امازینگ / رپورتاژ آگهی / از غار کارائین تا آبشار دودن در تور های آنتالیا

از غار کارائین تا آبشار دودن در تور های آنتالیا

از غار کارائین تا آبشار دودن در تور های آنتالیا

تور های آنتالیا

اگر می خواهید برای تفریح به آنتالیا سفر کنید بی شک به دنبال مکان هایی هستید که بتوانید در کنار خانواده و دوستانتان خاطره های زیبایی در طبیعت این شهر  بسازید و از آثار تاریخی و باستانی تماشایی این شهر نیز دیدن کنید. بهتر است قبل از سفر لیستی از مناطقی که علاقه مند به گردش در آنها هستید تهیه کنید تا در طول سفر به مشکل بر نخورید. در این مقاله شمارا با تعدادی از جاذبه های طبیعی آنتالیا که طرفداران بسیاری در میان گردشگران دارند آشنا خواهیم کرد؛

غار کارائین

یکی از جاذبه های طبیعی آنتالیا در تور آنتالیا که در ۲۷ کیلومتری  شمال غربی این شهر واقع شده است. غار کارائین که به غار سیاه نیز مشهور است مربوط به دوره پارینه سنگی می باشد. این غار زیبا و تماشایی حدود به ۲۵۰۰۰ سال به عنوان سکونت گاه استفاده می شد. کمتر مکانی پیدا می شود که قدمت این چنین طولانی داشته باشد. این غار یکی از این مکان ها بوده و تبدیل به یکی از مناطق پربازدید در کشور ترکیه شده است. غار کارائین دارای یک ورودی مجزا است که توسط نور خورشید روشن می شود و در ادامه سه تالار نیز قابل مشاهده است.

در داخل یک موزه کوچک قرار دارد که می توانید از آثار تاریخی و باستانی آن که برخی قدمت شان نزدیک به ۱۶۰ هزار سال قبل از میلاد باز میگردد دیدن کنید.

به گزارش سفر باتو ، غار کارائین یکی از بزرگ ترین غار های ترکیه است که از لحاظ مخفی بودن نیز استراتژیک بوده و به همین دلیل تا مدت ها کسی از وجود این غار با خبر نبوده است. در دوره حکومت یونانیان این غار به عنوان یک محل مذهبی استفاده می شد که از تزئینات بر روی دیوار های این غار قابل تشخیص می باشد. تحقیقات بسیاری در مورد این غار صورت گرفته است که از مهم ترین این محققان می توان به پرفسور اسماعیل کلیچ از دانشگاه آنتالیا، متخصص باستان شناسی ایشین یالچین کایا و پرفسور یالچین تاش اشاره کرد.

اگر قصد سفر به شهر ترسوس را دارید از بازدید از این غار غافل نشوید.

ساحل لارا

یکی از زیباترین سواحل آنتالیا،  که در ده کیلومتری بندر آنتالیا واقع شده است. ساحل لارا که در زبان ترکی به لارا پالجی نیز معروف است یکی از نخستین سواحل عمومی آنتالیا می باشد. این ساحل با مساحتی حدود به ۱۸۰۰۰۰۰ مترمربع عنوان بزرگ ترین ساحل آنتالیا را از آن خود کرده است. ساحل لارا همچنین به دلیل دارا بودن آب شفاف  و محیطی تمیز از سمت اتحادیه اروپا پرچم آبی را به دست آورده است.

وجود امکانات تفریحی از جمله استخرها، رستوران و کافه ها، ورزش های آبی، حمام آفتاب و .. این ساحل را به یکی از محبوب ترین سواحل در بین گردشگران تبدیل کرده است.اگر پس از گشت و گذار در شهر و مناطق تاریخی آنتالیا به دنبال مکانی برای استراحت  و تفریح هستید حتما به این ساحل سری بزنید.

غار بلدیبی

یکی دیگر از جذاب ترین و پربازدید ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا، غار بلدیبی است که در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی آنتالیا قرار گرفته است. این غار زیبا و تماشایی زیستگاه انسان های اولیه بوده است و آثار یافته شده در طی حفاری این غار،  متعلق به دوره پارینه سنگی می باشند که از جمله مهم ترین این آثار می توان به سنگ چخماقی اشاره کرد. همچنین نقاشی های انسان شماتیک، الهه مادر، بز و آهو بر روی دیوار های این غار نشانگر قدمت بالای  آن می باشد.

این غار به دلیل پوشیده شدن با درختان سرسبز و همچنین مناظر کوهستانی آن تبدیل به یکی از جاذبه های طبیعی آنتالیا شده و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.

کوه کیمائرا

از دیگر جاذبه های طبیعی آنتالیا میتوان به کوه کیمائرا اشاره کرد که در شمال کرالی واقع شده است. این کوه یکی از زیباترین و جذاب ترین مکان های تماشایی در شب است که زیبایی و درخشش آن در شب به دلیل خارج شدن گاز طبیعی از زیر زمین است که در حین خروج آتش گرفته و منظره ای تماشایی خلق میکند. اگر به آنتالیا سفر می کنید حتما این کوه را نیز در لیست سفرتان قرار دهید. بی شک یکی از طرفداران این مکان خواهید شد.

آتش این کوه همواره روشن بوده و حتی در زمان هایی که به دلیل آب و هوا خاموش می شود، خود به خود مجددا روشن شده و سال ها بدون تغییر در حال سوختن می باشد. این کوه از جمله مناطق جذاب برای گردشگران است که برای تماشای آتش جادویی آن به این منطقه سفر می کنند.

آبشار دودن

آبشار دودن که در زبان ترکی دودن سولالسی معروف است، در ۲۸ کیلومتری جاده قدیم آنتالیا، بوردور قرار دارد. این آبشار از دو چشمه جوشان به نام  پینارباشی سرچشمه می گیرد. این دو چشمه پس از طی یک مسیر یکی شده و رود دودن را تشکیل می دهند و پس از طی مسیرهای مختلفی از آب ریز آبشار سرازیر شده و آبشار زیبای دودن را به وجود می آورد. آبشار دودن شامل دو قسمت است که دسترسی به آنها بسیار راحت است و دارای امکانات تفریحی مناسبی می باشد. اگر به دنبال تفریح در مناطق طبیعی و زیبای آنتالیا هستید از تماشای این آبشار غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.