امازینگ / رپورتاژ آگهی / خطرات تهدید کننده چشم

خطرات تهدید کننده چشم

خطرات تهدید کننده چشم

چشم جزو اندام هایی می باشد که بعضی از افراد این نگاه را دارند که سلامت آن به تغذیۀ سالم ربط ندارد .در صورتی که مشکلات چشمی مانند آب سیاه و آب مروارید و یا خون ریزی در داخل چشم و کم بینایی و یا نابینایی به علت فشار خون بالا و دیابت و یا بیماری عروقی به علت تغذیۀ ناسالم و یا چاقی و شیوۀ نادرست زندگی ایجاد می شود و هم چنین اشعۀ فرابنفش (uv) و استفاده نکردن از عینک های استاندارد uv400 باعث آسیب هایی به چشم می شود.

خطرات تهدید کننده چشم

موبایل و وسایل های ارتباطی

استفاده کردن از یک سری وسایل های ارتباطی مانند موبایل ، تبلت  و رایانه به علت پیشرفت تکنولوژی  در جهان مشکلاتی را برای چشم ایجاد می کند و هم چنین نور LED نمایشگرهای موبایل، انرژی بسیار بالایی را دارا می باشد که به شبکیه آسیب می زند. زیرا این نورها مصنوعی بوده و طیف های مضرری را دارا می باشد .

خوراک خوب

بعضی از افراد خوردن داروهای شیمیایی را برای بهبود وضعیت چشم خود ترجیح می دهند . در صورتی که یک سری از خوراکی های طبیعی و گیاهان بسیار مفید می باشد.

مانند سیر که سرشار از سولفور و مواد مغذی می باشد که آنتی اکسیدان موجود در آن محافظت کننده از لنز چشم است و ویتامین A   هم در تابش های مخرب UV بسیار اثر گذار می باشد، که در هویج و اسفناج بسیار زیاد یافت شده است.

مواد مغذی مانند شکلات و سویا و سفیدۀ تخم مرغ هم در تقویت بینایی اثر فوق العاده ای دارد و هم چنین ماهی سالمون که سرشار از ویتامین A و D و اسید چرب امگا ۳  می باشد و سویا هم به دلیل داشتن چربی کم و پروتئین زیاد و مواد مغذی و اسید چرب برای سلامتی چشم و قرنیه بسیار حایز اهمیت می باشد.

میوه ها و سبزیجات

بتاکاروتن که یک بخش از کاروتینوئیدها می باشد و دارای رنگ دانه های زرد و نارنجی است که موجب رنگ دادن به سبزیجات و میوه ها می شود و سعی کنید از خوردن میوه ها وسبزیجات که بتاکارون دارند مانند زردآلو، هویج، سیب زمینی شیرین ، انبه ، جعفری ، کلم بروکلی ، گوجه فرنگی ، اسفناج حتماً مصرف نمائید .

دشمن چشم

یک سری مواد غذایی مانند فست فودها و مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده که برای سلامتی چشم و بدن بسیار مضر می باشد و خوردن شکر و نمک اثرات مخربی بر شبکیه چشم دارد و بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون را افزایش می دهد و بر فشار چشم و عروق آن هم اثر منفی دارد.

داروهای کورتون

داروی کورتون یک داروی ضد التهاب بوده که عوارض بدی هم در مصرف طولانی مدت دارند . کم کردن قدرت بینایی در چشم و هم چنین ابتلا به بیماری آب مروارید و گلوکوم ( آب سیاه )می باشد و در مصرف طولانی مدت باعث بالا رفتن فشار در داخل چشم می شود و خوردن داروهای خوراکی کوتیکواستروئیدها موجب تشدید تبخال و هرپس قرنیه می شود .در این مواقع سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

سالم خوردن در جوانی

افراد با سن بالا به افراد دیگر ، بیشتر دچار بیماری های جسمی و چشمی می شوند . پس لازم است در مصرف دارو بسیار محتاطانه عمل نمائید و با خوردن غذای سالم ومناسب و مراجعه به چشم پزشک از آسیب به چشم در سن بالا جلوگیری کنند. معاینات منظم بسیار کمک کننده می باشد.

زمانی که با کامپیوتر کار می کنید یک استراحت کوتاه بین کار خود به چشم تان دهید.

در نهایت اگر هم به هر دلیل این خطرات باعث بروز مشکلاتی برا چشم شما شد، می بایست بلافاصله به چشم پزشک مراجعه کرده و دلیل آن را شناسایی کرده و نسبت به درمان آن اقدام کنید. گاهی برخی از افراد به دلیل سهل انگاری یا به دلیل ترس از هزینه های درمان دیر به چشم پزشک مراجعه می کنند که همین مسئله باعث بروز مشکلات ثانویه می شود. البته از فواید بیمه تکمیلی این است که داشتن این بیمه نامه باعث می شود که کمتر دغدغه هزینه های درمان مثل مسائل چشم پزشکی را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.