امازینگ / سبک زندگی / مسائل زناشویی / تفاوت خودارضایی و رابطه جنسی + عوارض خود ارضایی

تفاوت خودارضایی و رابطه جنسی + عوارض خود ارضایی

تفاوت خودارضایی و رابطه جنسی + عوارض خود ارضایی

خود ارضایی , عوارض خود ارضایی , ترک خود ارضایی

خودارضایی چیست ؟

خود ارضایی (استمناء برای مردان و استشهاء برای زنان) یکی از روش‌های انحرافی ارضای میل جنسی است، این عمل با انگیزش و تحریک اندام جنسی شخص از سوی خودش و یا آلات مصنوعی انجام می‌گیرد و معمولاً انجام آن تا رسیدن به لذت جنسی ادامه پیدا می‌کند که در مردان همراه با بیرون پاشیدن منی و در زنان بصورت اسپاسم (سفتی عضلانی) همراه با لذت شدید در ناحیهٔ مهبل می‌باشد. خود ارضایی را عموماً انجام این عمل توسط خود شخص در نظر می‌گیرند اما تحریک آلت توسط فردی دیگر البته بدون آمیزش جنسی (معمولاً با دست) را نیز خود ارضایی گویند. تمایلات جنسی خوب هستند و برای سلامت بدن ضروری هستند اما اگر در مسیر نادرست قرار گیرند کاملاً نتیجه برعکس خواهد بود.

خود ارضایی نوعی تحریک میکانیکی در دستگاه تناسلی است؛ به نحوی که فرد عمداً با خود کاری می‌کند که به تخلیه هیجان منجر شود. این موضوع در میان دختران و پسران و متأسفانه حتی در میان زنان و مردان آمار تلخی دارد و تلخ تر از آن عوارض بسیار بد این مشکل است؛ چرا که افرادی که خود ارضایی را تجربه می کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس شده و عوارض آن بروز می نمایند.
همان طور که می دانید خود ارضایی یک گناه است ولی باید بدانید که این مسئله تنها در میان مسلمانان مطرح نمی شود و کشورهایی با ادیان غیر از اسلام هم به شدت از لحاظ علمی با این رفتار مخالف هستند. چرا که این گناه مستقیماً با جسم در ارتباط بوده و به همین دلیل روح را نیز مورد حمله قرار می دهد.

استمنا یکی از راه های انحرافی در ارضای میل جنسی است که متاسفانه امروزه نسل جوان را به خصوص در وضعیت فعلی جامعه و دشوار بودن امر ازدواج، در معرض آسیبهای جدی قرار می دهد؛ از اینرو، می توان آن را نوعی انحراف جنسی یا بیماری نامید که نیاز ضروری به درمان دارد. گر چه درمان واقعی این عادت ناپسند، تنها از راه ازدواج ممکن است، اما ارائه اطلاعاتی در باب زشتی و پیامدهای این عمل و همچنین روش های کنترل و درمان آن می‌تواند تاحدودی در ترک یا کاهش ابتلاء به این عمل ناشایست، مؤثر باشد و هدف این مقاله نیز همین می باشد.

خود ارضایی , عوارض خود ارضایی , ترک خود ارضایی

خود ارضایی

عوارض خود ارضایی

خود ارضایی بر اعصاب و روان تأثیر منفی دارد؛ زیرا شخص صحنه های خاصی را در ذهن خود مجسم می کند تا رفع شهوت کند و این تجسم و خیال باعث فرسودگی قوای ذهنی و ناراحتی های روحی مانند: عصبانیت، بی حوصلگی، ضعف و سستی اراده و… می شود.  باعث تحلیل رفتن قوای جسمانی مانند ضعیف شدن چشم و گوش، کم خونی،رنگ پریدگی، نقصان قوای حافظه، لاغری، سرگیجه و …می شود. انجام دادن این کار در دراز مدت باعث نوعی اعتیاد می شود که حتی بعد از ازدواج هم نمی توان آن را ترک کرد. یعنی زنانی که مبتلا به خود ارضایی می شوند پس از ازدواج دچار مشکل می شوند و نمی توانند وظایف همسر داری را انجام دهند و از عمل زناشویی لذتی نمی برند.
خود ارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود  و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.
یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد. در ادامه نگاه کوتاهی به عوارض استمناء می اندازیم :

