امازینگ / رپورتاژ آگهی / شش خوراکی طلایی برای یک صبحانه کامل

شش خوراکی طلایی برای یک صبحانه کامل

شش خوراکی طلایی برای یک صبحانه کامل

صبحانه کامل

می‌گویند شما همان چیزی هستید که می‌خورید؛ به عبارت دیگر اگر خوراکی‌های سالم و مقوی بخورید، بدنتان سالم‌تر و قوی‌تر خواهد بود و اگر مرتب هله هوله به خورد خودتان بدهید، نباید از نداشتن انرژی و پایین آمدن توان بدنتان متعجب شوید. یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی صبحانه است؛ دلیلش هم این است که این وعده به نوعی تعیین کننده رژیم غذایی شما در ادامه روز است.


چنانچه صبحانه‌ای سالم و مقوی خورده باشید، در طول روز کمتر سراغ وعده‌های غذایی پر کالری می‌روید و اگر صبحانه خوبی نخورده باشید، احتمالا زود به زود گرسنه می‌شوید و میزان کالری‌های دریافتی‌تان بالا می‌رود. برای اینکه بتوانید یک صبحانه مقوی و سالم داشته باشید، خوب است در این وعده غذایی از مواردی که در ادامه می‌خوانید، استفاده کنید.

۱ . ماست یونانی برای لاغری

شاید برایتان جالب باشد بدانید استفاده از ماست یونانی در صبحانه فرهنگ‌های غربی طرفداران زیادی دارد. بافت این ماست خوشمزه کرمی است و سرشار از مواد مغذی که یکی از آن‌ها پروتئین است. تحقیقات نشان داده‌اند گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود و متابولیسم بدن را نسبت به زمانی که از چربی و کربوهیدرات استفاده کرده باشید، بالاتر خواهد برد.

یکی دیگر از خواص ماست یونانی افزایش چربی سوزی و کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه است. بهتر است برای بهترین استفاده از ماست یونانی به عبارت پروبیوتیک که روی آن نوشته شده است دقت کنید. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید صبح را با خوردن ماست شروع کنید، از انواع مرباها از جمله مربای به، توت فرنگی، هویج و آلبالو در کنار آن کمک بگیرید و به مرور سراغ میوه‌های خرد شده بروید که قند کمتری دارند و صبحانه‌تان را رژیمی‌تر خواهند کرد.

مغزهای آجیلی خوشمزه

۲ . تخم مرغ و احساس سیری

خوشبختانه استفاده از تخم مرغ در فرهنگ ما تقریبا جا افتاده است. تحقیقات نشان داده‌اند مصرف تخم مرغ برای صبحانه در طول روز احساس سیری افراد را افزایش می‌دهد و باعث کاهش کالری‌های دریافتی از سایر غذاها خواهد شد. خوردن تخم مرغ همچنین میزان قند خون و انسولین را ثابت نگه می‌دارد و بدن را در وضعیت مناسبی نگه خواهد داشت. از دیگر خواص تخم مرغ، آنتی اکسیدان‌های موجود در زرده آن است که می‌تواند از مشکلات و بیماری‌های مربوط به چشم جلوگیری کند. تخم مرغ همچنین حاوی کولین Choline است که برای سلامت مغز و کبد اهمیت دارد. جالب اینجاست که با اینکه تخم مرغ کلسترول زیادی دارد؛ اما در بیشتر مردم باعث افزایش کلسترول نمی‌شود؛ مگر اینکه با روغن سرخ شده باشد. بنابراین اگر پزشکتان استفاده از تخم مرغ را برایتان منع نکرده است، خوب است از تخم مرغ آب پز یا عسلی به عنوان صبحانه استفاده کنید و با استفاده از طبخ فانتزی تخم مرغ مثل تخم مرغ ابری، کودکان را هم به خوردن آن تشویق کنید.

  1. مغزهای آجیلی خوشمزه

انواع دانه‌های مغز شده، آنقدر خاصیت دارند و خوشمزه هستند که در انواع شکلات صبحانه فرمند، نوتلا و شیرین عسل و سایر برندهای معتبر هم از طعمشان استفاده شده است تا شکلات صبحانه از همیشه خوشمزه‌تر شود؛ به خصوص طعم فندق طرفداران بسیار زیادی دارد.

