امازینگ / آرایش و زیبایی / آموزش آرایش / اطلاعات مورد نیاز برای استفاده صحیح از لوازم آرایش ۲

اطلاعات مورد نیاز برای استفاده صحیح از لوازم آرایش ۲

اطلاعات مورد نیاز برای استفاده صحیح از لوازم آرایش ۲

لوازم آرایش , مدل لوازم آرایش , خطرات لوازم آرایش , نحوه استفاده از لوازم آرایش

قسمت دوم نکات و دانستنی های مربوط به

لوازم آرایش رو در این پست بخوانید .

– خطرناک‌تر  از همـــــــــه ؛  ریمل
ریمل خطرناک‌ ترین لوازم آرایشی است که باید زود به زود دور انداخته شود. این لوازم آرایشی محل اسکان انواع باکتری است که در محیط گرم و تاریک درون آن، جا خوش کرده‌اند و با هر بار استفاده می‌توانند به چشم‌ها انتقال یابند. از عوارض آن، عفونت‌های چشمی و در موارد شدیدتر، نابینایی است.
ریمل باید هر چند ماه یکبار(در حالت ایده‌آل ۲ تا ۳ ماه و نهایتا ۶ ماه) عوض شود،با باز شدن درریمل اکسیژن روی مواد تشکیل‌دهنده ریمل تاثیر گذاشته و کاری می‌کند که باکتری‌ها درون آن جمع شوند. وقتی باکتری‌ها درون ریمل تجمع کنند، می‌توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم ملتهبه و گل‌مژه در ناحیه چشم‌ها شود.
از طرف دیگر هربار که برس ریمل را بیرون می‌آورید، از آن استفاده می‌کنید و دوباره آن را سر جایش برمی‌گردانید، در این مسیر برس تعدادی باکتری جذب می‌کند و آن را درون ریمل می‌برد.

– در رنگ بندی یا تعیین انواع پوست، کدام رنگ از پوست حساس‌تر هستند؟
انواع پوست‌ ها در گروه‌بندی به شش دسته تقسیم بندی می‌شوند اما به طور کلی سه گروه از پوست‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند.پوست‌های روشن در معرض نور مستقیم خورشید دچار کک و مک می‌شوند و بیشتر از خود واکنش پوستی یا التهابی نشان می‌دهند.زنانی که پوست‌های تیره دارند اگر در نواحی از پوست شان در اثر مواد آرایشی لک ایجاد شود دیرتر به درمان پاسخ می‌دهند.

لوازم آرایش , مدل لوازم آرایش , خطرات لوازم آرایش , نحوه استفاده از لوازم آرایش

– برخی از انواع رژها ســـــــرب دارند؟
امروزه سعی براین شده که میزان سرب موجود در رژلب ها را به حداقل برسانند اما همچنان بسیاری از انواع رژلب ها که مقادیر بالایی سرب دارند. خوردن رژلب باعث می شود، سرب به درون بدن نفوذ کرده و خطراتی را به دنبال داشته باشد. (FDA) اعلام کرده، سرب بالای موجود در برخی از رژلب ها می تواند نگرانی های جدی را به دنبال داشته باشد.

– بهترین روش برای پاک کـــــــردن آرایش از روی پوست صورت چیست؟
استفاده از محلول‌ های شست‌وشوی آرایش باید مطابق با نوع پوست صورت خریداری شود.بهتر است برای پوست‌های خشک از لوسیون شست‌وشو دهنده،صابون مخصوص یا ژل شست‌وشو استفاده شود همچنین محلول‌ ها و تونیک‌ های شست‌وشو یا صابون‌های گلیسیرینه یا کرم دار آسیب کمتری به پوست وارد می‌کنند از این رو بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش صورت هستند.
برخی زنان برای پاک کردن آرایش صورت از دستمال یا پنبه استفاده می‌کنند که این روش به دلیل ایجاد اصطکاک میان پوست صورت و پنبه یا دستمال پوست را ضخیم و در دراز مدت چین و چروک ایجاد می‌کند.اگر استفاده از لوازم آرایش درست و در حد اعتدال باشد پیری زودرس ایجاد نخواهد شد همچنین زنان می‌توانند از کرم‌های ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر استفاده کنند.

