امازینگ / اخبار / اخبار اقتصادی / عیدی کارمندان در سال ۱۳۹۶ – میزان عیدی ۹۶ کارگران

عیدی کارمندان در سال ۱۳۹۶ – میزان عیدی ۹۶ کارگران

عیدی کارگران در سال ۱۳۹۶ مشخص شد + جدول

عیدی 96 , میزان عیدی در سال 96 , میزان عیدی کارگران در سال 96 , عیدی سال 96 چقدره , عیدی کارگران در سال 96 , عیدی سال 1396

عیدی کارمندان

در نشست هیئت دولت عیدی کارمندان دولت ، ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد. در این نشست به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و دیگر دستگاه های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت)، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ۷ میلیون و ۷۰۵ هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۵ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن امسال از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند. همچنین براساس تصمیم هیئت دولت، پرداخت هر گونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه ممنوع است و ذی حسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی مکلفند نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.


عیدی کارگران

حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان خواهد بود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین می شود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران ۸۱۲ هزار و ۱۶۴ تومان است که طبق قانون حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان خواهد بود.

بنابراین کارگرانی که در سال گذشته برابر با ۲ پایه حقوق ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومانی مصوب شورای عالی کار یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان عیدی دریافت کردند در سال جاری به میزان یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۳۲۸ تومان عیدی خواهند گرفت. همچنین گروه هایی که به میزان ۳ برابر حداقل دستمزد ۷۱۲ هزار و ۴۳۰ تومانی سال جاری، یعنی دو میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۷۵ تومان عیدی دریافت کردند در سال جاری این رقم به ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۲ تومان افزایش می یابد.


کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند. طبق ماده واحده قانون کار کلیه کارگاه‌ های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به‌نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به‌مأخذ ۶۰ روز مزد و به‌نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک‌دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید. عیدی کارمندان دولت در سال جاری ۶۸۷ هزار تومان اعلام شده که این رقم در بودجه ۹۵ نیز ۷۵۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

منبع: تسنیم

عیدی کارمندان در سال ۱۳۹۶ – میزان عیدی ۹۶ کارگران

۲۶ دیدگاه‌ها

  1. شما که بجای امتحان امتهان دادی کلا برای من مسئله حله بحثی ندارم دوستان عزت زیاد

  2. سلام بعد از سالها که از انقلاب میگذرد مردم دوست دارند به رفا و اسایش متوسط برسند لا اقل به رفا کامل نمیرسند دیدگاهمان را نسبت به همدیگر بالا ببریم کارگر ومهندس همه باید در کنار هم به پیشرفت مملکت فکر وتلاش کنند که برای مردم رفا و آسایش بدست آید. آرزومندم مردم ایران از رفا برخوردار باشند در تمامی زمینه ها کارگر وکارمند ومهندس ودکتر وشهروند هموطن ایرانی درود

  3. درود بر دوستان عزیزم
    دوستان من
    یکی پیدا بشه به من بگه،چرا ما داریم به نداشته های
    هم حسادت میکنیم؟؟؟
    آخه چرا ما باید سطح توقعات خودمون رو اینقدر کوچیک کنیم که حاضر باشیم به نداشته های هم حسادت کنیم؟؟؟
    مگه باحقوق ۲الی ۳تومن میشه زندگی کرد؟؟
    ………

  4. دوستان عزیز
    هم کارمند و هم گارگر با این حقوق نمی تواند زندگی کنند مشکل با اتحاد شما دو گروه حل می شود
    من خودم بامدرک کارشناسی ارشد در بخش خصوصی حقوق کارگری می گیرم.

  5. دوستان سلام،
    بنده در کنار کارگران زحمت کش دارم کار می کنم، با کارمندا هم زندگی کرده و میکنم. انصافاً استرسی که کارگرا دارند و قراردادهای یکی دو ماهه، در طول سال کمترین حقوق دریافتی، محیطی کاری که به سلامتی شان مضره و هرکارمندی بیاری تو اون محیط واقعاً یک دقیقه هم تحمل نمی کنند، در مقایسه با کارمندا در جامعه کسی تحویل چندانی نمیگره ، ساعت کاری شان اذیت کننده ، بعد از بازنشستگی مریض و … . ولی ضمن احترام به تک تک کارمندان مشکل اصلی فقط استخدام می باشد، چراکه بعد از استخدام کاری با اینکه مدرک تحصیلی چیه ، چقدر دانش داره، صرفاً برای اتلاف وقت به سرکار می روند و… . البته در کل حقوق در مملک ما خیلی ناچیز هست.(هزینه ها با درآمدها هم خوانی ندارد).

