امازینگ / اخبار / اخبار اقتصادی / سرنوشت یارانه های نقدی در سال ۹۳ چه میشود ؟

سرنوشت یارانه های نقدی در سال ۹۳ چه میشود ؟

سرنوشت یارانه های نقدی در سال ۹۳ چه میشود ؟

یارانه ها , قطع یارانه ها در سال 93 , یارانه اذر 92 , یارانه دی

آخرین اخبار یارانه ها

آیا یارانه ها در سال ۹۳ قطع میشوند؟

دولت در لایحه بودجه سال آینده، بودجه یارانه‌های نقدی را در ردیف بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۳۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز (یکشنبه ۱۷ آذرماه) با حضور در بهارستان نخستین لایحه بودجه دولت یازدهم را تقدیم مجلس کرد.

دولت در اعتبارات مربوط به شرکت‌های زیان ده و در ردیف بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بودجه مربوط به یارانه‌های نقدی را ۳۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده است؛ با این حساب رقم یارانه‌های نقدی در سال آینده نسبت به سال جاری تغییر نکرده است و به ازای هر نفر ماهانه ۴۵۵۰۰ تومان برای بیش از ۷۴ میلیون نفر یارانه درنظر گرفته شده است.

البته صبح امروز رئیس جمهور رسماً اعلام کرده بود که شیوه پرداخت یارانه‌های نقدی فعلی تغییر نخواهد کرد؛حسن روحانی رئیس جمهوری با حضور در مجلس به بیان توضیحاتی هم درباره رویکردهای دولت در بودجه ۹۳ پرداخت و ضمن اشاره به رویکرد دولت درباره یارانه‌ها اظهار داشت: طی سالیان متمادی، اولا فاصله بزرگ میان قیمت های داخلی و جهانی باعث هدر رفتن منابع کشور شده بود. محیط زیست نیز به خاطر مصرف بی رویه به مرز خطرناک رسیده و بالاخره شرکت ها با کمبود منابع رو برو شده بودند.

وی با تأکید براینکه شیوه موجود پرداخت یارانه تا زمانی که جایگزینی برای آن پیدا نشده، خود به خود ادامه می یابد، تصریح کرد: اما در مراحل بعدی ما نیازمند بررسی دقیق درباره خانوارها، شیب افزایش قیمت ها، پرداخت یارانه، رشد اقتصادی و بیکاری هستیم.

روحانی ضمن اشاره به اینکه ما بدون فوت وقت کار را شروع کرده و با آسیب شناسی، در حال طراحی قدم های بعدی هستیم، ادامه داد: دولت بر آن است تا در سال آینده طرح جدید مدیریت یارانه ها را در قالب طرحی جامع به اجرا درآورد و در آینده لایحه مربوطه را تقدیم مجلس خواهد کرد. به نمایندگان اطمینان می دهم که دولت در این زمینه کار کارشناسی دقیق، انجام داده و خواهد داد.

 

زمان دقیق واریز و  پرداخت یارانه آذر ۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.