امازینگ / مدل لباس / مدل مانتو / تفاوت های مانتو و پالتو

تفاوت های مانتو و پالتو

در هر فصلی باید مناسب با شرایط آب و هوایی همان فصل لباس پوشید. ما در این مقاله در مورد تفاوت های مانتو و پالتو صحبت میکنیم و شما را با نکات مربوط به هر کدام آشنا میکنیم. در این مطالب جزئیات مربوط به نحوه ی استایل کردن مانتو و پالتو برای داشتن استایلی شیک بیان می شود. پس با ما همراه باشید.

پالتو

پالتو نوعی کت بلند است با مدلها و قدهای مختلف از کوتاه تا بلند، که معمولا تا پایین زانو بیشتر طرفدار دارد. پارچه ی پالتو برای گرم نگه داشتن در زمستان باید ضخیم باشد. خرید مانتو تابستانه  یکی از انواع خدماتی است که مزون پامچال در اختیار شما قرار میدهد و می توانید آنرا به صورت اینترنتی و حضوری خریداری نمایید. در مورد تاریخچه ی پالتو خوب است بدانید که برای اولین بار در جنگ جهانی اول توسط بریتانیایی ها استفاده شده و بعد از آن مردم در پوشش خود از آن استفاده کردند.اگر شما دنبال پالتوهایی شیک و با کیفیت هستید میتوانید خرید آن را از مزون پامچال  تجربه کنید.

مانتو

کلمه مانتو ریشه ای فرانسوی دارد. مانتو یا روپوش در کشور ما به عنوان نوعی حجاب برای بانوان استفاده می شود. مانتو در محل ها و مکان های گوناگون کاربرد دارد. در مورد تاریخچه مانتو هنوز مشخص نیست که اولین بار مورد استفاده زنان بوده یا مردان. اما اولین استفاده از آن توسط زنان پوشاکی بسیار بلند و گشاد بوده است. همچنین شما می توانید برای خرید مانتو بهاره نیز با ما همراه شوید مزون پامچال ارائه دهنده بروزترین و همینطور جدیدترین مدهای مانتو در تهران.

 

خصوصیات پارچه مناسب برای پالتو و مانتو

در این بخش، درمورد تفاوت های مانتو و پالتو در نوع پارچه مربوط به هر کدام صحبت می شود.

  • پارچه پالتو

 

پارچه هایی که برای پالتو استفاده می شوند عبارتند از: پشم، فوتر، موهر، کشمیر، چرم، ابریشم.

اگر در مناطق خیلی سرد زندگی می کنید و زمستان های شهر شما سرمای سختی دارد، بهتر است از پالتوهایی با جنس فوتر و پشم استفاده بکنید. چون این پارچه ها عایق خوبی برای گرما هستند و شما را بسیار گرم نگه می دارند.

پارچه ی پشمی دوام زیادی دارد. این پارچه در برابر شستشو و ساییده شدن مقاوم است و چروک هم نمی شود و همانطور که گفتیم عایق بسیار عالی برای گرما هست.

پارچه ی فوتر هم علاوه بر گرمای خوب بسیار مقاوم است. یک پالتوی فوتر میتواند سال های سال برای شما قابل استفاده باشد.

  • پارچه مانتو

برای انتخاب پارچه ی مناسب مانتو، ابتدا باید بدانید که قرار است مانتو را در چه مکان و برای چه موقعیتی استفاده بکنید. هر موقعیتی مانتوی خاص خود را طلب می کند. مانتوی اداری،دانشجویی، مجلسی، مانتوی مدرسه و مانتوی اسپرت مدل های مختلف مانتو هستند که باتوجه به نیاز خود از بین آنها انتخاب می کنید. خرید مانتو اسپرت نیز یکی دیگر از انواع مانتوهایی است که شما می توانید آنرا در مزون پامچال پیدا کنید.

بعد از آن باید به آب و هوای محل زندگی خود توجه بکنید ومانتویی متناسب با آن برای خود انتخاب بکنید.

ویژگی های پارچه خوب برای مانتو عبارتند از: چروک نشدن، آب نرفتن، ثابت بودن رنگ، سبک بودن، پرز پرزی نشدن و دوام بالا.

در زیر، تعدادی از پارچه ای مناسب مانتو نام برده میشود:

کرپ، ژورژت، کرپ پلیسه، ساتن، نخی، شانتون، فاستونی، گاباردین، جین و غیره.

رنگ مناسب برای مانتو و پالتو

در این قسمت به تفاوت های مانتو و پالتو در رنگ مناسب برای هر کدام پرداخته می شود.