  6. دوستان پس تکلیف کارمندان بخش خصوصی چیه؟
    ماهمیشه موقع حقوق و مزایای اخرسال حداقل هارودریافت میکنیم.جالبه که من باعنوان مدرک حسابداری باحقوق۹۰۰ تومان مشغولم برای گذراندن امورات زندگیم مجبوربه کنسل کردن بیمه شدم که درقبالش پولش روبگیرم مبلغ۱۷۰ تومن.وجالبتراینکه ۵ساله که دراین مکان مشغولم و باکارمندان تازه وارد برابرحقوق میگیرم.

    • سلام ، ان شاءالله خدا برکت بده به پول همه مردم
      منم حسابدارم و همین بود شرایطم ، استعفا دادم و بیکارم
      الان دنبال کارم حتی با حقوق همون ۹۰۰

  7. دستشون درد نکنه
    یعنی خجالت هم خوب چیزیه

  8. بخدا این پولی که کارمندا با کارگرا میگیرن حرامه بخدا حرامه مگه شما کم حقوق میگیرید که بهتون عیدی هم میدن اگه دولت دولت بود بجایی که به شما عیدی بده کوفت کنید می برد اونو میداد به دو سه نفر بدبخت بیچاره نه شما که جیب تون پر از پوله حرام خورا

    • واقعا جای خجالت داره چرا حرامه شما حتما از فضا براتون نون میاد که حرام نیست چون ما دو قشر بیشتر نداریم یا کارمند یا کارگر که هر دو از دید شما عصر حجری حرام خوارن

  9. سلام به همه یه چیزی بهتون بگم دلتون واسمون بسوزه توشرکت ماموقع حقوق دادن ماکارگریم وحقوقمون اداره کاریه اضافه کاریم نداریم تحت شرایط خاص موقع عیدی گرفتن ماناگهان کارمند به حساب می آییم وفقط حداقل راعیدی می گیریم سرچی دارید باهم بحث می کنید همه ازهم بدتریم اون کارمندهم که ازحقوقش می ناله انقدرتبعیض توی اداره می بینه که از زندگیش سیرمی شه کارگر هاهم اونقدر برای یه لقمه نون باید جان بکنند که دیگه نفسی برای خرج کردنش نمی مونه بحث سرچیه همه زیر این آسمون یه سقف داریم

    • کارگر برای کارفرما بسان مارماهی می باشد.گهی مار و گهی ماهی تغییر بین این دو جنسیت نیز فقط برای منافع کارفرما می باشد.

  10. کارگر یا کارمند

    سلام
    دوست عزیز منم مثل شما کارگرم
    اما شکل کارم مثل کارمنداست
    قراردادی تو یه سازمان کارمیکنم اونم موقت
    حقوق ماهیانه همون کارگری رو میدن
    اما ب عیدی ک میرسیم میگن شما کارمندی !
    جالبه نه!
    اخه این انصاف نیست ک ۱۲ ماه حقوق کارگری بگیری
    بعد عیدی رو کارمندی