# گرفتگی عضلانی برای رسیدن به حالت اوج لذت جنسی یا ارگاسم: عضلات بدن و دستگاه تناسلی چه در مردان برای تخلیه‌ اسپرم و چه در زنان برای پمپاژ خون به ناحیه‌ تناسلی منقبض می‌شوند. عضلات در استمنای اعتیاد گونه و زیاده از حد، همیشه در حال انقباض و گرفتگی هستند؛
# خستگی و کوفتگی مفرط: ایجاد زمینه برای احساس خستگی در افراد و رخوت بی‌حاصل پس از ارتکاب، از دیگر مسائل قابل توجه است. این حالت به دلیل صرف انرژی زیاد در اعمال جنسی که خود ارضایی را نیز شامل می‌شود، باعث کمبود انرژی و تخلیه‌ذخایر (گلیکوژن) نوعی قند می‌شود که برای تأمین انرژی سلولهای عضلانی لازم است. در نتیجه، خستگی و کوفتگی مفرط روی می‌دهد؛
هدف واقعی جنسیت و غریزه که ازدواج است به تدریج از افراد مبتلا به استمناء دور می‌شود و این افراد از مشغول شدن با خود رضایت دارند و این امر، علاوه بر عوارض جسمانی و روانى، سبب پیدایش اختلالهای اجتماعی و فرهنگی می‌شود. برخی از اختلالها عبارتند از:
# استمناء در فرد، یک حس گریز از اجتماع را پدید می‌آورد که بر اثر افراط و تکرار در او ریشه‌دارترخواهد شد. در گوشه‌ای خود را منزوی می‌کند و به افکاری دور و دراز سرگرم می‌شود و به آینده و جهانی نامعلوم می‌اندیشد.
# توجه به لذات شخصى، سبب سستى روابط اجتماعی می‌شود و حیات جمعی را دچار مخاطره می‌سازد. فرد به غیر از میل به انزواجویى، در عرصه اجتماعی نیز با مردم جوششی ندارد و از زندگی در جمع، احساس لذت نمی‌کند.
# احساس بی‌ کفایتی در حیات اجتماعی و بدبینی نسبت به دیگرانی که دارای حیاتی با نشاط‌اند، از دیگر عوارض استمناء است. احساس حسادت در این بین از مسائل ناگواری است که عواقب بدی برای فرد پدید می‌آورد.
# شخصیت اجتماعی و انسانی چنین افرادی به تدریج متزلزل‌ تر شده، روز به روز بدتر می‌شود و بدان نظر، زیان آن از این دید نیز انکار ناپذیر است.
# انزالهای زودرس، حتی در کنار همسر و در مقاربت، از عوارضی است که روابط صحیح را به خطر می‌ اندازد. مبتلایان به استمناء پس از ازدواج، تنها به فکر خویش‌اند نه ارضای همسر.
# ناسازگاری خانوادگی و سردی در روابط بعد از ازدواج از عوارض دیگری است که منشأ بسیاری از اختلافات زوجین است؛ به ویژه در دختران، ابتلا به این کار، سبب می‌شود که تحریکات جنسی در آنها بی‌اثر باشد و از شوهر دلسرد شوند. این حالت برای کسانی بیش‌تر است که قبل از ازدواج چنین وضع و حالتی را داشته‌اند
# افسردگی به میزان بالا
# شادی و عشق کمتر
# از بین رفتن زیبایی
# از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها
# به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
# ریزش موهای سر
# ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و…
# دفع بی اختیار منی
# بی اختیاری ادرار
# بی اختیاری در کنترل منی
# ضعف در قوای جسمی و جنسی
# سرطان پروستات
# سرطان پستان
# ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
# مریض شدن پی در پی
# کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
# ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
# بی حالی و ضعف همیشگی
# برای دختران ممکن است به پرده ی بکارت آسیب برساند و در آینده و برای ازدواج دچار مشکل شوند.
# پدید آمدن کم‌‌خونی به ویژه بر اثر تحریک مصنوعی و مداوم آلت تناسلى؛
# پدید آمدن و گسترش تورم غدد وذی در انسان؛
# تورم کانال نطفه؛
# تورم قسمت پایانی و عقب کانال ادرار؛
# فرسودگی بسیار مراکز تیره پشت در سایه تداوم این عمل و آمادگی فرد برای ناتوانی جنسى؛
# تحلیل رفتن قوای جسمانی و ضعف انرژی جسمانی افراد؛
# شل شدن عضلات تناسلی و از دست دادن قدرت نگهداری منی یا ادرار؛
# پژمردگى،زردی رنگ و بی‌رمق به نظر آمدن؛
# پیدایش تغییرات در مراکز ستون فقرات و اعضائی که هنوز کامل نشده اند.
# پدید آمدن سردرد، سرگیجه ، سوت کشیدن گوشها و …؛
# خستگی عصبی و فرسودگی دستگاه اعصاب
# ضعف عمومی بدن، به ویژه بینایى؛
# عقیم شدن و ناتوانی در تولید مثل؛
# پیری زودرس؛
# ضعف مفاصل و لرزش دست؛
# ایجاد قاعدگی نامنظم برای دختران در سنین بعدی و بلوغ؛
# احساس درد برای دختران در سنین بلوغ در حین خونریزی و قاعدگى؛
# پدید آمدن ترشحات چرکی از دستگاه تناسلی دختران؛
# پیدایش فراوانی خون در آب تناسلی در سایه تحریکات بیش از اندازه و بی‌اعتنایی به بهداشت جنسى؛
# خطر از بین رفتن پرده بکارت برای دختران بر اثر دستکاری زیاد؛
# زشتی چهره و از بین رفتن طراوت صورت؛
# زرد و لاغر شدن؛
# درشت شدن چشمها؛
# عجز در فهم مطالب؛
# فلج ‌شدن برخی اعضا و یا تمامی اعضا در بعضی وقتها؛
# از دست دادن قوای تناسلی به صورت تدریجى؛
# هیجانات جنسی ناشی از استمناء بلای کوچکی نیست و آثاری ناگوار بر اعصاب می‌گذارد.
# برخی از آسیبهای روانی و شخصیتی استمناء عبارتند از: احساس محرومیت جسمی و روحی در صورت عدم انزال؛
# آشفتگیهای خُلقی مانند: افسردگى، غمگینى، بی‌ خوابى، بی‌اشتهایى، ناتوانی در انجام وظایف روزانه.
# پدید آمدن احساس نارضایتی و به دنبال آن بدبینی به دیگران؛
# ضعف اراده و گرفتاری در اخذ تصمیمهای لازم تا حدی که فرد را چون غلامی حلقه به گوش و دچار جنگ و جدال می‌سازد؛
# کم‌حوصلگى، سستى، خمودى، حساسیت فراوان در برابر نور، صدا و امثال آن؛
# بی‌مبالاتى، کمرویى، ترسو و خواهان تنهایی و انزوا بودن در افرادی که در سنین پایین گرفتار استمناء می‌شوند؛
# زود رنجی و حساسیت و ناراحتی از برخوردی کوچک؛
# پدید آمدن عکس‌العملهای مالیخویایی و وسواسى؛
# کاستی در اعتماد به‌نفس به‌خاطر دلهره و وحشت فرد در حین ارتکاب از بیم رسوایى؛
# درهم کوبیده شدن شخصیت فرد به‌خاطر سرزنش و تحقیر خود، به علت ارتکاب گناه؛
# فراهم شدن زمینه بی‌مبالاتی به‌خاطر احساس دائمی گناه از عمل؛
# اضطراب دختران به‌خاطر وحشت آنها نسبت به از دست دادن بکارت خود؛

