امازینگ / فرهنگ و هنر / سینما / فیلم جدید گلشیفته فراهانی یک فیلم ضد ایرانی

فیلم جدید گلشیفته فراهانی یک فیلم ضد ایرانی

فیلم جدید گلشیفته فراهانی یک فیلم ضد ایرانی

فیلم جدید گلشیفته فراهانی یک فیلم ضد ایرانی

در حالی‌که رسانه‌های داخلی و خارجی درباره بازی «گلشیفته فراهانی» در فیلم ضد ایرانی «گلاب» در سکوت خبری به سر می‌برند، روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» در مصاحبه‌ای با این بازیگر ایرانی مقیم فرانسه درباره فیلم «سنگ صبور» پرده از این راز برداشت.
این روزنامه در بخشی از مصاحبه خود با «فراهانی» نوشت: « او (گلشیفته فراهانی) که هم‌اکنون برای بازی در فیلم «گلاب» ساخته «جان استوارت»، مجری برنامه تلویزیونی «دیلی شو» در امان، پایتخت اردن به سر می‌برد گفت.»
مجله مد ‌آمریکایی «جی کیو» نیز در بخش از مصاحبه‌اش با «گلشیفته فراهانی» درباره فیلم «سنگ صبور» در گزارشی تحت عنوان ۸ چیزی که باید دید و شنید، می‌نویسد: ما برای این مصاحبه «گلشیفته فراهانی» را سر صحنه فیلمبرداری پروژه سینمایی «گلاب» در امان، اردن، به چنگ آوردیم.
نکته جالب توجه آنکه علی‌رغم آنکه بازی «شهره آغداشلو» در این فیلم با سر و صدای زیادی از سوی رسانه خبری غرب همراه بود ولی بازی «گلشیفته فراهانی» که این روزها به سوژه مورد علاقه این رسانه‌ها تبدیل شده است، تاکنون در هیچ یک از رسانه‌های خارجی منتشر نشده است.
بنابراین گزارش، «جان استوارت»، مجری مراسم اسکار و مجری شوی مشهور تلویزیونی «دیلی شو» که ۱۷ سال است بدون وقفه هر دوشنبه از تلویزیون آمریکا پخش می‌شود،برای ساخت فیلم ضد ایرانی «گلاب» طی چند هفته اخیر به اردن سفر کرده است. فیلمبرداری این پروژه سینمایی ۱۲ هفته به طول می‌انجامد.
«استوارت»، این فیلم که اولین ورود او به عرصه فیلمسازی محسوب می‌شود را براساس داستان زندگی «مازیار بهاری» خواهد ساخت.
فیلمنامه پروژه «گلاب» براساس فیلمنامه‌ای از «استوارت» و با اقتباس از کتاب «سپس آنها به دنبال من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا» نوشته «مازیار بهاری» قرار است در چند کشور مختلف جلوی دوربین برود.
روزنامه نیویورک تایمز پیش از این در گزارشی نوشت: تخمین زده شده که پروژه سینمایی «گلاب» از ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار هزینه ساخت داشته باشد که علاوه بر «استوارت»، کمپانی «اود لوت اینترتیمنت» متعلق به خانواده «پریتزکر»،یکی از پولداترین خانواده‌های آمریکا و «اسکات رودین»، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد.
«استوارت» در مصاحبه با این روزنامه براین نکته نیز تاکید کرده که انتخاب بازیگر در این پروژه شروع شده ولی هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد ولی به نظر می‌رسد حدود ۶۰ تا ۸۰ نفر در ساخت این فیلم همکاری خواهند داشت.
«گلاب» روایتگر بخشی از زندگی «مازیار بهاری» است که سال ۸۸ به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی کانادایی به ایران سفر می‌کند ولی در جریان شلوغی‌های آن سال به زندان اوین می‌افتد و ۱۱۸ روز را در آنجا سپری می‌کند و او طی این مدت زندانبانش را بدون آنکه ببیند از روی بوی گلابی که می‌داده، می‌شناخته و به همین خاطر به او لقب «گلاب» می‌دهد. نام پروژه در دست ساخت نیز برگرفته از لقب زندان‌بان اوست.
«مازیار بهاری» خبرنگار هفته‌نامه نیوزویک آمریکا بود که در جریان اغتشاشات پس از انتخابات در ایران، به دلیل همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی دستگیر شد و پس از آزادی موقت به صورت غیرقانونی از ایران خارج شد و هم‌اکنون به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان نظیر بی‌بی‌سی‌فارسی می‌پردازد.

منبع : فارس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.