امازینگ / رپورتاژ آگهی / دیدنی های تفلیس در بهار

دیدنی های تفلیس در بهار

دیدنی های تفلیس در بهار

دیدنی های تفلیس در بهار

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای جامع تثلیث تفلیس واقع در مرکز تفلیس یکی از مهم ترین اماکن مذهبی کشور گرجستان شناخته میشود .حتی در عکس ها و فیلم ها نماد اصلی تفلیس معرفی شده .این کلیسا در حاشیه ی رود بزرگ کرا بنا شده و در یکی از بهترین تپه های شهر و مشرف به تمام جاذبه های گردشگری مهم قرار گرفته است .یکی از بناهایی که در تفلیس به خاطر مذهبی بودن مردمانش به وفور دیده میشود کلیسا های متعددی است که در شهر و در اطراف شهر پراکنده شده اند و اکثریت انها سابقه ی تاریخی دارند.

از اینرو کلیسای جامع تفلیس به عنوان نماینده ی کلیسای شهر برای گردشگرانی توصیه میشود که وقت بازدید از سایر اماکن مذهبی را نخواهند داشت . همچنین موقعیت مکانی این کلیسا در بهترین لوکیشن شهری و در مسیر چند تا از جاذبه های اصلی تفلیس قرار دارد .

کوه آتشفشانی متاتسمیندا

کوه متاتسمیندا در بخش غربی شهر قرار گرفته و در محوطه ی این کوه شهربازی نیز وجد دارد .شهربازی تفلیس یکی از اماکنیست که برای گردش و تفریحی میتواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد .در این منطقه هم میتوان ادر لاین های مخصوص پیاده روی از کوه و تپه های اطرافش بالا رفت .همچنین برای صعود از ان میتوانید از فانیکولار استفاده کنید که قطار هایی برای رفت و برگشت به بالای کوه هستند و خوشبختانه در این شهربازی احداث شده و توصیه میکنیم حتما انرا امتحان کنید .

میتوان به همراه کودکان و فرزندانتان چند ساعتی را در این شهر بازی با بهترین دستگاه های موجود در گرجستان به تفریح مشغول باشید .بهتر است بعداظهر به شهربازی بروید تا در هنگام غروب و با تاریک شدن هوا مناظر زیبای شهری را در زیر پای خود تماشاکنید و هر چه بیشتر از ابو هوای تفلیس لذت ببرید .

باغ وحش تفلیس

باغ وحش تفلیس  در تور گرجستان از دیگر مکان های تفریحی ست که میتواند برای هر توریستی جذاب باشد .این باغ وحش قدیمی ترین باغ وحش گرجستان محسوب میشود و اهمیت تاریخی نیز دارد .در کل منطقه ی قفقاز این باغ وحش از لحاظ تنوع حیوانات و گونه های جانوری حرف اول را میزند و همچنین محیط بسیار وسیعی دارد .از دیگر امکانات سرگرم کننده باغ وحش میتوان به باغ پرندگان و وجود اکواریو ماشاره داشت .همچنین در این مجموعه میتوان انتخاب های خوبی را برای صرف غذا داشت زیرا چندین رستوران و کافی شاپ داخلش وجود دارند .

پل صلح

به گزارش سفر باتو ، پل صلح یا بریج اف پیس یکی از سازه های مدرن و پیشرفت ایست که در میان اثار تاریخی و بافت قدیمی شهر به نوعی تضاد جالبی را به وجود اورده و در پارک قدیمی شهر واقع در مرکز شهر قرار گرفته .این پل از آلیاژ استیل و شیشه های بسیار ساخته شده و برای نورپردازی ویژه  ان در شب از چراغ های ال ای دی بهره گرفته شده . پل صلح جزو ده جاذبه ی محبوب تفلیس از دیدگاه توریست ها شناخته شده و در مرکز شهر قرار دارد .در بین بازدید از جاذبه های مختلف میتوانید در پارک ریکه استراحت کنید و از این پل هم دیدن کنید .عکاسی بر روی این پل کار تمام  کسانیست که برای اولین بار پا به روی پل میگذارند .شب ها نیز نور پردازی های شگفت انگیز پل باعث جذب بسیاری از مخاطبان به این منطقه میشود .

دریاچه لاک پشت ها

دریاچه لاک پشت یکی از دیدنی های منحصر به فرد منطقه ی تفلیس است که در فاصله ی کمی از شهر قرار دارد .این دریاچه کوچک و کم عمق به دلیل شرایط خاص منطقه محیط زیست مناسبی برای لاک پشت ها شده و در فصل بهار میتوان این لاک پشت هارا به همراه تخم هایشان در کنار دریاچه تماشا کرد .و در این زمان اخر هفته ها جمعیت گردشگران به اوج خود میرسد .همچنین این دریاچه یکی از مناطق تفریحی محبوب مردم گرجستان برشمرده میشود و اخر هفته ها به این دریاچه می ایند تا هم اب هوایی عوض کنند و هم در کنار دریاچه افتاب بگیرند و تفریح کنند .گفتنیست امکانات خوبی از لحاظ وجود کافه و رستوران در کنار دریاچه لاک پشت ها وجود دارد .

مجسمه کارتلیس ددا

مجسمه کارتلیس ددا یکی از سمبل های گرجستان است که در تپه ای بلند در تفلیس بنا شده .این مجسمه که تماما از فولاد ساخته شده زنیست که در دو دستش یکی شمشیر و دیگر دستش کاسه ای یا قدحی را گرفته . طول این مجسمه بلند بیست متر بوده و مفهوم ان به معنای پذیرایی با غذا و مهمان نوازی در مقابل دوستان گرجستان و مبارزه با دشمنان گرجستان و شمشیر به دست گرفتن برای بدخواهان گرجستان میباشد . میتوانید بااستفاده از تله کابین و یا پیاده رفتن از تپه به این مجسمه برسید و در کنارش از قلعه ناریکالا و باغ گیاهشناسی تفلیس دیدن کنید .در تابستان حتما کلاه و عینک افتابی برای  فتن به بالای تپه همراه داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.