امازینگ / رپورتاژ آگهی / برای استفاده از چسب آکواریوم چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای استفاده از چسب آکواریوم چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای استفاده از چسب آکواریوم چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

چسب آکواریوم یکی از بهترین چسب های مایع محسوب می شود. به این چسب ها چسب های سیلیکونی نیز می گویند. این چسب ها را از مواد پلیمری می سازند. برای استفاده آسان آن ها را در تیوب های استوانه ای شکل قرار می دهند. این چسب ها از ویژگی های بی نظیر و فوق العاده ای برخوردار هستند. این چسب ها در برابر انواع رطوبت مانند آب باران مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. این چسب در برابر دما و صداهای مختلف دوام زیادی دارند. برای درزگیری های مختلف از آن ها استفاده می گردد. از چسب آکواریوم برای درزگیری شیشه های ساختمان، سینک، دستشویی، کناره کاشی های ساختمانی و غیره بهره گرفته می شود. به دلیل ساخت آکواریوم های زیبا با استفاده از آن ها به چسب آکواریوم نیز معروف هستند. در ادامه شما را با این نوع چسب ها بیشتر آشنا می کنیم.

چسب

چسب آکواریوم چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های بی نظیر این چسب ها موجب استفاده بسیاری از افراد و صنف های مختلف از آن ها می شود. چسب آکواریوم در برابر تغییرات حرارتی مقاومت بالایی را از خود نشان می دهند. همین مقاومت در برابر موجب استفاده زیاد در صنایع گوناگون می گردد. بهترین درجه حرارت برای استفاده از آن ها مثبت پنج تا مثبت چهل درجه سانتی گراد است. در واقع در این بازه حرارتی عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می دهد. البته از این چسب ها نیز می توان در بازه حرارتی بین منفی هفتاد و پنج درجه تا دمای سیصد درجه سانتی گراد نیز استفاده کرد. به علت تحمل حرارت در دمای ۳۰۰ درجه سانتی گراد به ان ها چسب نسوز نیز گفته می شود. چسب آکواریوم از حالت کشسانی بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع چسب ها حالتی ژله مانند دارند. چسب های نوع آکواریوم در برابر آب مقاومت بالایی دارند.

چسب های نوع سیلیکونی بر اساس ساختار شیمیایی چه مدل های دارند؟

چسب آکواریوم بر اساس ساختار شیمیایی آن ها به دو دسته استوکسی و طبیعی تقسیم بندی می گردند. چسب های استوکسی یک از انواع این نوع چسب ها محسوب می شود. در این چسب ها از استیک اسید بهره گرفته شده است. در زمان چسباندن به سطوح از خود استیک اسید آزاد می کند. این ماده شیمیایی و بویی شبیه به سرکه دارد. از آن ها برای درزگیری ساختمان ها، کاشی کاری، مصارف مختلف صنعتی و غیره استفاده می شود. چسب های طبیعی از الکل به عنوان حلال پایه بهره می گیرند. بنابراین در هنگام چسبیدگی از خود هیچ گونه ماده غیر اسیدی آزاد نمی کنند. در مواقعی این نوع چسب ها بر روی سطوح اثر مطلوب می گذارد. این نوع هیچ گونه بویی از خود ندارند. چسب های طبیعی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می دهند. به همین دلیل در مکان های با رطوبت بالا از آن ها استفاده می شود.

چسب آکواریوم

چسب های سیلیکونی بر اساس رنگ بندی به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

به صورت معمول معمولا افراد در زمان خرید این چسب ها با مشکل مواجه می شوند. این چسب ها معمولا در رنگ ها و جعبه بندی های مختلفی به بازار عرضه می گردند. شرکت ها این محصولات را بر اساس ویژگی های فیزیکی و شیمیایی به چند دسته تقسیم بندی می کنند. به صورت معمول برای هر دسته از یک رنگ خاص استفاده می شود. چسب بی رنگ یک از انواع این چسب ها است. از آن ها برای درزگیری سینک های ظرفشویی، ساخت آکواریوم برای ماهی ها، چسباندن آینه و موارد دیگر بهره می گیرند. به آن ها چسب شفاف نیز می گویند. چسب های مشکی نقطه مقابل چسب های بی رنگ هستند. از آن ها بیشتر برای نصب شیشه ها در خودروهای مختلف استفاده می شود. چسفید نیز یکی دیگر از از این چسب ها به حساب می آید. از آن ها در مواردی مانند کاشی، وان حمام، سرامیک، روشویی و سایر سطوح سفید استفاده می شود.

به چه صورت بر روی سطوح مختلف از چسب های سیلیکونی استفاده می شود؟

قبل از استفاده از این چسب باید نکاتی را رعایت کنید. قبل از استفاده بر روی سطح مورد نظر باید آن را به طور کامل تمیز کنید. در موقع درزگیری باید شیشه مورد نظر به صورت کامل پاک شود. باید کلیه سطوح را از گرد و غبار پاکیزه کرد. لوله های تفنگی کار تزریق چسب را بسیار ساده می کنند. چسب با استفاده از کارتریج یا ابزارهای مخصوص به داخل لوله تفنگی شارژ می شود. بعد از آن باید نوک لوله تفنگی را به سطح مورد نظر نزدیک کرد. سپس به آرامی چسب مورد نظر را روی سطح تزریق کنید. باید تزریق روی یک سطح صاف صورت گیرد. باید سطح مورد نظر را برای تزریق از قبل شناسایی کرد. این شناسایی موجب تزریق با کیفیت توسط شما می شود.

جمع بندی

چسب آکواریوم از ویژگی های بی نظیر و فوق العاده ای برخوردار هستند. با استفاده از این چسب ها می توان آکواریوم های مختلفی را نیز ساخت. این چسب ها در برابر انواع رطوبت مانند آب باران از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

به دلیل تحمل دمای سیصد درجه سانتی گراد به آن ها چسب نسوز نیز گفته می شود. این چسب ها بر اساس رنگ بندی به چند دسته تقسیم بندی می گردند. چسب بی رنگ یکی از انواع آن ها به حساب می آید. از آن ها برای درزگیری مواردی مانند آکواریوم، آینه ها و غیره استفاده می شود. امروزه شرکت های مختلفی در زمینه چسب های سیلیکونی فعالیت می کنند. تکنو ساخت یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به نشانی اینترنتی technosakht.com مراجعه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.