امازینگ / رپورتاژ آگهی / آشنایی با هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ و خرید بلیط هواپیما بوئینگ

آشنایی با هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ و خرید بلیط هواپیما بوئینگ

آشنایی با هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ و خرید بلیط هواپیما بوئینگ

هواپیمای بوئینگ 757

امروزه افراد زیادی با استفاده از هواپیماها می‎توانند در زمان کوتاهی به سفرهای بین قاره‎ای بپردازند و با بیشترین سرعت به مقصد مورد نظرشان انتقال پیدا کنند. محبوبیت این نوع وسیله نقلیه سبب شده تا شرکت‎های زیادی در زمینه ساخت و طراحی این نوع وسایل نقلیه مشغول به فعالیت شوند و همه ساله مدل‎های جدید از هواپیما را به بازار جهانی معرفی کنند. یکی از شرکت‎های سازنده هواپیما که از شهرت بسیاری نیز برخوردار می‎باشد شرکت بوئینگ می‎باشد.

این شرکت هواپیماهای زیادی را روانه بازار جهانی کرده است و شرکت‎های هواپیمایی بسیاری نیز از هواپیماهی ساخته شده توسط این شرکت در خطوط هوایی خود استفاده می‎کنند و با بهره گرفتن از آنها سالانه هزاران مسافر را که با خرید بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی دارند را بهمقاصد مورد نظرشان منتقل می‎کنند.

بوئینگ ۷۵۷ یکی از هواپیماهایی می‎باشد که توسط این شرکت هواپیماسازی طراحی و ساخته شده است و در بسیاری از خطوط هوایی از آن برای جابجایی مسافرانی که با تهیه خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفرهای هوایی بین قاره‎ای را دارند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ادامه به معرفی جزئیات بیشتری در رابطه با این نوع هواپیما خواهیم پرداخت.

در صورتیکه تمایل دارید اطلاعات بیشتری را در رابطه با این هواپیما بدست آورید ما را در ادامه همراهی بفرمائید.

این هواپیما در دسته هواپیماهای پهن پیکر به حساب می‎آید و به شکلی طراحی شده است که توانایی پیمودن مسافت‎های زیادی را داشته باشد.

داشتن بدنه‎ای متوسط و آیرودینامیک سبب شده تا مصرف سوخت در این نوع هواپیما کاهش چشمگیری داشته باشد و همین موضوع دلیلی است که بسیاری از خطوط هوایی تمایل به استفاده از این نوع هواپیما داشته باشند و با استفاده از آن افراد زیادی که با استفاده از تکنیک های خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی را دارند به مقاصد مورد نظرشان منتقل کنند.

در طراحی و ساخت بدنه این هواپیما از کامپوزیت استفاده شده است البته در برخی از بخش‎های بدنه این نوع هواپیما از آلمینیوم نیز بهره برده شده است. در بخش ترمزها در هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ از ترمزهای کربنی استفاده شده است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

این نسل از هواپیما در مدل‎های مختلفی روانه بازار جهانی شد که با توجه به مدلهای مختلف آن می‎توانند مسافتی بین ۵۸۰۰ تا ۷۵۰۰ کیلومتر را طی بنمایند. همه ساله افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما توسط این نوع هواپیما به مقاصد مورد نظرشان منتقل خواهند شد.


اگرچه شرکت بوئینگ آمریکا دیگر این هواپیما را تولید نمی‎کند اما تعدا قابل توجهی از آنها در خطوط هوایی کشورهای مختلف در حال فعالیت می‎باشند و مسافران زیادی را که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد پرواز دارند را به مقصد مورد نظرشان منتقل می‎کنند.

یکی از ویژگی‎های منحصر بفردی که در این نوع هواپیما وجود امنیت بالا آن می‎باشد که با توجه به این موضوع بسیاری از چهره‎های سیاسی این هواپیما را برای انجام پروازهای داخلی و یا پروازهای خارجی خود انتخاب می‎کنند.

داشتن امنیت بالا سبب شده تا بسیاری از ایرلاین‎ها از این نوع هواپیما در ناوگان هوایی خود استفاده کنند و توسط آنها مسافران زیادی را که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفرهای هوایی را دارند به مقاصد مورد نظرشان منتقل کنند.

رئیس جمهور کشور آرژانتین و دولتمردان قزاقستان از چهره‎های سیاسی هستند که به کرات از این نوع هواپیما برای انجام سفرهای هوایی خود استفاده کرده‎اند و مهمترین عامل برای استفاده این افراد از بوئینگ ۷۵۷ امنیت این هواپیما بوده است.

ویژگی‎های بوئینگ ۷۵۷

در جهان هواپیماهای زیادی در حال فعالیت می‎باشند که هرکدام از آنها دارای ویژگی‎های منحصربفردی هستند که در ساخت آنها بکار گرفته شده است. هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ نیز از این امر مستثنی نبوده و دارای ویژگی‎های خاصی است که بدلیل وجود آنها این هواپیما با دیگر هواپیماهای ساخته متمایز خواهد شد.

