امازینگ / رپورتاژ آگهی / با استفاده از اینستاگرام کسب و کار خود را توسعه دهید

با استفاده از اینستاگرام کسب و کار خود را توسعه دهید

با استفاده از اینستاگرام کسب و کار خود را توسعه دهید

آموزش اینستاگرام

امروزه خیلی بیشتر از قبل استفاده از اینستاگرام برای کسب و کارها پیشنهاد می‌شود چون این برنامه به تازگی بسترهایی رو فراهم کرده که فروشنده‌ها یا صاحبان برندها و مشاغل بتوانند به راحتی کسب و کارشان را رونق ببخشند. در این مقاله سعی داریم شما را با این برنامه آشنا کنیم و به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید کسب کار خود را با کمک اینستاگرام گسترش دهید. فقط کافی است ترفندها و راه کارهایی که پیشنهاد می‌کنیم را اجرایی کنید.

اول از همه حساب کاربری ایجاد کنید

یک حساب کاربری business account برای کسب و کارتان ایجاد کنید. یک فروشگاه راه‌های ارتباطی با مخاطبان را پیش‌بینی می‌کند. مثلا آدرس سایت، شماره تماس و emailبنابراین صفحه را Business کنید تا از این امکانات برخوردار شوید. علاوه بر مزایای ارتباطی، اینستاگرام با این امکان به صاحبان کسب ‌و ‌کار فرصت یک تحقیقات بازاریابی کوچک را فراهم کرده است. یعنی می‌توانید به insightها مراجعه کنید و متوجه شوید مخاطبان شما از کدام پست‌ها بیشتر استقبال کرده‌اند.

با توجه به این موارد صاحبان کسب ‌و‌کار به راحتی می‌توانند با سلیقه و نگرش کاربران خود آشنا شوند و محتوای مطلوب برای فروش محصول یا خدمات خود را منتشر کنند.

پایه‌های پیج‌تان را اصولی بنا کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث ایجاد حس اعتماد در مشتریان و فالوورهای شما می‌شود، داشتن یک پیج منظم و اصولی می‌باشد. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله و مقاله‌های مرتبط با آموزش اینستاگرام با راهکارها و روش‌های داشتن یک پیج جذاب آشنا شوید. هیچ فردی از دیدن یک پیج در هم ریخته، نامنظم و بدون اطلاعات تکمیلی خوشحال نمی‌شود. پس قدم اول را محکم و اصولی بردارید. برای این کار چند قسمت را باید در نظر بگیرید:

اسم پیج، پروفایل و عکس آن، بیوی پیج، اطلاعات تکمیلی حساب، هایلایت‌های استوری، چیدمان ظاهری و کلی عکس‌ها.

اسم پیج، پروفایل و عکس آن

سعی کنید اسمی که برای پروفایل و پیج خود استفاده می‌کنید، منطبق با محتوای پیج‌تان باشد.

اسم انتخابی تا حد امکان قابلیت به ذهن سپردن داشته باشد تا هم جست و جوی شما را آسان‌تر کند و هم اینکه بیشتر در ذهن بمانید.

اسم پروفایل، پیج و عکس‌تان را تا حد امکان تغییر ندهید. اگر نیاز به تغییر دادن آن پیدا کردید، بهتر است از طریق استوری و یا پست به فالوورهای خود اعلام کنید تا مخاطبان پیج شما را گم نکنند.

عکس پیج‌تان تا حد امکان در ارتباط با کسب و کار خودتان باشد. قرار دادن عکس‌های شخصی به عنوان پروفایل‌های شغلی توصیه نمی‌گردد.

عکس‌های ساده و شیک درست کنید. چیزی که خیلی شلوغ نباشد و حتی در ابعاد کوچک نیز قابل تشخیص دادن باشد. می‌توانید از لوگوهای گرافیکی استفاده کنید تا کسب و کارتان نشان مشخصی داشته باشد.

بیوی پیج

بیوی پیج‌تان، به عنوان خلاصه‌ای از حیطه کاری شما می‌باشد.

از هشتگ‌های مناسب حرفه خودتان در بیو استفاده کنید.