خود ارضایی , عوارض خود ارضایی , ترک خود ارضایی

ترک خود ارضایی

غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز در بشر است، در جامعه ما، بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید ۱۰ سال فاصله باشد، چگونگی گذراندن این دوران در افراد مختلف متفاوت است،گاهی غریزه جنسی در فرد بسیار شدید و آزار دهنده است و فرد اقدام به خودارضایی می‌کند و در بعضی موارد نیز این غریزه چندان شدید نیست.
خودارضایی در بلند مدت می تواند صدمات سنگین و حتی در بعضی مواقع جبران ناپذیری به شخص عامل بزند، هر چند بدلیل آنکه سن انجام خودارضایی معمولاً در دوران نوجوانی و جوانی است اکثر مشکلات جسمی و روحی پس از ترک خودارضایی از بین میروند.انجام عمل خودارضایی هم در ادیان دینی (مخصوصاً اسلام) نهی شده است و هم بر اساس نظر بسیاری از پزشکان انجام خودارضایی صدمات جسمی و روحی به انسان میزند، پس ترک خودارضایی واجب است.
همه پزشکان معتقدند برای ترک هر نوع عادت قبل از هر چیز اراده و تصمیم لازم است و این موضوع را اصلا نباید دست کم گرفت.در زیر به مواردی اشاره میکنیم که عمل به ان میتواند شما را از  رفتار پر خطر خودارضایی که جسم و روحتان را می آزارد نجات دهد.

تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در ترک خودارضایی است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص عمل خودارضایی را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که در ذیل آورده شده است :
# قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
# از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.
# برای ترک خودارضایی باید از دست ‏ورزی با اندام جنسی،اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد.
# هرگز نباید به رو خوابید.
# سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
# برای ترک خودارضایی بهتر است از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.
# یرای ترک خودارضایی بهتر است از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود.
# از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریک‏ کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.
# از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم‏ مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب – اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.
# به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.
# برای ترک خودارضایی بهتر است برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کند.
# برای ترک خودارضایی بهتر است سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید

# هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شوید و خود را به کاری سرگرم کنید

# در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است

# هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید
# هر کاری که شما را به فکر خودارضایی بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
# هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.
# به خدا توکل کنید.
# قاطعانه برای ترک خودارضایی تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک خودارضایی گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است# در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)
# تلقین به شخص کمک می‌کند تا اراده‌ی خود را تقویت کند و به خود بگوید که می‌تواند خودارضایی را کنار بگذارد.
# منحرف کردن فکر بسوی دیگری در صورتی که تحریکی برای استمناء(خودارضایی) اتفاق افتاد.
# تنهایی، کلید اقدام به خودارضایی است# لذا برای ترک خودارضایی تنها نمانید.
# هر وقت به فکر خودارضایی افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.
# سعی کنید دائما وضو داشته باشید.
# از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.
# شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
# بیاد داشته باشید که تصمیم دارید عمل خودارضایی را ترک کنید.
# بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ عمل خودارضایی نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.
# یاد مرگ انسان ساز است .
# پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.
# از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خودارضایی دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.
# برای ترک خودارضایی از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.
# از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.
# از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.
# سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.
# برای ترک خودارضایی بهتر است روزه بگیرید ،روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است# اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
# برای ترک خودارضایی بهتر است، شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.
# نماندن در حمام و زیر دوش
# تماشا کردن فیلم های شاد و طنز به جای فیلم های محرک
# از پرخوری بپرهیزید و معده تان هیچگاه کاملاً پر نباشد.
# استفاده از غذاهای محرک و پرانرژی را ترک و یا محدود کنید.
# سعی کنید هیچگاه تنها نباشید و با خود خلوت نکنید .
# تا کاملاً خواب آلوده نشده اید به رختخواب نروید و در اتاق جداگانه نخوابید.
# عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که می خواهد برود.
# از دیدن صحنه های تحریک آمیز و از خواندن و شنیدن این گونه مطالب شدیداً بپرهیزید.
# روزه گرفتن روش بسیار مناسبی برای تسلط بر نفس و در نتیجه تقویت اراده جهت ترک اعمال ناشایست است.
# علاوه بر خواندن نماز های واجب، خواندن قرآن و ادعیه و نماز شب در ترک اعمال و عادات بد موثر است.
# نذر کنید تا در صورت ارتکاب این عمل کار سنگینی را انجام دهید.
#  ورزش را جزء برنامه های لاینفک زندگی روزمره خود قرار دهید.
# از خداوند کمک بگیرید و برای بر طرف شده این عادت، بسیار زیاد دعا کنید.
# این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.
# مضرات عمل خودارضایی را بیاد داشته باش.
# این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.
# ورزش کردن
# آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس های مورد علاقه
# نپوشیدن لباس های تنگ و جذب
# خواندن کتاب و مجله
# با خستگی کامل به رختخواب رفتن
# از پوشیدن لباسهای نرم و تنگ خودداری کند و به جاهای حساس بدن مثل آلت تناسلی و سینه ها دست نزند.
# جایگزین کردن عادت خوب بجای آن مثل حل جدول و مطالعه و ورزش کردن و …
# رژیم غذایی مناسب از غذاهای محرک قوای جنسی مثل فلفل و پیاز و ..# پرهیز شود.
# از خدا کمک بخواهد و دنبال توبه و ترک این معصیت باشد.
# باید از هر گونه تحریک جنسی پرهیز شود چون شهوت در اثر این تحریکات ایجاد می شود، مثل؛ نگاه کردن فیلمهای نامناسب جنسی، مطالعه رمانهای عشقی، تماشای عکسهای شهوت انگیز و روابط نامشروع با جنس مخالف همه اینها باعث تحریک شهوت می شوند.
# تهیه برنامه فشرده برای تمام وقت: یعنی اوقات استراحت و فراغت و تفریح و درس را به گونه ای برنامه ریزی کند که وقتی برای فکر و خیال به مسائل جنسی و خود ارضایی نداشته باشد.
# پرهیز از تحریک جنسی توسط نگاه کردن فیلمهای مبتذل و مجلات و عکسهای سکسی
# پرهیز از خلوت کردن و تنها بودن
# تا وقت خواب نرسیده به رختخواب نرود و به محض بیدار شدن از رختخواب جدا شود.
# با افرادی که این عمل را انجام می دهند هم صحبت نشود.
# باید به خود تلقین کند که می تواند این کار را ترک کند.
# پرهیز کامل از معاشرت و رفت و آمد با افرادی که دچار این عمل هستند زیرا صحبت کردن درباره ی این عمل زشت شخص را تحریک می کند.
# تقویت عمومی بدن و رژیم غذایی سالم؛ و از خوردن غذاهای تند مثل فلفل، پیاز و غذاهای که تره ..# دارد پرهیز شود.
# خودداری از پوشیدن لباسهای تنگ و نرم و چسبیده به بدن؛ زیرا باعث تحریک می شود.
# استمداد از نیروی ایمان و عقاید مذهبی: با تمام وجود از خدا بخواهد تا از این عادت زشت نجات پیدا کند.
# هنگام خواب باید کاملاً حالت خواب آلودگی به او دست داده باشد و خسته باشد و تا احساس نیاز به خواب پیدا نکرده به رختخواب نرود و در موقع خوابیدن به رو نخوابد و جلوی بدن را روی زمین نباید قرار دهد که باعث تحریک جنسی می شود؛ زیرا رختخواب حساس ترین جا برای تحریک جنسی است.
# ورزش کردن؛ یعنی وقتی احساس فشار جنسی می کند به ورزش بپردازد یا ورزش را یک سرگرمی برای خودش قرار دهد.
# روزه گرفتن؛ پیامبر اسلام (ص) فرمودند ای گروه جوانان هر کسی از شما قدرت بر ازدواج ندارد روزه بگیرد که برای کنترل غریزه ی جنسی مفید است.
و راههای بسیار دیگری که هر شخص می تواند برای نجات از این اعتیاد بسیار مضر برای خودش فراهم کند. در پایان باید دانست که این گناهی است که در ابتدا شاید برای شخص لذت بخش باشد ولی در آخر کار نتایج بسیار بدی دارد و از لذتهای معنوی بی بهره می شود.
# جایگزین کردن عادت جدیدی به جای آن عادت بد: در مورد عادت به خود ارضایی باید در همان ساعاتی که انگیزه آن ایجاد می شود شخص به سراغ برنامه ی خاص از پیش تعیین شده برود مثل مسابقه علمی، ورزشی، هوشی، مطالعه کتاب جذاب و …
# پرهیز از تنهایی: نباید در جای خلوت و تنها باشد و در اتاق بسته تنها نخوابد و موانعی ایجاد کند که نتواند خود ارضایی کند.

