود

۴٫۵۰۰ ت


میزان فروش فیلم به وقت شام در سینما

فیلم به وقت شام با سرمایه گذاری سازمان هنری اوج و با هزینه ۸ میلیارد تومنی ساخته شد. این فیلم توانست به رقم فروش ۱۳ میلیارد تومان در سینماهای ایران دست یابد. این فیلم ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده‌ است.

فیلمبرداری به وقت شام با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج در اوایل خرداد ماه ۱۳۹۶ در لوکیشن مربوط به یکی از فرودگاه‌ های نظامی در تهران آغاز شد و در ادامه در لوکیشن‌های متعددی از جمله شهرک سینمایی دفاع مقدس، پایگاه هوایی شیراز، اصفهان، روستاهای اطراف شهریار و شهر دمشق در سوریه پیگیری شد و در روز ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ به پایان رسید. همزمان با فیلمبرداری، تدوین این فیلم نیز توسط مهرداد خوشبخت انجام گردید.


بازیگران فیلم به وقت شام

اسامی بازیگران ایرانی : هادی حجازی‌فر، بابک حمیدیان ،عبدالرضا نصاری ،رزاق رادان ، ژاله کاظمی ،منصور نواصری ، افشین طالبی، وحید عبدالله‌زاده، عزیز نقدی، قدرت‌الله بیات، مالک آبسالان، جلال نجفی، علی عبادی، جلال زندش، لاله مرزبان و حسین حسینی پناه.

اسامی بازیگران خارجی : پیر داغر ، خالد السید ، رامی عطاءالله ، لیث مفتی ، منذر زین‌الدین ، جوزیف سلامه ، علی سکر ، محمد شعبان ، سامر خلیلی و سینتیا کرم.


عذرخواهی ابراهیم حاتمی‌ کیا برای تبلیغات فیلم به وقت شام

ابراهیم حاتمی‌ کیا، فیلم ساز ایرانی برای تبلیغات عجیب فیلم «به وقت شام» در پردیس سینمایی کوروش، از مردم عذرخواهی کرد.

در یک اتفاق عجیبی در پردیس سینمایی کوروش در راستای تبلیغات فیلم به وقت شام رخ داد. تبلیغات تازه‌ترین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا با حضور بازیگر نقش داعشی به همراه یک اسب و چند شخص مسلح انجام شد. اتفاقی که موجب ترس بسیاری از حاضران شد و بازخوردها گسترده‌ای هم به دنبال خود داشت. حال ابراهیم حاتمی‌کیا در مقام کارگردان فیلم، با انتشار متنی از مردم عذرخواهی کرد. او در این متن نوشت :

بچه‌های گروه تبلیغاتی فیلم «به وقت شام»، من شاهد زحمات مومنانه و شبانه‌روزی شما در این چند ماه بودم؛ ولی این نمایش کورش در شان «به وقت شام» نبود. خستگی دو ماه سفر به شهرهای ایران بر تنم ماند. من تصورم آن بود که قرار است کسی به شکل ریش قرمز در فضای بیرونی کورش بایستد و مردم با او عکس بیاندازند. نه اسبی و نه جمعی و نه فریادی، آن هم داخل مجتمع در مخیله‌ام نبود و من بی‌خبر بودم. عزیزانِ آزرده‌خاطر در مجتمع کوروش، اعم از مردم و کسبه‌ی محترم، اگر دلی لرزید، اگر وحشتی ایجاد شد، بر ما ببخشید و حلال‌مان کنید.


نقدهایی به فیلم به وقت شام

به وقت شام (دمشق) نوزدهمین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا و یکی از فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فجر است. فیلم درباره داعش است و به همین دلیل بیشتر بازیگران فیلم عرب هستند. داعش در سال ۲۰۱۴ ادعای خلافت جهان اسلام را مطرح کرد و در سال ۲۰۱۷ از طرف سوریه، عراق و ایران خبر نابودی‌اش اعلام شد. این فیلم در زمان قدرت داعش و در سوریه می‌گذرد و در ادامه نقد فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، سراغ نقد آن رفته‌ایم.

در اغلب فیلم‌های حاتمی‌کیا شخصیت‌ها بر سر اختلاف عقیده‌شان نزاع دارند. برای مثال در آژانس شیشه‌ای حاج کاظم (پرویز پرستویی) و عباس (حبیب رضایی) از رزمنده‌هایی هستند که پس از جنگ در حکومت جایگاهی ندارند. آن‌ها نسبت به وضعیت رزمندگان معترض‌اند و این اعتراض فیلم را آغاز می‌کند. سرهنگ سلحشور (رضا کیانیان) نگاه دیگری به مسئله دارد و همین چند زاویه نگاه می‌تواند نماینده زاویه‌های نگاه مختلف افراد جامعه باشد.

زمانی که مسئله اصلی فیلم به دیدگاه یا ایدئولوژی افراد برمی‌گردد و درام اصلی فیلم از روبروی هم قرار گرفتن ایدئولوژی‌های مختلف پیش می‌رود معمولاً نمادسازی کمک می‌کند تا شخصیت‌ها و خواستگاه ایدئولوژیک‌شان شناخته شوند.

به عنوان نمونه یک پالتو طوسی و یک عینک دودی در فضای بسته در فیلم آژانس شیشه‌ای ذهن را به سمت شخصیت‌های هنری و روشن‌فکر می‌برد. به طور مشابه شکل ظاهری افراد در «به وقت شام» خواستگاه ایدئولوژیک‌شان را به سرعت لو می‌دهد و اجازه پیچیده شدن درام را نمی‌دهد.


در فیلم ایرانی «به وقت شام» نیز یک تقسیم‌بندی و گروه‌بندی وجود دارد. فیلم‌ساز حتی بین داعشی‌ ها دسته‌بندی کرده و از هر گروهی نماینده‌ای گذاشته است. در این تقسیم‌بندی دو مسئله اهمیت پیدا می‌کند: اول آنکه شخصیت‌ها (ایدئولوژی‌ها) به درستی انتخاب شده‌اند و روبروی هم قرار گرفتن‌شان امکان درام جذابی را محیا کرده است یا خیر؟ و دوم آنکه دیدگاه اخلاقی و ایدئولوژیک فیلمساز (که در این نوع درام نمی‌تواند پنهان‌شان کند!) چیست و چقدر با ظرافت بیان می‌شود؟

آنچه به وقت شام را با فاصله بسیار زیاد از آژانس شیشه‌ای قرار می‌دهد انتخاب گروه‌های ایدئولوژیک فیلم است. مخاطب در تمام مدت فیلم هیچگاه درگیر انتخابی اخلاقی نمی‌شود زیرا می‌داند که داعش (و نمایندگانش در فیلم) گمراه هستند و ایرانی‌ها (خلبان‌ها) از جان گذشته و درست‌کار هستند.

این سیاه و سفید بودن شخصیت‌ها یادآور نمونه‌های بد سینمای دفاع مقدس خودمان است. عراقی‌ها در اغلب فیلم‌ها چاق، کودن و کند اما ایرانی‌ها چابک، زرنگ و صادق بودند. این نبردی نابرابر در ذهن مخاطب می‌سازد که از شروع داستان پاسخ‌اش مشخص است. حق با ایرانی‌هاست اما آن‌ها مظلوم‌ هستند. هر چه مخاطب کمتر درگیر انتخاب اخلاقی شود فیلم ایدئولوژیک‌تر خواهد شد و اثربخشی‌اش را بر مخاطب از دست خواهد داد.

دانلود فیلم به وقت شام کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.