اطلاعات فروش حضوری، تماس، اکانت شما در سایر شبکه های اجتماعی، آدرس وب سایت و … را حتما در قسمت بیو قرار دهید.

سایت‌ خود را طراحی کنید و به سایتتان لینک بدهید.

حتما در فکر داشتن یک وب سایت باشید، اینستاگرام تقریبا فقط عکس است و شما نیازمند فضایی بیشتر برای دیده شدن دارید. لینک سایت را در بخش بیو پیجتان قرار بدهید.

در واقع تنها جایی که می‌شود از اینستاگرام لینک گرفت، پروفایل و قسمت Biography شما است. در این بخش حتما آدرس سایت خود را وارد کنید تا هم کاربران بتوانند راحت‌تر به سایت شما بیایند و هم یک بک‌‌لینک برای سایت خود دریافت کنید.

برای قرار دادن آدرس وبلاگ (یا وب سایت) در صورتی که طولانی می‌باشد می توانید لینک اختصاری ایجاد کنید و سپس آن را قرار دهید. (برای این کار در گوگل عبارت کوتاه کردن لینک را سرچ کرده و آدرس خود را در آن وارد کنید تا لینک اختصاری شما ساخته شود).

اطلاعات تکمیلی حساب

در حساب‌های بیزینسی و Creatorها، امکان اضافه کردن ایمیل نیز وجود دارد. پیشنهاد می‌شود از این گزینه برای افزایش اعتبار خود استفاده کنید و هم راه ارتباطی بهتر برای همکاری و مخاطبانتان داشته باشید.

آموزش اینستاگرام

هایلایت های استوری

هایلات‌های استوری، در واقع قسمتی از محتوای شماست که با انتخاب خودتان در معرض دید فالوورهای خود قرار می‌دهید. توصیه می‌شود دسته‌بندی هایلایت‌ها کاملا مرتب و اصولی باشد. قبل از ایجاد هایلات به این فکر کنید که به چه دسته‌بندی‌هایی نیاز دارید. مطمعنا یکی از دسته‌بندی‌ها می‌تواند رضایت مشتریان و کد رهگیری مرسوله‌های پستی و یا نحوه سفارش‌دهی باشد.

پیشنهاد می‌شود برای هایلات‌های استوری خود از کاور استفاده کنید. این کاور می‌تواند یک عکس ثابت باشد یا اینکه با توجه به موضوع آن تغییر پیدا کند.

هایلایت‌ها می‌توانند به دسته‌بندی بهتر استوری‌ها کمک کنند و به آن‌ها نظم ببخشند.

چیدمان و محتوای پست ها

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و نکاتی که باید به آن توجه کنید قسمت محتوای نوشتاری یا کپشن‌نویسی در اینستاگرام است.

تا حد امکان تلاش کنید که یک چیدمان منظم و مرتب برای پست‌های خود داشته باشید. برای این کار لازم نیست حتما از فتوشاپ استفاده کنید. (هر چند اگر امکان انجام این کار را داشته باشید، بسیار عالی‌ و بهتر نیز می‌باشد).

استفاده از یک پس زمینه ساده می‌تواند کاملا در دسترس، آسان و کم هزینه باشد. کافی است کمی خلاقیت هم به خرج دهید تا بتوانید عکس‌های زیبا از محصولات خود بگیرید. پست‌ها (تصاویر) جذابی آماده کنید که کاربران آن‌ها را دوست داشته باشند.

حتما شنیده‌اید که هر تصویر، به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف برای گفتن دارد؛ پس بیایید از این قدرت برای جذب خریدارها استفاده کنید. محققین گفته‌اند که اینستاگرام به عنوان یک شبکه تصویرمحور، دو برابر بیشتر از دیگر شبکه‌های متن‌محور کامنت می‌گیرد و ۹۰٪ اطلاعاتی که به ذهن ما مخابره می‌شود از طریق دیدار اتفاق افتاده است. پس بیایید به تصاویری که منتشر می‌کنیم بیشتر از قبل اهمیت بدهیم و بیشتر بر روی آن‌ها کار کنیم.

