امازینگ / رپورتاژ آگهی / ۵ نکته خارق العاده درباره انتخاب لباس که هیچ خانمی نباید از دست بدهد

۵ نکته خارق العاده درباره انتخاب لباس که هیچ خانمی نباید از دست بدهد

۵ نکته خارق العاده درباره انتخاب لباس که هیچ خانمی نباید از دست بدهد

اگر جز کسانی هستید که همیشه از تیپ و ظاهر خود ناراضی هستید و فکر می کنید به روز و طبق مد نیستید و دیگران بهتر از شما لباس می پوشند و استایل بهتری دارند این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب نکاتی در مورد انتخاب لباس و زیبایی استایل گفته شده که باعث می شود لباس هایی مطابق تیپ و استایل خود انتخاب کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

انتخاب لباس بانوان

۱- خرید ست لباس زیر مناسب را جدی بگیرید

خرید لباس زیر مناسب و اندازه یکی از مهمترین نکات در استایل هر خانمی به شمار می رود. دقت کنید که هر اندازه هم لباس رویی شما زیبا و جذاب باشد اگر ست لباس زیر خوبی استفاده نکرده باشید، لباس به تن شما زیبا دیده نمی شود. این موضوع مخصوصا زمانی که لباس مجلسی و مهمانی و لباس رسمی به تن می کنید بیشتر خود را نشان می دهد. انتخاب ست لباس زیر مناسب خودتان باعث می شود که سینه ها دقیقا مطابق با برش لباس و در جای مناسب خود قار بگیرند تا اندام شما بهتر دیده شود و فرم افتاده و ظاهر بدی نداشته باشد.
حتی اگر خرید اینترنتی لباس زیر انجام می دهید این نکته را بخاطر داشته باشید که از سایت های معتبر خرید اینترنتی استفاده کنید که راهنمای سایز لباس زیر داشته باشند و بتوانید با خیال راحت لباس زیر بخرید. لباس زیرها انواع محتلفی دارند و باید بر حسب موقعیت و نیاز انتخاب شوند. لباس زیر فانتزی عموما برای لباس های مجلسی مناسب نیست ، و یا لباس زیر راحتی و نخی برای مهمانی و جاهای رسمی قابل استفاده نیست. دقت کنید که برای هر موقعیتی لباس مناسب آن موقعیت را بپوشید.

۲- قبل از خرید لباس آن را پرو کنید

برخی از خانم ها عادت دارند که فقط بر اساس شکل و ظاهر لباس آن را انتخاب می کنند و حتی در مواردی که امکان پرو کردن لباس وجود دارد هم آن را امتحان نمی کنند. اگر به صورت حضوری خرید می کنید حتما آن را پرو کنید و از اندازه بودن لباس مطمئن شوید تا بعد از اینکه به خانه آمدید از دیدن اینکه لباس به تنتان زار می زد ناراحت نشود. در هنگام پرو لباس سعی کنید تحرک داشته باشید و با لباس راه بروید و بشینید تا مطمئن شوید که لباس برایتان تنگ نباشد و به راحتی بتوانید بدنتان را در آن نگه دارید.
نور و رنگ محیطی که در ان لباس را امتحان می کنید هم بسیار مهم است. مطمئن باشید که لباس در نور طبیعی مثل خودتان هم به همین زیبایی اتاق پرو دیده میشود. برخی از اتاق های پرو با آینه های لامپ دار پر نور تزئین شده اند که باعث می شوند تصویری غیر واقعی از رنگ و طرح لباس به چشم بیاید. بهتر است بعد از پوشیدن لباس در صورت امکان از اتاق پرو بیرون بیایید و در نور طبیعی تر لباس را برانداز کنید.
امروزه خرید اینترنتی لباس بسیار مرسوم است و افراد زیادی خرید لباس خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. خرید لباس به صورت اینترنتی باعث می شود که در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنید و انتخاب های بیشتری داشه باشید اما اگر سایز مناسب خودتان را ندانید خرید اینترنتی لباس خرید لذت بخشی نخواهد بود. برای اینکه بدون پرو و به صورت اینترنتی لباس مناسبی بخرید باید از سایت های معتبر خرید کنید و همچنین لباس هایی بخرید که راهنمای سایز داشته باشند و بر اساس آن لباس را انتخاب کنید. معمولا برای انتخاب لباس باید به دور سینه و دور کمر لباس دقت کنید تا حتما اندازه شما باشد.

