امازینگ / رپورتاژ آگهی / چه سبک عینک آفتابی به صورت های گرد و پر می آید؟

چه سبک عینک آفتابی به صورت های گرد و پر می آید؟

چه سبک عینک آفتابی به صورت های گرد و پر می آید؟

صورت گرد

صورت‌های گرد عموما با صورت‌های مربعی اشتباه گرفته می‌شوند. صورت‌های با فرم مربعی زاویه فک و چانه واضحی دارند اما صورت‌های گرد اصولا صورت بدون زاویه‌ای دارند. خرید عینک دودی یا عینک طبی برای افراد با فرم صورت گرد نسبت به افرادی با صورت‌های کشیده و زاویه‌دار کمی محدودتر است.

چرا باید عینک آفتابی بزنیم؟

اشعه فرابنفش ناشی از تابش خورشید تاثیرات جبران ناپذیری روی دید افراد می‌گذارد. در صورت استفاده نکردن از یک عینک دودی مناسب احتمال ابتلا به آب مروارید در شما افزایش خواهد یافت. اشعه ماورا بنفش موجب ایجاد تغییراتی در جریان خون شبکیه می‌شود و عصب بینایی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد ولی شایع‌ترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین علت کاهش دید آب مروارید محسوب می‌شود.

در واقع با تابش مستقیم خورشید در روزهای تابستان زمانی که احساس سوزش و خشکی در چشم می‌کنید زنگ خطر ابتلا به یکی از بیماری‌های چشمی برای شما خواهد بود. با تبخیر آب داخل چشم و ایجاد خشکی و قرمز باعث تاری دید و ایجاد مشکلات جدی برای قرنیه می‌شود.

با شروع فصل گرم التهاب لبه پلک، کمبود چربی لایه اشک و یا درگیری غدد چربی ساز، ناخنک و آب مروارید از بیماری‌هایی هستند که در اثر گرما و نور خورشید ایجاد می‌شوند. اگر هر ساله توصیه‌های زیادی برای خارج نشدن از منزل در روزهای بسیار گرم تابستان توسط پزشکان می‌شود اما گاهی علی رغم میل باید ساعاتی از روز را در خارج از منزل سپری کنیم. به همین دلیل نیاز به یک عینک آفتابی زنانه اصل یا مارک در فصل تابستان امری ضروری است.

کدام عینک مناسب فرم چهره گرد است؟

شناخت فرم صورت از این جهت کارآمد است که می‌توانید بدون صرف انرژی زیاد برای خرید و وقت تلف کردن در مسیر عینک مورد علاقه و متناسب با فرم صورت خود را سریع‌تر بیابید که در این زمینه خواندن این مطلب به کمک شما خواهد آمد.

اگر طول صورت شما با عرض آن برابر است و زاویه چانه و فک محسوسی ندارید شما در دسته افراد با فرم صورت گرد قرار دارید. افراد با صورت‌های گرد فرم پیشانی، گونه و فک متعادلی دارند. صورت‌هایی که گرد و بدون زاویه هستند به دلیل فرم صورت باید از عینک‌هایی استفاده کنند که زاویه و فرم خاصی داشته باشد و تا حد امکان نباید از عینک‌های گرد و بدون فریم استفاده کنند. داشتن فریم ضخیم اطراف عینک یک گزینه چشم‌گیر برای این افراد محسوب می‌شود.

عینک آفتابی زنانه

۱-عینک‌های مستطیلی

به طور کلی کسانی که صورتی پر و گرد دارند باید از اکسسوری‌ها و مدل مویی استفاده کنند که صورتشان را کشیده‌تر نشان دهد. شیشه‌ی گرد عینک باعث می‌شود چهره شما گردتر و پرتر به نظر بیاید. عینک‌های مستطیلی به دلیل داشتن زاویه، بیشترین تناسب را با چهره‌های گرد و پر دارند.

همچنین می‌توانید از عینک‌های مستطیلی با فریمی استفاده کنید که کمی هم از سایز صورتتان بزرگ‌تر باشد، این امر باعث می‌شود چهره‌ی شما جمع و جورتر به چشم بخورد و پر بودن صورتتان را تا حد زیادی مخفی می‌کند. رنگ مشکی این فریم‌ها برای شما بهترین انتخاب است. از این جهت که رنگ مشکی باعث جمع‌تر شدن فرم صورت شما و لاغر نشان دادن آن می‌شود.

۲-عینک مربعی

عینک‌های مربعی هم با داشتن یک فریم پهن می‌توانند زیبایی چهره‌ی شما را چند برابر کنند. فریم‌های پهن یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین نوع عینک‌ها در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به شمار می‌روند که به سرعت جای خود را در بازار پیدا کرده‌اند. این فریم ها به صورت شما حالتی جذاب می‌دهد.

۳-عینک گربه‌ای

عینک‌های آفتابی گربه‌ای رنگی با زاویه‌ای زیاد و تخت برای خانم‌ها یک انتخاب جذاب و متناسب با فصل تابستان خواهند بود. این عینک‌ها در شمار عینک ‌های آفتابی مردانه متداول قرار نمی گیرند اما از طرفی خرید اکسسوری در حوزه مد کاملا سلیقه ایست و محدودیتی ندارد.

عینک آفتابی

۴-عینک‌های اور سایز

استفاده از فریم‌های اور سایز، بزرگ و مربعی هم باعث جذابیت دو چندان چهره‌های گرد و پر می‌شنود. فریم‌های چند ضلعی اور سایز با شیشه‌های رنگی هم برای تابستان مناسب هستند و با استایل‌های رنگی چشم گیر و جذاب به نظر می‌رسند و از همه مهم‌تر متناسب با چهره‌هایی با فرم گرد و پر می‌باشند.

۵-عینک‌های کلاب مستر

برند ریبن با تولید عینک‌های کلاب مستر از دهه ۵۰ میلادی تا کنون توانسته جایگاه این مدل را با طرح‌های متنوع در بازار حفظ کند. این طرح فریم برای چهره‌های گرد تا حدی قابل قبول و مناسب هستند و البته بیشتر بسته به دیگر اجزا صورت می‌توانند همخوانی کامل با چهره داشته باشند. برند پلیس هم انتخاب مناسب برای خرید مدل کلاب مستر می‌باشد. این برند به دلیل تنوع بالا در طراحی و سبک ساده در طراحی همواره بازار خاص خود را دارد.

در برسی فرم صورت و عینک متناسب با صورت‌های گرد و پر مهمترین نکته خرید عینکی با زاویه است که نقص و نبود زاویه صورت را پر کند. البته خرید یک عینک دودی مناسب از نظر مقاومت در مقابل اشعه‌های مضر خورشید که محافظ چشم‌ها در مقابل اشعه  UVباشد از مهمترین مشخصه‌های یک عینک آفتابی مناسب است.

از طرفی در نظر داشتن استایلی که با عینک همخوانی داشته باشد از دیگر نکته‌های بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. بنابراین استفاده از رنگ‌های متناسب بین عینک و استایل از نکات قابل توجه در این زمینه است. همچنین استفاده از رنگ‌هایی با تناژ یکسان استایل شما را به یک استایل خاص و لاکچری تبدیل می­کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.