امازینگ / رپورتاژ آگهی / جدید ترین اماکن دیدنی کاشان

جدید ترین اماکن دیدنی کاشان

جدید ترین اماکن دیدنی کاشان

کاشان

کاشان یکی از زیباترین شهرهای تاریخی در ایران است که در مناطق کویری قرار گرفته است. این شهر زیبا دارای اماکن تاریخی و طبیعی بسیاری می باشد و قسمتی از استان اصفهان است. سالانه بسیاری از گردشگران با خرید بلیط اتوبوس کاشان به این شهر زیبا سفر می کنند و از گشت و گذار در آن لذت
می برند. در این قسمت از مطالب مستر بلیط قصد داریم تا به معرفی برخی از اماکن گردشگری محبوب کاشان بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

غار نیاسر

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی کاشان، غار هیجان انگیز نیاسر است که در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد. غار نیاسر کاشان یکی از پدیده های عجیب ایران است که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران برخوردار می باشد. قدمت این غار حدود ۲۰۰۰ سال می باشد و به دست انسان های آن زمان ساخته شده است. بر اساس تحقیقات باستان شناسی این غار که تماما با دست کنده شده، در آن زمان برای اجرای مراسمات مذهبی از آن استفاده می شده است. در مورد چگونگی شکل گرفتن غار نیاسر که با نام غا سوراخ رئیس هم شهرت دارد، داستان های بسیاری وجود دارد. که یکی از دلایل آن که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم، برگزاری مراسم مذهبی است.

بازار سنتی کاشان

درست است که قصد ما از انتشار این مقاله، معرفی جدیدترین اماکن دیدنی کاشان است، اما به عنوان کسانی که نویسنده این مطالب هستند و سال ها تجربه گردشگری را داشته اند، گشت و گذار در بازارهای سنتی هیچگاه تکراری نمی شود و همیشه حسی تازه دارد. یکی دیگر از بهترین اماکن دیدنی کاشان، بازار سنتی آن است که بسیاری از مورخان در کتب خود تعریف ها و تمجید های بسیاری از آن کرده اند. بازار سنتی کاشان در زمان حکومت صفویان ساخته شده است و دارای معماری بی نظیر می باشد. این بازار جزء یکی پر رونق ترین بازارهای کاشان است.

قمصر کاشان

قمصر کاشان یکی از جذاب ترین نقاط این شهر است که بازدید از آن بسیار لذت بخش است خصوصا اگر در فصل گلاب گیری به آن سفر کنید. این سرزمین خوش عطر و بو در اواسط فصل بهار تبدیل به بهشتی زیبا می شود و گردشگران بسیاری برای شرکت در مراسم گلاب گیری با تهیه بلیط هواپیما کاشان در فصل بهار به این شهر سفر می کنند. تماشای مزرعه های گل محمدی و استشمام بوی خوب آن در کنار مردم مهمان نواز کاشان حس و حالی وصف نشدنی دارد که پیشنهاد می کنیم حتما با سفر به کاشان آن را تجربه کنید.

شهر زیر زمینی نوش آباد

در این شهر خانه های تاریخی و قدمتی بسیاری از دوره های مختلف به یادگار مانده است که در هر کدام از آن ها اتفاقات مهمی رخ داده است. در نزدیکی کاشان در شهری به نام نوش آباد یک زیرزمین با عمقی حدود ۴ الی ۱۸ متر وجود دارد که به دستان بشر ساخته شده ست. این شهر زیر زمینی ۳ طبقه است و در آن فضاهای مختلفی وجود دارد. اتاق ها، کانال های متعدد، چاه های آب، راهروهای تنگ و باریک ازجمله بخش های مختلف این زیر زمین هستند. هر یک از این طبقه ها از طریق یک چاه عمودی به یکدیگر متصل شده اند. شهر زیر زمینی نوش آباد با نام اویی هم شهرت دارد و مجموعه تاریخی اویی حدود چندین هزار متر می باشد و بر اساس کاوش های باستان  شناسی مشخص شده است که، در دوره های مختلف به عنوان مکانی برای دفاعیات نظامی استفاده می شده است.

روستای ابیانه

بدون شک روستای ابیانه کاشان، یکی از منحصر به فرد ترین روستاهای  این شهر است که قدمتی چند هزار ساله دارد. سالانه گردشگران بسیاری با تهیه بلیط های مختلفی همچون بلیط اتوبوس تهران کاشان و هواپیما تهران کاشان به این شهر سفر می کنند و برای فرار از همهمه ها و شلوغی های شهر چند روزی را در دل طبیعت و در این روستای خوش آب و هوا سپری می کنند. روستای ابیانه در میان توریست های خارجی هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. این روستا جزء مرتفع ترین روستاهای کاشان است که آب و هوایی بی نظیر دارد و خانه هایش دارای معماری بسیار جالب و جذابی هستند. خانه های این روستا بر روی دامنه ای پر شیب که در قسمت شمالی یک رودخانه است، احداث شده اند. این خانه اکثرا قدیمی ساز هستند و کمتر کسی معماری آن را تغییر داده است. همگی از یک نوع معماری خاص پیروی می کنند و دارای پنجره هایی با چوب ارسی هستند. نمای بیرونی این خانه ها با خاکی به رنگ سرخ ساخته شده و از دور هارمونی رنگی بسیار زیبایی را پدید آورده است.

آبشار نیاسر

این آبشار زیبا در چند کیلومتری کاشان قرار دارد و در محله ای بسیار قدیمی به نام سرکمر واقع شده است. چشم انداز آبشار نیاسر فوق العاده زیباست و بهترین سوژه برای عکاسان است که عاشق عکاسی در دل طبیعت هستند. آب چشمه نیاسر از آب چشمه ای دیگر به نام تالار تامین می شود و در فصل زمستان پر آب تر از هر فصل دیگری است. پیشنهاد می کنیم اگر اهل طبیعت گردی هستید در سفر خود به کاشان از این آبشار جذاب هم دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.