خریداران معتقدند که شبکه‌های اجتماعی تاثیر به‌سزایی در تصمیم آن‌ها برای خرید داشته‌ است و در وهله اول، آن چیزهایی که دوستانشان به اشتراک گذاشته‌اند، آن‌ها را جذب کرده است.

محتواهای دیداری باید محصول شما را نشان دهند و به صورت مستقیم در مورد خوبی آن شعار ندهند. بگذارید کاربران خود تصمیم بگیرند که آیا این محصول، محصول خوبی است یا خیر. در واقع می‌گویم که کاربران را از نظر احساسی تحت فشار قرار ندهید تا به آن‌ها ثابت کنید که محصولتان، محصول خوبی است.

لذا سعی کنید در خط وسط حرکت کنید؛ یعنی نه آنقدری در مورد محصولتان Show off کنید و نه آنقدری بی‌ سر و صدا باشید که کاربران در مورد محصولات شما بی‌خبر باشند. سعی کنید کیفیت محصول را به شکل واضحی نمایش دهید تا مخاطب اعتماد بیشتری پیدا کند و جذب محصول شود.

از تصاویر خلاقانه و حرفه‌ای استفاده کنید

قدرت تصاویر محصولات همیشه در خریدهای اینترنتی تاثیر خود را نشان داده است و شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تصویرمحور، قدرت آن را چند برابر می‌کند. ۶۷٪ کاربران در یک تحقیق گفته‌اند که تصاویر بیشتر از خواندن نظر دیگر مشتریان بر روی تصمیم آن‌ها برای خرید تاثیر گذاشته است.

یادتان باشد که کاربران اینستاگرام به صورت مستقیم آماده برای خرید محصولات شما نیستند. بلکه قرار است در ابتدا بر روی آن‌ها تاثیر بگذاریم، توجه آ‌ن‌ها را به برندمان جلب و سپس به آن‌ها محصولاتمان را ارائه کنیم.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی یا یک بازار قدرتمند برای تبدیل بازدید‌های مستقیم به خریداران است. اما چگونه چنین بهره‌ای ببریم؟ کافی است محتواهای خاص، ایده‌های خلاقانه و تبلیغات غیرمستقیم را به کار ببریم تا نظر کاربران را بیش از قبل به خود جلب کنیم.

به کامنت ها به صورت ویژه توجه کنید

آیا شما در اینستاگرام پستی گذاشته‌اید که هیچگاه نگاهی به آن نینداخته باشید؟ فقط شما این‌گونه نیستید. بسیاری از کسب و کارهای کوچک زمان بسیار کمی برای بازدید از کامنت‌هایشان می‌گذارند.

دشواری این کار به این دلیل است که بیشتر برندها به دنبال نشر اطلاعات خود هستند تا ایجاد تعامل با کاربرانشان.

به منظور پاسخگویی راحت‌تر به کامنت‌های اینستاگرامی از Social Sprout استفاده کنید. به این وسیله می‌توانید به همه کامنت‌ها در چند حساب اینستاگرامی به طور هم زمان و دیگر پروفایل‌هایتان در رسانه‌های اجتماعی پاسخگو باشید.

حتما کامنت‌ها را جواب دهید تا متوجه شوید، این راه ارتباطی چقدر می‌تواند در خرید افراد تاثیرگذار باشد.

پیشنهادهای ویژه را در اینستاگرام منتشر کنید

از آن‌جایی که ۴۱٪ اینستاگرامی‌ها گفتند که برندها را برای دریافت پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌هایشان دنبال می‌کنند، بد نیست که کاربرانتان را با پیشنهادهای ویژه در اینستاگرام خوشحال کنید. می‌توانید از جوایز و آفرها استفاده کنید.

خرید فالوور اینستاگرام و داشتن مخاطبین فعال می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش کارایی پیج شما داشته باشد.

از هشتگ‌‌ها استفاده کنید

افراد زیادی با استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام به دنبال تصاویر مورد نظر خود می‌گردند. بهترین راه برای دست یافتن به محتوای مورد نظر است. حال فرض کنید افراد زیادی با استفاده از این هشتگ‌ها به دنبال محصولات یا تصاویری که شما پست می‌کنید هستند، پس بهتر است بر روی استفاده از هشتگ‌های مختلف فکر کنید و ببینید که چه هشتگ‌هایی می‌تواند برای شما مفید باشد و کاربران ممکن است چه چیزهایی جست‌وجو کنند.

