امازینگ / رپورتاژ آگهی / هشت راه برای اینکه در دوران بارداری زیباتر به نظر برسیم

هشت راه برای اینکه در دوران بارداری زیباتر به نظر برسیم

هشت راه برای اینکه در دوران بارداری زیباتر به نظر برسیم

دوران بارداری پر از تغییراتی است که می‌تواند فرم بدن شما را به کلی عوض کند. این تغییرات همراه با افزایش وزن و عوض شدن جنس پوست و مو همراه است. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها نگران می‌شوند و تلاش می‌کنند راه‌هایی برای زیبایی بیشتر در این دوران پیدا کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید؛ این مقاله برایتان راهکارهایی دارد که به زیبایی بیشتر شما کمک خواهد کرد.

آرایش در بارداری

پذیرش، اولین و مهم‌ترین اصل

بارداری با تغییر همراه است و اگر نتوانید این اصل مهم را بپذیرید؛ باعث اذیت و آزار خودتان خواهید شد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری شرایط جدید را بپذیرید و با آغوش باز از تغییرات استقبال کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید و از تک تک روزهای بارداری‌تان لذت ببرید. مطمئن باشید این احساس خوب باعث بهبود ظاهری شما هم خواهد شد.

چه رنگی بپوشیم؟

چه به دنبال مدل های شیک و مجلسی لباس بارداری هستید و چه دلتان لباس راحتی مناسبی برای این دوران می‌خواهد، بهتر است تا حد ممکن از پوشیدن رنگ‌های تیره خودداری کنید. درست است که رنگ‌هایی مثل مشکی و سرمه‌ای می‌تواند شما را لاغرتر نشان دهد؛ اما نیازی به اضافه کردن اضافه وزن نیست؛ به خصوص که دلیل این تغییر سایز یا اضافه وزن به وجود بچه برمی‌گردد.

به جای استفاده از رنگ‎‌های تیره سراغ رنگ‌های شادی بروید که به پوستتان می‌آید و به زیبایی شما اضافه می‌کند. بعضی می‌گویند بهتر است رنگ لباسی که در بارداری می‌پوشید، ملایم باشد تا تاثیر آرامش بخش بیشتری روی شما و جنین بگذارد.

مدل های شیک و مجلسی لباس بارداری

بهار پوش باشید

بهار زیبایی‌های خاص خودش را دارد و لباسی که پارچه آن پر از گل‌های ریز و درشت بهاره باشد، می‌تواند دنیایی از انرژی خوب و زیبایی بیشتر را به خانم‌های باردار هدیه کند. بنابراین یکی دیگر از گزینه‌های زیبا کننده خانم‌ها در این دوران این است که قبل از خرید ست های مجلسی لباس نوزادی دختر و پسر و سایر وسایل سیسمونی به فکر خرید لباسی باشند که حتی نگاه کردن به طرح آن هم احساس بهتری به آن‌ها می‌دهد، چه رسد به پوشیدن آن.

آمبره به جای رنگ

اگر احساس می‌کنید صورتتان در بارداری چاق شده و تصمیم دارید با استفاده از رنگ کردن موها و عوض کردن مدلشان صورتتان را زیباتر نشان دهید، بهتر است اول با توجه به فرم صورتتان مدل موی مناسب را پیدا کنید. بعد از کوتاهی نوبت به تغییر رنگ می‌رسد؛ ولی حتما می‌دانید که رنگ کردن موها در دوران بارداری ممنوع است. اگر خیلی به این کار اصرار دارید و هیچ جوری نمی‌توانید آن را به تعویق بیندازید، از آمبره استفاده کنید که به ریشه موها و کف سر کاری ندارد.

