امازینگ / رپورتاژ آگهی / آشنایی با کاربردهای مختلف کانسیلر و روش استفاده از آن

آشنایی با کاربردهای مختلف کانسیلر و روش استفاده از آن

کاربردهای مختلف کانسیلر

آشنایی با کاربردهای مختلف کانسیلر و روش استفاده از آن

پوست همه افراد با گذشت زمان دچار لک و مشکلاتی می‌شود که به خصوص خانم‌ها تلاش می‌کنند آنها را برطرف کنند. در این میان کانسیلر نوعی ترکیب فشرده است که غلظت بالایی داشته و می‌تواند پوشش بالایی را بر روی پوست ایجاد کند. این ماده نقص‌های پوستی مانند آکنه و قرمزی ناشی از آن، لک پوستی، گودی و سیاهی زیر چشم را تا حد زیادی پوشش می‌دهد. در ادامه به بررسی کاربردهای مختلف کانسیلر و روش استفاده از آن می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

  1. رفع تیرگی زیر چشم

کانسیلر مایع بهترین ابزار آرایشی برای پوشاندن تیرگی زیر چشم است. کانسیلری که برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود باید یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. روش استفاده از این کانسیلر به این صورت است که شما باید آن را بعد از کرم پودر استفاده کنید. اگر از پنکک هم استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از پنکک استفاده شود. برای استفاده از کانسیلر زیر چشم بهتر است از اپلیکاتور یا برس مخصوص استفاده کنید و از پخش آن با انگشت خودداری کنید. کانسیلر زیر چشم به شکل مثلثی معمولا استفاده می‌شود برای پوشاندن لک‌های پوستی و سیاهی دور چشم بسیار کاربرد دارد.

  1. محو کردن جای جوش

شما همچنین می‌توانید قسمتی از پوست خود را که جای جوش در آن وجود دارد با استفاده از کانسیلر پوشش دهید. برای این کار بهتر است به جای استفاده از کرم پودر زیاد از مقداری کانسیلر استفاده کرده و آن را به وسیله یک برس بر روی صورت خود قرار دهید. به این صورت جای جوش‌های شما محو خواهد شد. بهتر است در این مرحله تا حد امکان از دست و انگشت خود استفاده نکنید و کانسیلر را با براش بر روی آکنه قرار دهید. دلیل این موضوع هم آن است که آلودگی دست وضعیت جوش یا آکنه را بر روی صورت بدتر می‌کند. شما در این زمینه می‌توانید اقدام به خرید کانسیلر میبلین اصل کنید زیرا این نوع کانسیلر کیفیت بالایی داشته و در عین حال قیمت مناسبی هم دارد.

  1. همراهی با کرم پودر و ضد آفتاب

اگر شما از کرم پودر استفاده می‌کنید، ابتدا بهتر است صورت خود را با آن بپوشانید و سپس از کانسیلر استفاده کنید. گاهی اوقات استفاده از ضد آفتاب در هنگام استفاده از لوازم آرایشی فراموش می‌شود. شما باید در درجه اول از یک مرطوب کننده و سپس ضد آفتاب مارک مناسب استفاده کنید و سپس به سراغ مواد آرایشی مانند کانسیلر بروید. کرم انواع ضد آفتاب های الارو اصل و اورجینال را می‌توانید در قیمت‌های مختلف و برای انواع پوست صورت مانند پوست خشک، چرب، معمولی و غیره خریداری کنید. این کرم جذب سریعی داشته و در برابر تعریق پوست نیز بسیار مقاوم است و به همین دلیل هم حفاظت بالایی از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید به عمل می‌آورد.

کاربردهای مختلف کانسیلر

  1. پنهان کردن اشتباهات آرایشی

زمانی که شما در استفاده از لوازم آرایشی مانند خط چشم اشتباه می‌کنید؛ استفاده از کانسیلر بهتر از آن است که آن را پاک کرده و دوباره از ابتدا شروع کنید.