لوازم آرایش , مدل لوازم آرایش , خطرات لوازم آرایش , نحوه استفاده از لوازم آرایش

– برخی از محصولات آرایشـــی چشم مقادیر خطرناکی سرب دارند؟
خط چشم یکی از پرطرفدارترین لوازم آرایشی است که به میزان بالایی سرب دارد. باید استفاده از این محصول آرایشی را به حداقل برسانید و هنگام خرید آن به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. بسیاری از خط چشم هایی که به صورت تقلبی در بازار عرضه می شوند، می توانند سلامت چشم های شما را به خطر بیندازند.

– پنکیک پودری بیشتـــر از همه عمر  می‌کند
هر پنکیک پودری را حداقل می‌توان ۲ تا ۳ سال استفاده کرد به شرط آنکه در محیطی خشک و خنک نگهداری شوند اما پنکیک‌هایی که منشا گیاهی دارند چون مقدار بسیار کمی آب در آنها وجود دارد درنتیجه رشد باکتری‌ها در آنها محتمل است. بنابراین اول از همه به برچسب پنکیک‌تان نگاه کنید اگر روی آن عبارت گیاهی << botanical>> وجود داشت یا نوشته بود که دارای موادی چون بابونه، آلوورا، بامبو، چای سبز یا…. است، باید در نگهداری آن دقت بیشتری کنید چون در آنها مقداری آب وجود دارد. پودرهای فشرده تا ۲ سال و پودرهای نرم را تا ۳ سال می‌توانید استفاده کنید.

– سازمان بهداشت جهانی برچسب تایید روی تمام محصولاتی که به بازار عرضه می شوند، می زند؟
فراموش نکنید که بسیاری از تولید کنندگان لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی حتی بدون مجوز در حال تولید و پخش محصولات هستند چه برسد به این که این محصولات بخواهند مجوز سازمان های معتبر نظارتی را داشته باشد. مسئولیت شما چند برابر است. این شما هستید که باید سراغ محصولات مورد تایید بروید.

لوازم آرایش , مدل لوازم آرایش , خطرات لوازم آرایش , نحوه استفاده از لوازم آرایش

– بــــــــرس را بشویید تا سالم بماند
دقیقا همان قانونی که درباره پنکیک‌ها وجود داشت در مورد رژگونه‌های پودری هم صدق می‌کند یعنی اگر در مواد تشکیل‌دهنده آن آب وجود نداشته‌ باشد، می‌توانید تا مدت‌ها یعنی ۲ تا ۳ سال از آن استفاده کنید البته اگر رژگونه کرمی باشد، باید هرسال آن را عوض کنید. اگر می‌خواهید عمر رژگونه را زیاد کنید به طور مرتب برس آن را بشویید و رژگونه را در محیطی تاریک و خشک نگهداری کنید.اگر رژگونه‌تان مرطوب یا نم‌دار شود احتمال رشد باکتری‌ ها در آن تسریع می‌شود.

– کدامیک از موارد زیر شایع ترین نوع عارضه به دلیل استفاده از محصولات آرایشی محسوب می شود؟
ایجاد حساسیت و آلرژی
آسیب دیدن ناخن ها به دلیل ناخن مصنوعی و لاک
خراشیدگی چشم به دلیل لوازم آرایشی چشم.
یکی از شایع ترین خطرات، خراشیدگی قرنیه چشم است. این امر می تواند، منجر به عفونت های بسیاری شود. چنانچه این خراشیدگی را پشت گوش بیندازید حتی می تواند به سطح بینایی شما نیز آسیب بزند. در بسیاری از مواقع آسیب به چشم منجر به ریزش مژه ها، ایجاد زخم و التهاب و در مواردی کورشدن می شود.

– شواهدی مبنی بر این که استفاده از لوازم آرایش منجر به سرطان می شود، وجود ندارد؟
طبق آخرین تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، شواهد زیادی برای اثبات این امر وجود ندارد اما برخی از آزمایش ها احتمال رشد سلول های سرطانی را به دلیل برخی از ترکیبات سمی و خطرناک موجود در لوازم آرایش های غیراستاندارد نشان می دهد. همچنان تحقیقات بسیاری برای اثبات این مسئله در حال انجام شدن است.

رژلـــــب‌ ها را شریک نشوید
از آنجا یی که رژلب‌ها مدام با لب‌ها در تماس هستند، بهتر است هر سال عوض شوند البته در رژلب‌ ها آبی وجود ندارد بنابراین احتمال فاسد شدن آنها بسیار کمتر است، البته اگر اخیرا بیمار بوده‌اید بهتر است رژ خود را دور بیندازید.هیچ‌ گاه رژلب خود را به کسی قرض ندهید یا از رژ کسی استفاده نکنید چون احتمال سرایت بیماری از این راه بسیار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.