امازینگ / رپورتاژ آگهی / ۱۰ نکته که باید برای درخشش در مجالس رسمی رعایت کنیم

۱۰ نکته که باید برای درخشش در مجالس رسمی رعایت کنیم

۱۰ نکته که باید برای درخشش در مجالس رسمی رعایت کنیم

بیشتر خانم‌ها بر حسب غریزه هم که شده، می‌دانند چطور در مجالس بدرخشند؛ اما معمولا بیشتر آقایان چندان به این مسائل وارد نیستند. اگر دوست دارید به عنوان یک آقای خوش پوش بتوانید شیکتر از همیشه در مجالس بدرخشید، به نکاتی که در این راهنما می‌خوانید دقت کنید. این نکات به شما در رسیدن به ظاهر ایده‌آلتان کمک می‌کنند.

تصمیم‌ گیری در مورد لباس مناسب

پیرایش قبل از مراسم

به خاطر داشته باشید داشتن موهای نامرتب و نا آراسته یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می‎توانید در یک مجلس رسمی و باشکوه مرتکب آن شوید. سعی کنید قبل از هر مهمانی یا مجلس مهمی حتما به آرایشگرتان سر بزنید و به موهایتان سر و سامان بدهید. یکی از نکاتی که خیلی در آراستگی شما تاثیر دارد، تمیز بودن موهای روی گردن است. اگر این موها را نزدید و خط کوتاهی‌تان را پوشانده بودند؛ بهتر است در مجالس رسمی حاضر نشوید!

نکته دیگر توجه به آراستگی ریش و سبیل است. مدل ریشی را انتخاب کنید که به صورتتان می‌آید و سبیلتان را همیشه کوتاه و تمیز نگه دارید.

تصمیم‌گیری در مورد لباس مناسب

بعد از آراستگی موها و ریش و سبیل نوبت به انتخاب لباس می‌رسد. انتخاب لباس مناسب برای مجالس مهم به میزان رسمی بودن آن مراسم بستگی دارد. برای مثال اگر مراسم تمام رسمی پیش رو دارید؛ باید حتما کت و شلوار بپوشید و ترجیحا سراغ کت و شلوار هم رنگ هم بروید. اما اگر مراسم نیمه رسمی است از بین مدل های کت تک اسپرت و مجلسی مردانه مدل مناسبی پیدا کرده و آن را با شلواری نیمه رسمی همراه کنید؛ دقت کنید که منظور از شلوار نیمه رسمی شلوار جین نیست؛ بلکه شلواری ترجیحا هم جنس یا مشابه جنس کت تک است که می‌تواند رنگی متفاوت اما هماهنگ با رنگ کت داشته باشد.

توجه به رنگ پوست

توجه به رنگ پوست

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پیراهنی خریده‌اید که فکر می‌کردید خیلی به شما می‌آید؛ اما وقتی بقیه آن را تنتان دیده‌اند در لفافه یا به صراحت توی ذوقتان زده‌اند. نه اینکه نظر بقیه همیشه اهمیت داشته باشد؛ اما وقتی متوجه شدید عده زیادی روی یک نکته توافق نظر دارند، حدس بزنید که یک جای کارتان ایراد دارد.

برای اینکه بتوانید از چنین اشتباهاتی خودداری کنید؛ استفاده از روش‌هایی که به شما در تشخیص تناژ رنگ پوست کمک کند می‌باشد. وقتی تناژ رنگ پوستتان را بشناسید، می‌توانید پیراهن‌ها و بلوزهایی را انتخاب کنید، که رنگشان باعث جذابیت بیشتر شما می‌شود. این کار، شناسایی رنگ‌هایی را که به شما می‌آیند، به قبل از خرید لباس برای مجالس اختصاص دهید تا بتوانید خرید درستی داشته باشید. حضور در یک مهمانی مهم با لباسی که رنگ آن به شما نمی‌آید، این پیام را به بقیه می‌دهد که سلیقه چندانی ندارید و از اصول خوش پوشی سردرنمی‌آورید.