خود ارضایی , عوارض خود ارضایی , ترک خود ارضایی

خود ارضایی دختران – خود ارضایی پسران

خود ارضایی در دختران

آنورگاسمی یکی از مهمترین عوارض خودارضایی در دختران است؛ ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما درآینده رضایتمندی جنسی درزندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد. خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.

در برخی موارد خودارضایی در دختران با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم صورت می گیرد که فرد با دیدن این تصاویر به هیجان می رسد و در این صورت آسیبی به دستگاه تناسلی وی وارد نمی شود اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا خودارضایی از لحاظ شرعی و بهداشتی نفی شده است؟
واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و در دوره ای قرار می گیرند که نیازهای جنسی آنها شعله ور شده و راهی برای ارضاء ندارند و ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند اما همانطوری که می دانید ازدواج تنها راه صحیح ارضای افراد است و ما رفتارهای پرخطر جنسی را نهی می کنیم و بایستی به مقتضای سن و رشد و نیازهای فکری ازدواج به موقع صورت گیرد چرا که نیازهای جنسی یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی که از لحاظ شرعی مقیدند نیازهای جنسی خود را در جاده صحیح خود قرار دهند بایستی ازدواج کنند.

دلایل خود ارضایی

علاوه بر احساس لذت جنسی، خودارضایی برای رهایی از تنش‌ های جنسی بویژه در هنگامی که شریک جنسی در دسترس نیست انجام می‌شود. خودارضایی گاهی به منظور رفع اضطراب و رسیدن به آرامش صورت می‌گیرد. در نوجوانان گاهی خودارضایی با هدف کنجکاوی در خصوص دستگاه‌های تناسلی اجرا می‌شود. همچنین گاهی با هدف پیشگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی و یا بارداری صورت می‌گیرد.

تفاوت خود‌ ارضایی با ارضای طبیعى

باید گفت که، خود‌‌ تحریکی افزون بر ضررهای متعددی که دارد، تفاوت عمده‌ای با ارضای غریزه جنسی از راه طبیعی و ازدواج دارد. هنگامی که ارضای غریزه جنسی از راه طبیعی و ازدواج صورت می‌گیرد، فرد از طریق مشاهده، لمس و سایر حواس، مرکز تحریکات جنسی را در مغز، بر می‌انگیزاند و از جهت فیزیولوژى، تأثیراتی از چشم، لمس و… به مراکز مغزی منتقل می‌‌شود و سپس انعکاسات جنسی پدید می‌آید و در نهایت، عمل جنسی به صورت طبیعی انجام می‌گیرد.

اما در «خودْ تحریکی» قضیه کاملا بر عکس است و این راه دگرگون می‌شود و تخیل و تصور مَناظر خاص و لمس موضعى، جانشین عوامل و تحریک طبیعی می‌شود و به این طریق، یک سیستم انعکاسی انحرافی بر مدار جنسی ایجاد می‌شود. به تعبیر دیگر در خود ارضایی با هر بار دفع منى، انسان از دو جهت جسمی و روانی در معرض تخلیه و کاهش نیرو قرار می‌گیرد که در جریان روابط زناشویى، این تخلیه و کاهش قوای روحی با توجه و القائات روانی فرد مقابل، جبران می‌شود.