دانه‌های مغز شده اگر به عنوان بخشی از صبحانه به کار روند، احساس سیری بیشتری به شما می‌دهند و مانع چاقی‌تان و اضافه وزن خواهند شد. یکی از نکات با اهمیت در مورد مغز آجیل‌ها، این است که تحقیقات نشان داده‌اند با وجود داشتن کالری بالا بدن ما تمام چربی موجود در آن‌ها را جذب نمی‌کند. همچنین تحقیقات دیگری هم نشان داده‌اند انواع مغز دانه‌ها باعث بهبود مشکلات قلبی و کاهش مقاومت در برابر انسولین می‌شوند. این خوراکی‌ها حاوی مقادیر بالایی از منیزیوم، پتاسیم و چربی‌های مفید برای قلب هستند.

۴ . چای سبز و خواص کم‌نظیر

خواص بی‌نظیر چای سبز، جای چون و چرا ندارد. تحقیقات زیادی روی این نوشیدنی سالم و اعجاب انگیز انجام شده است که همگی حکایت از مفید بودن آن برای سلامت دارد. این نوشیدنی کافئینی معادل نصف یک فنجان قهوه دارد؛ بنابراین اگر به قهوه حساسیت دارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید آن را مصرف کنید، یک فنجان چای سبز به عنوان صبحانه انتخاب خوبی خواهد بود. این نوشیدنی همچنین برای بیماران مبتلا به دیابت مفید است. نتیجه ۱۷ تحقیق نشان داده است سطح قند خون و انسولین موجود در بدن افراد آزمودنی، بعد از مصرف چای سبز پایین آمده است. آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز از مغز، سیستم عصبی و قلب در مقابل آسیب‌ها مراقبت می‌کند.

شش خوراکی طلایی برای یک صبحانه کامل

۵ . قهوه، یک نوشیدنی چربی سوز

اگر دوست دارید صبح‌ها سطح هشیاری‌تان را بالا ببرید و عملکرد بهتری از خودتان نشان دهید، خوب است مصرف قهوه را در برنامه‌تان قرار دهید. تحقیقات نشان داده‌اند این نوشیدنی، بسته به میزان کافئین موجود در آن می‌تواند عملکرد ذهنی و سطح هوشیاری را بالا ببرد و خلق و خو را بهبود ببخشد. جالب است بدانید قهوه باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود و در نتیجه می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. نکته مهم در مورد قهوه استفاده به اندازه و ساعت استفاده از آن است؛ چون میزان بالای کافئین می‌تواند موجب بالا رفتن ضربان قلب و بی قراری شود و استفاده از این نوشیدنی در ساعات پایانی روز بی‌خوابی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین نوشیدن قهوه را به یک فنجان کوچک در کنار صبحانه محدود کنید.

۶ . انواع میوه‌های ارگانیک

مصرف میوه‌های ارگانیک که در فرایند رشدشان از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد، گزینه‌ای بسیار عالی برای صبحانه است. انواع میوه‌ها حاوی ویتامین، پتاسیم و فیبر هستند. میوه‌ها بر خلاف اینکه سرشار از مواد مغذی هستند، کالری پایینی دارند. یک فنجان میوه خرد شده چیزی حدود ۸۰ تا ۱۳۰ کالری خواهد داشت.

مرکبات، از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توان در صبحانه سراغشان رفت. این میوه‌ها سرشار از ویتامین سی هستند؛ برای مثال یک پرتقال درشت بیش از ۱۰۰ درصد از میزان ویتامین سی مورد نیاز بدن را در طول روز فراهم می‌کند. اگر دوست دارید میوه‌های صبحانه را به تنهایی نخورید، از تخم مرغ، پنیر یا ماست یونانی برای کامل کردن طعمشان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید میوه‌ها به دلیل داشتن آب و فیبر بالا احساس سیری بیشتری در شما ایجاد خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.