ضمنا بهتر است که از هشتگ‌های خاص‌تر استفاده کنید. به خاطر سرعت بسیار بالای به روز شدن هشتگ‌ها، شاید شانس جذب کاربران کمتر شود. اما باز هم بهتر است که ترکیبی از هشتگ‌های کمی طولانی و دارای چند بخش به همراه هشتگ‌های تک بخشی استفاده کنید. همیشه سعی کنید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که پر بازدیدتر هستند و این کار میزان بازدید از پیج شما را بیشتر خواهد کرد.

توضیحات موثری بنویسید

درست است که تصویر بخش مهم کار را انجام می‌دهد، اما نوشتن توضیحات خوب برای تصویر باعث ایجاد رابطه بهتری با کاربران می‌شود که نباید از دستش داد. از طرفی می‌شود توجه آن‌ها را بیش از پیش جلب کرد و از آن‌ها برای شرکت در بحث‌های پیرامون تصویرتان استفاده کرد.

بسیاری از برندها از Call to actionهای ساده استفاده می‌کنند. به طور مثال می‌توانید صراحتا در مورد تصویر نظر اشخاص را بپرسید. اما سعی کنید برای تصاویر توضیحات طولانی ننویسید. کاربران ترجیح می‌دهند که در چند کلمه منظور شما را بفهمند و از آن رد شوند یا با آن ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام مکانی برای نوشتن متن‌های طولانی نیست؛ می‌توانید متن طولانی را به فیس‌بوک یا وبلاگتان منتقل کنید.

از مسابقات اینستاگرامی استفاده کنید

می‌توانید با بودجه مناسبی یک مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید. حتما ایده‌های زیادی برای پیاده‌سازی این مسابقات به ذهنتان می‌رسد. ۷۰٪ کاربران اینستاگرام حداقل یک‌بار در مسابقات شرکت کرده‌اند. البته خاطرتان باشد که اگر کاربران حداقلی برای برگزاری مسابقه را ندارید، دست نگه‌ دارید. برگزاری یک مسابقه و شکست خوردن در پروسه برگزاری آن می‌تواند بیشتر به ضرر شما باشد.

بهترین زمان را برای ارسال محتوا انتخاب کنید

اینستاگرام نیز همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی در زمان‌های مختلف می‌تواند بازده‌ مختلفی برای شما داشته باشد. پس بهتر است که زمان‌های مختلف را بررسی کنیم و بهترین زمان برای ارسال تصاویرمان را انتخاب کنیم.

می‌توان با نگاهی به سبک زندگی افرادی که هدف گرفته‌ایم این زمان را پیدا کرد. مثلا اگر شما هدفتان جوانان است به احتمال قوی ساعت ۸ صبح الی ۲ ظهر زمان مناسبی برای ارسال تصاویر نیست چون افراد هدف شما در مدرسه یا دانشگاه به سر می‌برند.

باید زمان‌های مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام یکی بازخورد بیشتری برای شما داشته است. البته باید این مسئله را هم در نظر داشته باشید که تعداد پست‌های ارسالی شما در هر هفته نیز می‌تواند روی روابطتان با افراد تاثیرگذار باشد. نباید زیاده‌روی کنید و نباید هم آنقدری کم پست کنید که شانس جلب توجه کاربران کم شود.

همیشه پاسخگو و در دسترس باشید

یکی از راهکارهایی که باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود و به‌صورت مستقیم در افزایش فروش در اینستاگرام موثر است، پاسخگو بودن به کاربران به ‌صورت تمام‌وقت است. توجه به کامنت کاربران و ارائه پاسخ مناسب به پرسش‌هایی که مطرح کرده‌اند از جمله فعالیت‌هایی است که موجب افزایش اطمینان و به تبع آن افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود. در صورتی که مشتریان شما از خدمات ناراضی بودند هرگز کامنت آن‌ها را حذف یا اکانت‌شان را بلاک نکنید. موضوع را شخصی برداشت نکنید و تلاش کنید پاسخ حرفه‌ای و قول پیگیری بدهید تا در نهایت رضایت‌شان را جلب کنید.