هنگامی که عمل «خودْ تحریکی» تکرار شود و «انعکاس انحرافی» در وجود جوان تثبیت شود، سبب می‌شود که هنگام لزوم نتواند عمل جنسی را به طور طبیعی انجام دهد؛ زیرا سیستم طبیعی راه ارضای غریزه جنسی در او مختل می‌شود و به همین دلیل، خود را در کامیابی هنگام ازدواج، ناتوان می‌بیند. باید گفت که، «خود‌‌تحریکی» افزون بر ضررهای متعددی که دارد، تفاوت عمده‌ای با ارضای غریزه جنسی از راه طبیعی و ازدواج دارد

خود ارضایی , عوارض خود ارضایی , ترک خود ارضایی

آموزش ترک خود ارضایی

نظر اسلام درمورد خود ارضایی

آیین مقدس اسلام که از جانب خداوند و آفریدگار و صانع بشر است، استمناء را امری حرام و ناپسند ذکر کرده و در برابر آن موضع مخالف گرفته است.استمناء در تعبیرات اسلامی به عنوان نکاح با خود ذکر شده که مورد نهی است. قرآن می‌گوید:«فَمَنِ ابْتَغى وَراءَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ العادُونَ»؛«هر کس با غیر از همسرش شهوتش را دفع کند از تجاوزکاران است.»

رسول خدا(ص) فرموده است: «نَاکِحُ الْکَفِّ مَلْعُونٌ؛ ازدواج کننده با کف دست، از رحمت خدا به دور است.»

در بعضی از روایات تعبیرات تکان دهنده‌تری آمده است. امام(ع) صادق می‌فرماید:

« ثَلَاثَهٌ لَا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَ لَا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ النَّاتِفُ شَیْبَهُ وَ النَّاکِحُ نَفْسَهُ وَ الْمَنْکُوحُ فِی دُبُرِه؛ِ[۱۰] سه گروه‌اند که خدا در روز رستاخیز با آنان سخن نمى‌گوید و به آنان نظر رحمت نمى فرماید و برای ایشان عذابى دردناک است: آن که ریش خود را بکند، آنکه با خودش ازدواج کند (استمناء کننده) و آن کس که با او لواط شده باشد.»

خود ارضایی گناه و نافرمانی از دستور خدا می باشد؛ زیرا روایات بسیار زیادی داریم که این عمل را حرام می دانند؛ از جمله کسی از امام صادق (ع) حکم خود ارضایی را پرسید حضرت فرمود این کار در حکم زنا می باشد و حرام است یا در جمله دیگری حضرت فرمودند خود ارضایی و استمناء گناه بزرگ است و کسی که استمناء کند مانند کسی است که با خودش ازدواج کرده و اگر بدانم کسی این کار را انجام داده با او غذا نمی خوردم و روایات دیگری از این قبیل. پس حرام بودن این کار قطعی است و از گناهان کبیره می باشد و اگر کسی این کار را انجام داد باید غسل جنابت کند و اگر بدن او عرق کرد، با بدن یا لباسی که آلوده به عرق شده نمی تواند نماز بخواند. و باید توبه کند و در پی ترک این کار باشد و اگر در نزد حاکم شرع اثبات شود می تواند به اندازه ای که مصلحت ببیند آن شخص را تعذیر نماید و شلاق بزند.

دلایل و عوارض خودارضایی در دختران و پسران چیست؟

۳۸۴ دیدگاه‌ها

  1. یه نکته ای رو میخام اینجا بگم که درد خودمه و تجربش کردم و الان تو جوونی دارم تاوان اشتباهات گذشته رو میدم…بیشتر حرفم با پدر مادرا هست هیچوقت بچه های ۱۴ ,۱۵ سالتون رو تو خونه تنها نزارید چون ممکنه دست به عمل خودارضایی بزنن… بنده این تجربه رو دارم و تو سنی نبودم که از نظر عقلی کامل باشم و کسایی این عمل رو یادم دادن تو اون سن چون خودم هیچی نمیدونستم و بچه بودم من تو همون سن که اول بلوغم بود شاید هفته ای دو سه بار خودارضایی کردم به مدت شش ماه و کم کم که اگاه شدم دست کشیدم ولی همون اشتباهات باعث شد الان ۱۵ سال ازش گذشته و شبها تو خواب احتلام میشدم زیاد و دست خودمم نبود و میگفتن طبیعیه ولی الان هم زیباییم کمتر شده هم لاغر شدم هم چشمم ضعیف شده و هم اینکه همون موقع ها درسم هم نتونستم ادامه بدم به علت سردرد و عدم تمرکز حواس…پس بدونید چه عوارضی داره میدونم شرایط اقتصادی سختی داریم تو مملکت پس برای ارضای جنسیتون زودتر ازدواج کنید تا به این درد دچار نشید

  2. سلام دوستان. کسایی که میگن خود ارضایی هیچ مشکلی نداره و رسانه ها دروغ میگن، احتمالا یا اول راهن و تازه دارن خودارضایی میکنن یا هنوز به طور کامل سلامتیشونو از دست ندادن یا نمیخوان باور کنن که هر روز دارن بیچاره تر میشن!!! نگه داشتن این نیاز برای همیشه در دل آدم بهتر از اینه که از این طریق ارضا بشه چون ضررش بیشتر از نفعشه. من ۲۰ ساله که خودارضایی میکنم ولی نه هر روز و هرساعت.بلکه ممکنه ماهی یکبار یا شایدم چند ماه یکبار ، باوجود اینکه فاصله بین خودارضایی های من زیاده، ولی الان به شدت از نظر روحی و جسمی به هم ریختم.پس اولا خودتون رو گول نزنید که خیلی کم خودارضایی میکنید و اتفاق بدی نمیفته! ثانیا اگر همه عوارضشو نادیده بگیریم چیزیو که نمیشه کتمان کرد اینه که بعد ازدواج دیگه به هیچ وجه شما نمیتونید توسط همسرتون ارضا بشید و این یه زجر روحی بزرگه. حتی کسایی که ازدواج هم نمیکنن به مرور زمان خودشون هم نمیتونن به اون اندازه که اوایل ارضا میشدن بازم بشن. یا به صفر میرسه یا خیلی ضعیف.من نمیدونم یه پسر بعد خود ارضایی و ازدواجش به چه صورته ولی من که یک زنم به تمام خانم هایی که خودارضایی میکنن میخوام اینو بگم: حتی اگر بعد ازدواج قوی ترین و هیکلی ترین مردها و سکسی ترین مردها یک ساعت تمام هم با شما سکس داشته باشن شما یکبار هم ارضا نخواهید شد. و فقط توی این مدت سکس حالت چندش اور و بدی خواهید داشت و ممکنه فقط لحظه شماری کنید که شما رو رها کنه به حال خودتون. متاسفم که اینو گفتم ولی کاملا حقیقت داره و خدا کنه هیچ وقت این حالت رو تجربه نکنید.(در ضمن من که الان دارم این حرفا رو میزنم به شدت طبعم گرمه و همیشه احساس نیاز به رابطه جنسیو دارم ولی دیگه ارضا نمیشم) اینو گفتم که فکر نکنید ممکنه خودم سرد مزاج باشم.تجربه مفت به دست نمیاد الان من آیینه عبرتم برای همه شماهایی که هیچ اطلاعی از پیامد های خودارضایی ندارید. موفق باشید

