امازینگ / اخبار / اخبار اقتصادی / آخرین اخبار از مرحله دوم هدفمندی کردن یارانه ها

آخرین اخبار از مرحله دوم هدفمندی کردن یارانه ها

 آخرین اخبار از مرحله دوم هدفمندی کردن یارانه ها

بودجه سال 93, یارانه ها, مرحله دوم یارانه ها, وضعیت یارانه ها در سال 93, اخبار یارانه های 93, اخبار مرحله دوم یارانه ها, مرحله دوم هدفمندی یارانه ها, خبر, اقتصادی, یارانه اسفند 92

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان، لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور را اعاده شده از شورای نگهبان بررسی کردند.

در ادامه این جلسه وکلای ملت با ۱۱۸ رأی موافق، ۷۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تبصره ۲۱ لایحه مذکور که مربوط به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ ها است، رأی مثبت دادند.

متن تبصره ۲۱ بدین شرح است:

در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۸ به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۳ منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور و منابع یارانه‌ای آن را با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی و خدمات بیمه‌ای بین خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و با اولویت بخش تولید به شرح زیر اجرا نماید:

الف- درآمد حاصل از اجرای قانون مذکور در سال ۱۳۹۳ تا مبلغ ۴۸۰ هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع مواد یک و سه همان قانون تعیین می‌گردد.

ب- منابع مندرج در بند الف و منابع مربوط به یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در این قانون به شرح زیر هزینه می‌گردد.

۱- مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال در اجرای ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارانه‌ ها با اولویت کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی

۲- مبلغ ۴۸ هزار میلیارد ریال به منظور تقویت نظام سلامت

۳- مبلغ ۴۲۵ هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی موضوع ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

۴-مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال به بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار موضوع ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مورد پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های اجتماعی اختصاص می یابد.

ج- جابجایی تا ۱۰ درصد در موارد فوق مجاز است

د- صد در صد منابع حاصل از افزایش قیمت برق به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و بر اساس مفاد ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارانه‌ ها به صنعت برق اختصاص می‌یابد.

ه- در شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر و یا آلوده به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، عوارض خاصی به منظور مقابله با آلودگی محیط زیست و کمک به توسعه حمل و نقل عمومی توسط هیأت وزیران وضع و درآمد حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۴۹ جدول شماره ۵ این قانون واریز می شود. صد در صد مبالغ وصولی تا سقف ۱۱ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۵۳۰۰۰۰-۱۳۹ جدول شماره ۹ این قانون به نسبت به وصولی هر یک از شهرهای موصوف در اختیار همان شهر قرار می‌گیرد.

و- یارانه نقدی صرفا سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت می‌گردد (مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد) و افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه نمایند. چنانچه پس از تحقیق مشخص گردید که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به میزان ۳ برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شوند.

آئین‌نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و صنعت، معدن و تجارت تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.