  1. جلوگیری از ریختن سایه چشم

یکی از مشکلات شایعی که در آرایش چشم‌ها وجود دارد، ریختن سایه‌های پودری است. شما می‌توانید برای جلوگیری از ریزش سایه چشم از کانسیلر استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید پشت پلک چشم را با کانسیلر بپوشانید و سپس از سایه چشم استفاده کنید. علاوه بر این برای جلوگیری از چین خوردن سایه و ایجاد یک زمینه صاف و یک دست برای سایه می‌توانید مقداری کانسیلر را بر روی تمام سطح پلک بزنید  و سپس از سایه استفاده کنید. کانسیلر می‌تواند پف دور چشم ناشی از بی‌خوابی را نیز پنهان کند.

  1. تیز کردن خط چشم گربه‌ای

برخی از افراد نمی‌توانند به راحتی از خط چشم استفاده کنند. به خصوص اگر خط چشم مایع باشد؛ استفاده از آن دشوارتر خواهد بود. برای تمیز از آب در آمدن خط چشم خود می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید و مقدار بسیار کمی را در لبه‌های خط چشم به کار ببرید تا یک خط چشم زیبا و تمیز داشته باشید.

کاربردهای مختلف کانسیلر

  1. جلوگیری از ریزش رژ لب

از دیگر کاربردهای کانسیلر، آن است که از ریزش رژ لب به خصوص رژ لب مایع جلوگیری می‌کند. برای این کار بهتر است کانسیلر را در اطراف لب‌های خود بزنید و در کنار جلوگیری از ریزش رژ کمک کنید تا زیباتر به نظر برسد. برای آنکه جلوه رژ لب شما بیشتر شود می‌توانید از یک کانسیلر مدادی برای مشخص کردن مرزهای دور لب‌ها استفاده کنید.

  1. کانتور کردن ابروها

برای کانتور کردن ابروها هم می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا ابروهایی برجسته‌تر و زیباتر داشته باشید. برای این کار به بالا و پایین قسمت انتهایی ابروهای خود کانسیلر یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود بزنید. آموزش این روش را به صورت مرحله به مرحله در اینجا ببینید.

  1. محو کردن قرمزی دور بینی

اگر پوست شما به صورتی است که در برخی قسمت‌ها مانند دور بینی قرمزی یا تغییر رنگ پوست دارید، می‌توانید از کانسیلر استفاده کرده و این قرمزی موجود بر روی پوست خود را محو کنید.

  1. روش استفاده از کانسیلر

شما باید پیش از هرچیز صورت خود را بشویید و تمیز کنید. سپس از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. پس از آن از می‌توانید از یک‌ مرطوب کننده مناسب آبرسان به پوست استفاده کرده و برای پاک کردن آرایش اطراف چشم هم از یک گوش پاک کن تمیز کمک بگیرید. در این مرحله باید مواد باقی مانده از ریمل و خط چشم را کامل پاک کنید.

به خاطر داشته باشید که کانسیلر باید روی پوست تمیز و نرم و آماده سازی شده مورد استفاده قرار بگیرد. شما با استفاده از کانسیلر در گوشه‌هایی از صورت مانند لب که چین و چروک دارند، می‌توانید سن خود را کمتر نشان دهید. بهتر است کانسیلر را با استفاده از برس بر روی پوست قرار دهید و آن را با بقیه آرایش یک دست کنید. در مرحله آخر می‌توانید از انواع پنکک و پودر هم استفاده کنید.

برخی اوقات از پودرهای فیکس برای تثبیت کانسیلر هم استفاده می‌شود. برای این کار می‌توان در نقاطی از صورت که کانسیلر زده‌اید با استفاده از اسفنج آرایشی، کمی پودر فیکس بزنید. قسمت‌های دیگر صورت خود را هم می‌توانید با کمک براش، پودر فیکس زده تا آرایشی مات و طبیعی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.