امازینگ / رپورتاژ آگهی / جزایر ناز قشم با تورهای سفر باتو

جزایر ناز قشم با تورهای سفر باتو

جزایر ناز قشم با تورهای سفر باتو

جزایر ناز قشم

جزیره قشم از بزرگترین جزیره های هرمزگان و ایران است که مکان های دیدنی فراوانی دارد. جزایر ناز که از زیباترین و جذاب ترین جزایر است. طی مسیری از جزیره قشم در شرایط جوی مناسب از طریق دریا می توانید به این جزیره برسید.

جزایر ناز قشم در تور قشم  که بخش مهمی از ژئو پارک قشم در خاورمیانه ایفا می کند، امروزه به یکی از پر ظرفدارترین مراکز توریستی این جزیره مبدل گردیده است، شاید راه رفتن به روی آب را شما فقط در فیلم های ماورایی دیده باشید، اما در جزیره قشم بخشی وجود دارد که شما می توانید به روی آب پیاده روی کنید و یا حتی در روی آب با ماشین های آفرودی و شتر مشغول تفریح شوید.

در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، محلی در مسیر جاده‌ی ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله‌ی ساحلی روستای سوزا وجود دارد که می‌توانید در آن به راحتی بر سطح دریا قدم بگذارید. این جزایر که با نام جزایر ناز شناخته می‌شوند، در هنگام مد زیر آب دریا پنهان شده و در هنگام جزر، سر از آب بیرون می‌آورند و شما باید برای قدم گذاشتن بر رویشان، تا هنگام جزر صبر کنید. در هنگام جزر خلیج فارس، سطح خشکی جزایر ناز قشم از آب دریا به ۳ تا ۸ متر می رسد و شما می توانید در یک محدوده ۴۰ هزار متر مربعی مشغول تفریح و پیاده روی شوید، آن جاده ای که در موقع جزر آب دریا ، از آب بیرون می آید و باعث متصل شدن جزیره قشم به جزایر ناز می شود در زبان محلی به تامبولو شهرت دارد.

پیاده روی بر روی آب

به گزارش سفر باتو ،جزایز ناز قشم که فقط در هنگام جزر آب های نلیگون خلیج فارس قابل رویت هستند این امکان را به شما می دهد که به روی آب پیاده روی کنید، در این هنگام شما می توانید مسافتی در حدود یک کیلومتر را بدون اینکه ذره ای خیس شوید پیاده روی کنید، حتی در بخش هایی از جزایر ناز که ارتفاع کمی بیشتر است هر کسی می تواند تنگه زیبای هرمز و جزیره لارک را چشم غیر مسلح تماشا کند. اگر حواس‌تان به زمان جزر آب باشد، این شانس را خواهید داشت که با عقب‌روی آب و نمایان شدن جاده‌ی باریکی که جزیره قشم را به جزایر ناز وصل می‌کند، حس دلپذیری از پیاده روی و پیش روی در دل خلیج فارس، آن هم تا حد یک کیلومتر را تجربه کنید.

از تفریحات قشم  جزایر ناز می توان به پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری ، شتر سواری، اسب سواری و… اشاره کرد.

چتربازی در جزیره

به گزارش سفر باتو ، دیدن خلیج فارس از بالا و پرواز بر فراز سواحل جنوبی ایران یک خاطره معمولی نیست که در کارنامه سفر آدم‌های زیادی وجود داشته باشد. این تجربه حتما به آزمایش کردنش می‌ارزد. بازار ورزش‌های هوایی در قشم و بویژه ساحل جزایر ناز چنان گرم است که در قالب جشنواره نمایش‌های هوایی علاقه‌مندان را از سراسر جهان به این جزیره کشانده است. در سایر زمان‌ها نیز ورزشکاران حرفه‌ای رشته‌های هوایی می‌توانند ازین سایت برای تفریح استفاده کنند.بستر مناسب، منظره زیبای دریا، باد و شرایط اقلیمی مساعد و همکاری سازمان منطقه آزاد قشم برای حمایت از این رشته ورزشی باعث جلب هرچه بیشتر ورزشکاران به ساحل ناز شده است.

پاراگلایدر در جزیره

در ساحل جزایر ناز چادرهای دایمی جهت اجاره تجهیزات و استفاده آموزشی یا تفریحی از پاراگلایدر برپاست که به‌صورت حضوری و با کمک مربیان می‌توانید به تفریح بپردازید.

اسب سواری در ساحل جزیره

یک سوار که در نزدیکی دریا می‌تازد و از رد قدم‌های اسبش آب به هوا می‌پاشد جزو زیباترین مناظر عکاسی است که هر کدام از ما نمونه‌هایی از این عکس‌ها را بارها دیده‌ایم. سواری در ساحل حال و هوای خودش را دارد.

شترسواری در ساحل جزیره

پاشیدن قطرات آب بر صورت‌تان و تماشای مناظر از فراز زین، هیچ شباهتی به ماشین‌سواری ندارد. برای یک بار هم شده در جزایر ناز می‌توانید سوار شتر شوید.

آفرودسواری در جزایر ناز

از مهم‌ترین تفریحات سفر به جزیره قشم که هوس رانندگی و هیجان را در دل هر ماجراجویی بر می‌انگیزد آفرودسواری است. گذشته از بستر طبیعی مناسب برای این ورزش، امتیاز مهم جزایر ناز این است که در منطقه آزاد قشم واقع شده است. از آنجا که در مناطق آزادِ ایران برای خودروهای خارجی، عوارض گمرکی دریافت نمی‌شود شما می‌توانید جدیدترین خودروهای اسپورت، لوکس یا شاسی‌بلند را با قیمت مناسب در این جزیره کرایه و لذت آفرودسواری با به‌روزترین خودروهای جهان را تجربه کنید.

اسکله تفریحی جزایر ناز قشم

هنگامی که شما به بخش جنوبی جزیره قشم و نزدیکی اسکله تفریحی روستای بومی نشین سوزا مراجعه کنید با صحنه ای جذاب روبرو می شوید، ماشین ها و کمپ هایی خواهید دید که بر روی جزایر ناز قرار دارند و بین آنها و شما که در ساحل هستید آب در جریان است.

آدرس جزایر ناز قشم : آسیا، ایران، هرمزگان، قشم، جنوب جزیره، نرسیده به اسکله روستای سوزا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.