امازینگ / رپورتاژ آگهی / آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش در سایت راه به راه

آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش در سایت راه به راه

آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش در سایت راه به راه

جاذبه های گردشگری کیش

جاذبه های گردشگری کیش کدام ها هستند؟ با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی جزیره ی زیبای کیش در خلیج فارس را به شما معرفی کنیم. حتما در طول عمر یک بار آرزوی سفر به اینجا را خواهید داشت. اینجا به قدری زیباست که هیچگاه از سفر خود پشیمان نخواهید شد. اسکله ها و جزیره های زیبا تا کشتی های قدیمی و پارک های زیبا در انتظار شما هستند.

جاذبه های گردشگری کیش در تور کیش محدود به تعداد خاصی نیست. اما ما در اینجا سعی کرده ایم بهترین ها و زیباترین آنها را برای شما بیاوریم. در سفرهای خود به جزیره کیش، که یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است حتما از جاذبه هایی مانند سواحل ماسه ای، اسکله تفریحی، جاده کرانه، پیست دوچرخه سواری، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، روستای باغو، ورزش های دریایی کیش، گذر هنرمندان، نخلستان باغ بهشت، پارک دلفین، مجموعه آوای خلیج فارس، مجموعه آکواریوم، آب انبار و بسیاری جاهای دیدنی دیگر اشاره کرد. در ادامه به توضیح برخی از اینها خواهیم پرداخت.

بوستان آهوان کیش

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. مساحتی برابر با ۲ هکتار را در سال ۱۳۸۰ به خود اختصاص داده است. در اینجا تنها آهو نگهداری نمی شود. انواع حیوانات از جمله شیر، روباه، میمون، گوزن و انواع پرندگان را در این بوستان خواهید دید. تنها در این میان آهوان زیاد وجد دارند که در قفس نیستند و به صورت آزاد در پارک زندگی می کنند. اینجا یک مکان تفریحی بسیار خوب برای خانواده ها است.

خانه بومیان

خانه ای که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد. این خانه در قدیمی ترین محله ی کیش واقع شده و در حال حاضر به آن، کاربری موزه داده اند. در اینجا می توانید با مختصری از تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی بومیان کیش، آشنا شوید. اتاق های این خانه، مطابق با الگوهای قدیمی بازسازی شدند. می توان گفت سبک زندگی بومیان ۸۰ سال پیش را نشان می دهد. تعداد ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی در این خانه وجود دارند. تور قشم را می توانید در سایت راه به راه ببینید.

اسکله تفریحی کیش

می توان گفت زیباترین جاذبه های گردشگری کیش همین جاست. اسکله تفریحی در ساحل جزیره واقع شده است. عرشه ای چوبی و بسیار زیبا دارد که به سمت دریا جهت گیری کرده است. اینجا یک مکان فوق العاده برای پیاده روی و گرفتن عکس است. حتما در سفرهای خود به کیش، به اسکله تفریحی آن نیز بروید. امکانات مختلف این جزیره شامل ماهیگیری، قایق های پارویی، جت اسکی و غیره است. طول آن برابر ۴۳۷ متر است. می توانید از آنجا به بولینگ مریم کیش، سینما ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی بروید. چرا که فاصله ی کمی با اسکله دارند.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان بسیار مشهور است و تقریبا تمام گردشگران از اینجا بازدید می کنند. وقت گذراندن در اطراف این جزیره بسیار لذت بخش و هیجان آور است. ساحلی جذاب و شفاف که می توانید صحنه های فوق العاده ی طلوع آفتاب، آبهای آبی رنگ زیبا و ساحل نقره ای را تجربه کنید. در این ساحل، آلاچیق هایی به صورت پراکنده وجود دارد.

جزیره ی هندورابی

این جزیره در ۲۵ کیلومتری کیش قرار دارد. تقریبا این روزها خالی از سکنه شده است. طبق آخرین سرشماری ها تعداد ۱۹۰ نفر در این جزیره زندگی می کنند که بیشتر آنها عرب هستند و به ماهیگیری مشغول می باشند. مساحت آن ۲۳ کیلومتر مربع است. در این جزیره یک روستا پیدا خواهید کرد به نام هندورابی که در اطراف آن نیز دورات و صرات که دو روستای دیگر هستند، وجود دارند. جالب است بدانید که این جزیره در قرن پانزدهم، پایگاه نظامی پرتغالی ها بوده است. بقایایی جالب از پایگاه نظامی آنها را می توانید در این منطقه ببینید.

شهر حریره

قدمت این شهر به قرن های ۵ تا ۱۰ هجری قمری برمی گردد. وسعت آن برابر سه کیلومتر مربع است. با بازدید از این شهر متوجه خواهید شد که یک شهر آباد و بزرگی در گذشته بوده است. می توانید ساختمان های بلند و بندرگاهها را در بخش های شمالی آن ببینید. دیوارها و سقف ها در برخی جاها به جای مانده اند. در حالت کلی آن را به سه بخش تقسیم می کنند: خانه اعیانی، مجموعه حمام و بخش کارگاهی و صنعتی.

کشتی یونانی

همانطور که از نام آن پیداست، متعلق به کشور یونان است. نام این کشتی کولااف است. داستان آن به سال ۱۳۲۲ برمی گردد که توسط شرکت ویلیام همیلتون با وزن حدود ۷ هزار تن و به طول ۱۳۶ متر در گلاسکو ساخته شد. در خلیج فارس به دلیل مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی، در سال ۱۳۴۵ به گل نشست. یونانی ها تلاش کردند کشتی را از گل نجات دهند اما موفق نشدند. برای همین آن را تخلیه کرده و به آتش کشاندند! بقایای این کشتی را می توانید از نزدیک ببینید.  تور مشهد را باید بین آژانسهای معتبر ببینید و خرید کنید.

پارک ساحلی میرمهنا

اگر به دنبال تفریح و ریلکس کردن هستید، پیشنهاد می کنیم به این پارک ساحلی بسیار زیبا بروید. یکی از دیدنی ترین نقطه های کیش به حساب می آید. شما می توانید در فاز یک این مجموعه که در آن مسیرهای پیاده روی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، مسیرهای دوچرخه سواری، آلاچیق های و مکان های استراحت برای گردشگران تعبیه شده است، به خوش گذرانی بپردازید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، پیشنهاد می کنیم که حتما از آب انبار، گذر هنرمندان، شهر زیرزمینی کاریز و دیگر جاهای دیدنی نیز بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.