برنامه تبلیغاتی هدفمند با همکاری اینفلوئنسرها داشته باشید

هرقدر محتوای منتشر شده در حساب کاربری یک کسب ‌و‌ کار جذاب باشد برای افزایش فروش در اینستاگرام نیاز به یک برنامه تبلیغاتی هدفمند دارید. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی هدفمند برای افزایش فروش در اینستاگرام، استفاده از ظرفیت تبلیغاتی اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب ‌و‌ کار شما است.تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید. می‌توانید با این کار در اینستاگرام فالوور جذب کنید.

اینفلوئنسرها داستان برند شما را تعریف می‌کنند و در نتیجه برای انتخاب اینفلوئنسرها باید شناخت و حساسیت کافی را به خرج دهید. اگر در انتخاب اینفلوئنسرهای همکار برندتان دقت کنید، می‌توانید مخاطبان آن‌ها را به مخاطبان خودتان تبدیل کنید. لازمه این کار آن است که اینفلوئنسرهایی را برای همکاری دعوت کنید که مخاطبانی شبیه به گروه مخاطبان بالقوه شما داشته باشند و بتوانند روایت زیبا و تاثیرگذاری از برند شما ارائه کنند. اینفلوئنسرها برای اینکه بتوانند موثر عمل کنند باید خلاق باشند و ارتباط نزدیکی با مخاطبان خودشان برقرار کرده باشند. در این مورد تنها داشتن تعداد بالایی فالوور کافی نیست و تاثیرگذاری را تضمین نمی‌کند. محبوب‌ترین اینفلوئنسرهای ایرانی را بشناسید و با استفاده از آن‌ها پیجتان را درخشان‌تر کنید.

شرکت در کمپین های اینستاگرامی

با شرکت در کمپین‌ها و مسابقات آن‌ها بیشتر دیده شوید. آن‌ها می‌توانند باعث افزایش مخاطب برای شما شوند و فروش محصولات خود را بیشتر کنید.

خیال مشتریانتان را از خرید آنلاین راحت کنید

یکی از چالش‌های فروش آنلاین چه در اینستاگرام و چه در پلتفرم‌های دیگر، نگرانی و عدم اعتماد به خرید آنلاین است. به دلیل این‌که در سال‌های گذشته نمونه‌های زیادی از خرید ناموفق و کلاهبرداری‌های اینترنتی وجود داشته، برای بسیاری از مشتریان بالقوه شما سخت است که بتوانند به خرید آنلاین اعتماد کنند.

ممکن است عده‌ای از آن‌ها علاقه داشته باشند محصولی را که در صفحه شما دیده‌اند، حضوری خرید کنند. اگر چنین امکانی دارید، راه‌های مشاهده محصول از نزدیک را به آن‌ها نشان بدهید. اگر فروش شما تنها اینترنتی است، باید بتوانید اعتبار کافی را به دست بیاورید.

مثلا می‌توانید از پشت صحنه مرتب کردن محصولات استوری تهیه کنید، یا از رضایت مشتریان قبلی اسنادی منتشر کنید و از آن‌ها تشکر کنید، روند بسته‌بندی و ارسال تمیز و بهداشتی کالاها را نشان دهید و از امکانات پشتیبانی و تعویض اجناس محتوا بسازید. به این ترتیب اعتماد مخاطبانتان را جذب می‌کنید.

در صورت تمایل مدیریت پیج خود را دست فرد دیگری دهید.

با سپردن این کار به فردی ماهر و درست، کار پیج را به شکل بهتری ارائه دهید. البته اگر خودتان توانایی اداره آن را ندارید. اگر هم خودتان پیج را می‌گردانید حتما از مشاوره اینستاگرام استفاده کنید و پیج را به روزتر کنید.

در این مقاله ۱۴ نکته آموزش اینستاگرام را دراختیار شما قرارداده‌ایم. با تک تک این روش‌ها پیجی منحصر به فرد بسازید و دنبال کننده‌های بیشتری کسب کنید و به کسب و کارتان روحی تازه بدمید.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد و از خواندن این مقاله راضی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.