امازینگ / رپورتاژ آگهی / ۷+۱ نکته مهم برای رسیدگی به مو قبل از خواب

۷+۱ نکته مهم برای رسیدگی به مو قبل از خواب

مراقبت از مو

۷+۱ نکته مهم برای رسیدگی به مو قبل از خواب

زمانی که می‌خوابیم موهای ما ساعت‌ها در وضعیت یکنواختی قرار می‌گیرند  و این موضوع می‌تواند آسیب‌های زیادی به آنها وارد کند. زمانی که موها بلند باشند بیشتر مستعد گره خوردن به خصوص در هنگام خوابیدن هستند و اگر در این زمان به خوبی از آنها رسیدگی نکنید  دچار مشکلاتی مانند چین‌های مو، ایجاد موخوره، شکنندگی مو، ریزش موها و وز و خشک شدن می‌شوند. در ادامه به چند نکته مهم برای رسیدگی به موها قبل از خواب می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

  1. با موی خیس نخوابید

موها معمولا زمانی که مرطوب هستند ضعیف‌تر می‌شوند و به همین دلیل هم بهتر است بعد از حمام برای خشک کردن آنها را فشار ندهید و با ملایمت آنها را خشک کنید. علاوه بر این موهای خیس نباید شانه شوند زیرا دچار آسیب و شکنندگی می‌شوند و احتمال موخوره در آنها زیاد می‌شود. خوابیدن با موهای خیس نیز می‌تواند به آنها آسیب وارد کند. زمانی که شما با موی خیس می‌خوابید؛ با مالیده شدن مو بر روی بالشت و ملحفه، کوتیکول مو زبر می‌شود. در این حالت موها خشک و وز می‌شوند. پس اگر عادت به دوش گرفتن در آخر شب دارید، قبل از رفتن به رختخواب مطمئن شوید که موها کاملا خشک شده است. علاوه بر این برای جلوگیری از خشک شدن موها در هنگام خواب می‌توانید از انواع ماسک مو استفاده کنید. خرید و استفاده از ماسک مو لافارر یکی از گزینه‌هایی است که در کنار بهره مندی از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن بادام و غیره خاصیت ترمیم کننده داشته و بدون سولفات است و با خرید آن می‌توانید از روغن تراپی هم پیش از خواب بهره بگیرید.

  1. موهای خود را ببافید

یکی از روش‌های محبوبی که برای محافظت از موها وجود دارد بافتن آنها است. شما می‌توانید قبل از خوابیدن موهای خود را ببافید فقط به خاطر داشته باشید که نباید گره آنها را سفت کنید زیرا این کار باعث کشیده شدن ریشه موها شده و آنها را سست می‌کند. بهتر است قبل از بافتن موها به آنها مقداری کرم بزنید.

  1. موهای خود را پیش از خواب شانه کنید

اغلب افراد عادت به شانه زدن موها پیش از خواب ندارند و ترجیح می‌دهند آنها را صبح شانه بزنند؛ در حالیکه  شانه زدن موها پیش از خواب دو فایده بزرگ دارد: یکی آنکه از گره خوردن و کرک شدن موها به خصوص موهای کوتاه در هنگام خواب جلوگیری می‌کند و دوم اینکه چربی طبیعی پوست سر را به ساقه موها رسانده و از خشکی بیش از حد موها بعد از بیدار شدن از خواب جلوگیری می‌کند.

بنابراین بهتر است قبل از خواب موهای خود را با شانه‌ای خشک و تمیز شانه کنید. برای جلوگیری از کشیدگی ریشه موها بهتر است هنگام شانه زدن ریشه موها را با دست نگه دارید. اگر موهایی بیش از اندازه خشک دارید بهتر است پیش از شانه زدن آنها حتما از کمی سرم یا روغن طبیعی استفاده کنید.

