امازینگ / رپورتاژ آگهی / معیار های انتخاب قالیشویی

معیار های انتخاب قالیشویی

معیار های انتخاب قالیشویی

شستشو قالیشویی


امروزه با توجه به مشغله‌ها زندگی دیگر کم‌تر فردی وجود دارد که از فرش‌های خود را با استفاده از روش‌های سنتی شستشو کند؛ بنابراین بیشتر افراد از خدمات موسسات قالیشویی استفاده می‌کنند. از طرفی قالیشویی‌ها با توجه به تعرفه‌هایی که دریافت می‌کنند خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند؛ اما به‌طور کلی برای انتخاب قالیشویی‌ بهتر است نکاتی را در نظر گرفت که عبارتند از :


شستشو قالیشویی

بیشتر قالیشویی‌ها از روش‌های مکانیزه برای شستشو فرش استفاده می‌کنند؛ شستشو مکانیزه فرش به این صورت است که از دستگاه‌های مخصوص برای شستشو فرش استفاده می‌کنند. در حالی که امروزه بسیاری از قالیشویی‌ها وجود دارند که هنوز روش‌های سنتی برای شستشو به‌کار می‌برند. از طرفی هر چند روش‌های سنتی نیاز به انرژی و زمان زیادی دارد؛ اما برای شستشو فرش‌های دستباف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌همین دلیل بهتر است در زمان انتخاب قالیشویی درباره نحوه شستشو فرش پرس و جو کنید.


شستشو انواع فرش توسط قالیشویی

از آن‌جایی که بعضی از قالیشویی‌ها خدمات شستشو فرش دستباف را انجام نمی‌دهند؛ بهتر است قبل از انتخاب قالیشویی، درباه انواع فرش‌هایی که خدمات شستشو آن‌ها را انجام می‌دهند پرس‌وجو کنید؛ چرا که بعضی از قالیشویی‌ها بر خلاف نداشتن تجهیزات لازم برای شستشو فرش‌ها نفیس خدمات آن‌ها را می‌پذیرند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب قالیشویی درباره نوع خدمات و دستگاه‌هایی که برای انجام این استفاده می‌کنند اطمینان حاصل کنید.


خدمات قالیشویی

فرش‌ها ممکن است به دلیل استفاده نامناسب، علاوه بر آلودگی دچار پوسیدگی  نیز شوند و به خدمات دیگری به‌جز شستشو نیاز داشته باشند. بیشتر قالیشویی‌ها علاوه بر شستشو فرش، خدمات ترمیم فرش را نیز انجام می‌دهند که عبارتند از:


رفوگری قالیشویی

رفوگری به خدماتی گفته می‌شود که در آن ترمیم و بهینه‌سازی قسمت‌های فرسوده انجام می‌گیرد. رفوگری فرش با استفاده از ابزارهایی اعم از شانه رفوگری، قلاب، چاقو، چنگال و سوزن انجام شده و کار با این ابزارها نیاز به تخصص و مهارت دارد. از طرفی فرش ممکن است به علت سوختگی با آتش، سیگار و یا اتو به ترمیم نیاز داشته باشد که با رفوگری آن را ترمیم می‌کنند.  نحوه انجام رفوگری به این صورت است که ابتدا فرش را روی چهار چوب نصب کرده و سپس با استفاده از نخ‌های همرنگ خرابی‌ها را ترمیم می‌کنند.


اعلاشویی قالیشویی

اعلاشویی یکی دیگر از خدمات قالیشویی‌ها شناخته می‌شود که با توجه به میزان آلودگی فرش انجام می‌گیرد. اعلا شویی به مجموعه کاملی از براق‌کننده، رنگبرداری و اتوپرس می‌گویند. اعلاشویی بیشتر با استفاده از مواد شیمیایی کم خطر برای بافت فرش انجام می‌شود.

