امازینگ / فرهنگ و هنر / تلویزیون / گفتگو با امیر دژاکام بازیگر شخصیت مرتضی در سریال آوای باران

گفتگو با امیر دژاکام بازیگر شخصیت مرتضی در سریال آوای باران

گفتگو با امیر دژاکام بازیگر شخصیت مرتضی در سریال آوای باران

سریال آوای باران ,نقد سریال آوای باران ,نقد و بررسی سریال آوای باران , سریال آوای باران چند قسمت داره؟, گفتگو با بازیگران سریال آوای باران , مصاحبه با عوامل سریال آوای باران ,

سریال آوای باران

امیر دژاکام بازیگر شخصیت مرتضی در سریال «آوای باران» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، با بیان اینکه این اولین بار است به صورت گسترده و عمیق در یک سریال به موضوع کودکان کار اشاره شده و در قالب یک داستان دراماتیک به آن پرداخته می شود، گفت: سریال «آوای باران» در ۴۰ قسمت مخاطبان را با موضوعاتی چون تکدی گری کودکان، دزدی، اعتیاد و سرنوشت این کودکان مواجه می کند، و این برای اولین بار است که در یک سریال در سطحی گسترده به این موضوع به صورت عمیق و در قالب یک داستان داراماتیک اشاره شده و لایه های مختلف این معضل اجتماعی را باز و آن را به صورت داستانی پرکشش برای مخاطبان روایت می کند.

سریال آوای باران چند قسمت داره؟, گفتگو با بازیگران سریال آوای باران , مصاحبه با عوامل سریال آوای باران , عکس های بازیگران سریال آوای باران , پشت صحنه سریال آوای باران ,امیر دژاکام

وی ادامه داد: در واقع نویسندگان و کارگردان این سریال موفق شده اند با همه محدودیت هایی که در تلویزیون وجود دارد لایه های مختلف و متفاوتی از جامعه را به تصویر کشده و آن را به مخاطب ارائه بدهند، خوشبختانه مخاطبان نیز از این سریال استقبال کرده اند.

دژاکام در پاسخ به این پرسش که به نظر شما شخصیت باران تا چه اندازه موفق به نشان دادن زندگی دخترانی مشابه با وی در جامعه شده است، تصریح کرد: در این سریال با آدم ها و شخصیت های متنوعی از این قشر مواجه می شویم که باران یکی از آنها است، در سال های قبل کمتر پیش آمده است که به این قشر از دختران جامعه در یک سریال پرداخته شود، به نظر می آید این فیلم تلنگری برای همه ما است که بتوانیم با زندگی این افراد علی الخصوص دختران که معضلات پیچیده تری نسبت به آقایان دارند آشنا شویم. آبادی یک کشور تنها به آبادی خاک و زمین نیست بلکه بستگی به آبادی فکر و اندیشه انسان ها نیز دارد در دنیای خارج از فیلم همه کودکان کار فرزندان این سرزمین محسوب می شوند، و باید برای آباد شدن زندگی، فکر و اندیشه آنها برای رسیدن به سرزمینی آبادتر تلاش کرد. البته ناگفته نماند که آزاده زارعی نیز توانسه است به خوبی از عهده ایفای نقش باران بر آید و من به خاطر این نقش آفرینی خوب به وی تبریک می گویم.

این کارگردان و پیشکسوت عرصه تئاتر در پاسخ به این پرسش که آیا قیاس سریال «آوای باران» را با  داستان «الیور تویست» قیاس صحیحی می دانید، گفت: در جهان هنر بیشتر آثار موفق مدیون فرهنگ ها و آثار فرهنگی هستند و اینطور نیست که با دیدن یک اثر فرهنگی موفق این ادعا را داشته باشیم که آن اثر دینی به فرهنگ ندارد زیرا همه آثاری که بر این اساس شکل می گیرند قطعا آثار موفق تری هستند، اما این مهم است که این آثار کپی باشند و یا خلقی جدید. به نظر من سریال «آوای باران» هم اگر برداشتی از الیور تویست باشد آنچنان در بافت فرهنگی ما خوب شکل گرفته است که ما با یک اثر کاملا جدید رو به رو شده ایم.

دژاکام در رابطه با علت پذیرفتن ایفای نقش در سریال «آوای باران» بیان کرد: این سریال چهارمین همکاری من با سهیلی زاده محسوب می شود، و از اینکه در این سریال حضور داشتم نیز بسیار راضی هستم. مرتضی شخصیتی دوست داشتنی است که می شود برخی از انسان ها را در قالب وی معرفی کرد. وی انسانی معمولی است که در واقع این معمولی بودنش نیز موجب خاص شدن آن شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دوری ۲۰ ساله مرتضی از دوستش و از او سراغ نگرفتن در ذهن مخاطب نسبت به این شخصیت احساس بدی ایجاد نمی کند، عنوان کرد: این باور قصه است که مرتضی در تمام این سالها به دلیل این که شخص نزدیکی به طاها نیست اجازه ملاقات با وی داده نشده است، که این باور نیز با مشورت حقوق دان ها و نویسندگان فیلم شکل گرفته شده است.

سریال آوای باران چند قسمت داره؟, گفتگو با بازیگران سریال آوای باران , مصاحبه با عوامل سریال آوای باران , عکس های بازیگران سریال آوای باران , پشت صحنه سریال آوای باران ,امیر دژاکام

این بازیگر در پایان خاطر نشان کرد: تهیه این پروژه اتفاق سختی بود که رخ داد، تولید این فیلم در ۵ ماه گذشته با یک ریتم منظم شکل گرفته است، همه ما می دانیم که تلویزیون در ماه های اخیر با مشکلات مالی روبه رو بوده است، اما آرامشی که تهیه کننده این سریال در روند تولید آن از لحاظ روانی برای عوامل به وجود آورده است موجب شده است که کم و کاتی های مالی برای عوامل رخ نمایی نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.