  3. من توی خودارضایی فیلیا خونده بودم خودارضایی برای متاهلین ایراد نداره واقعا اینطوریه؟من متاهلم ولی خودارضایی دارم انگار برام شده عادت

  4. سلام خسته نباشید من هرروز ۴.۵دفعه خود ارزایی میکنم الانم نمیدونم چطور ترکش کنم بونم کاملا ضعف کرده لطفا کمک کنید

  5. دوست عزیز من که این مقاله رو نوشتی منم تا اخر نخوندم ولی میدونم چی نوشتی.خودارضایی هیچ ضرر جسمی نداره لطفا اطلاعات غلط ندین از روی بی سوادی.درسته خودارضایی انحراف هست ولی برای کسی که امکان برقرای رابطه داره و خودارضایی میکنه.کسی که امکانشو نداره باید خودارضایی بکنه و انحراف هم نیست دیگه.البته خودارضایی از پورنوگرافی جداست.

  6. بگیدیاحسین انشاالله که مشکلترین حل میشه زیادبگیدیاحسین

  7. معمای خود – ارضائی جنسی

    خود – ارضائی جنسی از آن نوع مسائلی است که در قلمرو اخلاق و علم ھرگز پاسخی روشن نداشته و یکی از واکنشھای طبیعی و مزمن در بشر است و دارای دو زمینه و علّت است : شھوانی و عاطفی . و این دو توأمان در این امر دخیل ھستند زیرا فراوان ھستند کسانی که بعد از ازدواج ھم به این عمل ادامه می دھند. و حتّی بسیارند کسانی که بعد از ازدواج ھم به این کار روی میکنند .و این امر دال بر قحطی عاطفی و ناکامی در رابطه صمیمی با ھمسر است. خود – ارضائی به لحاظ اخلاقی و شرعی نمی تواند کاملاً منع شود زیرا چه بسا موجب ارتکاب به زنا می شود که یک گناه کبیره است و در این خود – ارضائی یک امر اخلاقی برای پیشگیری از گناه محسوب می گردد . قحطی جنسی و یا عدم رضایت عاطفی در رابطه جنسی علت شھوانی آن است ولی احساس تنھائی و انزوا و عدم رابطه عاطفی و قلبی با جنس مخالف علت روانی این امر می باشد . و فرد در خود – ارضائی از فشار ناشی از این دو قحطی موقتاً رھا می شود . از این منظر خود – ارضائی نوعی خود – درمانی و خویشتن داری از زنا نیز محسوب می گردد ھر چند که ادامه طولانی مدت و عادت به این امر بتدریج عوارض جسمانی و عصبی و روانی حادی بھمراه دارد لذا در بلند مدت نمی تواند دارای خیر و فایده ای اخلاقی یا بھداشتی و روانی باشد . خود – ارضائی در بلند مدت مانع تلاش انسان برای برقراری رابطه عاطفی و ھمچنین مانع ازدواج و مانع تلاش برای رفع مشکلات در روابط عاطفی است .

    از کتاب ” دایره المعارف عرفانی ” استاد علی اکبر خانجانی – جلد اول ص ۱۷۵

    https://t.me/zanashooee2

  8. با سلام خدمت دوستان خوبم
    من ۱۹ سالمه و تا این سنی که رسیدم هرگز این کاره مسخررو انجام ندادم و هیچوقتم درکش نکردم
    و اینکه الان میبینم جوونامون این کارو انجام میدن تا به میل جنسی برسن خیلی ناراحت میشم و از یزدان میخوام ک یارشون باشه تا این کارو ک خیلی هم عوارض بدی میتونه داشته باشه انجام ندادن.یزدان این میل رو در وجود ما قرار داده اما فرموده که باید تا قبل ازدواج کنترل بشه پس خواهش دارم از دختران و پسران جوان و نوجوان ک این کار کثیف و انجام ندن و بجای این کارا ب کارای خوب بپردازن با تشکر

  9. سلام من از سن ۸ سالگی میزنم الان ۳۸ سالمه.هرشب قبل خواب وصبح ها بعد بیداری یعنی صبح و شب .فقط این آخریا حس میکنم دستم اون شتاب قبل نداره آیا روشی برا افزایش سرعت دست هست لطفا کمکم کنید ایمیل بزنید با تشکر

  10. دوستان خوب اگه خود ارضایی این همه عوارض داشت پس باید هر کی که خودارضایی بکنه باید بمیره .
    سایت ویکی پدیا اصلا چنین عوارضی رو ننوشته .

    • آخه عزیزم مگه ویکی پدیا یه مرجعه!
      اطلاعات ویکی پدیا از عموم گرفته میشه و هر کسی میتونه توش مطلب بگذارد