اعلاشویی قالیشویی

تاثیر تبلیغ قالیشویی در گوگل

حالا چرا ؟ چون اون فرد اگر بخواهد دنبال یک قالیشویی خوب در اینترنت باشد اولین کاری که میکند در گوگل جستجو میکند ! پس بدانید و آگاه باشید که تبلیغ کردن قالیشویی در سایت هایی که در نتایج قالیشویی ظاهر میشوند کارب بسیار هدفمند و موثر خواهد بود . اما یک مساله مهم ! کارخانه های قالیشویی معمولا برای افراد همان شهر خدمات دهی میکنند و مثلا فردی که در شیراز زندگی میکند هیچ وقت دنبال قالیشویی خوب در قم نیست ! پس او احتمالا کلماتی مثل قالیشویی در شیراز یا قالیشویی شهر شیراز را در گوگل جستجو میکند! پس هواستان به این مساله باشد اگر برای مثال شما قالیشویی در اصفهان دارید ، ابتدا خودتان این کلمه رو در گوگل جستجو کنید و بعد بروید سراغ سایتهایی که در بین ۵ لینک اول قرار دارند و کارشان تبلیغ قالیشویی است ، در این بین ممکن است در نتایج گوگل سایت هایی مربوط به کارخانه های قالیشویی باشد که در این صورت نمیشه به آنها درخواست تبلیغ داد چون شما برای اون کارخونه رقیب حساب میشوید و آنها هیچوقت اینکار را نخواهند کرد.

معرفی بهترین سایت تبلیغ برای قالیشویی

ما در اینجا میخواهیم یک سایت خوب برای تبلیغ قالیشویی در ۲۰ شهر بزرگ ایران رو به شما معرفی کنیم. ابتدا به سایت قالی گرام به آدرس https://ghaligram.ir/ مراجعه کنید و از بخش تبلیغات قالیشویی می توانید با ادمین این سایت برای تبلیغ قالیشویی تون اقدام کنید. این سایت با کلمات مهم قالیشویی در نتایج گوگل در رتبه های خوبی قرار دارد برای مثال حتی با کلماتی مثا قالیشویی مشهد هم در صفحه نخست گوگل قرار دارد.


رنگبرداری قالیشویی

تداخل رنگ در فرش‌های دستبافت و ریختن جوهر یا هر گونه رنگ روی فرش یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند برای فرش‌ها رخ دهد؛ خدمات رنگبرداری با استفاده از موادی مانند پیریدین انجام می‌شود که در آن رنگ‌ های اضافی را از روی فرش پاک کرده و همین‌طور رنگ اصلی را به الیاف فرش باز می‌گرداند. رنگبرداری معمولا قبل از انجام خدمات شستشو انجام می‌شود و نتیجه نهایی به مشتری نشان داده شده و سپس فرش شستشو می‌شود.


مبل شویی قالیشویی

مبل شویی یکی از مهم‌ترین خدمات قالیشویی در شناخته می‌شود که در محل و با استفاده از لوازم و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. برای انجام خدمات مبل شویی ابتدا موسسه قالیشویی، کارشناسی را در محل ارسال کرده و با توجه به میزان آلودگی مبل، نوع و جنس پارچه آن و مدت زمانی که به نظافت نیاز دارد؛ مبلغی را محاسبه کرده و در صورت رضایت مشتری، خدمات را در محل انجام می‌دهد. از طرفی علاوه بر مبل، خدمات شستشو و خشک شویی خشخواب نیز یکی دیگر از خدمات قالیشویی‌ها محسوب می‌شود که آن‌ها را نیز در محل و با استفاده از دستگاه وکیوم انجام می‌دهند.


قالیشویی‌های با مجوز

داشتن مجوز برای قالیشویی‌ها یکی از پارامترهای مهم محسوب می‌شود. قالیشویی‌هایی که دارای مجوز هستند کلیه خدمات را زیر نظر اتحادیه قالیشویی و مطابق با تعرفه‌های از پیش تعیین شده انجام می‌دهند؛ به همین دلیل قبل از انتخاب قالیشویی درباره مجوز آن‌ها تحقیق کرده و از خدمات قالیشویی‌های با تجربه استفاده کنید. همچنین در صورت وجود هر گونه مشکل در زمینه ارائه خدمات توسط قالیشویی‌های دارای مجوز، می‌توانید آن‌ها را به اتحادیه گزارش داده و در کم‌ترین زمان ممکن، خسارات خود را دریافت کنید.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.