امازینگ / رپورتاژ آگهی / چگونه ضد آفتاب روند پیری پوست را به تعویق می اندازد

چگونه ضد آفتاب روند پیری پوست را به تعویق می اندازد

کرم ضد آفتاب

چگونه ضد آفتاب روند پیری پوست را به تعویق می اندازد

داشتن یک ضدآفتاب خوب و استفاده مستمر از آن چیزی است که توسط تمام متخصصان پوست و زیبایی تایید شده است. تعداد زیادی از افراد به این توصیه عمل می­کند اما تعدادی نیز هستند که می­گویند دلیلی برای استفاده از ضدآفتاب روی صورتمان نمی­بینیم چون می‌خواهیم پوستمان تیره شود. این عقیده که ضدآفتاب استفاده نکنیم تا پوستمان تیره شود بسیار رایج است و بسیار آسیب زننده. مکانیزم پوست به صورتی تعبیه شده که در مقابل عوامل تخریب کننده از بدن محافظت کند و در واقع پوست یک لایه است که بدن انسان را از دنیای بیرون جدا می­کند. حال به این بیندیشید که اگر این لایه محافظ خود آسیب ببیند چه مشکلاتی برای سلامتی فرد به همراه خواهد داشت. بسیاری دیگر از افراد هم هستند که فکر می­کنند با نشستن زیر آفتاب احساس سلامتی بیشتری دارند و با جذب ویتامین دی پوستی سالم تر و بدنی سلامت­ خواهند داشت. افراد با انگیزه های متفاوتی از نور خورشید استفاده می­کنند اما بهتر است چند نکته در مورد روند عادی پیری پوست و همچنین پیری زودرس پوست را فرا بگیرید تا بتوانید از این لایه محافظ بدن خود محافظت کنید.

رسیدگی به پوست

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر روتین پوستی را انجام می­دهید و به سلامت پوست خود توجه می‌کنید. شاید هم بسیاری از شما در مورد روتین پوستی اطلاعی نداشته باشید. روتین پوستی به این منظور انجام می­شود تا از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم و همچنین به صورت روزانه با زدودن آلودگی ها پوستمان را پاکسازی کنیم. روتین پوستی در واقع به این صورت است که هر روز صبح بعد از بیدار شدن باید با استفاده از یک فیس واش پوست خود را به خوبی از آلودگی ها و چربی ها پاک کنید. در قدم بعد اگر پوست خشکی دارید زمانی که صورتتان هنوز نم دارد از یک آبرسان مناسب پوست خشک برای پوست صورتتان استفاده کنید. توجه داشته باشید آبرسان را به دور چشم هایتان نزنید. برای دور چشم نیز می­توانید از کرم های دور چشم متناسب با سن خودتان استفاده کنید. اگر شما ۲۰ تا ۲۵ سال دارید می‌توانید از کرم­های دور چشم معمولی استفاده کنید اما اگر شما بیش از ۲۵ یا ۳۰ سال سن دارید کرم­های ضدچروک دور چشم برای شما انتخاب بهتری است.

اگر شما پوست چربی دارید پوستتان را به خوبی بعد از شستشو خشک کنید و سپس کرم آبرسان مناسب برای پوستتان را بزنید. تفاوت پوست چرب و پوست خشک در زدن آبرسان این است که وقتی شما پوست خشکی دارید بهتر است رطوبت باقیمانده از شستشوی پوست را کمی روی پوست باقی بگذارید و با زدن آبرسان در واقع این رطوبت بین پوست و آبرسان باقی می­ماند اما در پوست چرب این کار را نمی‌کنیم. پس از استفاده از آبرسان نیز می­توانید از مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده کنید.

آسیبهای ناشی از نور خورشید

با انجام روتین های پوستی، پوست شما تا حد زیادی سالم باقی خواهد ماند اما زمانی که از منزل خارج می­شوید و یا حتی زمانی که درون منزل هستید علاوه بر این روتین های پوستی کار دیگری هست که شما باید برای جلوگیری از پیر شدن پوستتان انجام دهید. فرقی نمی‌کند در منزل باشید یا خارج از منزل مشغول کارهای­تان باشید، در هر صورت استفاده از ضدآفتاب جلوی روند پیری پوستتان را می­گیرد. در حقیقت ضدآفتاب به اندازه­ی تمام مواردی که در مورد روتین های پوستی گفته شد برای جلوگیری از پیری پوست موثر است. تمام پزشکان متخصص پوست در مورد استفاده از ضدآفتاب مناسب به ما اطلاعات لازم را داده‌اند. اما اگر شما اطلاعات کافی در مورد ضدآفتاب ها و مراقبتهای پوستی برای جلوگیری از پیری زودرس ندارید بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا از پوست تان در مقابل آسیب های محیطی محافظت کنید.

ضد آفتاب روند پیری پوست

چرا باید ضدآفتاب بزنیم؟

احتمالاً تا حالا به این فکر افتاده اید که به چه دلیل با انجام روتین های پوستی باز هم نیاز به زدن ضدآفتاب داریم. روتین پوستی می‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کند اما این به تنهایی برای محافظت از پوست کافی نیست. مخصوصا اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در خارج از منزل کار می­کنند یا دائماً مجبور به قرار گرفتن در فضای باز هستند. تماس مداوم با نور آفتاب باعث واکنش پوست به شکل های مختلفی می‌شود. این که کدام یک از واکنش های پوستی را خواهید داشت به نوع پوست شما بستگی دارد. اما نکته ثابت در تماس با آفتاب پیری زودرسی است که به پوست می­دهد.