  11. نمیدونم چرا سایر منابع این حرفایی که شما زدین رو نمیزنن. این حرفا فقط تو سایتای ایرانی گفته میشه نه هیچ جای دیگه. تخلیه نشدن جنسی هم کلی عوارض داره که اگر فرض کنیم این عوارض که در مورد خودارضایی گفته میشه درست باشه ازاون کمتر نیست. در نظر بگیرید با این حرفایی که میزنید بخاطر اینکه سایتتون فیلتر نشه یا حالا هر چی میتونه کلی تاثیرای بدتر روی بعضیا بذاره همه که نمیتونن ازدواج کنن پس از راه دیگه وارد میشن شخص میگه من که نمیتونم ازدواج کنم خودارضاییم با توجه به افسانه ای که ایران درموردش ساخته عین خودکشیه میره سراغ رابطه های نامشروع که عوارضش ۱۰۰ بار بدتره و شمایی که این حرفارو بدون منبع و بدون ذکر نام یه شخص معتبری که روی این قضیه آزمایش کرده باشه میاری تحویل مردم میدی مقصری. من تا بحال هیچ روانشناس یا دکتری که باهاش صحبت کردم مستقیم یا غیرمستقیم نگفته خودارضایی این عوارضو داره. بله خودارضایی برای کسی که بهش اعتیاد داره خیلی بده. بدن زن دارای یه سری بار مثبت و بدن مرد دارای یه سری بار منفی هست این بارها اگه تماس بدنی نباشه تخلیه نمیشه و نتیجه اش میشه سستی و بیحالی و آدم به برنامه هاش نمیرسه دیگه نه سرطان میگیره نه زشت میشه نه هیچی. خودارضایی بده ولی صرفا برای رفع نیاز شهوانی ازدواج کردن بدتر و گناه تر از خودارضایی و رفتن سراغ رابطه جنسی نامشروع خیلی خیلی بدتر از خودارضایی هست. رفع نشدن نیاز جنسی بدتر از خودارضایی…
    ریزش مو سرطان کدر شدن پوست و… هزار تا دلیل دیگه داره و تو اکثر نوجوونا و جوونا جوش زدن یه امر طبیعیه حتی برا کسایی که خودارضایی نمیکنن هم اتفاق میفته. عواقب حرفی که میزنید رو در نظر بگیرید و با سندومدرک حرفاتونم رو بزنید.

  12. سلام خدمت دوستان گرامی
    راهکاری که فکر میکنم برای هممون خوب باشه پر کردن وقته با برنامه ریزی اگه آدم وقتش پر باشه فرصت گناه کردن هم پیدا نمیکنه ولی متاسفانه اکثر نوجوانان و جوانان ما بیکارند و فاسد بودن فضای مجازی از یه طرف و بالا رفتن سن ازدواج از طرف دیگه میتونه دلیل این گناه باشه
    نظر من اینه که وقتتونو پر کنین با رفقا ..خانواده و…
    شاید اولش با مقاومت نفستون مواجه بشین ولی آخرش رستگاری و خوشبختیه …مثل یه معتاد که وقتی میخواد ترک کنه تا سر حد مرگ میره ولی بعدش خلاص میشه..

  13. سلام دوستان .
    امیدوارم خدا منو ببخشه بخاطر این نظری که میزارم چون واقعا افسوس میخورم وقتی میبینم هم سن و سالای خودم بخاطر یه سری عقاید خرافی اینقدر به خودشون سخت میگیرن و اذیت میکنن خودشون رو . قبل از شروع صحبتم بگم که من یه آدم مذهبی هستم و کاملا خدا و تمام حرفش تو قرآن رو قبول دارم و اصلا قصدم از صحبتام این نیست که بگم من گناه بودن خود ارضایی رو قبول ندارم . از طرفی به نظرم این که آدم خودش رو بی خودی سرزنش کنه و احساس گناهی بهش دست بده که از زندگی سیرش کنه و دچار افسردگی بشه هم گناهه .
    من یه پسر ۲۴ ساله هستم و از ۵ سالگی ، بله درست خوندی عزیزم از پنج سالگی خود ارضایی میکنم . تو سن ۱۴ سالگی به اوج خودش رسیده بود . روزی شاید ۴ بار خود ارضایی میکردم . و جالب اینه اون موقع حتی منی هم نداشتم . تو سنین ۱۷ الی ۱۹ سالگی احساس گناهم بخاطر این مسائل به اوج خودش رسیده بود بخاطر خوندن یه مشت موارد مزخرف و خرافی تو اینترنت . به قدری که خودم رو با بریدن دستم و سوزوندن تنبیه میکردم و به قدری از نظر روحی احساس گناه به من فشار میاورد که به هر بیماری روانی که فکرشو بکنید دچار شده بودم و آسیبی که این احساس گناه بهم میزد و گناهی که بخاطر خود آزاری خدا برام مینوشت شک ندارم خیلی خیلی بیشتر از خود ارضایی بود . در بهترین حالت ۲ هفته به زور این کارو نمیکردم ولی بازم میرفتم سمتش چون به هر حال یه نیاز اساسی مثل نفس کشیدنه و نمیشه کنترلش کرد . حداقل برای من اینجوری بوده . هر راهی رو هم که فکر بکنید امتحان کردم . ورزش سنگین . دارو خوردن . نماز شب و …. . بالاخره یه روز تصمیم گرفتم به جای جنگیدن با این نیاز و این کار باهاش کنار بیام و بپذیرمش به عنوان یه عادت زشت که فعلا براش جایگزینی ندارم و باید به حداقل برسونمش . بهش یه نظم بدم و روی روال مشخص این کارو انجام بدم . از ۲۰ سالگی مدت ۴ ساله که من هر هفته یه ساعتی مشخصی رو برای ارضای نیاز جنسیم اقدام میکنم و این کارو سعی میکنم در بهترین و ریلکس ترین حالت با رعایت کامل بهداشت انجام بدم . الان مدت ۴ ساله که دیگه هرگز بخاطر تحریک جنسی حواسم پرت نشده چون به خودم قبولوندم که آخر هر هفته نیازم رو به طور کامل خودم پاسخ میدم . اعتماد به نفسم به شدت رفته بالا و الان فقط برای ارضای جنسی به ازدواج فکر نمیکنم و دنبال ملاک های بالا تری هستم . به لطف خدا بخاطر این نظم بخشیدن و کنترل کردن گاهی اینقدر سرم شلوغ شده که ۱ ماه اصلا یادم رفته این موضوع و بعد که نگاه کردم دیدم یک ماه تمام من خود ارضایی نکردم . بخاط این که از نظر جنسی تامین بودم هیچ وقت درگیر یه رابطه نامشروع نشدم که یه بچه ناخواسته یا ۱۰۰ جور بیماری جنسی بیاد سراغم و یا بعدا این روابط برام حاشیه درست کنه . من الان ۲۴ سالمه و ماهیانه ۳ الی ۵ تومن درآمد دارم و ورزش میکنم و خیلی هم سلامتم و میتونم بگم از متوسط جامعه بیشتر خود ارضایی کردم .
    دوستای گلم اصلا قصد ندارم بگم که خود ارضایی کار درستیه . اصلا نمیخوام تایید کنم این کارو . من دارم گناه میکنم و بخاطرش پیش خدای خودم یه روزی جواب پس میدم ولی حداقل این گناه رو پذیرفتم و سعی میکنم سایر جنبه های زندگیم رو به قدری خوب کنم با عبادت و احسان و بخشش و اخلاق خوب که حداقل بتونم به خدا بگم بخاطر کارای خوبم گناهم روببخشه .
    در آخر یه جمع بندی بکنم . کسایی که تونستن خود ارضایی ترک کنن من بهشون آفرین میگم و امیدوارد که همیشه موفق باشن تو زندگی ولی کسایی که این عمل کل فکر و ذهنشون رو ریخته بهم واقعا از صمیم قلب بهشون توصیه میکنم که خودشون رو اذیت نکنن . تمام خرافاتی که راجع به مضرات این کار هست رو فراموش کنن و سعی کنن این موضوع فقط ۱ ساعت در هفته وقتشون و توجهشون رو مشغول خودش کنه . نه این که هر روز به مساعل جنسی فکر کنن و مدام فکرشون درگیر خود ارضایی و مضرات اون باشه .