انتخاب رنگ برای پالتو و مانتو می تواند دلخواه و طبق سلیقه ی هر فرد باشد. اما با توجه به سرما و گرمای هوا، میتوان رنگ مانتو و پالتو را متناسب با فصل و رنگ های مناسب هر فصل انتخاب کرد.

  • رنگ مناسب مانتو

از آنجایی که مانتو در فصل های بهار و تابستان استفاده می شود، توصیه می شود در این فصول از رنگ های روشن و شاد استفاده بکنید و رنگ های تیره را کنار بگذارید چونکه نور خورشید و گرمای هوا را به خود جذب می کنند. رنگ هایی از قبیل صورتی، آبی، زرد، سفید ، رنگ های پاستلی و … بسیار مناسب بهار و تابستان هستند.

  • رنگ مناسب پالتو

بهتر است برای انتخاب رنگ پالتو از رنگ های تیره استفاده بکنید. رنگ های تیره نور و گرما را به خود جذب کرده و گرمای بیشتری را به شما منتقل می کنند. رنگ هایی مثل مشکی، خاکستری، قهوه ای، شتری، سورمه ای، سبز تیره، بنفش تیره و ….

کدام مدل پالتو برای ما مناسب تر است؟

در این بخش از تفاوت های مانتو و پالتو به نکاتی برای انتخاب مدل مناسب پالتو، متناسب با فرم های مختلف بدن می پردازیم.

ما در کل فصل زمستان قرار است پالتو به تن بکنیم. پس انتخاب پالتویی مناسب با فرم بدن و ظاهر ما بسیار حائز اهمیت است. چونکه خوش استایل بودن ما در فصل زمستان به انتخاب پالتویی شیک و مناسب بستگی دارد.

به نکات مربوط به اتنخاب مناسب پالتو می پردازیم:

  • خانم های پلاس سایز بهتر است از مدل های ساده و بدون طرح استفاده بکنند.اگر علاقه به انتخاب پالتوی طرح دار دارند بهترین طرح برای آن ها راه راه عمودی می باشد، چون بدن آنها را کشیده تر و لاغرتر نشان می دهد.
  • خانم های ریز نقش باید توجه کنند که اگر از مدل های شلوغ و با جزئیات زیاد استفاده بکنند، شلوغی مدل لباس به ریز نقشی آنها غلبه می کند. پس بهتر است به سراغ کت ها و پالتوهای مینیمال با حداقل جزئیات بروند.
  • کاپشن ها و مدل های پف دار و بادی برای افراد ریز نقش و لاغرمناسب تر است.
  • اگر اندامی مردانه و ورزشی دارید استفاده از مدل های شنلی و مدل نظامی بسیار به شما توصیه می شود. همچنین استفاده از مدل هایی با پارچه های طرحدار و خزه دار و رنگ های شاد بسیار مناسب شما است، چونکه این مدل ها به ظاهر شما ظرافت می بخشد.
  • خانم های قد بلند و لاغر می توانند از مدل های آزاد تر و پف دار استفاده بکنند.
  • خانم های بسیار قد بلند بهتر است قد پالتویشان تا روی زانو باشد.خانم های با قد متوسط استفاده از پالتوهای تا زیر زانو آنها را قد بلند تر نشان می دهد.

 

بهترین مدل مانتو برای فرم بدنی من کدام است؟

 

در این قسمت از تفاوت های مانتو و پالتو به ذکر نکات مفیدی برای انتخاب بهتر مانتو می پردازیم.

  • بانوان ریز نقش به سراغ مانتوهای بلند و گشاد و با دامن کلوش نروید. این مدل ها شما را ریز نقش تر نشان می دهد. مدل های تا روی زانو و مقدار کمی زیر زانو برای شما مناسب می باشد.
  • خانم های پلاس سایز از مدل های ساده و بدون لایه و چین اضافی استفاده بکنند. مدل هایی که نه خیلی گشاد باشد و نه خیلی تنگ. مدل هایی با جیب بزرگ و قد کوتاه استفاده نکنید.
  • خانم هایی با سینه بزرگ از مانتوهایی با بالاتنه گشاد استفاده بکنند و سراغ مدل هایی با بالاتنه دکمه دار و برش دار نروند. مانتو با بالاتنه گشاد سینه ها را کوچک تر نشان می دهد.
  • استفاده از مانتو و شلوار یک رنگ و یا استایل مونوکروم شما را قد بلند تر نشان می دهد. پس خانم هایی با قد خیلی بلند و خانم های قد کوتاه این مسئله را در نظر بگیرند.

شما میتوانید با مراجعه به مزون پامچال، مانتو و پالتوی متناسب با فرم بدنی خود را خریداری بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.