انتخاب لباس بانوان

۳- آیا این لباس به مراقبت های ویژه نیاز دارد

موضوعی که در درجه اول نظر ما را برای خرید لباس جلب می کند ظاهر لباس و رنگ و مدل آن است، اما اگر لباس انتخابی ما جنس و کیفیت خوبی نداشته باشد هر چقدر هم زیبا باشد اگر با یک بار شستشو رنگ و رو رفته و از فرم افتاده شود ارزشی ندارد و باید آن را دور بیندازیم. پس در انتخاب جنس لباس دقت کنید و الیافی را انتخاب کنید که در درازمدت ظاهر خود را حفظ کند.
زمانی که لباسی را می خرید از خودتان بپرسید که آیا این لباس به مراقبت های ویژه هنگام استفاده و شست و شو نیاز دارد. آیا حتما باید با مواد خاصی شسته شود ، آیا حتما باید خشکشویی شود، آیا ثبات رنگ دارد یا نه پس از هربار شستشو رنگ پس می دهد. لباس هایی که از الیاف طبیعی و با رنگ مناسب تهیه می شوند مقاومت بالایی دارند و به زودی خراب نمی شوند و به مدت طولانی قابل استفاده هستند. در هنگام خرید لباس به ویژه ست لباس های راحتی زنانه برای پوشیدن در منزل به تگ شستشو و مراقبت های بعد از خرید لباس توجه کنید. روی این تگ ها اطلاعات بسیار خوب و کاملی در مورد نوع الیاف بکار رفته در تهیه لباس و درصد مواد و نحوه شستشو و اتو کشی و خشکشویی لباس درج شده است که لازم است برای اینکه بتوانید بهتر از لباس نگهداری کنید این نکات را رعایت کنید.

۴- به جزئیات لباس دقت کنید

جزئیات بکار رفته در لباس نظیر تزئینات و دکمه ها و زیپ ها اگرچه در نگاه اول جذاب هستند و به زیباتر شدن لباس کمک می کنند ولی همین جزئیات می توانند دردسرساز باشند. دکمه ای که شل شده و گم می شود، زیپی که به راحتی بالا نمی آید، پس دوزی که ریش ریش شده است همه و همه باعث می شوند که از خریدتان لذت نبرید.
در هنگام خرید به جزئیات لباس توجه کنید. دقت کنید که دکمه ها مرتب دوخته شده باشند و شل نباشند. معمولا لباس های دکمه دار یکی دو دکمه به عنوان دکمه یدک همراه دارند. در صورتی که لباس زیپ دار است حتما زیپ را بالا و پایین بکشید و امتحان کنید که به سختی حرکت نکند. به درزهای لباس دقت کنید که به خوبی دوخته شده باشند و حداقل دو سانتی متر اضافه دوخت داشته باشند تا در صورتی که نیاز بود لباس گشادتر شود جای دوخت لازم وجود داشته باشد.
جیب های لباس را چک کنید، شاید شما دوست دارید که بارانی تان جیب داشته باشد ولی جیب های روی بارانی که از آن خوشتان آمده فقط جیب نما هستند و دست داخل آن نمی رود. دقت کنید که پارچه مورد استفاده برای جیب لباس جنس خوبی داشته باشد و زود پاره نشود.

///

اگر لباستان به صورت ترکیبی از چند رنگ دوخته شده است دقت کنید که آیا ممکن است این پارچه ها رنگ بدهند، این موضوع بسیار مهم است اگر قرار باشد با یک بار شستشو رنگ های لباس باهم قاطی شوند این لباس ارزش خریدن ندارد. اگر لباستان قزن، سگک و یا از این تزئینات فلزی دارد دقت کنید که به خوبی سرجای خود دوخته شده باشند و زنگ زده هم نباشند. رنگ زنگ آهن روی لباس تصویر بسیار ناخوشایندی دارد و به همین راحتی ها هم پاک نمی شود. همچنین در این مطلب می‌توانید با اکسسوری‌های دیگری نیز آشنا شوید که ممکن است سلامت شما را به خطر بیاندازد.

انتخاب لباس بانوان

۵- لباسی بخرید که در آن راحت باشید

در خرید لباس درگیر مد نباشید، بیشتر راحتی خودتان را مد نظر قرار دهید. شما برای دیگران لباس نمی پوشید و واقعیت این است که آنقدرها هم که تصور می کنیم دیگران به ما توجهی ندارند. پس لباسی را انتخاب کنید که اول به دل خودتان بنشیند و انتظارات شما را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.