رسیدگی به مو قبل از خواب

  1. از اسپری مو استفاده کنید

استفاده از انواع اسپری مرطوب کننده موها قبل از خواب بسیار ضروری است. این کار کمک می‌کند تا زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، موهای مرتب‌تری داشته باشید. علاوه بر این استفاده از انواع بادی اسپلش‌ها بر روی مو نیز کمک می‌کند تا احساس بهتری پیش از خواب داشته باشید. با خرید یک بادی اسپلش خوشبو زنانه یا مردانه در مارک‌های ویکتوریا سکرت، مای، سی گل و غیره و قیمت‌های متنوع می‌توانید خوابی دلچسب را تجربه کنید.

  1. از محصولات آبرسان و مرطوب کننده در هنگام خواب استفاده کنید

اگر صبح به حمام رفته‌اید و موها را شامپو زده‌اید؛ شب زمان مناسبی برای استفاده از محصولات مناسب و باکیفیت برای رطوبت رسانی و نرم کردن موها است. بهتر است این محصولات از انواعی باشد که نیاز به شستشو و آبکشی در آن لحظه ندارد. شما می‌توانید صبح روز بعد موهای خود را بشویید. اگر به روش‌های خانگی هم علاقه داشته باشید می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن در داخل کوتیکول موها قرار می‌گیرد و در مدت زمانی که شما در خواب هستید، به رساندن رطوبت به آن کمک می‌کند. صبح که بیدار شدید، می‌توانید نرم کننده یا روغن را بشویید تا متوجه تاثیر آن بر روی موهای خود بشوید.

 رسیدگی به مو قبل از خواب

  1. از روبالشتی ابریشمی استفاده کنید

جنس ابریشم لطیف‌تر از نخ است و زمانی که روی بالشت‌هایی از جنس ابریشم بخوابید برای موهای شما زبری کمتری به وجود خواهد آمد. جنس ابریشمی برای مو اصطحکاک ایجاد نمی‌کند و با تکان خوردن سر و حرکت کردن آن موهای مجعد و فر هم سالم باقی می‌ماند. برخی افراد تصور می‌کنند که استفاده از روبالشتی نخی یا پنبه‌ای موجب تعریق کمتر شده و در نهایت بهتر است، در حالی که این جنس از پارچه‌ها موها را در هنگام بیدار شدن، آشفته و در هم می‌کند. به همین دلیل هم استفاده از روبالشتی ابریشمی از شکنندگی و مجعد شدن موها جلوگیری می‌کند. برای آشنایی بیشتر با مزایای روبالشتی ابریشم برای مو به این لینک مراجعه نمایید.

  1. موها را شل ببندید

محکم بستن موها و دم اسبی بستن آنها آسیب زیادی به آنها وارد می‌کند. بسیاری از افراد عادت دارند که پیش از خوابیدن و برای جلوگیری از رفتن موها در زیر بدن، آنها را بالای سر و دم اسبی می‌بندند. بستن موها در این حالت به خصوص اگر خیس و مرطوب باشند فشار زیادی به ریشه موها وارد می‌کند و احتمال ریزش مو را چند برابر می‌کند. بهتر است موها را به آرامی ببندید یا آنها را باز بگذارید.

علاوه بر این بهتر است برای بستن موها در هنگام خواب از کش سفت استفاده نکنید زیرا کش‌های سفت مو به خصوص زمانی که موها خیس باشند؛ موجب شکستن تار موها شده و آسیب جدی به ریشه و ساقه موها وارد می‌کنند. به جای استفاده از این نوع کش‌های تنگ و پلاستیکی، می‌توانید از نوع پارچه ای یا گیره سر استفاده کنید که به موهای شما هم آسیب کمتری وارد می‌کنند.

  1. از روبالشتی تمیز استفاده کنید

استفاده از روبالشتی تمیز موجب تاثیرات بسیار مثبتی بر روی موها و نرمی و لطافت آنها می‌گذارد. بنابراین در صورت استفاده به مدت چند روز و حداکثر دو هفته بهتر است روبالشتی خود را عوض کنید. استفاده از روبالشتی کثیف می‌تواند موهای شما را چرب و کثیف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.