درمان خشکی پوست بارداری

پوست بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری خشک می‌شود. قدیمی‌ها اعتقاد داشتند خشکی پوست نشانه پسر شدن جنین است؛ اما علم چنین چیزی را ثابت نکرده و دلایل خشکی پوست در دوران بارداری خلاف این باور است . چه دختر و چه پسر، به عنوان مادر فرزندتان باید به خودتان برسید و با استفاده از مواد طبیعی و تایید توسط پزشک مانع خشکی پوست صورتتان شوید؛ به خصوص که خشکی پوست مزمن ممکن است باعث اگزما شود. به همین دلیل با مشورت با پزشکتان برای صورت کرم مرطوب کننده و برای بدن لوسیون مناسبی پیدا کنید که برای استفاده در دوران بارداری ممنوعیتی نداشته باشد. پوستی که مرطوب باشد سالمتر نشان داده می‌شود و چنین پوستی شما را زیباتر خواهد کرد.

ویژگی‌ های لباس بارداری خوب

اگر آرایش نکنم…

خیلی از خانم‌ها قانون آرایش نکردن در دوران بارداری را به کار می‌بندند که کار بسیار درستی است؛ مگر اینکه لوازم آرایشی را با تایید پزشک از برند خاصی مورد استفاده قرار دهند. اگر شما هم آرایش کردن در این دوران را ممنوع کرده‌اید یا به حداقل رسانده‌اید، خوب است از گزینه‌هایی مثل تل سر، هدبند، گل سر و سنجاق مو برای اضافه کردن رنگ و انرژی به استایلتان اضافه کنید. مثلا اگر پوست روشنی دارید یک هدبند پارچه‌ای صورتی با گل‌های شاد بزنید تا انعکاس این رنگ روی پوست شما باعث زیبایی بیشترتان شود.

لباس گشاد نپوشید

وقتی صحبت از ویژگی‌ های لباس بارداری خوب می‌شود، بعضی‌ها ویژگی‌های«راحتی» و «گشاد بودن پیراهن بارداری» را کنار هم می‌آورند؛ در حالی که این دو مورد به هیچ وجه نسبتی با هم ندارند. قطعا لباس بارداری شما باید به شما احساس راحتی بدهد؛ اما گشاد بودن لباس باعث راحتی آن نمی‌شود.

از آنجایی که اضافه وزن بارداری خانم‌ها ممکن است سراسری باشد یا تنها در بخش خاصی مثل پهلوها و شکم به صورت تغییر سایز خودش را نشان دهد؛ نمی‌توان همه را تشویق به پوشیدن یک نوع لباس کرد. اما به خاطر داشته باشید در بخشی که اضافه وزن وجود ندارد می‌توانید از لباس کاملا فیت استفاده کنید. برای مثال ممکن است فقط شکمتان تغییر سایز پیدا کرده باشد. در این صورت می‌توانید یک زیر سارافونی فیت بپوشید و روی آن یک سارافون بپوشید که از قسمت زیر شکم آزاد است. این ترفند را به صورت کلی مد نظر داشته باشید؛ اما هیچ وقت لباسی نپوشید که برایتان خیلی آزاد باشد.

زیبایی در راحتی است؟

راستش را بخواهید بر خلاف باور خیلی‌ها زیبایی و راحتی با هم رابطه دارند. برای مثال نمی‌توانید در دوران بارداری‌تان یک کفش غیر راحت بپوشید، درد بکشید، اخم کنید و زیبا به نظر برسید. نمی‌توانید به جای پوشیدن لباس‌هایی با الیاف طبیعی، لباسی بپوشید که از الیاف مصنوعی مثل نایلون تهیه شده و زیبا به نظر برسید. این لباس به راحتی باعث اذیت شدن و حتی عرق کردنتان خواهد شد؛ عرق کردن باعث خراب شدن مدل موها و آراستگی‌تان می‌شود و الی آخر.

بنابراین پوشیدن لباس‌های راحت و تهیه شده از الیاف طبیعی و استفاده از کفش‌های پاشنه تخت مناسب برای بارداری را به کفش پاشنه بلند و لباس نایلونی زیبا ترجیح دهید تا زیباتر به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.