  11. سلام کارمند محترم. شنیدی میگن از دور دل می بره از نزدیک زهره؟
    این حکایت عیدی ما کارگرهاست.
    اگر شما درس خوندی ما هم خوندیم. من خودم فوق لیسانی مکانیکم و شرکتی هستم با حقوق قانون کار.
    کارم در زمینه تاسیسات هست. در سرما و گرما ، در تعطیلات و شبکاری و … مشغول کاریم. اگر صبح تا شب شیفت باشیم و در هفته چند شب شبکاری و جمعه ها هم یه هفته در میان سرکار باشیم تازه با مه اضافه کاری ها شاید حقوقمان برسه به حداقل حقوق یک کارمند.
    میدونی این یعنی چی؟
    یعنی حسرت دیدن بزرگ شدن بچت تو دلت بمونه. یعنی شب خسته بعد از سی و شش ساعت شیفت بودن بری خونه و نای حرف زدن با خانمت و بازی با بچه یک سال و نیمه ات را نداشته باشی و …
    یعنی همیشه شرمنده زن و بچت باشی چه از نظر مالی چه معنوی…
    یعنی حسرت خیلی چیزها به دلت بمونه…
    و….
    حالا شما دوست کارمند ، هیچ کدوم از این هارو ندیدی و فقط این عیدی رو دیدی که تازه وقتی این قدر اضافه کاری در سال ایستادی که فقط حقوقت بشه ماهانه حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان؛ جالبه که زمان دادن این عیدی مبلغ زیادی از آن را بابت مالیات کم میکنن!!!
    یعنی نهایت بی انصافی.فکر کن به کسی عیدی بدی و مالیات رو هم ازش کم کنی.
    بله این مختصری از زندگی یک کارگره حال شما خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…

    • دوست گرامی منم کارمندم و حقوق بگیر دولت در یافتی بدون کسورات ۹۵۰ اگه اضافه کاری و ماموریت همه را بدن که نمدن میگن بودجه نداریم به ۱۲۰۰ میرسه
      اینجا ایران است….

    • بااین فشارهای مالی زیاد و نبود امید به آینده ای برای بهتر شدن معیشت.دوستانه خدمت عزیزان عرض میکنم که:بچه درست نکنید،حداقل یک بچه را نکنید دوتا.واگر ازدواج نکرده اید،فعلا ازدواج نکنید.

  12. واقعا چقدر عادلانه هست. عیدی کارمندا ۶۷۸ هزار تومان هست و عیدی کارگران حداقل یک میلیون و چهارصد (۱۴۰۰) هزار تومان.
    این همه درس بخونی امتهان استخدامی قبول شی از بین هزار نفر که پارتی دارند و این میزان عیدی بگیری. نماینده های کارمندان دولت خاک تو سر شما با این کارکردنتون.

    • اون کارگر بیچاره ای که تو سرما و گرما تو فضای باز داره میلرزه یا میسوزه و کار میکنه به نظر تو حق گرفتن این مبلغ رو نداره؟
      متاسفم برات دوست عزیز!!! کنار بخاری و کولر میشینی و کار میکنی و نظر میدی واسه خودت. هنر میکنی واقعا

    • دوست عزیز اگه شما درس میخوندی هیچ وقت امتحان رو با این “ه” نمینوشتید!

    • داداش گلم آقا میثم، من یه کارمند هستم توی سازمانی که با کارگران زحمت کش سر و کار دارم، عیدی بیش از اینها حق کارگران هستش.همه با پارتی نرفتن.انشالا چرخ صنعت کشور بچرخه تا همه تو این کشور ثروتمند به بهترینها برسند. باید دیدها بلند شه برای هم بهترین ها را بخواهیم تا کشورمون پیشرفت کنه.من دست بوس کارگران زحمت کش هستم

    • عزیز جان، منظور از کارکران، بیمه تامین اجتماعی هست، بنده با مدرک فوق لیسانس کارمند بخش خصوصی هستم و به عنوان کارگر دسته بندی میشم. پس همه کارگران بر خلاف نظر شما بی سواد نیستن. و البته تحصیلات آکادمیک ملاک نیست، کارگران متخصص بسیاری هستند که بدون هیج مزایای دولتی دارن با تخصص کارهای سخت، حساس و مهمی رو انجام می دهند و نه پشت میز دو ساعت مار مفید در روز!

    • البته توجه داشته باشید که کارگران در طول سال طبق قانون کار حقوق دریافت میکند یعنی ماهی هفتصد تومن

    • شما به عیدی کارگرا حسادت نکن.ساعت کاری وشرایط کاریتو باهاشون مقایسه کن.بعد ببین اینا ماهانه چقد حقوق میگیرن تو چقد حقوق میگیری!!!!آخر سالی یه مبلغی بیشتر میگیرن به چشمتون میاد؟!!!

    • هم کارگر و هم کارمند ما بدبخت است.

      • به نظرمن کارمندانی که آنقدر خوب درس خوندن و امتحان رو امتهان می نویسند همین هم براشون زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.