امازینگ / رپورتاژ آگهی / درباره داستان کوتاه عاشقانه بیشتر بدانید

درباره داستان کوتاه عاشقانه بیشتر بدانید

درباره داستان کوتاه عاشقانه بیشتر بدانید

داستان کوتاه عاشقانه

داستان کوتاه عاشقانه بخشی از ادبیات داستانی است با این تفاوت که به جای روایت کردن تمام یک زندگی به نوشتن جزیی، از یک داستان می پردازیم. یک داستان عاشقانه می تواند در قالب یک رمان بلند نوشته شود و یا به صورت یک داستان عاشقانه کوتاه با جزییات کمتر. قبل از اینکه بخواهیم به داستان عاشقانه بپردازیم بهتر است در مورد داستان کوتاه بیشتر بدانیم.

تعریف داستان کوتاه چیست؟

داستان کوتاه از نظر حجم و تعداد کلمات از رمان بسیار کوتاه تر است و می توان گفت که تعداد شخصیت ها موجود در داستان کوتاه کمتر می باشد و به دلیل کوتاه بودن داستان، فضای مناسب برای ورود به جزییات در مورد شخصیت ها و فضای داستان وجود ندارد. در این نوع داستان نمی توان به تمام اوضاع و احوال اجتماعی جامعه نیز پرداخته شود. فقط شخصیت اصلی در این نوع ادبیات داستانی برجسته می شود و حوادث فرعی باید هم راستا با شخصیت اصلی حرکت کند. البته ممکن است با داستان کوتاهی هم برخورد کرده باشید که بسیار خوب باشد ولی این قانون در آن رعایت نشده باشد. داستان کوتاه نیز مانند داستان های بلند ممکن است در حول موضوع های مختلفی نوشته شود، مثلا داستان عاشقانه که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

داستان کوتاه عاشقانه چیست؟

اگر به دنبال تاریخچه داستان کوتاه باشید باید بدانید که این نوع ادبیات قدمت بسیار طولانی ندارد و به قرن نوزدهم بر می گردد. در قرن بیستم به دلیل صنعتی شدن زندگی فرصت مطالعه بسیار کم شد ولی با کمک داستان کوتاه سعی شد علاقه و مقدار مطالعه مردم از بین نرود. این شکل از ادبیات داستانی در این زمان به شدت افزایش یافت و بسیار زیاد مورد استقبال قرار گرفت. داستان های کوتاه را می توان در حجم های مختلفی مشاهده کرد و یک قانون محکمی برای این نوع داستان وجود ندارد. ممکن است داستان به چهل صفحه برسد و یا ممکن است داستان کوتاهی ۲۰۰۰ کلمه باشد؛ بنابراین نمی توان قالب خاصی را برای آن در نظر گرفت. امروزه بسته به نویسنده داستان که در کدام کشور می نویسد قالب ها تعریف می شود، مثلا در ایران نویسنده ها برای نوشتن یک داستان کوتاه عاشقانه باید بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه را بنویسند تا در قالب و فرم داستان کوتاه در بیاید. موضوع داستان می توان به مفاهیم مختلفی اشاره داشته باشد به عنوان مثال سیاسی، اجتماعی، فلسفی، تخیلی و یا عاشقانه، اما این ژانر همانطور که از نامش پیداست حول یک رابطه عاشقانه می چرخد. داستان عاشقانه همیشه طرفداران زیادی را به همراه داشته است و در بین انواع داستان ها با مضامین گوناگون بسیار مورد استقبال قرار می گرفته است.

چرا بهتر است داستان عاشقانه بخوانیم؟

داستان عاشقانه به افرادی که عشق را تجربه نکرده اند کمک می کند که خود را در فضای داستان قرار دهند و حس و حال این رابطه عاشقانه را تجربه کنند و اگر از رابطه عاشقانه شان گذشته باشد می توانند دوباره با خواندن یک داستان عاشقانه در این فضا غرق شوند. یک داستان کوتاه عاشقانه می تواند همراه با خود به مضامین دیگری نیز بپردازد و موضوعی تاریخی و یا اجتماعی را نیز روایت کند که در این صورت شخصی که داستان را می خواند مفاهیم بسیاری را درک خواهد کرد. سایت کتابچین می تواند برای شما این فضا را فراهم کند که انواع داستان ها مانند داستان های عاشقانه کوتاه را در اختیارتان قرار دهد و به راحتی آن را دانلود کرده و مطالعه نمایید. در کنار سایت کتابچین اپلیکیشنی نیز وجود دارد که امکانات را به سادگی در اختیار خوانندگان با فرهنگ قرار می دهد و می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

https://www.ketabchin.com/ketabchin-apps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.