امازینگ / رپورتاژ آگهی / آرایش صورت ، ترفندهای استفاده از لوازم آرایش

آرایش صورت ، ترفندهای استفاده از لوازم آرایش

آرایش صورت ، ترفندهای استفاده از لوازم آرایش

لوازم آرایشی صورت

آرایش صورت ترفندهایی دارد که بهتر است به عنوان یک خانم آن‌ها را یاد بگیرید، البته اگر دوست دارید همیشه مرتب و منظم باشید و زیباتر به نظر برسید. در گذشته لوازم آرایشی صورت به استفاده از پنکیک، رژ گونه و کرم پودر محدود می‌شد، اما این روزها مجموعه‌ی کاملی از لوازم آرایش صورت وجود دارد که هر کدامشان کارایی منحصر به فرد خودشان را دارند و وقتی در نهایت تمامشان کنار هم قرار می‌گیرند، صورتی زیباتر و بی‌نقص ارائه خواهند داد. شناخت این لوازم آرایش و دانستن اینکه کدام بخش‌های صورت را با استفاده از آن‌ها می‌توان تغییر داد و زیباتر کرد، آرایش شما را زیر و رو می‌کند. اگر کنجکاو شده‌اید و دوست دارید تمام نکات مربوط به آرایش مدرن صورت را یاد بگیرید خوب است نگاهی به مقاله زیر بیندازید. راهنمای تصویری ما به کارتان می‌آید.

آرایش صورت با استفاده از کانسیلر

اسم کانسیلر (Concealer) که می‌آید خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند تنها کارکرد این وسیله آرایشی، پوشاندن سیاهی یا پف دور چشم است. در حالی که آرایشگرها و میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای در سراسر دنیا استفاده‌های دیگری هم از کانسیلرها می‌کنند. کافی است نگاهی به تصویر زیر بیندازید و تمام نواحی صورت را که با کانسیلر قابلیت پوشانده شدن دارند، شناسایی کنید. بالا و زیر ابروها، گوشه داخلی چشم‌ها، اطراف لب‌ها و در نهایت بینی، تمامی نقاطی را تشکیل می‌دهند که می‌توان برای پوشاندن تیرگی‌شان سراغ کانسیلر رفت. به عبارت دیگر نقاطی را که روی آن‌ها سایه افتاده و تیره به نظر می‌رسند، با کانسیلر به خوبی پوشانده می‌شوند. از کانسیلر به خصوص برای از بین بردن آثار خستگی یا بی‌خوابی کمک بگیرید.

آرایش صورت با استفاده از کانسیلر

درخشان کننده‌های صورت

اگر نگاهی به سلبریتی‌ها و مدل‌های مشهور بیندازید، متوجه می‌شوید پوست صورتشان برق بسیار زیبایی دارد، برقی که به دلیل چربی پوست نیست و بیشتر نشان دهنده سلامت فرد است تا چیز دیگر. دلیل این براق بودن به استفاده از درخشان/ روشن کننده‌های صورت یا محصولات Highlighter برمی‌گردد. اگر دوست دارید آرایش صورت شما هم این براق بودن را داشته باشد، سراغ این لوازم آرایشی بروید و نقاطی از صورتتان را که در تصویر زیر مشخص شده است، با هایلایتر روشن و درخشان کنید.

آرایش صورت با استفاده از کانسیلر

کانتورینگ و پوشاندن نواقص

برای اینکه به صورتتان فرم دهید و در عین حال نواقص آن را به خوبی بپوشانید استفاده از کانتورینگ (Contouring) یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید سراغش بروید. کانتورینگ که معمولا حدود دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست طبیعی شماست، باعث ایجاد سایه روشن می‌شود و همین مسئله می‌تواند صورت را چاقتر یا لاغرتر نشان می‌دهد. نقاطی که باید کانتور کنید روی تصویر زیر مشخص شده‌اند.

آرایش صورت با استفاده از کانسیلر

جایی برای برونزرها

برونزرها (Bronzers) یا پودرهای برنزه کننده، دسته‌ای دیگر از لوازم آرایشی هستند که استفاده از آن‌ها این روزها باب شده است. از برنزرها یا برنز کننده‌ها در نواحی مشخص شده روی عکس استفاده کنید تا صورتتان به فرم ایده‌آل نهایی خودش نزدیک شود.

آرایش صورت با استفاده از کانسیلر

همان جای همیشگی

جایگاه استفاده از رژ گونه هنوز همان است که بود، یعنی صرفا روی گونه‌ها. البته خیلی از خانم‌هایی که از برنزر، هایلایتر یا کانتورینگ استفاده نمی‌کنند رژ گونه را در تمام نواحی صورتشان از جمله بالای ابروها، روی بینی و روی خط فک پخش می‌کنند. این کار مسلما آرایش بی نقص تحویلشان نمی‌دهد اما می‌تواند رنگ صورت را متعادل کند. وقتی از برونزر یا کانتور استفاده می‌کنید رژ گونه را روی تمام صورتتان پخش نکنید و به روی گونه‌ها محدودش کنید. این کار زیبایی طبیعی زیادی به آرایش صورت شما می‌دهد.

آرایش صورت با استفاده از کانسیلر

قدم آخر

حالا که تمام کارهای لازم برای بهتر کردن آرایش صورت و جای استفاده از هر کدام از لوازم آرایش آن را یاد گرفتید، خوب است از قدم آخر هم غافل نشوید. برای اینکه بتوانید آرایش صورتتان را ثابت نگه دارید بعد از انجام دادن آرایش، سراغ فیکساتورها یا ثابت کننده‌های آرایش بروید تا نتیجه‌ی زمانی که روی آرایش صورتتان گذاشته‌اید، برای مدت بیشتری باقی بماند. از فیکساتورها به خصوص وقتی به مهمانی دعوت شده‌اید، استفاده کنید.

از کجا تهیه کنیم؟

تمام فروشگاه‌های لوازم آرایش انواع محصولات کانتورینگ، هایلایتینگ، برونزینگ و خلاصه هر چیزی که فکرش را بکنید دارند. اما اگر دنبال یک خرید آسان و در عین حال مطمئن می‌گردید که اصل بودن محصولات آن تضمین شده باشد خوب است سری به فروشگاه اینترنتی دیجی استایل بزنید و از محصولات متنوع لوازم آرایش آن دیدن کنید. بسیاری از محصولات آرایش صورت را در این فروشگاه مشاهده خواهید کرد.

منبع: مجله اینترنتی دیجی استایل – آرایش صورت ، ترفندهای استفاده از لوازم آرایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.