امازینگ / رپورتاژ آگهی / راهنمای کامل انتخاب اس پی اف کرم ضد آفتاب

راهنمای کامل انتخاب اس پی اف کرم ضد آفتاب

راهنمای کامل انتخاب اس پی اف کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

در هر سنی که هستید، پوست شما برای محافظت شدن در برابر اشعه‌های نور خورشید نیازهای خاص خودش را خواهد داشت. اگر امکان دسترسی به یک پزشک متخصص پوست را برای انتخاب بهترین انواع کرم ضد آفتاب و اس پی اف مناسب آن ندارید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. کافی است بازه سنی‌تان را مشخص کنید و سراغ توضیحات ما برای آن بروید.

اس پی اف چیست و چه کاری برای ما می‌کند؟

اس پی اف، مخفف Sun Protection Factor است که به معنی فاکتور یا عامل محافظت در برابر خورشید بوده و میزان آن در کرم ضد آفتاب شما تعیین کننده مقدار محافظتی است که از شما به عمل خواهد آورد.

به طور کلی استفاده از کرم ضد آفتاب برای مقابله با اشعه‌های UVB و UVA طراحی شده است. یکی ازاین دو اشعه منجر به سرطان پوست شده و دیگری منجر به سوختن پوست و آسیب‎‌های دیگر می‌شود. بنابراین لازم است که بدانید در هر سنی که هستید باید از چه محصولاتی برای مراقبت از پوست‌تان استفاده کرده و میزان اس پی اف آن‌ها باید چقدر باشد تا از ایجاد آسیب و مشکل پیشگیری کنید.

۱-از بدو تولد تا شش ماهگی

تنها دوره‌ای از زندگی که در آن نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست، از بدو تولد تا شش ماهگی است. با وجود این در این دوران نباید نوزادان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد؛ چون پوست آن‌ها بسیار حساس و آسیب پذیر است و ممکن است دچار مشکلاتی مثل حساسیت و التهاب شود.

برای مراقبت از پوست در دوران صفر تا شش ماهگی استفاده از کالسکه دارای سایه بان، پوشاندن بلوز آستین بلند، شلوار بلند و جوراب نخی می‌تواند جلوی آفتاب سوختگی نوزاد را بگیرد. در عین حال دقت داشته باشید که بهتر است در ساعات اوج تابش خورشید، نوزادان را از فضای بسته بیرون نبرید و اگر مجبور به بیرون رفتن شدید، نواحی دارای سایه را پیدا کرده و در آن‌ها قرار بگیرید.

کرم ضد آفتاب

۲- شش ماهگی تا شش سالگی

نوزادان و کودکانی که در طیف شش ماهه تا شش ساله قرار می‌گیرند، باید استفاده از کرم ضد آفتاب را شروع کنند. بهترین کرم برای این بچه‌ها محصولات مخصوصی است که روی آن‌ها عبارت «مناسب برای استفاده نوزادان و کودکان» نوشته شده است.

معمولا بهترین کرم ضد آفتاب برای این گروه سنی، کرمی است که اس پی اف ۵۰ داشته باشد و صد درصد مینرال یا معدنی به شمار آید. اگر می‌خواهید بهترین کرم ضد آفتاب را برای بچه‌ها انتخاب کنید، بهتر است علاوه بر اینکه نکات بالا را در نظر دارید، با متخصص اطفال هم مشورت کنید.

۳- شش ساله تا ۱۶ ساله

از شش سالگی تا سنین نوجوانی دورانی است که فعالیت بچه‌ها بیشتر از هر وقت دیگری می‌شود. بازی کردن در مدرسه، پرداختن به فعالیت‌های ورزشی و موارد مشابه نیاز آن‌ها را به استفاده از یک کرم ضد آفتاب که امکان تنفس را برای پوست فراهم کند، بیشتر خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است برای بچه‌ها و نوجوان‌های شش تا ۱۶ ساله از کرم‌هایی استفاده کنید که سبک‌تر هستند؛ اما در عین حال قدرت محافظتی‌شان همچنان زیاد است. بهترین گزینه برای این بچه‌ها کرم‌های ضد آفتاب روزانه با اس پی اف ۵۰ است. دقت داشته باشید که اگر فرزندتان در حین بازی تعریق زیادی دارد، باید زود به زود کرمش را تجدید کنید.