شلوار خیلی بلند ممنوع

آیا فکر می‌کنید شلوار بلند قدتان را بلندتر نشان می‌دهد؟ شلواری که خیلی بلند باشد و بخش زیادی از کفش شما را بپوشاند، بدترین انتخاب برای شما خواهد بود. پایین این شلوار شل می‌ایستد و همین حالت از جذابیت ظاهر شما کم خواهد کرد. سعی کنید قد شلوارتان تنها بخشی از بالای کفش را بپوشاند، نه بیشتر از آن را.

اهمیت اکسسوری درست

از میان شیک ترین عینک های آفتابی مردانه مدلی را انتخاب کنید که به فرم صورتتان می‌آید و سراغ ساعت مچی مناسب بروید. همیشه چند رنگ کراوات و پاپیون داشته باشید که به رنگ کت و شلوار و پیراهن‌هایتان می‌آید و اگر به استفاده از دکمه سردست علاقه دارید، خرید آن را در فهرستتان قرار دهید. اکسسوری‌ها اگر با دقت انتخاب شوند، به راحتی به درخشش شما در مجالس کمک خواهند کرد.

اهمیت اکسسوری درست

توجه به رنگ جوراب

یکی از عجیبترین اشتباهاتی که هنوز هم مردان زیادی در هر مراسمی، چه مهمانی‌های رسمی و چه مجالس خودمانی به آن توجه نمی‌کنند، رنگ جورابشان است. بیایید یک بار برای همیشه این قانون قدیمی دنیای مد و لباس را تا حد ممکن به خاطر بسپاریم که جوراب سفید فقط برای استایل ورزشی مناسب است. جوراب مهمانی‌های شما باید رنگی تیره داشته باشد. مگر اینکه طرفدار پوشیدن جوراب‌های جدید با طرح‌های بامزه باشید. جالب است بدانید طراحان دنیای مد پوشیدن جورابی با طرح لیمو در یک مجلس مهمانی را برای شما مجاز می‌دانند؛ اما نسبت به پوشیدن جوراب سفید مقاومت بسیار بالایی دارند.

پیدا نبودن خط زیر پیراهنی

قبل از اینکه کتتان را بپوشید و آماده رفتن به مهمانی و درخشیدن در آن شوید، حتما زیر نور چراغ وضعیت زیرپیراهنی‌تان را چک کنید. نباید هیچ وقت خط زیرپیراهنی شما، به خصوص اگر رکابی است که بهتر است نباشد، از زیر پیراهنتان معلوم باشد. اگر خیلی نگران تعریق و خیس شدن زیر بغلتان هستید، می‌توانید به راحتی دو پد ضد تعریق تهیه کنید و آن را به قسمت زیر بغل لباستان بچسبانید و یا با روش‌های بیشتر برای جلوگیری از تعریق آشنا شوید.

کدام دکمه کت را نبندید؟

بعضی از آقایان از این قانون اساسی خبر ندارند که نباید یکی از دکمه‌های کتشان را ببندند و آن دکمه، پایین‌ترین دکمه کت است. نبستن دکمه پایین کت باعث می‌شود مدل آن بهتر روی بدنتان بنشیند و موقع نشستن و بلند شدن فضای بین دکمه‌هایتان پف نکند. ضمن اینکه از نظر زیبایی شناسی هم باز بودن دکمه پایین کت زیبایی بیشتری به استایل آقایان خواهد داد.

این کفش را نپوشید

از دیگر نکاتی که باعث درخشش شما در مجالس خواهد شد، انتخاب کفش رسمی مردانه است. کفش مناسب برای مجلس بهتر است از جنس چرم تهیه شده باشد و فرم آن در قسمت پنجه کمی باریک اما گرد باشد. پوشیدن کفش‌های نوک باریک با قالب مربعی یا مستطیلی یکی از اشتباهاتی است که می‌تواند به راحتی استایل شما را زیر سوال ببرد. بنابراین خرید کفش رسمی با فرم درست را در برنامه‌تان قرار دهید.

قد مناسب آستین

اگر دوست دارید در مجالس شیک پوش باشید به قد آستین کتتان دقت کنید. قد مناسب برای آستین کت باید تا حدودا یک سانتی متر و نیم از مچ دست بالاتر باشد تا بخشی از آستین پیراهنی که زیر کت پوشیده شده را نشان دهد. بلند بودن قد آستین کت و پوشاندن تمام آستین پیراهن زیر آن استایل شما را نامرتب نشان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.