  14. راتس این مطلب بی سر و تهی بود رفرنس هم نداشت که کدام روانشناسها و دانشمندان و پزشکان چه نظری دارند… فکر کنم وضع جامعه انقدر خراب شده که میل جنسی ها زده بالا تو سن های پایین که این مطالب رو مینویسید… من به نظرم که کلا چرندیات محض بود کی اصلا انگیزه ای برای خود ارضایی داره… دیگر ارضایی که هیچی اصلا…
    من چن ساله که موهام بیشتر میریزه و پوستم هم خراب شده نسبت به دوران ۲۴ سالگی… اما خود ارضایی هم نکردم…. وقتی سن میره بالا طبیعیه این تغییرات برای مردم به اندازه کافی استرس و بدبختی هست این استرس و اضطراب رو نندازید به جونشون دیگه… اگه راهکار دارید پول و امکانات دارید بدید برن ازدواج کنن ورزش کنن خوش و خرم باشن… والا داریم اصلا از گشنگی میمیریم میل جنسی کیلو چند… دری وری ننویسید خواهشا

  15. نمیدونم چه بلای اسمانی به سر این سایت اومده هیچ چیز ارسال نمیشه

  16. سلام من دوساله که هفته ای دویا سه بار بعضی مواقع دست به این عمل زشت میزدم حالا هم ۱۶سالمه و دارم ترک میکنم لطفا بگید که عوارضی برای من داره؟ کمرم گودیش کمی زیاده

  17. الم یعلم بان الله یری
    خدا داره تورو میبینه چطوره یکی داره با دوربین ازت فیلم میگیرد تو حتی سرت را خارش نمیدی میگی زشته تو فیلم میفته اما اون که تورو خلق کرد داره بهت میگه دارم میبینمت تمامی اعمال و افکار تو ضبط میشه
    اگه تو ای داداش یا خواهرم بدونی داری پیش کی این گناه را انجام میدی کوچک ترین گناها میشه بزرگترین معصیت ها دیگه دست از گناه بر میداری
    گناه کردی؟غرایز شهوانی رو نتونستی کنترل کنی؟پشیمونی؟
    بدون که خدا در قرآن میفرماید
    ولله یحب التوابین
    خدا توبه کننده هارو دوست داره
    تو یک حدیث قدسی داریم که خدا میفرماید اگر بندگانم میدانستند من چقدر مشتاق برگشتن آنها هستم لحظه ای درنگ نمیکردند
    امیدوارم روتون مطالب فوق تاثیر بذاره
    با آرزوی موفقیت شما در مبارزه با این رذیله اخلاقی
    التماس دعا

    • با سلام ..ایمان داداش من شخصابه چنین افکار وعقیده پاک تون افتخار وبه خودم می بالم .واقعا کلمات ارزنده ومنقلب گننده ای ارسال نمودی . خدا پشتو پناهت

  18. خوب با این تفاسیر منتظر افزایش قابل توجه زنا تو جامعه باشید دیگه همه چیو از جوونا گرفتید فقط بهش یه شهوت دادید و تموم همه راهارو به روشون یبستید اونوقت همه شاکین که چرا زنا زیاده به خاطر همین چطزا دیگه یه عده بی درد نشستن واسه نصیحت شما نفسا از جای گ رم بلند میشه واسه لونه داداش

  19. اینا همش مزخرفه چرا یه چیزو به همه چیز ربط میدی

  20. با سلام من ۴ سالی میشه این خود ارضایی میکنم بدنم ضعیف شده
    یکم وز وز گوش پیدا کردم تازه فهمیدم از خود ارضایه
    تو رو خدا کمک کنید ترک کنم واسم ایمیل کنید

  21. از بچه گی خود ارضایی میکردم…تا الان یعنی ۷ ۸ سال….الان امروز بعد از ۸ ماه دوباره خود ارضایی کردم..خیلی حالم خرابه..و پشیمونم…..خیلی عوارض واسم داشته..جوش صورت.ضعیفی چشم..کم حافظه شدن..پیری زود رس..لاغری…و…..
    .
    این چند ماهی ک انجام نداده بودم..خیلی خوب بودم…خیلی شاد بودم
    و مهم ترین عوارضی ک داشت زود ارضایی و خروج منی بصورت نا خواسته

    • جوش صورت هیچ ربطی نداره به خود ارضایی
      اگه سن شما در بلوغه که اون جوش برای بلوغه
      وگرنه گرما بودن بدن شما دلیل میشه صورت شما جوش بزنه
      من از همه دکترا پرسیدم که میگن جوش هیچ ربطی به خود ارضایی نداره
      فکر شما مریضه احتمالا..

    • احیانا زنده ای ؟!؟!😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.