امازینگ / رپورتاژ آگهی / متریال هایی که به آشپزخانه زیبایی میبخشند

متریال هایی که به آشپزخانه زیبایی میبخشند

متریال هایی که به آشپزخانه زیبایی میبخشند

متریال آشپزخانه

هدف اصلی در دکوراسیون ایجاد فضای زیبا و چشم نواز در مکان مورد نظر می باشد، یکی از فضاهایی که از لحاظ دکوراسیون بسیار مهم و با اهمیت است، آشپزخانه یا قلب هر منزل مسکونی می باشد. اگر قصد دارید تا خودتان آشپزخانه منزلتان را طراحی و دکور کنید در ابتدا باید با متریال های مورد استفاده در ساخت کابینت و صفحه کابینت آشنا شوید.

یکی از متریال هایی که در ساخت کابینت برای آشپزخانه های مدرن بسیار پرکاربرد است، ام دی اف سفید می باشد. این نوع ورق ام دی اف از پرس لایه های کاغذ سفید آغشته به چسب سرد روی ام دی اف خام، توسط دستگاهای پیشرفته تولید می شود.

ام دی اف سفید

این متریال با کیفیت و زیبا در صنعت ساخت کابینت و مبلمان پرکاربرد و با اهمیت است. البته در ساخت کابینت از ورق هایی با روکش چوب هم استفاده می شود که در این نوع محصول چوب های بی کیفیت مثل فیبر یا نئوپان توسط دستگاه با روکش های چوب طبیعی روکش می گردند. چوب های روکشدار نسبت به چوب طبیعی دارای طول عمر و استحکام بالاتری هستند، در ضمن قیمت روکش چوب نسبت به چوب طبیعی مناسبتر است.

بعد از انتخاب کابینت در دکوراسیون آشپزخانه دومین متریالی که در انتخاب آن باید دقت کرد صفحه کابینت است، چون این متریال روی کابینت قرار می گیرد و مدام در دسترس است پس باید در انتخاب جنس آن دقت ویژه ای شود. انواع صفحه کابینت شامل صفحاتی از جنس طبیعی مثل چوب و سنگ یا محصولات مهندسی شده مثل سنگ کورین، سنگ کوارتز، گرانیت، لمینت یا پی وی سی، ام دی اف یا صفحاتی از جنس hpl و spl می باشند. ما شما را با دو نمونه از بهترین نوع صفحه کابینت آشنا می کنیم، سنگ کورین یک انتخاب شایسته برای صفحه کابینت است. این متریال دارای سطحی صاف و بدون درز است در برابر رطوبت مقاوم است، ضد قارچ است و به راحتی با شوینده های شیمیایی تمیز می شود. از ویژگی های این متریال قابلیت تعمیر آن است اگر بر اثر ضربه آسیب دید یا دچار خط و خش شد تعمیر می شود. قابلیت نصب راحت و ابزار خوری بالا از ویژگی های مهم این سنگ است. از لحاظ  زیبایی چون تنوع طرح و رنگی بالایی دارد با سنگ طبیعی برابری دارد، ولی قیمت سنگ کورین نسبت به سنگ طبیعی مناسبتر است. نوع دیگر صفحه روی کابینت که در صنعت دکوراسیون بسیار پرکاربرد است، صفحه کابینت spl است.

صفحه کابینت spl

این متریال از قرار گرفتن کاغذ ملامینه بر روی ام دی اف تولید می شود. از ویژگی های این محصول خاصیت ضد آب و ضد قارچ بودن آن است همچنین داری وزنی سبک است.  این متریال به راحتی نصب می شود در برابر دمای بالا مقاوم است، همچنین در مقابل شوینده های شیمیایی دارای مقاومت بالا است. این نوع صفحه روی کابینت بسیار پرکاربرد است و در ضمن قیمت صفحه کابینت spl بسیار مناسب و ارزان است.

Source:mymaterial.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.