داشتن ویژگی‎های منحصربفردی در این نوع هواپیما سبب شده تا ایرلاین‎های زیادی از آن برای جابجایی مسافرانی که با تهیه بلیط هواپیما و با مراجعه با سایت https://samseir.com قصد انجام سفر هوایی دارند مورد استفاده قرار دهند. یکی از ویژگی‎های خاصی که در این هواپیما به کار گرفته شده است استفاده از شیشه۳ای دو نفره در کابین خلبان بوده است که در نوبه خود کاری خاص به حساب می‎آمد.

در این نوع هواپیما برای ایجاد نیروی پیشرانه مورد نیاز این هواپیما از موتورهای توربوفن استفاده شده است که موتورهایی بسیار پرقدرت می‎باشند و همین موضوع سبب شده تا این هواپیما بتنواند در باندهای نسبتا کوچک فرآیند تیک آف را به شکلی موفقیت آمیز انجام دهد. همچنین از این هواپیما می‎توان در فرودگاه‎های مرتفع نیز استفاده شود.

داشتن این خصوصیات سبب شده تا هواپیما بوئینگ ۷۵۷ از محبوبیت زیادی در بین ایرلاین‎های مختلف جهان برخوردار شود و از آن برای جابجایی افرادی که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی دارند مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی بال‎ها در این مدل از هواپیما به شکلی طراحی شده است که نسبت به مدل قدیمی خود خاص‎تر به نظر می‎رسد و از آیرودینامیکی بیشتری برخوردار بوده است. برای جابجایی هزاران مسافری که همه ساله با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفرهای هوایی را دارند از این نوع هواپیما استفاده خواهد شد.

بدلیل داشتن ویژگی‎های منحصربفرد این هواپیما از استقبال جهانی بسیار خوبی برخوردار شد و همین موضوع سبب شد  تا شرکت هواپیماسازی بوئینگ مدلهای مختلفی از این نوع هواپیما را روانه بازار جهانی کند.

نکته جالب توجه در رابطه با این هواپیما این است که تمامی مدلهای معرفی شده از استقبال بی‎نظیری برخوردار شدند و بسیاری از شرکت‎های هواپیما از آنها برای انجام انواع سفرهای هوایی و جابجایی مسافرانی که با تهیه بلیط خارجی و یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی را داشتند از این نوع هواپیما استفاده می‎کردند.


اولین سری بوئینگ ۷۵۷

اولین نمونه از این هواپیما که وارد بازار جهانی شد سری ۲۰۰ این هواپیما بوده است که در سال ۱۹۸۳ به جهانیان معرفی شد. در این هواپیما از ۲۲۴ صندلی استفاده شده بود که افراد می‎توانستند با استفاده از آن و ترفند بلیط ارزان هواپیما موفق به انجام انواع پرواز هوایی شوند.

برای ایجاد نیروی پیشرانه در این هواپیما از موتورهای پرقدرتی استفاده می‎شده که توسط شرکت رولز رویس طراحی و ساخته شده بود استفاده می‎شده است. سری ۲۰۰ از این نوع هواپیما با داشتن بیشترین وزنی که می‎تواند حمل کند قادر است مسافتی ۷۱۳۰ کیلومتری را طی کند.

برای بخش بار این نوع هواپیما از درب بزرگی استفاده شده است که رو به بالا باز خواهد شد و در کنار آن یک درب خروج در نظر گرفته شده است که توسط خلبان‎ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بوئینگ ۷۵۷ در ایران

همانطور که گفته شد این نوع هواپیما یکی از محصولات محبوب و با کیفیتی بود که توسط شرکت بوئینگ آمریکا به جهانیان ارائه شد. این نوع هواپیما را می‎توان در خطوط هوایی کشورمان نیز مشاهده کرد. این نوع هواپیما در خطوط هوایی شرکت هواپیمایی تابان مورد استفاده قرار می‎گرفته است که از شرکتی تاجیکستانی اجاره شده بود.

در حال حاضر مالکیت این هواپیما که در اجاره شرکت هواپیمایی تابان می‎باشد در حال انتقال به شرکت دیگری می‎باشد. ارم ایر یکی از شرکت‎های هواپیمایی بوده است که در گذشته در حال فعالیت در این زمینه بوده است که این شرکت هواپیمایی در سال ۸۸ از ۴ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ در ناوگان هوایی خود بهره می‎برده است.

امروزه این هواپیماها از رده خارجی شده‎اند و هیچ گونه تهیه بلیط هواپیما پروازی با استفاده از آنها انجام نخواهد شد.

این هواپیما در سری‎ها و مدلهای مختلفی روانه بازار جهانی شده است که تمامی آنها با استقبال بسیار بی‎نظیری روبرو شدند و شرکت‎های زیادی اقدام به خرید آنها نمودند و از خدماتی که توسط آنها ارائه می‎شد بهره بردند. با استفاده از این نوع هواپیما همه هزاران مسافر موفق به انجام سفرهای هوایی شدند و با بیشترین امنیت به مقاصد مورد نظرشان منتقل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.