زمانی که پوست در مقابل تابش نور خورشید قرار می­گیرد اشعه های فرابنفش و مضر خورشید باعث می­شود پوست واکنش نشان دهد و به وسیله تولید ملانین جلوی آسیب های شدید را به اندام های داخلی بدن بگیرد. ملانین ها پوست را ضخیم و تیره­تر می­کنند و مانع نفوذ اشعه مضر خورشید به داخل بدن می­شوند اما اگر این روند تماس مداوم با نور خورشید مخصوصاً در روزهای گرم تابستان و هنگام ظهر بیشتر ادامه یابد تولید بیش از اندازه ملانین باعث می­شود پوست ضخیم و سنگین شود و پس از گذشت مدتی شل و افتاده شود. خرید کرم ضد آفتاب فاقد چربی سان سیف برای روزهای گرم تابستان یک انتخاب مناسب می­باشد. این برند با تولید محصولات متنوع از نظر انواع پوست خشک و چرب و همچنین با داشتن قیمت مناسب می­تواند یک انتخاب به­ صرفه باشد.

پیری پوست

شاید اینطور به نظر نرسد اما از سن ۲۵ سال به بالا پوست کلاژن کمتری نسبت به سنین پایین­تر تولید می­کند و هر چه سن بالاتر رود تولید این ماده در پوست کمتر می‌شود، در اینجا می‌توانید درباره فرآیند کلاژن سازی پوست بیشتر بخوانید. این در واقع روند اصلی پیری پوست می­باشد اما برخی موارد هستند که باعث پیری زودرس پوست می­شود. همانطور که گفته شد نور خورشید یکی از این موارد می­باشد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید جدا از تیره شدن پوست باعث شل شدگی و افتادگی پوست می­شود و روند پیری پوست را تسریع می­کند. تنها با یک سرچ ساده در در گوگل می توانید عکس هایی را مشاهده کنید که مربوط به قبل و بعد از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می­باشد. در واقع سلول های تولید کننده کلاژن در سطح پوست به وسیله اشعه های مضر خورشید مختل می­شوند و نمی­توانند کلاژن کافی برای پوست تولید کنند و پوست وارد روند پیری زودرس خواهد شد. جدا از این گاهی مشکلات هورمونی و یائسگی زودرس نیز می­تواند باعث شکننده شدن و پیری پوست شود.

ضد آفتاب روند پیری پوست

ضدآفتاب علاوه ­بر مواردی مانند آفتاب سوختگی و کک و مک­ ها می‌تواند از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری کند و در واقع با زدن ضدآفتاب به صورت دائم شما به پوستتان اجازه استراحت می­دهید و دیگر پوست نیازی ندارد مقدار بسیار زیادی ملانین تولید کند تا از خود محافظت کنند.

البته اگر فرد مشکلات هورمونی نداشته باشد. در حقیقت برای جلوگیری از پیری زودرس ناشی از مشکلات هورمونی و یائسگی بهترین کار این است با پزشک متخصص مشورت کنید.

چه ضدآفتابی بزنیم

بسیار مهم است کرم ضدآفتابی انتخاب می­کنید باعث تخریب پوستتان نشود و با ایجاد جوش و منافذ باز به پوستتان آسیب نرساند. سعی کنید ضدآفتابی که انتخاب می­کنید فاقد چربی باشد و اگر پوست خشکی دارید حتماً از کرم های آبرسان و مرطوب کننده در زیر ضدآفتاب استفاده کنید و ضدآفتاب چربی دار استفاده نکنید.

  • کدام برند ها را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال کرم ضدآفتاب  با کیفیت و قیمت مناسب هستید به جای گشتن به دنبال یک ضدآفتاب خارجی از برندهای داخلی با کیفیت و محبوب استفاده کنید برندهایی چون سان سیف، لافارر، مای، شون و کالیستا.

همچنین برند لافارر با تولید کرم های ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ با کیفیت و بدون مواد آسیب­زا به پوست توانسته نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند. کرم ضد آفتاب بدون رنگ لافارر با پوششی مات و یک دست مناسب برای افرادی است که پوست های چربی دارند و نمی­خواهند پوستشان براق دیده شود. یکی دیگر از تولیدات برند لافارر کرم ضدآفتاب رنگی لافارر می­باشد این کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست های چرب و جوش­دار است و حاوی عصاره گیاهانی چون ساکسی فراگا و و پاپایا بوده و موجب پیشگیری از لکه های قهوه ای رنگ روی پوست می­شود همچنین در پیشگیری از روند پیری پوست تاثیر بسزایی دارد. نکته قابل اهمیت در استفاده از این مدل کرم ‌ضدآفتاب این است که دیگر شما نیازی به زدن کرم پودر به صورت جداگانه نخواهید داشت و تنها با زدن همین ضدآفتاب پوستی یکدست و صاف و بدون لک خواهید داشت.

اگر به زدن ضدآفتاب عادت ندارید سعی کنید با بالا بردن اطلاعاتتان در رابطه با آسیب های ناشی از نور خورشید به پوست این عادت را جزئی از روتین پوستتان قرار دهید و به صورت روزانه از کرم ضدآفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید تا دچار پیری پوست زودهنگام نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.