کرم ضد آفتاب

۴- ۱۶ تا ۳۵ سالگی

به دورانی که می‌توانید سراغ دنیای از محصولات متنوع دارای اس پی اف بروید، خوش آمدید. همه چیز بستگی به شما و نیازهایتان دارد. اگر آرایش می‌کنید می‌توانید از کرم ضد آفتاب بدون رنگ با اس پی اف ۴۰ استفاده کنید که دیده نمی‌شود و تاثیری روی آرایش‌تان نخواهد گذاشت. اگر به دنبال انتخاب و خرید روغن و لوسیون بدن اصل از فاربن، هیدرودرم یا کیووی هستید از سایت دیجی‌استایل کمک بگیرید، همچنان می‌توانید از یک روغن ضد آفتاب با اس پی اف ۴۰ کمک بگیرید یا دقت داشته باشید که لوسیون بدن‌تان دارای اس پی اف باشد. برندهایی مثل کیووی، فیروز، کامان و سینره، محصولات خوبی برای مراقبت از پوست در بازه ۱۶ تا ۳۵۴۰ سالگی دارند که می‌توانید پیش از خرید نگاهی به آن‌ها بیندازید و گزینه‌های بهتر را برای خودتان انتخاب کنید. ویژگی‌های محصولات مناسب این بازه سنی شامل موارد زیر می‌شود:

  • ۱۶ تا ۲۵ سال: روغن بدن دارای ضد آفتاب و کرم دارای اس پی اف ۴۰ در بیشتر مواقع کارآمد خواهد بود.
  • ۲۵ تا ۳۵ سال: لوسیون بدن دارای زینک با اس پی اف ۴۰ و مواد صد درصد معدنی برای این بازه سنی مناسب است.

همچنین در این بازه زمانی باید نوع پوست‌تان را بشناسید و سراغ ضد آفتاب مناسب برای نوع پوست‎‌تان بروید. برای مثال اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، ضد آفتاب شما نباید حاوی چربی باشد؛ اما داشتن چربی برای کسی که پوست خشکی دارد، مناسب خواهد بود. بنابراین به این نکته هم دقت داشته باشید.

۵-  ۳۵ سال به بالا

این دوران هم مثل مورد قبلی به بازه‌های کوچکتری تقسیم می‌شود که در ادامه درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.

  • ۳۵ تا ۴۵ سالگی: در این دوران می‌توانید از سی سی کرم روزانه با اس پی اف ۳۵ برای صورت استفاده کنید و برای بدن‌تان از لوسیون صد درصد معدنی با اس پی اف ۵۰ کمک بگیرید.
  • ۴۵ تا ۶۰ سالگی: سرم دارای ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ می‌تواند برای این سن مناسب باشد. همچنین لوسیون بدن باید حاوی مواد جوان کننده و حداقل اس پی اف ۴۰ باشد.
  • بالای ۶۰ سال: در این دوران استفاده از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب با اس پی اف ۴۰ ضروری است. همچنین باید بیشتر از هر وقت دیگری به وجود اس پی اف در کرم مخصوص دست‌ها هم توجه داشت.

اگر به دنبال خرید بهترین انواع کرم ضد آفتاب برای بازه‌های سنی مختلف هستید، علاوه بر اینکه بهتر است برای استفاده دقیق‌تر از یک پزشک متخصص پوست کمک بگیرید، می‌توانید سراغ محصولات برندهایی مثل الارو، سوپر استار، موبای و درمالیفت بروید که در ایران در دسترس شما هستند. دقت داشته باشید که با بالا رفتن سن مراقبت شما از پوست باید با دقت بیشتری صورت بگیرد و از بهترین محصولات جوان کننده پوست برای خودتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.